Kiire, ajanpuute ja väsymys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on mennyt meno omassa elossa sen verran villiksi, ettei ainakaan toistaiseksi ole mahdollisuutta treenata neljä krt/ vko.
Työ ja koulu vie nyt niin paljon aikaa....

siispä:mikä olisi hyvä kolmen pvä/vko treeniohjelma?
Kaikki lihasryhmät haluaisin kumminkin käydä läpi, eikä esim olkapäille riitä vain pelkkä pystypunnerrus...
Minulla on nyt toistaiseksi käytössä vain ns.perusvehkeet...

Jos jollakin on näyttää omia ohjelmia, niin olisin kiitollinen:thumbs:
Boditreeniä siis,ei mitään: "Hei, mulla on sulle hyvä ohjelma, maanantaina on kyykky, keskiviikkona penkki ja perjantaina veto":hyper:
Vaikka juuri noiden liikkeiden ympärille sen vois rakentaa.

Suna ottaisin 2-jakoisen jossa on neljä eri treeniä. Eli tavallaan A1, A2, B1 ja B2. Eli A-treeniin kuuluu esim jalat, haukkarit ja vatsat, B:hen selkä, rinta, ojentajat ja olkapäät. 2 eriä sekä A:han ja B:hen ettei ala kyllästyttämään.

Hmm, epäselvyys menee perjantain piikkiin..

Cassyput sanoi:
2 eriä sekä A:han ja B:hen ettei ala kyllästyttämään.
Ja vielä tärkeämpänä realistisemman treenipaino progression ylläpitämiseksi, jonka takia jopa 3 eri treenin kierrättäminen on perusteltua.

hunter killer sanoi:
Nyt on mennyt meno omassa elossa sen verran villiksi, ettei ainakaan toistaiseksi ole mahdollisuutta treenata neljä krt/ vko.
Työ ja koulu vie nyt niin paljon aikaa....

siispä:mikä olisi hyvä kolmen pvä/vko treeniohjelma?
Kaikki lihasryhmät haluaisin kumminkin käydä läpi, eikä esim olkapäille riitä vain pelkkä pystypunnerrus...
Minulla on nyt toistaiseksi käytössä vain ns.perusvehkeet...

Jos jollakin on näyttää omia ohjelmia, niin olisin kiitollinen:thumbs:
Boditreeniä siis,ei mitään: "Hei, mulla on sulle hyvä ohjelma, maanantaina on kyykky, keskiviikkona penkki ja perjantaina veto":hyper:
Vaikka juuri noiden liikkeiden ympärille sen vois rakentaa.

Tässä mun of seasonin aikataulu:

Herätys 4:30:curs:
5:30 salille:)
8:00-16 koulu
17-21.15 työt
10:00 nukkumaan:zzzz:

-TOISTA 3-4X/VKO-:thumbs:

Mukana kulkee koko päivän safkat kylmälaukussa.:D

Hyvä treenijako esimerkki

1. hanskat,rinta,vatsoja

2.selkä,vatsoja,pohkeet

3.jalat

(4.tee fiiliksen mukaan uudestaan 2-3 lihasryhmää)

Jokaiselle lihakselle 2 HC-sarjaa:wall: 10-15toistoilla 3-4x

Ajanpuute on TEKOSYY!!!Salitreeni kestää 35-60min tehokkaasti lyhyillä palautuksilla(1min),ilman juoruamista muiden läsnäolijoiden kanssa.

LuomuPorkkana sanoi:

17-21.15 työt

Tässä minun aikataulu:
aamusta klo 16 asti opinnäytetyön tekeminen
Illalla rumpujensoittoa(toinen harrastukseni, unohdin mainita..)
Ihmissuhteen ylläpitämistä, ruoan laittoa.
klo.21.30 töihin, työt loppuu seuraavana aamuna klo.9.30.
Tai sitten vastaavasti iltavuoro klo.14-22..työt henkisesti välillä rankkaa (työskentelen huostaanotettujen lasten kanssa)

Voi olla, että "ajanpuute on tekosyy", mutta silloin kun sitä aikaa on, niin sen ottaisi mieluusti itselleen, if you know what i mean?

toolate sanoi:
Ja vielä tärkeämpänä realistisemman treenipaino progression ylläpitämiseksi, jonka takia jopa 3 eri treenin kierrättäminen on perusteltua.

Sen verran tajuan tästä ja edellisestä viestistä, että niissä on järkeä...mutta voisiko hieman selventää?
Varsinkin tätä:
"3 eri treenin kierrättäminen..."

edellisellä viestillä tarkoitan cassyputin viestiä siis

hunter killer sanoi:
Sen verran tajuan tästä ja edellisestä viestistä, että niissä on järkeä...mutta voisiko hieman selventää?
Varsinkin tätä:
"3 eri treenin kierrättäminen..."

edellisellä viestillä tarkoitan cassyputin viestiä siis

esim hauis ojentaja treeni ;) :

1A Ranskalainen punnerrus, hauisk. tanko
1B Ojentajapunnerrus taljassa, hauisk. taljassa
1C Dippi, hauisk. scott-penkissä

sit vaa kierrätät noita :O

niin ja ite oon treenannu 3 kertaa viikossa aina. onko se sit liian vähän =(

toolate sanoi:
Mitä realistinen treenipainojen kehitys nyt tarkottaa? Kierrätetään kolmea treeniä niin treenipainojen kehitykselle tapahtuu mitä? Oon varmaan uninen mut tää ei aukene. Kiinnostaa ku ite oon tahkonnu kaksjakoista nyt jonkun viikon enkä oo ihan kauheesti kierrättäny liikkeitä vaan treenannu omilla suosikeilla. :rolleyes:

hunter killer sanoi:
Tai sitten vastaavasti iltavuoro klo.14-22..työt henkisesti välillä rankkaa (työskentelen huostaanotettujen lasten kanssa)

Voi olla, että "ajanpuute on tekosyy", mutta silloin kun sitä aikaa on, niin sen ottaisi mieluusti itselleen, if you know what i mean?

Näköjään samankaltaisten asioiden parissa puuhastellaan ts. samalla alalla ollaan. Meikkis on huomannu, että mulle salille jää ne paskat fiilikset, mitkä työstä aiheutuu. Ja kääntäen: ennen työtä suoritettu sali auttaa valmistautumaan työhön. Ei ainakaan murise muksuille omia juttuja...;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hippaheikki sanoi:
Näköjään samankaltaisten asioiden parissa puuhastellaan ts. samalla alalla ollaan. Meikkis on huomannu, että mulle salille jää ne paskat fiilikset, mitkä työstä aiheutuu. Ja kääntäen: ennen työtä suoritettu sali auttaa valmistautumaan työhön. Ei ainakaan murise muksuille omia juttuja...;)

juu, tämä on kyllä totta. Itsekin saan treenistä virtaa työhön, ja työstä virtaa treeneihin.
Jaksamista työhön ja hyviä treenejä vapaa-ajalle:)

kaNi- sanoi:
esim hauis ojentaja treeni ;) :

1A Ranskalainen punnerrus, hauisk. tanko
1B Ojentajapunnerrus taljassa, hauisk. taljassa
1C Dippi, hauisk. scott-penkissä

sit vaa kierrätät noita :O

niin ja ite oon treenannu 3 kertaa viikossa aina. onko se sit liian vähän =(

jaa, niin justiinsa...meikä taas ajatteli jotain tosi monimutkaista...ei aina muista, että kyseessä on vain punttien veivaus:nolo:

LuomuPorkkana sanoi:

17-21.15 työt

Mukana kulkee koko päivän safkat kylmälaukussa.:D

.

MITÄ VITTUA. Miten sä pystyt, saatana. Millon sä nautit pidät hauskaa jne. Mun elämänfilosofia on että yli 50% vapaaehtois (eli ei koulu) ajasta nautitaan ja pidetään hauskaa. Eihän toi mun filosofia voi 100 prosenttisesti toteuta, mutaa... Millo sä lepäät 6 ja pual tuntia per yö unta. Millo teet läksyt jne.

Oli kyllä niin huonoa suomea tuo mun lause, ettei ole ihme ettei auennut. Eli tarkoitin juuri tuota mitä kaNi- sanoi, että kummallekkin päivälle on 3 erinlaista treeniä.

Realistisella progressiolla tarkoitan sitä, että pääsääntöisesti toistoja tai painoja voitaisiin lisätä liikkeisiin aina kun tehdään sama treenikerta. Eli 2-jakoisella 3 kertaa viikossa treenattaessa 2 viikon välein.

Progressiosa jää usein huomaamatta saavuttamatta mikäli treeni ei ole suunniteltua eikä treenilogia pidetä. Siksi itse suosittelen ainakin etukäteen suunniteltua ohjelmaa, 2-3 erinlaista treenipäivää per jaon osa ja treenilogin pitämistä. Nämä yhdessä pitävät huolen treenin jatkuvasta progressiosta. Login perusteella junnanneet liikkeet voi sitten helposti vaihtaa seuraavaan.

Olen myös Hunterin ja hippaheikin kanssa samanlaisissa hommissa ja opiskelut on loppusuoralla eli varsin hektisessä vaiheessa opinnäytetöineen. Kiirettä pitää, mutta kyllä tuon 3x viikko aina jostain välistä löytää. 2- tai 3-jakoiset on itellä käytössä.

Vittumaisinta tässä tilanteessa on se, että etukäteen suunnittelematon muutos saattaa sotkea treenimahdollisuudet totaalisesti. Kolme päivää ensin töissä suunnittelee ja odottaa salille pääsyä ja sitten homma kusee johonkin "pakko mennä koululle/ teettää kotiavain/ kärsiä kuumetta"-yllätykseen.

Ja tosiaan treenaaminen antaa kummasti voimia tällaisessa henkisesti melko raskaassa hommassa toimimiseen.

LuomuPorkkana sanoi:

17-21.15 työt

WHAAATT?:eek: Toihan on mun aikataulu :jahas: . Melkein - ylös 06, nuq 24. On joku muukin pimee näköjään mun lisäks :D .

pikku kirppu sanoi:
MITÄ VITTUA. Miten sä pystyt, saatana. Millo sä lepäät 6 ja pual tuntia per yö unta.

Life is hard, then you sleep :hyper: . 6 tuntia riittää hienosti. Ei mitään ongelmia kun pääsee rytmistä kiinni. Toi 6 tuntia meinaan on sitten totaalikoomaa, aamulla heräät siitä asennosta mihin illalla jäit. Sit vaa housut jalkaa, siitä se alkaa :) . Tosin murrosiässä unentarve on vähän suurempi et ehkä sikskin toi näyttää sun mielestä vähän hullulta.

Jallis sanoi:
Vittumaisinta tässä tilanteessa on se, että etukäteen suunnittelematon muutos saattaa sotkea treenimahdollisuudet totaalisesti. Kolme päivää ensin töissä suunnittelee ja odottaa salille pääsyä ja sitten homma kusee johonkin "pakko mennä koululle/ teettää kotiavain/ kärsiä kuumetta"-yllätykseen.

Toi se koittelee aikatauluihmisen huumoria ja v-käyrät lähtee nousuun, mutta onneks ei yleensä kovin usein tuu semmosia hillittömiä katastrofitapausten ketjuuntumisia missä kaikki scheisse mikä vaan voi sotkee kuviot tapahtuu yhtäaikaa. Se syö mielenrauhaa niin ettei sitä mittaa millään. Onneks se tasaantuu yleensä sillä että pääsee taas jurnuttaan sitä omaa siistiä aikatauluaan.

pikku kirppu sanoi:
MITÄ VITTUA. Miten sä pystyt, saatana. Millon sä nautit pidät hauskaa jne. Mun elämänfilosofia on että yli 50% vapaaehtois (eli ei koulu) ajasta nautitaan ja pidetään hauskaa. Eihän toi mun filosofia voi 100 prosenttisesti toteuta, mutaa... Millo sä lepäät 6 ja pual tuntia per yö unta. Millo teet läksyt jne.

Tohon settiin lisätään dieetillä vielä aamulenkki 3:40 3-7x/vko...:itku:

silloin kun on ''paska mäihä-ei vaihtoehtoja-'' päivä niin teen 2-3x/vko tota tapposysteemiä:itku:

En treenaa salilla lähes koskaan 15-23 välillä koska vihaan ihmismassaa.:curs:
Treenaan lauantai-ja sunnuntaiaamuna 7-12 välillä.

Jos haluun päästä eroon mun elopainosta, on tehtävä toi homma tollai, ja muutenki kilpailijan elämä on välillä vähän vaikeaa...:wall:

Nukun aina kun on mahdollista:zzzz: . Valehtelematta ne aamut kun saan nukkua pitkään, on todella harvinaista herkkua.:(

Koulutehtävät teen viikonloppuna ja heti kun ehdin.

Elän todella tylsästi varmaan monen mielestä:eek: : en käy ulkona,ota alkoholia, juhli, käy kahvilla, shoppaamassa jne. Ainoastaan joskus vuokraan makuunista kasan leffoja:lol2: .Mä tykkään vaan olla himassa kun mulla on omaa rauhaa.:)

tokkopaisto sanoi:
WHAAATT?
Life is hard, then you sleep :hyper: . 6 tuntia riittää hienosti. Ei mitään ongelmia kun pääsee rytmistä kiinni. Toi 6 tuntia meinaan on sitten totaalikoomaa

. Tosin murrosiässä unentarve on vähän suurempi et ehkä sikskin toi näyttää sun mielestä vähän hullulta.

Toi se koittelee aikatauluihmisen huumoria ja v-käyrät lähtee nousuun,QUOTE]

6 Tuntia ei riitä haluaisin nukkua ihan sikana. Teen aamulla itsaria aina ja vihaan elämää heräämishetkellä.:curs:

Alotin tän rytmin jo 14v:nä

Suunnittelen minuuttiaikataulun jo pariviikkoa etukäteen.

Suositut

Back
Ylös Bottom