Kiinteytys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olis varmaan kuulunut tämä aihe punttimimmien osastolle, mutta ei uskalla. Eli, tytöt ja naiset ja jotkut miehetkin puhuvat esim hanurin kiinteytyksestä. Onko sellaista kiinteytystä olemassakaan. Itse olen vääntänyt asiasta peistä ihmisten kanssa. Luulisi, että vain lisäämällä lihasmassaa ja laihduttamalla paikat muuttuvat kiinteiksi. Vai olenko väärässä? Voiko esim. jotain löysää lihasta saada timmimpään vai miten on? Ja kiinteytyykö sitä eritavalla esim. vääntämällä jotain pitkää sarjaa? Oma reseptini on, että kyykkyä vaan kehiin...

Mun käsitys on, että kiinteytys tarkoittaa nimenomaan rasvan (läskin) vähentämistä ja lihasten pienen pientä kasvattamista, jolloin ulkonäkö muuttuu "kiinteämmäksi". En tiedä onko kukaan koskaan määritellyt kiinteyttämistä ihan tarkalleen. Joka tapauksessa, kun jonkun lorttoperseen takapuoli pienenee läskin vähenemisen takia ja näyttää sen takia peilistä katsottuna kiinteämmältä , puhutaan kiinteytymisestä. Tällä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että perseen lihakset olisivat muuttaneet olomuotoaan jotenkin kiinteämmäksi, korkeintaan ne ovat kasvaneet.

Tuo rasvan polttaminenhan on tehokkaampaa aerobisessa harjoittelussa, joten siinä mielessä kiinteytymisharjoittelulle (= helevetin pitkät sarjat olemattomalla vastuksella) on paikkansa. Sitä en kyllä ymmärrä, mitä järkeä on tulla salille kiinteytymään, kun aerobiseen harjoitteluun on olemassa 1000X tehokkaampia keinoja kuin kuntosali. Alkaen vaikka aerobicistä tai ihan peruslenkkeilystä.

edit. jossain on muuten piilossa threadi, jossa tätä käsiteltiin...
edit2. search...Tuollahan se mimmien puolella tärkeänä ja nimenä vielä "Myytti: kiinteytyminen" http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=54383&highlight=kiinteytyminen

Sapo ehti ensin. Kiinteytys...hihihiii!!!!!!!!!!!!

Niin, mikäpä tuohon muu auttaa kuin ne suuresti kuuluisat miinuskalorit (joita selleri ei sitten todellakaan sisällä). Pitkät sarjat? No, mitä muutakaan elukkadieetillä jaksaa tehdä, kuin heilutella pienmetallia. Toisaalta suurilla romuilla (ja pluskaloreilla!) saapi lisää lihasta, joka kuluttaa enemmän energiaa, eli... pirun hankala juttu, on tehtävä kiusallinen valinta hitaan ja nopean ratkaisun välillä, huonot puolet toki molemmissa. Ja vaarat, varomattomalle saattaa käydä niinkin, että peilistä näkyy aamulla missi (laiha läski) tai sumopainija (läskiin kääritty lihaskimppu). Mutta kiinteytys...eiiiii!

Kantsii Läski-Oskari lukea sieltä mimmien puolelta se Kiinteytysmyytti-threadi ni sulle kyllä selkiintyy se perusajatus minkä takia toi kiinteytys-sana niin montaa meistä huvittaa..;)

Kiinteytys on rasvaprosentin pienentämistä. Helpoiten onnistuu laihduttamalla, mutta myös lihaksen kasvattaminen toimii, jos rasvaa ei tule liikaa mukana. Bodarit ovat kiinteyttämisen asiantuntijoita. Tekevätkö pitkiä sarjoja?

joo kiitos vaan vastauksista. Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin te! Ja aina ollutkin. Vituttaa vaan selittää asiaa joillekin, jotka vaan inttää että kyllä mie kiinteennyn yms... Noh, näillä vakuutuksilla pystyy jatkamaan taas hyvällä mielellä väittelyitä! Tack!

joo kiitos vaan vastauksista. Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin te! Ja aina ollutkin. Vituttaa vaan selittää asiaa joillekin, jotka vaan inttää että kyllä mie kiinteennyn yms... Noh, näillä vakuutuksilla pystyy jatkamaan taas hyvällä mielellä väittelyitä! Tack!

Kyllä täältä löytyy parempiakin väittelyitä tästä asiasta ku laitat vaan hakuun vaikka ton "kiinteytys" tai "kiinteytyminen". :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom