kevyt jakso?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No nyt sitten ollaan vihdoin ja viimein kovassa kunnossa!:hyper:
Kehon kuuntelu on jo pitkään ollut valttina, mutta nyt tuli poikkeus: Kyynärvarret ärtyivät kovista grippi/ote treeneistä ja ajattelin pitää kevyen viikon harjoittelussa(kuten aina noi joka kolmas, tai neljäs vk).
Ainut vaan, että se ei nyt riitä...Menin hierojalle ja hän sanoi, että käsissä on ns.hermopinteitä(ne onkin säteilleet, varsinkin koukistavissa liikkeissä). Nyt pitäisi kuulemma höllätä treeniä oikein huolella(lääkärissäkin kävin, ns.tenniskyynerpää mahdollinen jatkossa)...kaupan päälle vielä sairastuin poskiontelontulehdukseen ja antibiootit kehiin.Nyt sitten tulee pitkä tauko treeneihin kuumeilun yms takia (kaksi vkoa, ku viime vk kädet ei oikein ottanu treeniä vastaan)...eli kivun kanssahan ei kannata treenata, jalat tein normisti....

Kysymyshän siis kuuluu:Esimerkiksi Rauno Savela jaottaa treeninsä jaksoihin (massakausi, peruskausi yms)...pitäisiköhän minunkin tehdä jotain saman tyyppistä?
Nykyinen treenijakoni on 4krt/vk ja toistot vaihtelee viikottain 6-8toistosta aina 15-20 asti...kumminkin niin, että lujaa mennään koko ajan, paitsi tietty kevyillä viikoilla.
Keho taitaa kumminkin nyt kuiskia sellaista, että olisi aika treenata joku aika kevyemmin...Niin henkiselle, kuin fyysisellekin puolelle tämä olisi varmaan hyvästä..ja muutenkin..muuttaa vanhaa kaavaa...
Kiitos vaan etukäteen niille jotka viittii vastata, ei mielellään mitään voimanostajien jippoja, vaan bodipenttien kokemuksia.:kippis1:

Somebody?Anybody?...Nobody:itku:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ota aina joka 3 tai 4 kierto kevyesti. Ei mitään erikoistekniikoita, pudotuksia tai muita vaan suoria sarjoja 50-70 % maksimisarjoista. 8*120 - > 10-12*90-100kg Idealla. Itse tulee tehtyä jopa 50 % painoilla ja siltikin saattaa tulla esimerkiksi jalat kipeiksi. tekniikka vain puhtaasti ja kunnolla venyttelyjä.

Keho ei ole kone. Omalla kohdallani olen vakuuttunut siitä, että toisinaan totaalilepo on kehitykselle hyväksi, vaikka kondis peilistä katsoen tauon aikana huononeekin. Olen jo vuosia pitänyt treenistä kesälomaa 1-2 kk, veneillyt Saimaalla, ja antanut kropan ja nivelten sekä pään palautua täydellisesti. Syksyllä on homma sitten ollut nousujohteista alkaen pienellä bulkkamisella ja päätyen seuraavan kevään dieettiin. Ja kesällä taas huilaillaan. Olen varma, että vaikka olisin treenannut kaiket kesät ei sijoittumiseni tämän vuoden sm-kisoissa olisi ollut yhtään parempi - todennäköisesti huonompi johtuen esim. kipeistä nivelistä, venähdyksistä tms.

Eli on hyvä antaa kropalle totaalilepoa, ja on hyvä välillä treenata pari viikkoa ihan löysästi. Menen takuuseen tästä asiasta kohta 17 vuoden treenikokemuksella!

Treenitauko, vähän pidempikin ei ole pahaksi. Monet huiiputason painon, - ja voimanostajatkin pitävät pidempiä treenitaukoja, ja takovat silti ennätyrautoja. Sama pätee kehonrakennukseenkin, ei se lihas esim. 4-5vkon tauon aikana kokonaan katoa. Mä taas olen liian treeniaddikti, enkä siihen pysty:D . Kropan ja pään huilaamikseksi kevyet jaksot 1-2 x vuodessa voivat myös olla hyvä ratkaisu niille, jotka eivät kokonaan treeniä halua jättää, mut 110-lasissa ei taas jaksa enää painaa..

Sä olet treenannut niin kauan kovaa,ku mä vaan muistan.Eli ei mun mielestä muutaman vkon tauko tee varmasti pahaa teikäläiselle.
Kävin itekin juuri tutustumassa savelan sivuihin.ihan järki sivut joo.

Mun neuvo ois.(ihan niinku jotain tietäisin...:( ).Pidä taukoa pari vkoa.Sit treenaa pari vkoa HS:n tyylillä kuntopiiriä.sit aloitat sen peruskuntokauden savelan mukaan.Joo joo.tiedän kyllä,että mitä olet mieltä ns.pelkällä tangolla pumppailusta,mutta oishan se yx vaihtoehto.

Ollut jo pari vuotta tapana pitää joululoma, opiskelun ohessa, kunnon lomaa. Olen käynyt laskettelemassa, kelkkailemassa, pilkillä, maannut kotona syömässä, mökkeilemässä. Liikuntaa korkeintaa ulkona pienet kävelylenkit päätä tuulettamassa, kaukalopalloa kavereitten kanssa etc.
Salille en ole mennyt, jotenkin sen uudenvuoden pienen alkoholitankkauksen jälkeen on tullut parikuukautta parempaa jälkeä salillakin. Kesällä olen treenannnut normaalisti, ei ole ollut töitten jälkeen kotitehtäviä. Vain aikaa.
Ja kevyet viikot olen pitänyt melkein totaali lepoa salista, jotenkin ei osaa ottaa siellä kevyesti. Käynyt yhen palauttavan ja huoltavan treenin tekemässä, ja myös pari aerobista tietenkin. Ei sitä jaksa/kannata treenata koko ajan sata lasissa. Silloin kun treenataan, niin silloin kanssa treenataan. Ja sitten kun otetaan kevyemmin ei siitä kannata potea huonoa omaatuntoa.

arnold1987 sanoi:
Ota aina joka 3 tai 4 kierto kevyesti. Ei mitään erikoistekniikoita, pudotuksia tai muita vaan suoria sarjoja 50-70 % maksimisarjoista. 8*120 - > 10-12*90-100kg Idealla. Itse tulee tehtyä jopa 50 % painoilla ja siltikin saattaa tulla esimerkiksi jalat kipeiksi. tekniikka vain puhtaasti ja kunnolla venyttelyjä.

No näinhän minä juuri olen koko ajan tehnyt...itseasiassa tällä systeemillä on menty jo 5,5vuotta....

Heikki722 sanoi:
Keho ei ole kone. Omalla kohdallani olen vakuuttunut siitä, että toisinaan totaalilepo on kehitykselle hyväksi, vaikka kondis peilistä katsoen tauon aikana huononeekin. Olen jo vuosia pitänyt treenistä kesälomaa 1-2 kk, veneillyt Saimaalla, ja antanut kropan ja nivelten sekä pään palautua täydellisesti. Syksyllä on homma sitten ollut nousujohteista alkaen pienellä bulkkamisella ja päätyen seuraavan kevään dieettiin. Ja kesällä taas huilaillaan. Olen varma, että vaikka olisin treenannut kaiket kesät ei sijoittumiseni tämän vuoden sm-kisoissa olisi ollut yhtään parempi - todennäköisesti huonompi johtuen esim. kipeistä nivelistä, venähdyksistä tms.

Eli on hyvä antaa kropalle totaalilepoa, ja on hyvä välillä treenata pari viikkoa ihan löysästi. Menen takuuseen tästä asiasta kohta 17 vuoden treenikokemuksella!

Juup, jotain tällaistä kaipasinkin kuulla...onneksi nyt oma pää sen verran antaa jo myöten, että itse tajusin et nyt on höllättävä.
Tuo just varsinkin itellä tuntuu olevan aika totta, että jos pää ei ole hommassa mukana, niin turha on väkisin vääntää...Olen itsekkin normaalisti treenannut kesät hieman kevyemmin(lue:painot ovat pienemmät), mutta nyt meni kesäkin treenatessa aivan pirun kovaa...kyllä sitä miettikin helteellä kovia kymppejä kyykätessä, että onkohan tässä nyt enää mitään mieltä?Varsinkaan kun ei enää kilpaile tms....Ei ketään muita salilla...heh..
Kiitos kuitenkin kommentistasi, kilpailijan suustahan ne parhaat uskottavuus pojot tulee...kannattas kai sitä nauttia elämästäänkin?Ja oppia sitä elämään, niin et salillakin viihtyy?
ps.en nyt väitä käyneeni salilla väkisin penskasta asti:rolleyes:

ironteme sanoi:
Treenitauko, vähän pidempikin ei ole pahaksi. Monet huiiputason painon, - ja voimanostajatkin pitävät pidempiä treenitaukoja, ja takovat silti ennätyrautoja. Sama pätee kehonrakennukseenkin, ei se lihas esim. 4-5vkon tauon aikana kokonaan katoa. Mä taas olen liian treeniaddikti, enkä siihen pysty:D . Kropan ja pään huilaamikseksi kevyet jaksot 1-2 x vuodessa voivat myös olla hyvä ratkaisu niille, jotka eivät kokonaan treeniä halua jättää, mut 110-lasissa ei taas jaksa enää painaa..

Heh, taidetaan olla ns.samasta puusta veistettyjä? Mulla kans tollasta treeni addikti menoa ollu koko elämä...nyt on vaan pakko höllätä, muuten napsuu paikat sököksi.

Musta leski sanoi:
Sä olet treenannut niin kauan kovaa,ku mä vaan muistan.Eli ei mun mielestä muutaman vkon tauko tee varmasti pahaa teikäläiselle.
Kävin itekin juuri tutustumassa savelan sivuihin.ihan järki sivut joo.

Mun neuvo ois.(ihan niinku jotain tietäisin...:( ).Pidä taukoa pari vkoa.Sit treenaa pari vkoa HS:n tyylillä kuntopiiriä.sit aloitat sen peruskuntokauden savelan mukaan.Joo joo.tiedän kyllä,että mitä olet mieltä ns.pelkällä tangolla pumppailusta,mutta oishan se yx vaihtoehto.

HS:n? Ai joo, nyt tajusin...Koutsien kuningas:whip:
Taukoa nyt tuleekin pari vkoa, kun viime vko meni jo sairastellessa ja nyt vielä tämäkin...tänäänki oli kuumetta:itku:
Vai kuntopiiriä????
On se nyt saatana ku miehet jumppaa ja syö salaattia:rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hunter killer sanoi:
HS:n? Ai joo, nyt tajusin...Koutsien kuningas:whip:
Taukoa nyt tuleekin pari vkoa, kun viime vko meni jo sairastellessa ja nyt vielä tämäkin...tänäänki oli kuumetta:itku:
Vai kuntopiiriä????
On se nyt saatana ku miehet jumppaa ja syö salaattia:rolleyes:

Niin,ja käy bodypumpissa:D Welcome to the Xander-zone!...eiku siis 2000-luvulle.heh.HS onkin tehnyt sitä omaa jumppaansa jo muutaman vuoden.Mutta sepäs onkin HS.
salaatin voi aina korvata multitabsilla(vanha viidakon sananlasku:hyper: )

T::david:

hunter killer sanoi:
nyt meni kesäkin treenatessa aivan pirun kovaa...kyllä sitä miettikin helteellä kovia kymppejä kyykätessä, että onkohan tässä nyt enää mitään mieltä?Varsinkaan kun ei enää kilpaile tms....Ei ketään muita salilla...heh..:

:offtopic: Joo.Mulla vähän sama homma.Koko kesä meni paikallisella rantabulevardilla näilläkin palstoilla keskustelua herättäneen FIRST BLOODIN kanssa.Treenattiin oikean käden koukistajaa lyhyitä sähäköitä sarjoja useasti päivään:rock: .Otettiin väriä syksyn classic bodybuilding kisoihin.Jäi nekin sitten väliin,ku unohtui dieetti ja treenaus.Mutta oli ainakin väri valmiina:D
No nyt siitä saa sitten kärsiä,ku vasen käsi jätättää koko ajan jokaisessa liikeessä...:down:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom