Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Xavier sanoi:N. kuukauden välein pidän kevyemmän viikon, ne jotka väittävät ettei kevyitä viikkoja tarvitse pitää A) eivät treenaa täysillä B) heillä on ylimääräinen voisilmä puurossa C) ovat ylikunnossa <G>
juuri näin. itellä on hyvin samankaltaisia kokemuksia. silloin kun kulkee tosi hyvin niin on ehdottomasti kevyen viikon paikka muuten tulee just tällaisia. itsekin pidin ennen aina joka 5-6viikon kevyenä vaikka kuinka kauan. sitten yhtäkkiä ajattelin, että nyt en enään pidä kevennettyjä vaan katson että miten menee ilman taukoja. 10viikkoa kerkes taukoamatta reenata ja sen jälkeen napsuikin paikka jos toinenkin. jos ei kevyttä viikkoa itse tajua pitää niin kroppa hoitaa sen puolestasi. nämä puolesta hoitamiset ovat vaan huonoja kun asia mistä selviäisi viikon kevennetyllä saattavat revähtää 6viikon pakko levoksi kun jokin paikka repsahtaa rikki.timse sanoi:Sillon kun treenit menee helkkarin hyvin, sarjapainot nousee progressiivisesti viikosta toiseen ja kehitys jatkuu esim. 6 viikkoa putkeen niin pidän kevyen viikon (samat liikkeet, samat painot mutta kovin sarja pois). Ellen näin tee, jokin paikka vaan yhtäkkiä hajoaa.
Kun penkkitulos nousi jatkuvasti ja meno oli kaikkein kovimmillaan, kiertäjäkalvosimeen tuli osittainen repeämä.
Kun selkätreenit meni kaks kuukautta ihan putkeen ja painot nousi kunnolla, niin kesken kovimman fiiliksen hauiksen pitkä pää tulehtui. Tämän seurauksena kiinnitin huomion jalkoihin seuraavaksi 6 viikoksi, tuloksena akillesjänteen tulehdus.
Nyt viimeisimpänä, vedettyäni Single Factorilla (kyykkyä ma, ke ja pe) 6 viikkoa ilman merkkiäkään tulosten nousun pysähtymisestä, repesi kyykyssä reisilihas irti kiinnikkeestään lonkasta. Ei mitään varoitusta tullut, ei kipuilua tai heikkoutta tai edes kankeutta. Poks vaan ja 6 viikkoa taukoa kyykystä.
Sitä vaan ei tajua hellittää kun meno on kovimmillaan... :(
tommih sanoi:4viikkoa treeniä, tämän jälkeen 2päivää totaalilepoa sitte 2päivää doakusta ja sitte 1 tai 2 darra päivää ja taas alusta.
Nightkin sanoi:Tai ovat ymmärtäneet jujun, että lihaksisto kasvaa ilman hermoston jäätävää ylikuormitusta.
On vai? En mä kyllä ole huomannu kun ehkä hienoista hidastumista, vaikka 40 v. on jo mittarissa.:Dhookoo sanoi:Mulla ainakin iän puolesta on alkanut tuo palautuminen hidastumaan urakalla. Tuntuu että voisi vetää kevyemmin joka 3. viikko.
Megasystem sanoi:On vai? En mä kyllä ole huomannu kun ehkä hienoista hidastumista, vaikka 40 v. on jo mittarissa.:D