kevyestä viikosta ja palkkarista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zztop
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
47
Taustaa: aiemmin treenasin monta vuotta sovellettua megadutya ja nyt vaihdoin ohjelman totaalisesti tällaiseksi:

ma: rinta,hauis+kyyn. kevyesti olat,olentaja
ti:reidet,pohkeet kevyesti selkä
to: olat ,ojentaja kevyesti rinta,hauis
pe:selkä kevyesti reidet pohkeet

pelkkiä suoria sarjoja ilman mitaan tehokeinoja olen paukuttanut nyt 4 viikkoa,
tulokset nousee ja tuntuma lihaksissa on hyvä,mietin että kun vedin sitä MD niin tein aina joka 3. viikon n. 60-70% painoilla ja samoilla sarjamäärillä eli kevyesti.
ottaisinko nyt 5. viikon "varmuuden" vuoksi kevyenä vai annanko palaa niin kauan kun tuntuu treenit kulkevan ja kun alkaa tökkimään niin otan vasta sitten kevyen viikon eli odottaisin lievää ylikuntoa?

teen joka treenissä sarjat niin loppuun kuin ne yksin tehden saa menemään,

2 kysymys:
ottaako porukka palkkarin kevyenä viikkonakin jumpan jälkeen?

mietin vain kun se ei ole lainkaa repivä treeni, vain muutamia sarjoja keveillä painoilla,olen tähän asti kyllä aina ottanut sen palkkarin keveidenkin treenien jälkeen,mutta onko se tarpeellinen?

Jos tosiaan teet sarjat aina loppuun asti, mun mielestä kannattais pitää niitä kevyitä viikkoja suht usein. Suosittelisin pitämään sen nyt, jos sulla vielä kulkee treenit, kun todennäköisesti kevyen viikon jälkeen ne kulkee kuitenkin taas paremmin. En osaa paremmin selittää. :D Mutta siis 4-6 viikon välein mun mielestä on ihan viisasta pitää kevyempi viikko vaikka ei tuntuisi vielä sitä tarvitsevankaan. Otan samanlaisen palautusjuoman aina, dieetilläkin. (50g/60g)

just tuota hainkin,että nyt kun tuntuu kulkevan tosi hyvin ja takana on 4 viikoa kovaa niin otan tähän väliin sen kevyen viikon ,ikäänkuin "varmuudeksi" ennenkuin alkaa tökkimään:jahas: joskus se alkaa kuitenkin..:curs:

Ei varmaan kannata ootella sitä ylikuntoa, koska sit mennään jo takapakkia kehityksessä. Sellanen yyberhyvinkulkeva treeni voi olla jo orastavaa ylikuntoa, ainakin mulla oli joskus sellasta. Pitää vaa koittaa oppia oman sietokyvyn rajat, ja pysyä mieluummin sen rajan alapuolella.

tiedän kyllä omat rajani 9 vuoden treeni kokemuksella:D :D

mutta joskus voi olla hyväksikin mennä juuri sille rajalla ja ehkä vähän kokeilla sitä...näin sanotaan voimaa massaa kirjassakin..

ja treenattua md:llä on tämä "tavallinen" treeni kropalleni huomattavan kevyttä,aiemmin oli kaikki tehokeinot käytössä ,pudotussarjat,rest/pauset alle 5 toistoilla,supersarjoja ym. vuoroviikoin.ajattelinkin tässä sitä että kauan kroppa kestää vetää tällä uudella tyylillä ilman kevyttä treeniä?

kysyin; otanko kevyen viikon nyt vai vasta kun alkaa tuntumaan LIEVÄSTI siltä että nyt on aika keventää?

elikkäs vähä :offtopic: mutta kun aloittelija olen niin mitä tuo "kevyt viikko" näin käytännössä tarkoittaa? samat painot , vähemmän toistoja? pienemmät painot enemmän toistoja? pienemmät painot vähemmän toistoja?
ja esimerkkinä jos nostaisin penkistä 3x8 sarjan 70 kilolla niin miten pitäisi kevyellä viikolla vetää?

Tämmöinen kyssäri minullakin olisi tuosta kevyestä viikosta, kun olisi edessä näinä viikoina. Semmoinen, että tehdäänkö kevyellä viikolla samat sarjat ja toistot, mutta kevyemmällä raudalla. Vaikka esim. joku tekee yleensä kulmasoutua 100kg:llä 10 toistoa ja toistot ovat tiukkia, niin sitten kevyellä viikolla 80 vai 60kg 10 toistoa sarjaa?

NGV sanoi:
joku tekee yleensä kulmasoutua 100kg:llä 10 toistoa ja toistot ovat tiukkia, niin sitten kevyellä viikolla 80 vai 60kg 10 toistoa sarjaa?
60kg, ennemmin yli kevyesti kuin vähääkään painavilla.

Yksi vaihtoehto kevyellä viikolla treenaamiseen on tehdä täysillä, mutta minimimäärällä sarjoja. Esim. 3*10*100 -> 1*10*100. On se silti ehkä ihan järkevää tehdä vähän pienemmillä painoillakin, hermostokin saa paremmin hengähdettyä.

neutraali sanoi:
60kg, ennemmin yli kevyesti kuin vähääkään painavilla.
Noin minäkin ajattelin. Muuten kannataako semmoinen kevyempi viikko tehdä noin 3-5 viikon välein. Nyt oon jo vetänyt 3 viikkoa kovaa ja armotta ja ajattelin ainenkin seuraavan viikon vetää treenit 100 lasissa niin olisiko hyvä pitää kevyempi viikko ensi viikon jälkeen vaiko kahden viikon päästä?:confused:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
NGV sanoi:
Noin minäkin ajattelin. Muuten kannataako semmoinen kevyempi viikko tehdä noin 3-5 viikon välein. Nyt oon jo vetänyt 3 viikkoa kovaa ja armotta ja ajattelin ainenkin seuraavan viikon vetää treenit 100 lasissa niin olisiko hyvä pitää kevyempi viikko ensi viikon jälkeen vaiko kahden viikon päästä?:confused:

Ei siinä ole mitään sääntöjä. Yksilökohtanen juttu. Jos nyt tuntuu hyvältä niin voit ihan hyvin vetää ensiviikon vielä kovaa ja pitää sen jälkeen vaikka kokonaisen viikon taukoa punttijumpasta. Itse pidän kevyitä viikkoja joka neljäs viikko ja joka kahdeksas viikko taas on totaalitaukoa.

zztop sanoi:
tiedän kyllä omat rajani 9 vuoden treeni kokemuksella:D :D

mutta joskus voi olla hyväksikin mennä juuri sille rajalla ja ehkä vähän kokeilla sitä...näin sanotaan voimaa massaa kirjassakin..

ja treenattua md:llä on tämä "tavallinen" treeni kropalleni huomattavan kevyttä,aiemmin oli kaikki tehokeinot käytössä ,pudotussarjat,rest/pauset alle 5 toistoilla,supersarjoja ym. vuoroviikoin.ajattelinkin tässä sitä että kauan kroppa kestää vetää tällä uudella tyylillä ilman kevyttä treeniä?

kysyin; otanko kevyen viikon nyt vai vasta kun alkaa tuntumaan LIEVÄSTI siltä että nyt on aika keventää?

Kyllä sinä sen yheksän vuoden kokemuksella tiedät paremmin, kuin minä. Kunhan vain kokeilet ekaksi tota uutta ohjelmaasi. Mutta minä pidän kevyen viikon vasta silloin kun siltä rupeaa tuntumaan.

Mielen kiintoinen ohjelma sulla, viittisitkö laittaa siinä olevat liikkeet ja sarjat tänne? Vois ittenkkin kokeilla, eikös toi ole vähän siittä massaa voimaa kirjasta se yks yhteen ohjelma?

kaantti sanoi:
elikkäs vähä :offtopic: mutta kun aloittelija olen niin mitä tuo "kevyt viikko" näin käytännössä tarkoittaa? samat painot , vähemmän toistoja? pienemmät painot enemmän toistoja? pienemmät painot vähemmän toistoja?
ja esimerkkinä jos nostaisin penkistä 3x8 sarjan 70 kilolla niin miten pitäisi kevyellä viikolla vetää?
No tapoja on monia, jokku pitää raudat samana, mutta ei vedä sarjoja loppuun asti, eli toistoja vähemmän. Jokku taas pienemmillä raudoilla enenmän toistoja, muttei niitäkään loppuun asti.
Mulle oli uutta toi seuraava tyyli:
niklas86 sanoi:
Yksi vaihtoehto kevyellä viikolla treenaamiseen on tehdä täysillä, mutta minimimäärällä sarjoja. Esim. 3*10*100 -> 1*10*100. On se silti ehkä ihan järkevää tehdä vähän pienemmillä painoillakin, hermostokin saa paremmin hengähdettyä.

Ajattelin kokeilla seuraavaksi tuota systeemiä kevyessä viikossa. yks kovasarja ja ei yhtään enenpää. Tosin täski täytyy huomioida se et jos on koko kroppa kerralla reeni, niin silloin tuo yksikin kovasarja voi ainoastaan olla jo normaalistikki siinä ohjelmassa, per lihas ryhmä. Eli reeni ei kevene siittä, kun taas monijakosemmas kevenee paljonkin. ymmärsiköhän kukaan?

Janne22 sanoi:
Ei siinä ole mitään sääntöjä. Yksilökohtanen juttu. Jos nyt tuntuu hyvältä niin voit ihan hyvin vetää ensiviikon vielä kovaa ja pitää sen jälkeen vaikka kokonaisen viikon taukoa punttijumpasta. Itse pidän kevyitä viikkoja joka neljäs viikko ja joka kahdeksas viikko taas on totaalitaukoa.
Noin minäkin ajattelin. Mutta itse en pysty pitämään totaali jumppa taukoa, koska salilla on vain niin kivaa. Kun normaali lapsille huvipuistossa on hauskaa niin mun huvispuisto on sali. Viime kesänä kun mentiin Tampereelle, niin serkut meni sinne Särkän-niemeen, niin meikäläinen meni salille, tosin en muista oliko se Wolfi tai joku muu, mutta hauskaa oli.:D

rahvas sanoi:
Ajattelin kokeilla seuraavaksi tuota systeemiä kevyessä viikossa. yks kovasarja ja ei yhtään enenpää. Tosin täski täytyy huomioida se et jos on koko kroppa kerralla reeni, niin silloin tuo yksikin kovasarja voi ainoastaan olla jo normaalistikki siinä ohjelmassa, per lihas ryhmä. Eli reeni ei kevene siittä, kun taas monijakosemmas kevenee paljonkin. ymmärsiköhän kukaan?

Aivan. Itse treenaan kaksijakoisella ja lihasryhmät saa 2-4 sarjaa/treeni, joten mullahan toi ei sinänsä vielä hirveästi kevennä. Kuitenkin on selvästi kevyempi tehdä esim. yksi, kuin kaksi sarjaa.

Janne22 sanoi:
itse en ainakaan suosittele koko viikon takoja. jotenkin vaikea aina silloin aloittaa kun pitää totaali taukoa, mulle se ei ainakaan sovi. kevennetty viikko on mielestäni järkevämpi vaihtoehto

rahvas sanoi:
Kyllä sinä sen yheksän vuoden kokemuksella tiedät paremmin, kuin minä. Kunhan vain kokeilet ekaksi tota uutta ohjelmaasi. Mutta minä pidän kevyen viikon vasta silloin kun siltä rupeaa tuntumaan.

Mielen kiintoinen ohjelma sulla, viittisitkö laittaa siinä olevat liikkeet ja sarjat tänne? Vois ittenkkin kokeilla, eikös toi ole vähän siittä massaa voimaa kirjasta se yks yhteen ohjelma?QUOTE]

itse olen tämän ohjelman väsännyt.

TÄSSÄPÄ SE TULEE:
Rinta,hauis+kyyn kevyt olat,ojentaja

penkki 3 x6-8
vinopenkki kp. 3x6-8
ristitalja 2x8-10
taljahauis 3x6-8
vuorotahtinenhauis 2x6-8
scott kp. 1x8-10
hammerkääntö 2x8-10
rannekääntö seläntakaa 2x10-12
pumppaa olkapäät,ojentaja (keveillä painoilla tuntumaa vain)

REIDET,POHKEET kevyt SELKÄ

kyykky 3x6-8
prässi 3x6-8
ojennus 2x8-10
koukistus 3x6-8
sjmv 2x8-10
pohje istuen 3x10-12
pohje smitissä 3x10-15
pumppaa selkää (kevyet painot ja tuntumaa vain)
Vatsaa

OLKAPÄÄT,OJENTAJA kevyt RINTA,HAUIS+KYYN

etupunnerrus (pystypunn) 3x6-8
vipun. eteen 28-10
vipun. sivulle 3x6-8
vipun. kulmassa 3x6-8
kapea penkki 3x6-8
taljapunnerrus 2x6-8
yhden käden ojentaja 1x8-10
pumppaa rintaa ja hauista

SELKÄ kevyt REIDET ,POHKEET
leuanveto 2x maximi
mave polven korkeudelta voimatelineessä 3x6-8
ylätalja 3x6-8
hammersoutu 2x6-8
olankohautus 2x6-8
olankohautus kp. 2xmaximi (kässärit vain 50 kiloon asti)
pumppaa reidet,pohkeet
vatsaa jos jaksaa

tässä on kovat sarjat.
lämmitelyt teen aina ekassa liikkeessä 3 sarjaa ennen yllämainittuja sarjoja ja silloin menen vain n. 50-60%% asti painoissa ja n.6-8 toistoa
muissa liikkeissä otan aina ennen ekaa kovaa sarjaa yhden sisäänajosarjan 50% painolla varsinaisista treenipainoista.

Suositut

Back
Ylös Bottom