Kevät 2004 ylppärit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitkä matikka L
Äikkä L
Reaali E, 38 pistettä

Hohoh, odottelin L:a ainoastaan reaalista, joka lähti 43 pisteenä, mutta sehän se tietysti tipahti. Aina parempi näin päin. Jipii, näillä tuloksilla taidankin jo päästä hakemaani oppilaitokseen turhia pääsykokeita koluamatta.

Onko muita AMK:hon tekniikan ja liikenteen alan pääsykokeeseen menijöitä? Miten meinaatte valmistautua tohon, vai teettekö mitään? Meinaatteko tehä vanhoja pääsykokeita harjoituksen vuoksi? Pitäiskö noita fysiikan kaavoja vähä päntätä päähän sitä koetta varten, et edes jotain osais? Kun vissiin kaavoja ei ole siellä saatavilla, eihän?

Enkku M - Lähti E:n alarajapisteillä, eli pisteet laski YTL:ssä

Äikkä C - On sitä parempiakin tullut kirjoitettua ja olen vähän pettynyt.

Matikka C - Keskiarvo lukiossa 5. Ei tullut paljon laskeskeltua ja luonnollisesti aika yllätys.

Ruotsi B - Tässäkin keskiarvo 5. Todellisuudessa aloitin ruotsin opiskelun kaksi viikkoa ennen kirjoituksia. Kuuntelusta sain muistaakseni 27 pistettä.

AMK:hon tuli haettua ja vinkkejä pääsykokeisiin otetaan vastaan.

Mitäs mieltä olitte muuten yleisesti kirjotuksista?

Mun mielestä niitä on hehkutettu ihan vitusti. Sitte loppupeleissä
valmistauduin niihin huonommin ku ekan lukiovuoden kokeisiin.
Noh, mä en oo mikään stressaajatyyppi, ainakaan noitten suhteen.
Mua lähinnä nauratti ku jotkut (varsinki muijat) stressas ihan vitusti
noista kirjotuksista. Monet meni viel ryssimään aika pahasti kaiken
jännityksen takia. Mä vedin chillisti ja omaa tasoani. Jotenki huvittavaa
ku ehti ekasta päivästä lähtien ruvettiin hehkuttamaan tyyliin
"tämä kaikki tehdään ylioppilaskirjoitusten eteen!"

Oon muutenki menossa (ainaki toistaseksamkhon ja mulla tulee
keskiarvoilla about samat lähtöpisteet ku kirjotuksilla.

Tääl tais olla useempi jolla lähti pitkä matikka 47 pojona. E:n rajahan oli 48, et onnee teille muilleki :D

edit: Tää olikin ilmeisesti huomattu täällä aiemmin, mutta näin tosiaan kävi :) Noh, siinä meni hyvä varapaikka ilman pääsykoetta TKK:lle, mutta eipä tässä sinne ees olla lukemassa. Kauppakorkean kirjat kutsuu...

Äikkä B (molemmat lähti C:nä, mutta minkäs teet)
Ruotsi B (työvoitto! Kuuntelusta 26p)
Enkku M
Reaali C

Oon pirun tyytyväinen, kun ruotsin kanssa meininki oli aika lottoamista. Kerrankin näin päin.

Äikkä E
Enkku E
Keskipitkä ruotsi E
Lyhyt saksa M
Lyhyt ranska M

Ok, tähän asti oli ihan kivaa.

Pitkä matikka M
Fyssareaali C

Ainoat aineet, joista selkeänä tavoitteena oli ällät. Ylimielisyys, laiskuus, internet-yhteys ja Pakkotoisto kostautuivat pahemman kerran. Syksyllä uusimaan virheistä opittuna. :wall:

Syksyllä ollaan onnellisia opiskelupaikan omistajia ja lomaillaan intissä, jonka jälkeen alotetaa opiskelu. Ei paljo paina mitkää ylppärit enää jos sisään pääsee :) Laitetaa ny vielä ne arvosanat, eli
Reaali E (4 fyssaa, 3 hissaa, 1 kemma)
Pitkä matikka M (brr..)
Enkku M
Lyhyt ruotti M
Äikkä C (vähä pohjanoteeraus)
Lyhyt ranska B

Pitkä englanti, lyhyt ruotsi, pitkä matsku: L

Loput syksyllä. Vaikka onkin mennyt hyvin, ei jotenkin vaan tunnu missään. Paljon parempi fiilis tulee hyvistä bändi- tai punttitreeneistä.

Tuntuu, että täällä on melkein vain ne kaikkein parhaiten koulussa menestyvät, kun tässä kattoo muiden arvosanoja. Mutta ehkä se on niin, että ei amiksia paljon bodaus kiinnosta ja nimenomaan se kipinä kehonsa rakentamiseen syntyy hyvin koulussa pärjääville. :D

Vähän tällästä paskempaa näitten huippujen sekaan:
Reaali C
Äikkä C
Lyhyt matikka C
Enkku M

Ihan jees kuitenki omasta mielestä verrattuna siihen miten paljon lukion aikana tuli tehtyä :D

Ihan kivastihan tuo meni, kun en itsekään ole mikään hirveä stressaaja.

Enkku E (Vähän jäi harmittamaan, kun se L oli parin pisteen päässä sekä syksyllä että keväällä. Noh, omaa paskuuttahan tuo on)

Keskipitkä Ruotsi E ( Tämä oli kyllä käsittämätöntä, sillä olen ollut läpi yläasteen ja lukion sellainen keskitason ruotsin lukija. Mulla varmaan naksahti positiivisella tavalla jotain päässä siellä kirjoituksissa, ja muutuin kuudeksi tunniksi ihan sveduksi.)

Reaali M ( No tähän koitin panostaa, ja biologia, joka on se minun vahva aine menikin nappiin, mutta historian vastaukset puolestaan menivät ihan perseelleen.)

Lyhyt Matematiikka M (Käsittämättömän hyvin meni, en ollut laskenut laskuakaan sitten kakkosen kevään. Ylimääräinen aine kirjoitettuna täysin ilman paineita tuotti hyvän tuloksen)

Äikkä C ( Koko lukion inhokki aine, heti liikunnan jälkeen. Vittu, että voin vihata niitä ainaisia jonnin joutavia tekosyvällisiä maailmanparannusaiheita. Mulla ei ole ikinä mitään sanottavaa niihin, ja se näkyy. Molemmista kokeista lähdin heti kahdentoista jälkeen. Aineistoaineesta, jonka pistin ihan pelleilyksi, sain vissiin jotain 50 pistettä :D Otsikko aineesta tuli sitten sentään se 73.)

Äikkä C
Pitkä Matikka C (ajattelin et kyllä 35:llä M irtoo, mut ei väkisin :( )
Ruotsi B
Enkku E
Reaali C (Lähti 28p=M , tuli 26p=C :curs: )

Odu sanoi:
Mun mielestä niitä on hehkutettu ihan vitusti. Sitte loppupeleissä
valmistauduin niihin huonommin ku ekan lukiovuoden kokeisiin.
Noh, mä en oo mikään stressaajatyyppi, ainakaan noitten suhteen.
Mua lähinnä nauratti ku jotkut (varsinki muijat) stressas ihan vitusti
noista kirjotuksista. Monet meni viel ryssimään aika pahasti kaiken
jännityksen takia. Mä vedin chillisti ja omaa tasoani. Jotenki huvittavaa
ku ehti ekasta päivästä lähtien ruvettiin hehkuttamaan tyyliin
"tämä kaikki tehdään ylioppilaskirjoitusten eteen!"
Joo mäkin oon noihin tuloksiin ihen helvetin tyytyväinen siihen nähden mitä mä luin. Sillä äikkään ja enkkuun en valmistautunu ollenkaan. Matikkaan ja Ruotsiin vain edellisenä iltana vähän kattelin kirjoja. Aika hyvin toi B ruottist siihen nähden et ensimmäistä kurssia lukuun ottamatta kävin uusimassa kaikki ruotsin kokeet. Reaaliin mä sentään luin kaikki kemian kirjat kerran edellisellä viikolla läpi ja luojan kiitos kysymykset kemiassa oli helpot. Yleisesti en suurempia paineita kirjoituksista ottanut ja ihan hyvin meni.

Away sanoi:
Tuntuu, että täällä on melkein vain ne kaikkein parhaiten koulussa menestyvät, kun tässä kattoo muiden arvosanoja. Mutta ehkä se on niin, että ei amiksia paljon bodaus kiinnosta ja nimenomaan se kipinä kehonsa rakentamiseen syntyy hyvin koulussa pärjääville. :D

Asiahan on niin että fiksut ihmiset älyävät pitää huolta kunnostaan.... :D

Kai se niin on, että ne joilla meni huonommin ei tähän thrediin postaile. Eiköhän ne välkyimmät kaverit kuitenkin keskimäärin kierrä raudan kaukaa, eli en usko, että täällä kuitenkaan mitään eliittiä pahemmin on. Mulla oli tollanen keskiverto sarja, eli huonommasta parempaan B,C,M,M,E

Huomattavaa mulla oli se, että oikeastaan vain reaaliin luin. Kuitenkin tuntui, että se ja muutkin aineet meni ihan sillä mitä tuli tuolta kovalevyltä, eli ei lukemisella tuntunut olevan mitään vaikutusta. Eli kun tunneilla kuitenkin keskimäärin olin hereillä, niin noi tulokset tuli sillä ja maalaisjärjellä.

taijan vetästä pohjat nyt tähän...
Enkku C, Ruotsi B, Pitkä matikka B, Äikkä C, Reaali I+ :P

Mut hattu tuli vaikka toi reaali oli pakollisena kun se kompensoituu ton matikan b:n kans.

Kyllä se pakkiksen luku, treenaus ja viikonloppuryyppääminen ovat ihan hyviä vaihtoehtoja sairaalloisen lukemisen sijaan. Lähellä asuu tyyppi joka kirjoitti 6 ällää ja luki aina vaan koulukirjoja, ei kuitenkaan saanut koskaan ajokorttia vaikka yritti älyttömän monta kertaa. Sitten sen isäpappa osti sille polkupyörän. Äijä on jo kahdenkympin puolessavälissä ja ajelee päivät pyörällä ja asuu vieläkin äidin huomissa. Toisaalta esim. magnan ylioppilas Alexander Stubb on jo ehtinyt olemaan EU-komission puheenjohtajan neuvonantajana, koulutukseltaan tohtori ja nyt menee EU-parlamenttiin heittämällä. Yhtämenoa opiskelevilla lukutoukilla yleensä naksuu aika pahasti jossain vaiheessa, ne jotka tajuavat että elämässä on muutakin pärjäävät yleensä paremmin.

Niin kyllähän se vähän silleen on, että iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.. Eli ennemmin olen sosiaalinen ihminen, jolla on ystäviä ja muutakin elämää kuin sisäänpäin kääntynyt kirjoihin kiinni kasvanut tyyppi, jonka päivän merkittävimmät sosiaaliset kanssakäymiset tapahtuu yliopiston ruokajonon kassaneidille rahaa ojentaessa..

Vähän menee kyllä off-topicin puolelle, mutta yritin tässä vain valaista sitä, miksen itse ole koskaan ollut mikään kouluihminen, saati että olisin kirjoihin paljon uhrannut aikaa. Eikä siinä mitään.. 12 vuoden opiskelurupeama takana, ja 'mittari' näyttää EMMMCC. Olen ehdottomasti tyytyväinen tulokseeni, jopa yllättynyt hieman. Mutta näitä 'kirjaimia' ei tarvita kuin päästäkseen seuraavaan opiskelupaikkaan, ja sitten ne menettävät merkityksensä. Eli ei siis elämää suurempaa.. :)

Oon hakenu opiskeleen Helsingin yliopistoon Kansantaloustiedettä :thumbs: ja sitten poliittista historiaa :rolleyes: Sekä Jyväskylän yliopistoon Kansantaloustiedettä.

Onko ketään kohtalotoveria pakkiksella, pääsykoekirjathan ei nyt mitään mahdottomia ole n. 350sivua/kirja, mutta sellasta pilkunnussimista nuo jutut välillä on että alta pois.. Tavotteena ois tuonne Helsinkiin tota kansantaloustiedettä päästä lukeen, mut saa nähä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom