Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Kolme viikkoa dietattu: 104,3 -->99,6. Ihan jees, ekana viikkona lähti reilu kolme kiloa ja tokalla ja kolmannella molemmilla -0,8. Meikäläisen painolla tuo on ihan ok tahti jos se tuossa pysyy. Vielä 17 viikkoa jäljellä ja tavoite 90 kg. niin vähän en ole painanut kohta varmaan 10 vuoteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomena se alkaa :P 6-9kk diettiä tiedossa. 178/105 lähtötilanne. Jos kerranki elämässään olis sielä 10% rasvoissa ni olis kiva :) Paino tulee olemaan jotain 80kg luokkaa varmaanki... Ehkä vähemmän. Viimevuonna 120->94 josta siis tultu taas ylöspäin hyvän matkaa. Nyt on eka semmonen oikee dietti sitte. Odotan innolle ;)

Kesäksi olisi tarkoitus päästä semmoiseen kuntoon, että maha olisi poissa ja lihaksetkin näkyisi paremmin. Noin 6-8kg pitäisi saada painoa mahdollisesti pois. Mulla ei ole _yhtikäs mitään_ tekemistä, eli pystyn varmaan tuolloin omistautumaan vaikka mille dieetille ja treenille 100%. En kuitenkaan tahtoisi vielä lopettaa lihasmassan kasvatusta, niin osaisikohan joku arvioida kuinka kauan tuon 6 kg menettämisessä menisi aikaa. Mitä dieettiä silloin käyttäisi ja miten treenaisi. Dieettaamispuoli on itselleni täysin tuntematon käsite ja vihaan kaikkea siihen liittyvää, olisikin siksi kiva jos joku osaisi edes vastata joihinkin kysymyksiini jotenkinkutenkin.

Teoriassa, jos vaikka dieettaisit -500 kcal päivävauhtia, tarkoittaisi se 3500 kcal eli 0,5 kg viikossa, jolloin 6 kg = 12 viikkoa. Tietenkään paino ei tipu aivan noin matemaattisesti, mutta tuo siis suurinpiirtein se luku mitä kenties haet?

2013 dietin ravinto

MItä mieltä olette kyseisestä ruokavaliosta?
Tarkoituksena kiristellä hieman ja alkuviikoilla mennä noin 300-500 kcal miinuksilla.
Lähinnä kiinnostaa ruuan laatu ja suhteet yms onko kunnossa?
Rasvaa tulee +1g/painokilo ja Proteiinia 3g/painokilo vähintään. Loput hiilareista tarpeen mukaan.

Aamupala Puuro 40g, 1dl
Lounas 150 g Rainbow kana
Päivällinen 150g paistijauheliha

Proteiinijuoma*3
MALTO 40G

Rahka 250g*2

Juusto 5% Kadett 50g

kananmuna,keitetty

Porkkana 200g

Makaroni 50 g (1dl)

Raejuusto 200g

Rypsiöljy kylmäpuristettu, 3 RL, 42g

Meetwursti 4 siivua, 23 % 24g

Rasv. Maito
Salaatti+kastike

Yhteensä. Kcal=2439,5 Prot= 959,16 Hiilarit= 592,4 Rasva= 787,5

Suhde% Prot= 41,0% Hiilarit= 25,3% Rasva =33,7%

Grammat Prot= 241,99 g Rasva= 92,3 g

Kulutus(Kalorilaskuri.fi) = 2826
PLUSSAT/MIINUKSET= -386,5 kcal

Maanantaina alkaa. Tarkoitus hävittää rasvoja kesään mennessä. Kiloja siis korkeintaan muutama pois, jos sitäkään. Koskaan en ole ollut varsinaisella dieetillä, mut kerta se on ensimmäinenkin..

Viides päivä menossa. Vaaka näyttää +0,5kg :D mut nou hätä, kun vyötärön ympärys ja muut mitat tuntuu pienenneen (alkukuun mitoista). Painnonnousu todennäköisesti johtuu aika reilusta kuntoilumäärästä ja yövuoroviikosta. Salitreenit aika tiukkoja, joten katellaan nyt viikko pari alkaako paino muuttumaan.

Noniin pientä päivitystä... 3 viikko alkaa oleen lopuillaan paino tullut ihan mukavasti alas.
Lähtö paino dietille oli 78 tällä hetkellä 74,5 kroppa kiristyny ihan kivasti mutta vielä jatketaan
Tsemppiä muillekkin diettaajille :fuckyeah:

Voisi melkein itsekin ilmoittautua tänne jos vaikka saisi lisää motivaatiota painonpudotukseen. :P

Äsken mitattu ja paino 80,1kg (175cm pituus). 10kg tarkoitus pudottaa Huhtikuun loppuun mennessä.
Nyt reilu viikko dieettausta takana ja paino 78,9 (-1,2kg) mihin olen kyllä erittäin tyytyväinen.

3viikko kohta taputeltu. 100,7->98kg eli -2,7kg

Ihan tyytyväinen pudotukseen, vyötärö rengas vaan ee tunnu lähtevän mihinkään suuntaan :D

Itselläni alkoi oma projekti 6viikkoa sitten ja painoa lähtenyt 4kg. Ei ole sen kummempaa tavoite painoa vaan sitten kun peilikuva näyttää lähempänä kesää hyvältä niin olen onnistunut tavoitteessani.
Aluksi laskin muutamalle erilaiselle päiväsyömisille tarkat kalorimäärät ja makroravinnot ja söin lappujen mukaan, sen jälkeen ne jäikin niin hyvin muistiin ettei tarvitse enää luntata.

4xsali viikkoon ja niiden perään n.10min aerobiset tulee tehtyä. Koiran kanssa tulee ulkoiltua päivittäin useampi tunti. Hyvin on toiminut!

Itseasiassa oli kysymyskin tässä esitettäväksi. Nimittäin mulla on aina ollut tosi herkkä vatsa. Mulla ei siis ole mitään yliherkkyyksiä mihinkään ruoka-aineeseen tai allergioita mutta viime aikoina on perseestä lentänyt sellasta varpusparvea et saan välillä itkeä ja nauraa samaan aikaan kun käyn suorittamassa tyhjennyksen. Ei kuitenkaan joka reissulla. Paljonko tuo ripaska vaikuttaa ravintoaineiden imeytymiseen?
Diettilimujen litkimisen lopetin viikko sitten josko niillä olisi ollut vaikutusta..eipä niillä ollut kuin että oon ollut pirteempi tällä viikolla. Maitotuotteita ei tuu syötyä/juotua kuin rahkan muodossa mutta niin oon aina tehnyt.

Varsinaista ongelmaa tässä ei ole, kiinnostaa vaan kuinka paljon tuo heikentää imeytymistä.

Kuutisen kiloa tullut nyt paino alas ja diettaillut oon vuoden alusta. Kunto oli aluksi erittäin hyvillä nesteillä varustettu 98kg ja nyt 92,2. Ihmettelin kyllä, että paino tippui noin nopeasti, vaikka kreatiinia oon kokoajan syönytkin. Varmaan naamasta lähtenyt pari kiloo :) On kyllä ollu tähän saakka mukavan helppoo ja tarkoitus olis tonne toukokuun puolelle asti jatkaa.

7.1 lähti käyntiin dietti mallia sa-int, tänään aamulla vaaka näytti ensimmäistä kertaa kaksinumeroista lukua (98.8) miesmuistiin:)

Laiha poika ollut käytännössä koko iän. Muutama vuosi tullut punttia nosteltua ja ruokailu ollut käytännössä ylläpito/plussapainotteista koko ajan ja painoa kertynyt 60kg -> 84kg.

Nyt siis elämän ensimmäinen dieetti kokeilussa ja muutama viikko takana. Hiilaria karsittu ja kalorit tiputettu noin 2000 kieppeille. Lepopäivinä jää hieman alle.

Muutama viikko takana ja 2.7kg poissa. Nopeaa nesteiden lähtöä ei aluksi tullut mitä odottelin vaan tasaisesti tippunut. Ehkä 5-6kg olis tarkoitus ottaa kokonaisuudessaan eli aika maltillisesti mennään. Painolla ei niin väliä kunhan peilikuva alkaa miellyttää.

Kuukausi dieettailua takana. Paino laskenut 86,4kg --> 80,6kg. Mitä nyt muita ympärysmittoja on laskenut niin juurkaan mistään ei ole lihasta lähtenyt. Reisistä vaan sentti, hauiksista pari milliä, ja rinnanympäryksestä lähtenyt 2cm.

Rasva kuitenkin palaa hyvin, verisuoni alkanut hauiksessa näkymään aina sillointällön ja forkuistakin rupee kohta näkymään. Pystyy jo hahmottamaan missä ne menee. Rasva joka tapauksessa palanut ihan ok vauhtia, joten saattaa olla että jo maaliskuun puolella pääsee aloittamaan uuden bulkin.

Se kuitenkin mikä mua täs eniten ihmetyttää on se että vaikka paino laskee niin vatsanympärys ei. Pysynyt 2vko nyt samassa, mutta silti rasva palanut ja paino laskenut. Mittaan siis vatsanypäryksen tuosta mahan isoimmasta kohdasta. Tästä lähtien kyllä rupeen mittaamaan vyötärönympärystäkin. Viimeksi kuin lopetin dieetin, aikana jollon en treenannut, muistasin että vatsanympärykseni oli jotain 78cm. Tällähetkellä se on 85,5cm, ja olen melkein samoissa rasvoissa. Onkohan mahdollista että mulla olis toi vatsanympärys kasvanut saliharrastuksen takia? (alaselän lihakset, vatsalihakset?)

22.11.2012 kävin Satsilla tekemässä kehonkoostumusmittauksen. Tuolloin elopainoa oli 76,1kg ja rasvaprosentti 17,5%. Seitsemän viikkoa myöhemmin 11.1.2013 oli elopainoni 73kg ja rasvaprosenttini 13,6%. Rasvaa lähti 3,3kg ja viskaalisen rasvan määrä putosi kilon. Sama laite ja sama mittaaja. Käytännössä tämä tarkoitti, että puhdasta rasvaa oli palanut yli 500g joka viikko. Testaaja ihmetteli suuresti miten olen tähän pystynyt. Sanoin, että siihen ei treeniä tarvita vaan kunnon avioerokriisi. Meni mittaaja hetkeksi hiljaiseksi ja sitten sanoi ymmärtävänsä. Täytyy sanoa, että stressi polttaa rasvaa ja hyvin. 24/7 käyt ylikierroksilla eikä ruoka maistu enää samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Jahas, plussaviikko. Eli +800g tänään aamulla, paino siis 60,8kg. Toihan voi johtua melkein mistä vain, joten ei stressiä - kaiken olen tehnyt oikein ja treenit on hoidettu mallikkaasti. Samoin aerobista on tullut se neljä kertaa viikossa tehtyä, yleensä treenin jälkeen 30min ja tällä viikolla kerran 1h crosstrainingia treenistä erillään. Aamulenkkejä pitäis tehdä useammin! Ei sillä, että ne polttais rasvaa jotenkin erityisemmin vaan olen huomannut, että päivällä on paljon virkeämpi fiilis kun on saanut hiukan raitista ilmaa heti aamusta.

Pitää itekkin ilmoittautua, eli lähti tänään kevät dietti käyntiin mitoista 192/107kg, tavotepaino alle 95/tai kun näyttää riittävän kireältä. Pitääpä päivitellä tänne miten etenee.:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom