Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin nyt tässä meinasin, ens viikol alottaa painon pudottaminen. Nykyiset mitat 172/87 eli pudotettavaa on. Tavoitteena olis päästä 172/75-70 nii vois alkaa olla kroppa kondiksessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirjotellaans nyt itekin tänne. n. 2.1. alotin laihduttamisen alkupainona 94kg ja nyt tilanne on 91,5kg. Tarkoitus olisi päästä 79:iin kesään mennessä. Laihduttamista on hidastanut voimannostokisoihin valmistautuminen ja yleinen mielen heikkous ja laiskuus.

Itse oon itseni hyvin saanut pidettäa itseni kurissa ja ei oo paljon lipsuttukkaan, ihan vähän vain. Ekaa kertaan varmaan tipaton tammikuukin menee ihan nappiin :D Salilla ja jumpissa oon viihtynyt sen 4-5 kertaa viikossa. Ja painokin on lähtenyt putoamaan hitaasti, mutta varmasti. Kyllä se niin vaan oon, että helpompi ne kilot on saada, kun niitä kiloja pois. Onneks ihan kohta on kevät ja pääsee taas ulos juoksentelemaan. Maastossa se on niin paljon kivempaa, kuin salilla juoksumatolla. Mutta oon niin vilukissa, en ulkona miinuksen puolella juoksentele. :D

Reilu viikko vedettiin 1300kcal tienoilla, hiukan "velocitymaisesti" jotta pääsisin ketoosiin sisälle. Nyt on tiistaista asti oltu VHH:lla, hiilarimäärät 40-50g, proteiinit 150g ja kalorit 1500-1700. Onkohan tuo riittävä? Tavoite on rauhassa tiputella rasvaa pois kehosta menettämättä lihasmassaa. Paino nyt 68,5 ja Inbodysta maanantaina tulee osviittaa rasvaprosentille. Keväällä se oli 20% ja tavoite on 15% kohdalla. Pituus on 171cm ja kulutus on perus toimistorotan 2000kcal. Treenipäivinä olen vetänyt palkkarina 1dl Heraa ja syönyt kotona VHH:n mukaisesti safkaa.

Hiukan olen tosin kyseenalaistanut että olisiko helpompaa päästä 15% rasvoihin ensin bulkkailemalla (lihasmassaa kun ei hirveästi ole) ja sen jälkeen uudella dieetillä? Parin vuoden tavoitteena on toki lihaskasvu mutta kesällä olisi kiva olla kireässä kunnossa.

Tänään 11 päivän jälkeen 61.1kg :wtf: No tämähän menee rapiasti jos nesteitä putoo reipas kolme kiloa.

Nyt tarttis varmaan vähän nostaa kaloreita, kun paino menee vähän liiankin jouhevasti alas... 4 x sali ja 4 x 30-45min aerobinen joko salilla tai aamu- tai iltalenkkinä per viikko on treenit ja paino tänään lauantaina, 17 päivän jälkeen tasan 60kg. Enää kilo ultimate tavoitteeseen! Jes :) Kokeilen nyt ensi viikon mennä niin, että lisään ennen treeniä hedelmän ja iltapalalle pähkinöitä sen ah-niin nautinnollisen kalaöljyn (ja rahkan ja marjojen) lisäksi.

tänään oli aamupaino 109,2kg. Eli 4,2kg lähteny 19 päivässä josta ainakin 2kg on jotain todellista varmaan läskiä/lihasta kuka tietää. Ruokavalio on sellainen että yritän pitää kropassa nesteitä jonkin verran ja tankkailen kreatiinia sekä hyvää suolaa tarpeeksi.

Treeni kulkee ihan ok ja tällä viikolla oli maastavedossa sekä punnerrusliikkeissä hyvät paineet päällä kun nostin kaloreita hieman 260kcal. tuntuu että tällä viikolla on tullut oikeesti tulosta laihtumisen suhteen ja tällä konseptilla mennään eteenpäin sekä lisätään aerobista.

11627954.jpg

Ilmoittaudutaan itsekin tänne. 2 viikkoa takana ja aamupaino pudonnut 90 kilosta 85 kieppeille. Suurin osa toki nestettä, kun tiputin kreatiinin pois, mutta toivotaan, että kovin paljoa ei olisi lihasta. Eka viikolla lähti 3 kiloa, toisella 2. Mietin, että onko tuo jo hieman liikaa, että nostaisiko sitä kaloreita muutamalla sadalla ensi viikoksi. Viime kesänä painoin alhaisimmillani 72 kiloa, ja puolessa vuodessa tuli 18 kiloa lisää siis :p. 72 kiloisena inbodyn mukaan rasvat oli n. 6%
Tästä kyllä syytän lihasmuistia ja kreatiinia, mutta kyllähän sitä höttöäkin tuohon vatsaan ja jalkoihin kertyi. Aika suuria näkyviä muutoksia tämä pari viikkoa on tuonut, ja vatsapalikat näkyvät taas jo melko paljon selvemmin.

Olen syönyt tälläistä ruokavaliota:
Aamupala
3 munaa, 2 valkuaista, 3 siivua pekonia

Välipala:
Rahka 250g

välipala:
Rahka 250g

Lounas:
40g (reeni 70g) riisi
150g jauheliha
200g kasvikset

(Reenipäivä: Palkkari
1,5dl whey 80
0,5dl malto)

Päivällinen:
40g (reeni 70g) riisi
150g jauheliha
200g kasvikset

Välipala:
Rahka 250g

Iltapala:
3 munaa, 2 valkuaista, 2 siivua pekonia, 100g kasviksia

2100 cal (lepopäivä)
p: 205g, h:92g, r 94g

Ehkä tämän viikon voisi pitää tälläisenä, ja jos vielä tippuu liiaksi, niin nostella varmaan hiilareita hieman.
Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan avoimin mielin.

Oma kevään tavoite ja speksit siihen pääsemiseksi:

47v ukkeli
Aloitushetkellä 1.1. tilanne oli 97kg ja 26,5% rasvaa :face: ja tarkoitus on yrittää saada paino noin 87 kiloon ja rasvat selvästi alle 20% :dance: huhtikuun loppuolelle mennessä.

Näillä makroilla mennään:
  1. Protskut, 144 g, 27%, 575 kaloria päivässä
  2. Hiilarit, 288 g, 54%, 1155 kaloria päivässä
  3. Rasvat, 45 g, 19%, 405 kaloria päivässä

Yhteensä siis noin 2135 kaloria päivässä, monipuolisesti liikuntaa :dance2: :pano:. Energiavaje noin 650-700 kaloria päivässä :david:.

Katotaan miten ukkelin käy :rock:

Tsemppiä kaikille :)

Nyt ollaan taas aikalailla saatu joulut ja uudetvuodet sulatettua vyötäröltä aamupaino on aika tarkkaan 85 kg, ja ruokavalio ei ole vielä kovinkaan tarkka. Hiilareitakin on vielä tuommoinen 150-250 g/pvä, joten nopeestihan tuosta alle kasikymppiin riipasisi, jos alkaisi ketoilemaan, mutta niin kauan, kun paino karisee tällä tavalla niin antaa mennä

Treeniä tulee puntti 3xvko ja juoksutreeniä 5-6xvko (mikä varmasti kantaa dietillä aika pitkälle). Juoksukilometrejä tulee viikossa 40-65 km riippuen kuinka kova viikko on menossa. Tällä viikolla niitä kertyi 67 km + salitreenin jälkeen 2x 1 km juoksumatto.

Karvan paalle 2 viikkoa menty,paino pudonnut 93.1kg -> 89.8kg ja vyotaro 92cm -> 88cm. Alkuun vedetty noin 2800kcal ja tasta paivasta eteenpain noin 2600kcal. Safkoja en jaksa punnita joten paivassa heittoa saattaa tulla pari sataa suuntaan tai toiseen. Siirrytaan tarkalle linjalle jos painon putoaminen alkaa tokkimaan. Tavoite on 79.9kg. joten jos tasta noin kolmessa kuukaudessa selviais rauhallisella tahdilla.

10 päivää takana ja suht tasaiseen on 3kg kadonnut. 1200kcal tavoite joka aina lipsuu sen 200-300kcal yli, mikä on vain hyvä asia. Perus vähähiilarinen ruokavalio 40-70g hiilareilla, vain sokeri, vilja ja riisi on pannassa. Noin 17kg vielä pitäisi nipistää, joten jos jouluun mennessä tuo lukema on kasassa niin olen erittäin tyytyväinen, miksei aikaisemminkin mutta ei tässä niin kiire ole.

Dieetti alkoi 1.1. ja alkupaino 89kg. Enemmän kuin ikinä elämäni aikana. Jos nyt kesään mennessä oltaisiin alle 80kg lukemissa niin olisin tyytyväinen tai sitten jos peili miellyttää jo aiemmin niin en pistä vastaan.

Ei mitään tarkkaa suunnitelmaa mutta syön maltillisemmin kuin ennen, liikun enemmän, ei roskaruokaa/karkkia. Näillä mennään ainakin alkuun.

Aamupaino 83 ja risat. Nesteitä varmaan suurin osa, mutta aika reippaastihan tuo on lähtenyt liikkeelle. Syön nykyään aamupalan ja välipalan töissä eli syön luultavasti enemmän kuin ennen dieettiä, mutta fiksummin ja ei tule enää sitten vedettyä niillä päivän kahdella aterialla yli 1000kcal settejä kun syö vähän tiheämpään. Salillakin on pumppailtu 3 kertaa viikkoon ja ihan hyvinhän tuo on kulkenut dieetistä huolimatta. Jatketaan harjoituksia!

Toinen viikko ohi. Toisella viikolla +0,4kg. :( Nyt yhteensä kahdessa viikossa 98,3kg --> 97,1kg, eli -1,2kg.

Oon menny koko ajan 1950kcal:illa. Nyt tästä lähtien vedetää 1750kcal / pvä ja katsotaan miten alkaa putoamaan...

8 päivää takana dieettiä ja nesteiden lähön jälkeen paino tippunu kilon.

Nesteiden tipputtua vyötärö putos 84->82cm ja ton viimesen kilon aikana tippunut vielä 3cm.

92 -> 89kg @ 3 vkoa, 7 / 7 jäljellä. Arkipäivinä 2-3 kolme ateriaa pvä + 1-2 välipalaa, la-su vapaammin. 2-3 krt salilla + 2-3 krt muuta urheilua.

Kesäksi olisi tarkoitus päästä semmoiseen kuntoon, että maha olisi poissa ja lihaksetkin näkyisi paremmin. Noin 6-8kg pitäisi saada painoa mahdollisesti pois. Mulla ei ole _yhtikäs mitään_ tekemistä, eli pystyn varmaan tuolloin omistautumaan vaikka mille dieetille ja treenille 100%. En kuitenkaan tahtoisi vielä lopettaa lihasmassan kasvatusta, niin osaisikohan joku arvioida kuinka kauan tuon 6 kg menettämisessä menisi aikaa. Mitä dieettiä silloin käyttäisi ja miten treenaisi. Dieettaamispuoli on itselleni täysin tuntematon käsite ja vihaan kaikkea siihen liittyvää, olisikin siksi kiva jos joku osaisi edes vastata joihinkin kysymyksiini jotenkinkutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom