Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

28.3.2012 aamupaino: 94,4 kg

No niin perkele nyt sitten rysähti laakista reilusti alaspäin paino, jos olis vielä päivänkin polkenut paikallaan paino, niin olisi paniikkinappula painettu pohjaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamulla vaa'assa: 100.1kg. Olin et jee, ja tein tarkistuksen, ja sit oli 100.3kg. Paska vaaka.

Alunperin luulin, että ois tällä viikolla ollut jo maanantaina alle 100kg, mut viikonloppuna oli vähän rentoa laatuaikaa ja annoin itselleni luvan hiukan chillaa ku harvoin on niin hyvää sauraa tarjolla.

Viikkotason seurannassa mittanauha oli kateissa.

1.2. Homma alkoi: 58,4 kg
28.3. Välitilanne: 54,6 kg (-3,8 kg / -6,5 %)

400–600 g jäänen tavoitteesta, joka oli tasan 54 kuun loppuun. Olen kuitenkin tähänkin tyytyväinen. Huhtikuulle tulee vielä joku tavoite, mutta ehkä niin että "nollalta tuntuvia päiviä" ilman kalorilaskuria sallitaan joitakin viikossa. Nyt on aika pitkään punnittu melkein kaikki grammalleen – välillä vein vaa'an työpaikkaruokalaankin tarjottimelleni :D – että ehkä välillä voi vähän löysätä ja luottaa arviointiin, kunhan ei päästä ruokia "silmien ohi".

Tässä vähän omaa painon kehittymistä:

http://aijaa.com/006539879401

006539879401

Aiemmista dieettikerroista poiketen olen joka aamu rakon tyhjennyksen jälkeen astellut vaa´alle ja pistänyt tuloksen taulukkoon. Heikon hetken tullessa vastaan voi hakea lisämotivaatiota katselemalla laskevaa trendiä, vaikka paino olisi edellisestä päivästä noussutkin. Suosittelen tapaa varsinkin hermoherkille diettaajille :)

kuinka suurilla miinuskaloreilla jengit vedelly?

ite viellä muutama päivän dieettailen, kalorilaskurin mukaan tulee eilisen ja tän päivän kaloreiksi 1600kcal päivää kohden ja arvioitu kulutus 2900kcal, kiristää vanne jo ohimoilla melko vahvana.

12 viikkoa diettiä takana ja tahdissa ei olla pysytty. Vasta 8kg lähteny, kun tavoiteli oli 10kg.

Tuohan on tosi hyvä tahti. Olispa itselläkin rahkeita pudotella kalorit noin paljon miinuksille. Tykkään vaan syömisestä liikaa :D

Vajaa viikko sitten puntari näytti, että enää 2kg tavoitteeseen. Tietty sen jälkeen pitää katsoa peiliin, et jatkaako vielä 2-4 viikkoa, jos ei miellytä tarpeeksi, mut nyt vaikuttaa ihan hyvältä. En ole kyl viikonlopun jälkeen käyny puntarilla, kun tuli 2 cheattipäivää putkeen (toinen oli kyl vain +200kcal ja treenipäivänä, eli tuskin kovasti haittaa oli). Nämä oli onneksi suunniteltu jo melkein kuukausi etukäteen, niin ei tullu edes paha mieli. Lauantaina tuli syötyä niin paljon, että sunnuntai jäi nälkää näkemättä -800kcal.

kuinka suurilla miinuskaloreilla jengit vedelly?

Hyvin paljon päivästä ja nälän tunteesta riippuen miinuksen puolella sen 350-700. Suurinpiirtein tuolla -500/pv oon kattonu että mennään ja puntari on samaa mieltä. Yli 1000kcal miinuksilla en kyllä menis mistään hinnasta. En kyl kestäis moista muutenkaan henkisesti. Nälkähän moisessa touhussa tulee.

no joo, kalorilaskurin mukaan eilinen meni -2000kcal joten ei ihme että masentaa ja ollu melko heikko olo pari päivää, no lauantaina loppuu tää tuska. tosiaan tavoitteisiin jo päästy, mutta itselleni luvannut jatkaa tän kuun loppuun joten kai se on vedettävä :)

Paino laskee mutta rasvaprosentti näyttää pysyvän paikallaa. Vaik kyl sekin varmasti laskee.
Oon muuten varmaan jotenki erillaine, monilla tulee verisuonet näkyviin ennen sixpackia, mut mul näkyy sixpack muttei verisuonia. Treenatessa ne kyl pullottaa kivasti. Mut normaaleissa oloissa ei sit millään, kun taas kattoo jotain omia tuttavia joista joillakin näkyy verisuonet sairaan hyvin, mutta omistaa silti ison mahan.

Tammikuun alusta 92kg -> 83kg. Pituutta 189cm. Vielä pitäis varmaan joku 5kg tiputtaa että saa rasvoja alas. Mitään mittoja en ole ottanut mutta farkkujen koko on tippunu 36 -> 32.

Kaksi viikkoa dieettiä takana, kaloreita mennyt suunnilleen 1800 kcal/päivä eli suunnilleen 600 kcal alle kulutuksen. Makroja mennyt suunnilleen 120 grammaa hiilareita, 80 grammaa rasvaa ja 140 grammaa proteiinia.

Nyt on ongelmana nälkä. Aamulla ja illalla mahaa kurnii. Sen kestän vielä ihan hyvin, mutta huolestuttavampi merkki on päätään nostava makeanhimo. Pitäiskö mun rukata noita makroja jotenkin (nostaa hiilareita? lisätä kuitua?), pitää cheat-päivä vai kestää kuin nainen? Pudotettavaahan mulla ei paljoa ole, tavoite n. 4 kilon päässä ja kesän alussa.

Paljonkohan noita nesteitä suurin piirtein pitäis lähteä dieetin alussa ja millä aikavälillä...

Eihän tohon tietysti mitään tarkkaa vastausta oo kun vaihtelee niin paljon syömisien ja muiden henk.koht juttujen takia, mut vähän mietityttää.

Eli vähän vajaa 3vk ollut nyt dieetillä, ekan aamun aamupaino oli 88,1kg. Ekan viikon jälkenen 86,1 ja tokan viikon jälkeen 84,2. Toi 84,2 oli vaan yhtenä aamuna ja nyt on oltu koko ajan about 85 vähän päälle.

Tarkoituksena olisi se 0,5kg viikossa pudotella, ehkä hieman päälle. Olisi vaan kiva tietää onko nyt suunnilleen edes kalorit oikein laskeskeltu.

Jotkut kehuvat kromin auttavan kovasti makeanhimoon, sitä kannattaa ehkä kokeilla.

Itselläni on myös kaikkia kikkakolmosia, kun makeanhimo on paha. Porkkanat on raakoina yllättävän tyydyttävää syötävää, makeanpuoleisia, kuitu auttaa pitämään nälkää ja lisäksi jo yhdestä porkkanasta saa tosi paljon "syömisfiilistä". Rooibos ja makeat teejuomat jeesaa vähän. Joskus otan ihan hiukan tummaa suklaata tai jonkun valikoidun hedelmän, ja vaikeampina päivinä sitten kaupan proteiinipatukan.

500 kcal vaje näyttää omalla kohdalla olevan hyvä keskiarvo. Hetken pystyn vetämään 700 vajeella, mutta se ottaa tosi äkkiä päälle, koska ei tule syömistyydytystä. Kyseessä on ehkä ennemmin se, montako kaloria päivän aikana saa syödä: mulla 700 vaje merkkaisi usein noin 800 kcal kokonaissaantia, joka tuntuu ihan liian kituutukselta. Jos päivän peruskulutus olis jotain 2200, niin tilanne voisi olla ihan eri, koska 1500 kcal tuntuu jo ihan ruokaisalta määrältä.

Kaksi viikkoa dieettiä takana, kaloreita mennyt suunnilleen 1800 kcal/päivä eli suunnilleen 600 kcal alle kulutuksen. Makroja mennyt suunnilleen 120 grammaa hiilareita, 80 grammaa rasvaa ja 140 grammaa proteiinia.

Nyt on ongelmana nälkä. Aamulla ja illalla mahaa kurnii. Sen kestän vielä ihan hyvin, mutta huolestuttavampi merkki on päätään nostava makeanhimo. Pitäiskö mun rukata noita makroja jotenkin (nostaa hiilareita? lisätä kuitua?), pitää cheat-päivä vai kestää kuin nainen? Pudotettavaahan mulla ei paljoa ole, tavoite n. 4 kilon päässä ja kesän alussa.

Syö enemmä kuituja ja käy ostaa kromi tabuja ja otat niit sit muutaman päiväs, jos auttas makeanhimoon.

edit. hidaaash! :puntti:

29.3.2012 Aamupaino: 93,6 kg (2.1.2012 = 120,3 kg)

Perkele ihan ei ehdi 3 kk:n aikana - 30 kg virstapylvääseen, mutta eipä tuo haittaa :D

Päivän pääaterialla annoskoot hieman kasvaneet (Pääasiassa jauhelihan määrä + salaattikastikkeen määrä)

Nostaen päivän kokonaiskalorit aikaisemmasta n. 1650 kcal -> 1850-1900 kcal, mutta eipä haittaa, kun vastaavasti kulutus on nyt paljon suurempaa, kun aamuaerobiset on mukana ja treenin jälkeiset kuntopyöräsessiot vähän pidempiä.

Tänään tämmöstä (Iltapalan laskin jo mukaan):

Kalorit: 1911
Proteiinit: 149
Hiilarit: 25
Rasvat: 137

Rasvan määrää voisi vähän viilata kyllä, jos on tarvetta, esim. korvata pekonin raejuustolla tai jotain vastaavaa.

Tsemppiä kaikille alkavaan loppurutistukseen kohti kesää :rock:

Jotkut kehuvat kromin auttavan kovasti makeanhimoon, sitä kannattaa ehkä kokeilla.

Itselläni on myös kaikkia kikkakolmosia, kun makeanhimo on paha. Porkkanat on raakoina yllättävän tyydyttävää syötävää, makeanpuoleisia, kuitu auttaa pitämään nälkää ja lisäksi jo yhdestä porkkanasta saa tosi paljon "syömisfiilistä". Rooibos ja makeat teejuomat jeesaa vähän. Joskus otan ihan hiukan tummaa suklaata tai jonkun valikoidun hedelmän, ja vaikeampina päivinä sitten kaupan proteiinipatukan.

500 kcal vaje näyttää omalla kohdalla olevan hyvä keskiarvo. Hetken pystyn vetämään 700 vajeella, mutta se ottaa tosi äkkiä päälle, koska ei tule syömistyydytystä. Kyseessä on ehkä ennemmin se, montako kaloria päivän aikana saa syödä: mulla 700 vaje merkkaisi usein noin 800 kcal kokonaissaantia, joka tuntuu ihan liian kituutukselta. Jos päivän peruskulutus olis jotain 2200, niin tilanne voisi olla ihan eri, koska 1500 kcal tuntuu jo ihan ruokaisalta määrältä.
Kiitos näistä! Taidan ottaa kromilisän ainakin dieetin ajaksi ruokavalioon. Mites sä oikein lasket ton vajeen? Mä nimittäin oon lähtenyt siitä, että jaan viikon kulutuksen tasaisesti seitsemälle päivälle, jolloin keskimääräiseksi kulutukseksi liikuntoineen päivineen tulee 2400 kcal. Oonhan mä pitkä (178cm) ja treenaan (3xpuntti ja 2xlenkki), mutta silti musta ajatus 1000 kcal menusta kuulostaa aivan mahdottomalta.

Dieettipäivä nro. 90 ja samalla tankkauspäivä käynnistyy. Kiloja on lähtenyt 10,6kg (nyt 88,9kg) ja vyötäröltä 12cm, pituutta mulla on 187cm. Luulen, että siedettävä rantakunto on valmis kun puntari näyttää 84-85kg.

perhana ku sais ittestään vielä irti noi aamuaerobiset.

Tankopippuri: Minkä pituinen olet? Paljonko sulla on rasvaprosentti nyt? Mä oon 166cm ja nyt paino 57kg, lähtenyt rasvaa jo 2kg ja pari pitäs vielä tiputtaa niin alkas oleen kesäkunnossa B-)

Makean nälkään voin kertoa että itsellä toiminut hyvin Proteiinivanukas, Mannisen tuote ja tosi hyvän makuinen! Jauhe sekoitetaan veteen ja annetaan hyytyä jääkaapissa pari tuntia. Annoksessa 40g proteiinia, joten siitä saa tosi hyvän proteiinilisän :) Olen myös paistellut "lettuja". Annokseen tulee 4 valkuaista vähän vaahdotettuna, 1dl kaurahiutaleita + makeutusjauhetta, kanelia, vanilijasokeria ripaus. Annetaan oleutua 30min ja sitten paistetaan kookosöljyssä - voi syödä sellaisena tai laittaa "kermavaahdoks" rahkaa tai marjoja. Tosi hyviä eikä nimeksikään kaloreita :)

Myös rahkapiiras uunissa on tosi hyvä. Siihen tulee vain pari kananmunaa + 250g rahkaa + 1 dl raejuustoa + makeutusjauhetta. Piirakkavuoan pohjalle leivinpaperi ja siihen jäisiä marjoja vähän, tuo muna+rahka sekoitus sitten päälle ja uuniin 175astetta 20-30min kunnes se on hyytynyt. Marjojen sijaan voi käyttää myös omenalohkoja + kanelia tai muita hedelmiä. Tää on kiva piirakka kahvin kanssa otettuna eikä varmasti pilaa kenenkään dieettiä :-))

Dieettipäivä nro. 90 ja samalla tankkauspäivä käynnistyy. Kiloja on lähtenyt 10,6kg (nyt 88,9kg) ja vyötäröltä 12cm, pituutta mulla on 187cm. Luulen, että siedettävä rantakunto on valmis kun puntari näyttää 84-85kg.
Pakkohan tähän väliin on tehdä oma dieetti tilanne päivitys kun on "kaksoisolento" täällä kirjoittanut jo kaiken valmiiksi minunkin puolesta, eli ihan samat arvot täälläkin tällä hetkellä, tai lähtöpaino mulla saatto olla kilon vähemmän kuin sulla. Mutta muuten täsmää joka juttu paitsi mä taidan luovuttaa jo jossain 87kg, ehkä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom