Iso-Allu
VIP
Aivan, olen samoilla linjoilla. Itse olen omakohtaiseen kokemukseen perustuen tehnyt havainnon, että kovilla miinuksilla oltaessa säännölliset ISOT tankkaukset saavat kortisolitasot ainakin hetkeksi laskemaan, jolloin kroppa päästää usein isonkin määrän ihonalaista vettä ulos. Ruokafokus häviää hetkeksi, libido paranee hetkeksi, lihakset täyttyvät, ihonalainen vesi häipyy ja koko olemus on hetken freesimpi kunnes taas rasvanpolton johdosta kortisoli nousee jälleen. Mielestäni stressi/kortisoli on diettaajan pahin vihollinen. Mitä mieltä Markku?Näin ajateltuna "tankkaus buustasi metaboliaa" ... mutta ei siinä todellakaan ole mitään sellaista taikavaikutusta mitä yleisesti kuvitellaan, että nyt se tankkaus nosti metabolian tason johonkin korkeampaan ja dieetti jatkui siitä. Ei toimi niin.
Metabolian kannalta tankkaus on vain lyhyessä ajassa tapahtuvaa pidemmän aikavälin kalorivajeen pienentämistä .... ja se toimii tässä mielessä ihan yhtälailla niin normidieetillä kuin ketolla kuin carnivorella jne. ja voidaan toteuttaa hiilareilla tai ilman.