Ketoosidieetti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyl mä nyt leimaan sut trolliks, tai sitten kirjoittelet jostain lataamosta.
Kukaan täysjärkinen 30v ei ilmaise itseään noin netissä. Otantaa on kun olen samanikäinen

Mä oon oikeastikkin nykyaikaisesti ilmaistuna sosiaalisesti aika awkward jos se sun käsittelyä helpottaa. Jos ei niin täällä on ignore kuulema.
Ongelmaa ei helpota se että olen perinteisesti mitattuna aika viisas ja mulla on pitkä muisti, ongelmat alkaa jos tulee sellainen tunne että aion jakaa
ajatuksiani muille(koska silloin on luontaisen tarpeen viennissä ja alenee todisteluun, jolloin "normaalikaan" ei anna itsestään ihan aikuisinta kuvaa)...

e: Mut vaikka nauru taidettiin nauraa mun kustannuksella niin sun ansiosta :) Ei menny tääkään istahdus hukkaan.

e2: En tiiä miten itsekriittinen oot mut jos luet omat viestisi ni ne vaikuttaa aika perustelemattomilta ja hyökkääviltä, mä en tunne sua ja sä oot ehdotellut että oon tyhmä ja hullu, susta poikkeavan kokemuksen takia. Onneks mä oon jättäny tutustumatta tuollain oikeasti käyttäytyviin ihmisiin, en tunne sun kaltaisia.
 
Kohta uuniin pärähtää lohi file ja meinaan imailla sen bearnaise soossin kera.
Voi olla että mantelileipää otan kyytipojiksi ja ehkä uppomunankin.

Illalla kanankoipia ja itsetehtyä piri piri soosia
 
Suomalaiset asiantuntijat äänessä päivän Hesarissa. Aiheena sokerin haitat. Onneksi todelliset syntipukit löydetään. Varsinkin Kuusipalon lause on timanttinen:

”Kokonaiskuvaa katsottaessa sokerin käyttö ei ole Suomessa kuitenkaan kovin suuri ongelma. Esimerkiksi suolaa syö liikaa lähes jokainen suomalainen, ja vain neljännes suomalaisista syö riittävästi kuitua”, Fogelholm sanoo.
Samaa mieltä on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen erikoistutkija Heli Kuusipalo. Hänen mukaansa selvästi sokeria suurempi ongelma on se, että monen suomalaisen ruokavalio on muuttunut entistä rasvaisemmaksi ja proteiinipitoisemmaksi.
 
Kai se suola nyt on vaarallista, jos suonet ja terveys on paskottu.

No tän kunniaksi vedän palkkariksi makkaramunakkaan
 
Suomalaiset asiantuntijat äänessä päivän Hesarissa. Aiheena sokerin haitat. Onneksi todelliset syntipukit löydetään. Varsinkin Kuusipalon lause on timanttinen:

”Kokonaiskuvaa katsottaessa sokerin käyttö ei ole Suomessa kuitenkaan kovin suuri ongelma. Esimerkiksi suolaa syö liikaa lähes jokainen suomalainen, ja vain neljännes suomalaisista syö riittävästi kuitua”, Fogelholm sanoo.

Suola on paljon sokeria suurempi ongelma. Sokeria pystyy vetämään aktiivisuustasosta ja ruokavalion terveydellisestä riippuen huomattavasti joustavammin, kun taas suolansaantirajat paukkui todella helposti. Tämä johtaa kohonneeseen verenpaineeseen joka taas ajan mittaan vahingoittaa valtimoita ja sydäntä.
 
Suola on paljon sokeria suurempi ongelma. Sokeria pystyy vetämään aktiivisuustasosta ja ruokavalion terveydellisestä riippuen huomattavasti joustavammin, kun taas suolansaantirajat paukkui todella helposti. Tämä johtaa kohonneeseen verenpaineeseen joka taas ajan mittaan vahingoittaa valtimoita ja sydäntä.
Vähentää poskettoman hiilarikuorman ja syö harvemmin, niin kas kummaa verenpaine tippuu. Omalla kohdalla 130--140/ 80..90 paineet laski 100..110/60..70 tasolle sen myötä kun aineenvaihdunta korjaantui. Suolaa menee luultavasti enemmän kuin ennen. Jos korkean verenpaineen juurisyytä ei korjaa, niin nämä suolan vähennykset on ihan lillukanvarsia...
 
Suola on paljon sokeria suurempi ongelma. Sokeria pystyy vetämään aktiivisuustasosta ja ruokavalion terveydellisestä riippuen huomattavasti joustavammin, kun taas suolansaantirajat paukkui todella helposti. Tämä johtaa kohonneeseen verenpaineeseen joka taas ajan mittaan vahingoittaa valtimoita ja sydäntä.

Meinaatko että suola kohottaa verenpainetta pysyvästi?

ma 10g suolaa verenpaina 100
ti 10g suolaa venenpaine 101
ke 10 g suolaa venepaine 102

??

Minun tietääkseni suola kohottaa verenpainetta hetkellisesti ja on siis siksi vaarallinen niille joilla verenpainetta on jo valmiiksi.
Silloin voi aortat poksahtaa.
 
On juu suola terveellistä kun ne kuuluisat juurisyyt sairauksille on poistettu. Samoin kun sokeri ei tuota mitään ongelmia kunhan juurisyy eli passivisuus on ratkaistu ja ajetaan pyörällä vuoristossa kolme viikkoa. Katsokaa vaikka ammattipyöräilijöitä, syövät koko ajan maksimaalisen nopeasti imeytyviä hiilareita. Ne ketkä itkee sokerin vaaroja eivät ymmärrä juurisyitä.
 
On juu suola terveellistä kun ne kuuluisat juurisyyt sairauksille on poistettu. Samoin kun sokeri ei tuota mitään ongelmia kunhan juurisyy eli passivisuus on ratkaistu ja ajetaan pyörällä vuoristossa kolme viikkoa. Katsokaa vaikka ammattipyöräilijöitä, syövät koko ajan maksimaalisen nopeasti imeytyviä hiilareita. Ne ketkä itkee sokerin vaaroja eivät ymmärrä juurisyitä.

En nyt sanoisi terveellistä mutta melko neutraalia. Jossain määrin jopa tarpeellista.

Sokerista olen täysin samaa mieltä. Jos kulutus on kovaa niin ime vaan fruktoosia.
Minä näin toimistotyöntekijänä (nyt vielä kotitoimisto) ja 45min päivittäin liikkuvana en sitä nyt paljoa tarvitse.
 
Suolaakin on monenlaista. Tuossa omassa ns. light mallin mineraalisuolassa (jozo) on kaliumia 70% ja kalium ei verenpainetta nosta vaan natrium (käsittääkseni). Natrium kalium -tasapaino ois hyvä pitää kondiksessa.
 
Suolaakin on monenlaista. Tuossa omassa ns. light mallin mineraalisuolassa (jozo) on kaliumia 70% ja kalium ei verenpainetta nosta vaan natrium (käsittääkseni). Natrium kalium -tasapaino ois hyvä pitää kondiksessa.
Tasapaino on tarpeen. Suola (natrium) nostaa verenpainetta jos elimistöllä ei ole keinoja päästä ylimääräisestä eroon (insuliiniresistenssi, nestevajaus, fruktoosilla myös rooli). Kannattaa kunnella mikäli aihe kiinnostaa: https://peterattiamd.com/rickjohnson/
 
Tasapaino on tarpeen. Suola (natrium) nostaa verenpainetta jos elimistöllä ei ole keinoja päästä ylimääräisestä eroon (insuliiniresistenssi, nestevajaus, fruktoosilla myös rooli). Kannattaa kunnella mikäli aihe kiinnostaa: https://peterattiamd.com/rickjohnson/
Natriumiinhan ei oikee voi vaikuttaa kuin juomisella; natrium korkea juo enemmän. Natrium matala, vähennä juomista? Kö? Mikä fruktoosin rooli?
 
Mites muuten on, kuinkapaljon lihoissa/kaloissa on lisättyä suolaa sitten(siis mun paketit ainakin maistuu suolattomille esim. ulkofilee/lohi)?
Munissa ja pähkinössä ja herassa nyt ei vielä ainakaan ole vaarallisia määriä, juustossa varmaan on joo
hyvin, mutta se lienee ainoa keto-osa jossa lähtökohtaisesti on suolaa, loput pitäisi kai ite lisätä?
Onko tää nyt oikea ongelma vai ei? En siis harrasta lääkärissä ravaamista jos koen itseni terveeksi, eli
en kuormita terveydenhuolto huparimittailulla -> ei hajuakaan koko suolahommasta muuten kuin:
koskaan ei oo kellään tutulla ollut kumpaankaan suuntaan ongelmia, paitsi kesällä kestävyysurheilevilla vanhuksilla(tartteevat lisäsuoloja tai reidet kramppailee kuulema).

Kenkäkauppias: Mitä mieltä olet vanhasta huumevalistuksesta("pelottelun" aikakaudelta), ja huomaatko sokerin yhteyden(vähän vaikeampi kun on täysin käänteinen, tää on huonosta, sitä on kaikkialla, kaikki vetää sitä ja suosittelee sitä toisilleen "sokeria tarvitaan - kuori itsensä kun luuli olevansa sokeriruoko" on molemmat ihan samasta lähteestä)
 
Natriumiinhan ei oikee voi vaikuttaa kuin juomisella; natrium korkea juo enemmän. Natrium matala, vähennä juomista? Kö? Mikä fruktoosin rooli?
No nestevajaus tarkoittaa postauksessani melkolailla samaa kuin se, että olet juonut liian vähän :). Kuuntele tuo munuaistutkijalääkäri Johnsonin haastattelu, niin aukeaa myös tuo fruktoosin rooli.
 
Ei kai tuossa asiantuntijoiden lausunnossa kukaan sokeria suosittele. Toteavat vain, että rasvan ja proteiinin kulutus nykyisellään on terveyden kannalta isompi ongelma. Enkä nyt ota kantaa tähän, kunhan nyt totean ettei kukaan suosittele sokeria. Jos juon 12 olutta viikossa ja poltan 2 askia tupakkia päivässä, tupakka on isompi ongelma kuin alkoholi eikä tästä tietenkään seuraa ettei alkoholi olisi ongelma tai että sitä suositeltaisiin.
 
Back
Ylös Bottom