Aivan aluksi homma lähti bodauksen suuntaan siitä kun katselin paljon WWE matseja. Kovia lihaksikkaita ukkoja kehässä, halusin itselleni samanlaisen kropan ja lihakset. Painoin silloin korkeintaan 60 kiloa ja pituutta oli (ja on edelleen) 178cm. Noh siinä sitten aluksi tein kotona jotain liikkeitä kässäreillä, vedin leukoja ja punnertelin penkkiä. En halunnut olla mikään pakkasen raiskaama pulkannaru... Kaverini innostui pikkuhiljaa myös tekemään käsipainoilla liikkeitä, kun häneltä sellaiset kotoa löytyi.
Myöhemmin jotain kautta löysin Pakkiksen ja aloin lukea täältä kaikkia treenijuttuja. Vuoden ajan tein liikkeitä kässäreillä satunnaisesti, ilman mitään tajua mistään treeniohjelmista, yms yms. Viime kesänä sitten kehittelin itselleni jonkun ohjelman, joka kylläkin oli suorastaan surkea minulle, 4-jakoinen, valtavat määrät liikkeitä, eikä tekniikoista hajuakaan.
No, täällä sitten joku minulle sanoi että kannattaisi kokeilla Arnoldin G6:sta. Sillä sitten treenasin innoissaan kolmisen kuukautta kun massaa halusin saada ja siinä sitten hioutui tekniikat pikkuhiljaa kohdalleen ja alkoi voimaa pikkuhiljaa tarttumaan. Massaa ei niinkään kun en tajunnut silloin ruokapuolesta mitään muuta kuin että proteiinia tarvitaan, ja siksipä vedin herapalkkarin aina treenin jälkeen. Vasta loppukesästä / alkusyksystä tajusin että jos massaa haluaa, täytyy syödä myöskin yli kulutuksen. Niinpä sitten liityin Kalorilaskuri.fi-jäseneksi ja laitoin selkeät tavoitteet painon suhteen ja aloitin ensimmäisen bulkkini.
Jossain vaiheessa kesää löysin myös Mikan blogin ja aloin sitä lukea säännöllisesti. Myös Supermassan blogia olen lukenut sen perustamisesta lähtien.
Nyt, edelleen aika alussa olen tässä hommassa, mutta selvästi olen päässyt hommaan sisään, ja innolla oppinut valtavasti uusia asioita, treeniin, ravintoon ja ylipäätään kehonrakennukseen liittyen. Ja motivaatiot huipussaan nyt kun tulosta on alkanut tulemaan. Suurin vaikutus tähän on ollut sillä, kun olen oppinut syömään. Suurin kiitos tästä Pakkotoiston väelle ja Nyyssölän Mikalle Gymlogeista ja blogista, jotka toimivat mahtavina motivaattoreina ja opettavaisina materiaaleina tähän harrastukseen.
Homma siis lähti aluksi WWE:n ihailusta, ja pikkuhiljaa treenatessani tutustuin kehonrakennuksen puolelle, Youtubessa törmäsin Colemanin treenivideoihin, enkä aluksi ollut uskoa silmiäni, ja epäilin videon aitoutta ja sitä että voiko tuo olla oikeasti noin iso. :D