SUPERCARB 1kg -40%

Keskustelut punttimimmien kaunistautumisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laa_laa
  • Aloitettu Aloitettu
Kaunistautumisesta, eli hiuksista myös. Värjäsin lähiaikoina tukan tummaksi ja tykkään kyllä kovin, tää sopii omiin kasvoihin ja plaaplaa, mut nyt haluisin kuitenkin vaaleat. Onko täällä ketään muita ketkä on yhtä toivottomia tukkansa kanssa, vai oletteko löytäneet "oman" värinne? :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onko täällä ketään muita ketkä on yhtä toivottomia tukkansa kanssa, vai oletteko löytäneet "oman" värinne? :D

Mä olen luonnostani vaalea, mutta en erityisemmin pidä vaaleista hiuksista. Ihan blondina olin johonkin 18v asti, sitten värjäsin hiukset tummiksi. Mustat ovat olleet noin 15 vuotta putkeen, ja ai että tulee halvaksi kun voi itse värjätä (musta ei mene koskaan pilalle). Kerran hairahdin joskus 23v ja menin vaalentamaan sellaisiksi hunajanvaaleiksi. Jaksoin muutaman kuukauden pitää.

Eli ei, en vaihtele hiusten väriä about koskaan ;)

Hauska keskustelu! Mä tykkään nykyisin niin luonnollisesta lookista ja oon niin armottoman laiska näissä jutuissa, ettei hirveästi tuu arkena tällättyä. Töihin yleensä laitan kevyen meikin ja näyttävämpää sitten juhliin, baariin tms. Vaikka luulenpa, että mun näyttävä meikki on toisille arkimeikki. :D Joskus saattaa mennä muutama viikko kokonaan ilman meikkiä, kun en oo muistanut laittaa. Tukassa on onneksi luonnostaan kiva oranssihtava väri ja ripset on mustat ja semipitkät. Ainoa asia, mikä oikeasti harmittaa omassa ulkonäössä, on punertava naama, jota pitää välillä peitellä. Ja tällä hetkellä pillereiden lopettamisen jälkeen finnejä putkahtelee kivasti nassuun. Olis myös kiva osata laittaa tukkaa näppärästi muutenkin kuin vaan ponnarille ja pikanutturalle :D

Mun omaväri taitas olla pähkinän ruskea(oli ainakin joskus).
Ite pidän että hiukseni olisivat tosi vaaleat, mutta isäntä pitää sittaas et värjään punasex. Hiusten väri mulla vaihtelee kyllä kokoajan mutta meikkiä en siis käytä kun noin kerran viidessä vuodessa keskimäärin. Kampaajalla en käy isäntä joutuu värjäämään ja mitä millonkin tekeen mun hiuksillekin :rolleyes: .

Haluisin kysyä että millä pesette hiuksenne ja kuinka usein? Kätättekö hiusnaamioita tai muita kostuttajia? Itse treenaan viikossa 4-5kertaa ja pesen aina hiukset treenin jälkeen. Haluaisin tietää jotkut hyvät tuotteet mitkä sopisi kun pesukertoja tulee niin useasti?

^ Oletko kokeillut kuivashampoota?
Tai hiuspuuteria? Hiuspuuterilla pystyy joskus siirtämään hiustenpesua seuraavaan päivään ilman, että letti näyttää voipaketilta.

Oma tukkani on luonnonkihara, joten jo "valmiiksi" kuiva. En voisi kuvitellakaan peseväni tukkaa peräkkäisinä päivinä, vaikka pesisinkin vain hoitoaineella (joskus vuosia sitten juurikasvusta oppimani vinkki).

Pesun jälkeen jätän latvoihin hoitoainetta - siis ihan samaa, jota käytän pesun yhteydessä.
Joskus laitan hiusnaamion tapaan tukkaan ja päänahkaan oliivi-/laventeli-/pähkinä-/mitä nyt sattuu löytymään-öljyä. Se jättää hiukset mukavan pehmeiksi.
Suosin ihan oikeita öljyjä kaupan "hiusöljyjen" sijaan. Joskus ostin sellaisen (en muista merkkiä) ja hiukset menivät todella kuiviksi. Yllätys; inci-listassa oli ensimmäisenä alkoholi, joka tietysti kuivattaa.

Haluisin kysyä että millä pesette hiuksenne ja kuinka usein? Kätättekö hiusnaamioita tai muita kostuttajia? Itse treenaan viikossa 4-5kertaa ja pesen aina hiukset treenin jälkeen. Haluaisin tietää jotkut hyvät tuotteet mitkä sopisi kun pesukertoja tulee niin useasti?

Mä pesen hiukset päivittäin tai vähintään joka toinen päivä, mutta mulla on niin lyhyet hiukset ettei ne ehdi pahemmin kuivaa. :) Nyt käytössä on No nothingin kosteuttava shampoo, joka imo jättää hiukset mukavan pehmeiksi. Myös esim lushilla on hyviä hoitavia shampoita ja hiusnaamioita.

Lushin shampoot on loistavia! Harmi, kun oon niin hajamielinen, että unohdan tilata uusia ja sitten tulee hätään ostettua kaupasta tavallista shampoota. Tällä hetkellä pesen Tresemmen kosteuttavalla, mutta yritän olla pesemättä joka päivä. Mulla kuitenkin rasvoittuu supernopeaa päälaelta tukka, joten melkeinpä pakko pestä joka päivä, jos töihin meinaa kehdata mennä. Olisko kenelläkään vinkkejä hyvään hoitoaineeseen kiharatukkaiselle? Oon kokeillut kymmeniä ja kaikki tekevät tukan lättäiseksi tai suoraksi, mitä en siis halua. Kunhan tämä takkukasa vähän helpottaisi.

Laitatutin tänään ripsien tuuhennukset, pituutta tuli saman verran ku omissa ripsissä eli 13 milliä (12-milliset oli liian lyhyet kun omien ripsien kärjet ylsi pidemmälle). :D Tuuheutta runsaammin ja onhan nämä kivat ku tummina ja paksumpina näkyvät paremmin kuin omat luonnon ripset, vaikka niitäkin kestovärjään aina mustaksi. Laittaja suositteli sitten kun joskus luovun noista, niin käyttämään ripsiseerumia. Onko muilla kokemuksia/vinkkejä hyvistä seerumeista?

Ripsikeskusteluun: itse en tykkää siitä, että naama näyttää meikatulta, joten pidennykset voisivat olla kivat, jos pyytäisi ihan tasan sen mittaiset kuin omatkin on? Sitten ei myöskään haittaisi harvempi huoltoväli?

Toisaalta en tykkää silmissä mistään kokkareista, enkä käytä edes ripsiväriä. Vaikka laittaisin kevyet rajaukset, en silti tee ripsille muuta kuin käännän ne. Mielestäni kääntäminen muuttaa jo selvästi ilmettä. Omat ei ihan värittömät kuitenkaan ole, joten eron huomaa, ainakin peilistä.

Kerran näin bussissa blondin naisen, jolla oli ihan vaaleat ripset. Ne oli todella upeat. Mietinkin, että toivottavasti ei käytä ikinä ripsiväriä, koska olisi silloin tusinanaama. Mustia tuuheita pidennyksiä on joka kaupankassalla, mutta sellaisia luonnostaan vaaleita näyttäviä ripsiä ei juuri kenelläkään. Hailakan harmaita ripsiä on meillä suomalaisilla juu monilla, mutta jos jollain oikein vaaleat, niin ei saa pilata niitä! <3

Mun mielestä ripsienpidennykset näyttää tosi törkeiltä. En ole tavannut ainuttakaan ihmistä, jolla ne näyttäisi luonnollisilta. Aina ne harittaa jos johonkin suuntaan, vaikka olisi vasta huolletut. Uskokaa pois, kaikki näkee, että ne ovat feikit. :face:

En kyllä ymmärrä mitään rakennekynsiäkään.

Itse nautin meikkaamisesta, mun mielestä on mukavaa varata aamulla laittautumiseen vähän enemmän aikaa. Mun iho kun kukkii aina, niin hyvän ja luonnollisen pohjan aikaansaamisessa menee aikaa. Sitten vähän ripsaria, ehkö luomiväriä ja menoksi.

Mun mielestä ripsienpidennykset näyttää tosi törkeiltä. En ole tavannut ainuttakaan ihmistä, jolla ne näyttäisi luonnollisilta. Aina ne harittaa jos johonkin suuntaan, vaikka olisi vasta huolletut. Uskokaa pois, kaikki näkee, että ne ovat feikit. :face:

En kyllä ymmärrä mitään rakennekynsiäkään.

Itse nautin meikkaamisesta, mun mielestä on mukavaa varata aamulla laittautumiseen vähän enemmän aikaa. Mun iho kun kukkii aina, niin hyvän ja luonnollisen pohjan aikaansaamisessa menee aikaa. Sitten vähän ripsaria, ehkö luomiväriä ja menoksi.

Mun mielestä ripsienpidennykset on kivat. Tietysti sellaiset ylipitkät ja timanteja täyteen tungetut alkaa olemaan jo aika hirvee näky jopa mulle. :D Mun mielestä ripsienpidennyksissä ei ole edes tarkoitus että ne näyttäisi aivan omilta ripsiltä. Käytän ite ajoittain ripsienpidennyksiä, yleensä kesäsin koska ne on niin helpot. Mulla on kyllä omat ripset pitkät ja tuuheat, on pari kertaa kysytty et onko mun omat ripset ripsienpidennykset. :D

Mä olen täysin eriävää mieltä.

Olen hyvin ulkonäkökeskeinen ihminen ja peilaan itseäni varmaan tuntikausia päivässä :D Okei, ehkä en ihan mutta melkein ;) Mutta siis juuri siksi mm. ripsipidennykset on THE juttu kun ne ei ole törkeät (toisin kuin usein mascaraiset silmät). Mulle kauneus ja kosmetiikka ym. itsensä hemmottelu on kaikki kaikessa, ja olen todella pikkutarkka monien juttujen suhteen, mua mm. nimitetään kulmakarvanatsiksi.

Ripset on aina olleet mun mielestä kauneudessa kaikista tärkein asia, ja koska ripsipidennyksillä ei koskaan saanut tarpeeksi tuuheaa ja näyttävää tulosta niin mä käytin vuosikausia tekoripsiä (silkkiripsiä). Sittemmin kun on keksitty volyymiripset niin tykkään niistä eniten. Niitä saa todella ohuina (ja siis nehän ovat 1/3 normaalin ripsipidennyksen kuidun paksuudesta muutenkin) ja ainakin mun mielestä huomattavasti siistimmät ja kauniimmat kuin tavalliset ripsipidennykset.

Tietty tämä on myös makuasia, mutta volyymiripsillä saa todella huomaamattomat ja siistit ripset jos haluaa ettei niitä normaaleista erota. Mun mielestä pahinta on se kun naiset vetää kymmeniä kerroksia ripsiväriä silmiinsä että ripset näyttäisi joltain. Usein semmoiset savisilmät on epäsiistin näköisiä, ja ripsipidennykset huomattavasti siistimmät ja freesimmät.

Maltillisen mittaiset pidennykset ovat musta ok ja nätit, mutta kyllähän niistä tajuaa, että eivät ole oikeat, jos yhtään tarkemmin katsoo. Ei se tosin haittaa. Näkeehän ripsiväristäkin, että sitä on laitettu, vaikka nätisti olisikin. Todella harva ripsiväri on täysin huomaamattoman näköinen ja tosi harva sellaista käyttää, juuri koska se ei tee lähes lainkaan havaittavaa eroa ja lopputulos on todella vaatimaton.

Maltillisen mittaiset pidennykset ovat musta ok ja nätit, mutta kyllähän niistä tajuaa, että eivät ole oikeat, jos yhtään tarkemmin katsoo. Ei se tosin haittaa. Näkeehän ripsiväristäkin, että sitä on laitettu, vaikka nätisti olisikin. Todella harva ripsiväri on täysin huomaamattoman näköinen ja tosi harva sellaista käyttää, juuri koska se ei tee lähes lainkaan havaittavaa eroa ja lopputulos on todella vaatimaton.

Hyvä pointti. Tuokin kävi mielessä ja unohdin sen kirjoittaa. Tosiaan eipä se ripsivärikään näytä että olisi omat ripset ilman meikkiä, eikä siinä varmaan mitään järkeä olisikaan. Ne ketkä haluaa 100% luonnollisuutta ja meikittömyyden näköistä lookkia eivät voi tehdä muuta kuin värjätä ripsensä kestovärillä ja kenties ottaa ripsipermanentin, kaikki muu näkyy ainakin jossain määrin "epäaitona".

Itsekin voisin tuuhennukset hankkia ripsiini, mutta en pidennyksiä. Mulla on omasta takaa aika pitkät ripset, joten lähinnä volyymia kaipaan ja ostan ripsiväritkin mieluummin volume-lupauksineen, kuin pidentävyysspekseillä. Tuo tuuhennusjuttukin vaatii varmaan aika usein huoltoa, mua oikein syyhyttää katsella ihmisiä, joilla on huoltoväli lipsahtanut ja niitä ripsiä sojottaa joka jumalan suuntaan klimppeinä tai yksittäin. Vai onko silloin ollut vain huono laittaja?

Itsekin voisin tuuhennukset hankkia ripsiini, mutta en pidennyksiä. Mulla on omasta takaa aika pitkät ripset, joten lähinnä volyymia kaipaan ja ostan ripsiväritkin mieluummin volume-lupauksineen, kuin pidentävyysspekseillä. Tuo tuuhennusjuttukin vaatii varmaan aika usein huoltoa, mua oikein syyhyttää katsella ihmisiä, joilla on huoltoväli lipsahtanut ja niitä ripsiä sojottaa joka jumalan suuntaan klimppeinä tai yksittäin. Vai onko silloin ollut vain huono laittaja?

Jotkut sanoo että volyymiripset kaipaa harvemmin huoltoa, mutta mä kyllä käyn 2vko välein. Toisaalta, olen pikkutarkkana kauneusnatsina varmaan väärä henkilö kommentoimaan tuota huoltoväliä kun monet muut vetäisi varmaan tupla-ajat munkin ripsillä. Itseäni vaan häiritsee jos ne ei ole mun silmään just sellaiset kuin haluan, ja jos jotain lovea alkaa näkymään niin se on katastrofi :D

Normaaleissa ripsipidennyksissä kuitujen irtoaminen näkyy kyllä helpommin koska niitä on tasan yhtä monta kuin omia ripsiä. Volyymeissä on taas monta ohutta samassa, joten ovat tuuheammat ja sitä kautta ei niin nopeasti huomaa jos ja kun sieltä niitä irtoilee.

Mitä tulee harottaviin ja lovisiin ripsiin niin se lienee yksilöllistä. Voi olla että jollain on liian pitkä huoltoväli, tai sitten huono laittaja. Enemmän kyllä epäilen ensimmäistä.

Onko kokemuksia ripsiseerumeista? Queenlashia olen käyttänyt muutaman viikon ja ripset on kyl pidentyneet entisestään, silmän ulkonurkissa kasvaa jopa 5 mm pidempiä ripsiä muihin ripsiin nähden. :wtf: Kun tuo puteli loppuu niin testaan myös Prolash+ Blueta.

Onko kokemuksia ripsiseerumeista? Queenlashia olen käyttänyt muutaman viikon ja ripset on kyl pidentyneet entisestään, silmän ulkonurkissa kasvaa jopa 5 mm pidempiä ripsiä muihin ripsiin nähden. :wtf: Kun tuo puteli loppuu niin testaan myös Prolash+ Blueta.

Minä! Inhimillinen turhamaisuus: RevitaLash En tiiä saako tuota enää helposti, koska tosiaan sisältää jotain lääkeaineeksi suomessa määriteltyä ainetta. Mutta suosittelen :-)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla on niin ohkaset ripset ja kulmat, että kaverit luulee että mulla ei ole meikkiä vaikka mulla on ripsaria. Kulmat joudun piirtämään, koska kestoväri ei ota kiinni karvaan ja yleensä saan allergisen reaktion, munkä seurauksena mulla on kulmakarvojen alla oleva iho kirkkaan punainen kolmisen viikkoa. Yllättäen hiusväreistä ei samanlaista reaktiota tule. Meikkivoiteet ja puuterit olen jättänyt viitisen vuotta sitten, mutta kulmat piirrän ja ripset väritän päivittäin. Yleensä piirrän myös rajauksen yläluomeen.

Kaksi kertaa mulla on ollut ripsienpidennykset ja molemmilla kerroilla oon turhautuneena REPINYT ne itse irti parin viikon päästä. Miehenkin mielestä pidennykset ovat turhat. Kun mulla kestää aamumeikin kanssa se 2-4 min niin ei se kovin paljon nopeampaa ole, kun pidennysten kanssa pitää olla oikomassa niitä ja laittamassa rajausta joka tapauksessa. Tykkään nukkua vatsalla/naamalla niin ei taida olla mulle sopivat.

Suositut

Back
Ylös Bottom