Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin volvosssahan on V5 2.5tdi, sama kuin Transportterissa. Itsellä oli V70 tuolla koneella ja ei mitään vikoja ollut. Jakohihnan vaihto vaan maksaa n.550-800e. Uudemmassa D5 koneessa sen olisi silloin saanut vaihdettua n. 300 eurolla. Tuossa vanhemmassa 2.5tdi:ssä on tosi huonosti vääntöä pienillä kieroksilla.. Melkoinen ero oli kun vaihdoin bmw:n 2.5l bensakoneella.

Eikös se ollut rivi-5 eikä V-kone? Itse ottaisin 2001 V70:n Vollen koneella, mutta kuten sanottu, joku -99 V70 pitäisi olla jo melkein ilmainen. Maksaahan se hihnan vaihto, mutta ei sitä nyt joka kuukausi vaihdella. Opettelee itse vaihtamaan, niin pääsee vielä halvemmalla (tai kalliimmalla).
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
vaihtoväli on 120tkm(niin minä anakin olen vahattanut molempiin volleihini), että kyllä sillä hetken aina cruisaa. pumpunhihnaa en ole välissä vaihtanut vaikka sen vaihtoväli on 60tkm. Jos pumpunpyörät on huonot niin ei mitään pelkoa että sillä ajais sen 60tkm, sitte jos on vaihdettu niin minä olen ainakin surutta päästellyt samat mitä jakopäällä. Talven on v70 nyt seissyt ja lähden koittamaan siihen leimaa, pitäkää peukkuja, vahvasti epäilen että jostakin nivelestä pomppaa :D
 
Maksaahan se hihnan vaihto, mutta ei sitä nyt joka kuukausi vaihdella. Opettelee itse vaihtamaan, niin pääsee vielä halvemmalla (tai kalliimmalla).


ihme homma kun jengi pelkää tota jakohihnaremppaa kuollakseen. pari kertaa auton eliniän aikana tarvii tehdä 500-1000e remppa...

hyvin mahdollista että se moottori joka mulla oli, oli joku maanantaikappale, tai sitten kilsat oli tehnyt tehtävänsä. kuitenkin oli niin paha monivammapotilas jonka kanssa diesel-spesialistitkin nosti kädet pystyyn, että sen perusteella en itse ainakaan vastaanvanlaisiin koneisiin enää rahojani upota. oikeastaan en taida enää ikinä upottaa edes dieseliin rahojani.
 
ihme homma kun jengi pelkää tota jakohihnaremppaa kuollakseen. pari kertaa auton eliniän aikana tarvii tehdä 500-1000e remppa...

hyvin mahdollista että se moottori joka mulla oli, oli joku maanantaikappale, tai sitten kilsat oli tehnyt tehtävänsä. kuitenkin oli niin paha monivammapotilas jonka kanssa diesel-spesialistitkin nosti kädet pystyyn, että sen perusteella en itse ainakaan vastaanvanlaisiin koneisiin enää rahojani upota. oikeastaan en taida enää ikinä upottaa edes dieseliin rahojani.
Ihan mielenkiinnosta, että minkä ikäinen Audi oli ja paljon sillä oli ajettu?
 
'94, mittarissa n.450tkm. Moottorikoodina AAT joka volvossa oli D5252T. kuten sanoin, voi olla maanantaikappale tai mitä vaan, mutta omaan kokemukseen perustuen en voi suositella kenellekkään.

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#2.5R5TDI


Työkaveri on laittanut a6? 2.5 tdi yli 10 000€ korjauksiin 2v aikana eikä loppua näy vm jtn 2000 kieppeillä. Pelkästään sivusta seuranneena yhdyn tuohon ettei tota voi suositella kellekkään.
 
Työkaveri on laittanut a6? 2.5 tdi yli 10 000€ korjauksiin 2v aikana eikä loppua näy vm jtn 2000 kieppeillä. Pelkästään sivusta seuranneena yhdyn tuohon ettei tota voi suositella kellekkään.
Taitaa olla tuo V6 tuon ikäinen;)
Millä se 10000€ koneeseen on saanut menemään:jahas:
 
Hyvät keskustelut sai ainakin aikaiseksi. Ostin tuon vollen kuiteskin. Jakopää siinä oli juuri tehty ja kone tuntui ja näytti ainakin ihan hyvältä. Toivotaan, että ei nyt pahempia vikoja tuu syksyn katsastuksessa ilmi. Hintaahan tuolla ei nyt niin paljoa enään ollut, mutta hyvä jos nyt kestäisi pienillä korjauksilla.

Saakohan tuon alustan alatukivarret vaihtettua ite ilman mitään erikoistyökaluja?
 
Täällä nyt seataan totaalisesti audin uudempi v6 2.5tdi volvon käyttämään 5-sylinteriseen 2.5 tdi:hin, jota myös oli vanhojen a6 keulalla. Kyseessä aivan eri koneet ja tuo audin v6 on tunnetusti susi...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hevonvittu sentään. olihan siellä alustassa taas vähän mäsänä niveliä :D. Molemminpuolin alapallonivelet,molemmat koiranluut ja molemmat ulommat raidetangonpäät. Eipä ole vielä ikinä missään totterossa ollut noin paljon pasana niveliä yhjessä katsastuksessa. taisi osiin mennä vajaa 200e ja toisen puolen nivelet jo vaihdoin mutta toinen puoli vielä jäi myöhemmälle.

Hos, raidetangonpäät,kallistuksenvakaajat onnistuu vaihtaa ihan pelkillä lista ja kuusiokoloaivaimilla. Alapalloo tarvinee sitten vähän enempi taikinointia mutta sekin onnistuu ihan perus tarpeilla eli hylsysarja,moska,lenkkisarja ja jos jotain erikoisjuttua kaipaat niin voipi olla että alapallo on niin hyvin kiinni että jonkusortin lehmänsorkka vai mikä lie semmoen nhakattava haarustin(5-10e biltema) auttaapi irrottamaan sen.
Sitten tietenki prkleesti räkliiniä ja crctä :D
 
Taitaa olla tuo V6 tuon ikäinen;)
Millä se 10000€ koneeseen on saanut menemään:jahas:

Juu voi olla ei mit'ään hajua.. Ja 10k on mennyt koko autoon ei pelkästään moottoriin, Eikä tuo ny sinänsä ihme ole kun kaikki teetetään korjaamolla niin alkaa laskua tuleen.
 
Hos, raidetangonpäät,kallistuksenvakaajat onnistuu vaihtaa ihan pelkillä lista ja kuusiokoloaivaimilla. Alapalloo tarvinee sitten vähän enempi taikinointia mutta sekin onnistuu ihan perus tarpeilla eli hylsysarja,moska,lenkkisarja ja jos jotain erikoisjuttua kaipaat niin voipi olla että alapallo on niin hyvin kiinni että jonkusortin lehmänsorkka vai mikä lie semmoen nhakattava haarustin(5-10e biltema) auttaapi irrottamaan sen.
Sitten tietenki prkleesti räkliiniä ja crctä :D
Myös olutta toi homma vaatii.. Yllättävän paha irrottaa ekalla kerralla toi alapallo. Se vaatii oikeasti aika napakan iskun moskalla. Ei heti uskalla lyödä riittävän lujaa ja asentohan on aina huono jos ei omista nosturia.
 
ite en enään mielellään ala moskalla ja rautakangella vaihteleen, tai ainakin jollaki puristimella laitan jo painetta nivelille ennen kuin alan noilla isommilla "kioskiavaimilla" avittaan, onse sen verran raakaa hommaa.

palloirrotin.webp
Tämmönen kannattaa ostaa, raidentangon ulompipää on helppo paukattautaa pois, joihinki autoihin saatttaa passata myös alapalloon. (oikeassa liikkeessä kyseinen vehe maksaa n.110e, isompi n.150e. Tommosen pienen saa sit piltemasta 7ekellä :D

sorkka.webp

Tämän tyylisellä ite otan alapallon irti volvosta. Lähtee hyvin. biltema jotain 5-10eken väliin. Sitten ostin vielä semmosen missä 3 laista puristinta noille nivelille 35 ekellä. :D niitä tarvin camaron alapalloon, siitä en millään saanut rautakanki moska yhdistelmällä alapallo irti.

ite en saanut yhäkään volvoa kasaan. kaikki vaihettu niin hoksasin että niistä 2 nivelestä jotka keulassa meni katsastuksen läpi niin toisessa 0.5 millin välys. Eihän sitä kehtaa sinne jättää kun noin pirusti mullukoita vaihtaa että ei muuta kuin huomenna motonetistä kuskinpuolelle sisempikin raidetangonpään ostoon.


Edit. ja siis jos volvolla meinaa paljon ajella niin suosittelen noita nivelvehkeitä, niitä tarvii. Kukaan rahakas noin vanhoilla totteroilla aja ja köyhällä ei ole vara maksaa joka nivelenvaihosta 50-100 ekeä töitä :D
 
Pienellä remppakokemuksella sanoisin, että vaivaa voi myös vähentää ostamalla osia muualta kuin Motonetistä. Halvimman mahdollisen puslan tai nivelen joutuu monesti vaihtamaan kaksi tai kome kertaa useammin :D
 
Samoja niveliä se motonettiki myypi, se on sitten eriasia kun vaihtoehtona on että se kalliimpi vai halvempi kumman valitsee :D Itse aika monesti otan sen jälkimmäisen
 
Ainakin omat ostokset mitä motonetistä oon autoon ostanu ovat kestäneet. Tosin eivät ole niveliä, mutta takapyöränlaakerit täyty seattiin uusia. Alkuperänen olis maksanu n.120€ ja motonet 69€.Nyt niillä on ajettu yli 100tkm eikä ole ääntämisen merkkejä :rock:

Joskus kattelin tämmösen filmin pätkän, missä oli ihan hyviä vinkkejä. Alapallonivel näyttäs vaativan pitkää jatkovartta ;) http://www.youtube.com/watch?v=h2uIkfqthNM
 
Työkaveri on laittanut a6? 2.5 tdi yli 10 000€ korjauksiin 2v aikana eikä loppua näy vm jtn 2000 kieppeillä. Pelkästään sivusta seuranneena yhdyn tuohon ettei tota voi suositella kellekkään.

Audeja tuolla 2.5l tdi koneella näkee monesti melkein ilmaisena annetavan pois. Joskus meinasin erehtyä sellaisen ostamaan vaan kun vähän selasi nettiä niin tulin järkiin. Tosi paljon kalliita remontteja jouduttu tuohon koneeseen tekemään.
 
Samoja niveliä se motonettiki myypi, se on sitten eriasia kun vaihtoehtona on että se kalliimpi vai halvempi kumman valitsee :D Itse aika monesti otan sen jälkimmäisen

Joskus on, joskus ei. Riippuu ihan siitä mistä mikäkin erä saadaan hankittua. Esim. koiranluut tuntuivat omaan V70:een paljon hennommilta Motonetissä. Samoin raidetangot. Jälkimmäisten kanssa parinkympin säästö kostautuu nopeasti, kun menee 50-70€ suuntaukseen per korjaus :D Motonetin iskarit olivat omassa autossani 2 viikkoa ja paskaa olivat. Samoin edesmenneen Volvolandian perusteella puslat olivat kakkoslaatua Motonetistä. Sama pätenee Biltemaan.

Mutta täältä saa muuten myös osia:

http://www.partsforvolvosonline.com/

Itse ostin uretaanipuslat tuolta, ja hyvin pelitti.
 
Zone-sarja -42%
Audeja tuolla 2.5l tdi koneella näkee monesti melkein ilmaisena annetavan pois. Joskus meinasin erehtyä sellaisen ostamaan vaan kun vähän selasi nettiä niin tulin järkiin. Tosi paljon kalliita remontteja jouduttu tuohon koneeseen tekemään.
Tarkennetaan nyt sen verran, että tuo kyseinen Audin 2.5Tdi(V6) ei ole V70 nokalla ikinä nähtykään;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom