Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Vittu miten voi olla mahdollista että joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja alkaa vängätä siitä. Sovitaan nyt sitten vaikka niin että luunmurtuma on pahempi kuin aivovamma tai sisäelinten repeämiset.

Mutta eikö nekin ole niinq vähäisiä, jos vertaa vaikkapa globaaliin nälänhätään? Koita nyt rauhoittua, ei täällä ole kukaan sinua henkilökohtaisesti yrittänyt loukata. Varmaan kuitenkin sinäkin tajuat, ettei kaikilla Volvoilla voi pommittaa nokkakolaria ja aina selvitä mustelmalla. Eli tuuripeliä se on.
 
Tosiaan tuo XC90 on jo aikansa elänyt ja ensi vuonna pitäisi pukata uuttamallia.
474159e073abc.jpg

Ei paha, vaikka onkin Volvomainen:jahas:
 
Mitä eroa noilla XC60 löytyvissä myllyissä on? 2.4D, D5, D3
 
Mitä eroa noilla XC60 löytyvissä myllyissä on? 2.4D, D5, D3

Hankala homma. Tuota D3:sta on kai samalla nimella eri malleja. Volvon sivujen mukaan XC60:lle saa D4 ja D5 koneet. Mystisesti D4 on merkitty 2.0 tai 2.4 litraisiksi. Riippuu kai onko neliveto vai ei??? D5 on malliston tehokkain 215hp tehoilla. 2.4D ja D5 ovat ainakin joskus olleet fyysisesti samoija, eri softalla vain. Moottorikooditkin olivat melkein samat. Nykyisellään ehkä joku turbo on erilainen?

Saisivat antaa eri nimet koneille eikä vain kierrättää samoja. Ei näistä erkkikään kohta mitään tajua. Samanlaista pelleilyä mitä Bemarillakin on. Meinaan se, että koneen nimessä on niinq litratilavuus mutta ylläripylläri ei olekaan. Ennen autojen perseessä luki 1.6 ja se oli 1.6 litrainen ja sillä sipuli. Jos oli turbo, niin siinä luki TURBO. Vaihteiden määräkin ilmoitettiin.
 
Mitä eroa noilla XC60 löytyvissä myllyissä on? 2.4D, D5, D3

2.4D ja D5 on sama kone eri viritysasteilla, joka vaihtelee vuosimalleittain. Parhaan selvyyden saanee wikipediasta. D3 on sama kone lyhennetyllä iskulla eli 2-litrainen 5-pyttyinen, tota taitaa saada vaan etuvetoon?
 
2.4D ja D5 on sama kone eri viritysasteilla, joka vaihtelee vuosimalleittain. Parhaan selvyyden saanee wikipediasta. D3 on sama kone lyhennetyllä iskulla eli 2-litrainen 5-pyttyinen, tota taitaa saada vaan etuvetoon?
Just noin;)
Käsittääkseni tuota D3 ei saa enään Xc60, vaan on D4 163hp ja D5 215hp ja bensakoneena löytyy tuo T6 ja tuo T5 löytyy ainoastaan etuvetoiseen malliin jostain syystä?
Mun mielestä Volvolla on hyvinkin tai sanotaan turhankin suppea konevalikoima käytössä, jos vertaa saksalaisiin;)
 
No lähinnä noi 2009-2010 kiinnostaa ja niissä vain tuota 2.4D ja D5 vaihtoehtoa.
 
D4 on vanha D3, sama kone. Saman mallimerkinnän kone on eri riippuen siitä, onko kyseessä neli- vai etuveto. D3/D4 on etuvedon yhteydessä kaksilitrainen ja nelivedon yhteydessä 2.4-litrainen, sama kuin D5 eri softalla... esim. BSR:n lastulla saa D4/D3 AWD -malleista samat tehot irti kuin D5:stä.

Sekavaa kieltämättä :)


e: vanhemmissa malleissa 2.4D on myös sama kone kuin D5 eri softalla :)
 
Mitäs varusteita XC60 Volvossa on oltava? Summum on ainoa mitä edes katselen. Eber/Webasto tietty ja ehkä Navi niin ei tollota se tyhjä muovi siinä kojelaudassa? Jotain Citysafea noissa näyttäs olevan jne.
 
Mitäs varusteita XC60 Volvossa on oltava? Summum on ainoa mitä edes katselen. Eber/Webasto tietty ja ehkä Navi niin ei tollota se tyhjä muovi siinä kojelaudassa? Jotain Citysafea noissa näyttäs olevan jne.
Käsittääkseni ns Suomi-Autosta pitäisi tuo polttoainelämmitin löytyä vakiona!
Ajastin tai kaukosäätö on sitten lisävaruste, millä otettaan hintaa ja tuo ajastin on vähintään mikä pitää olla!
Muuten tuo polttoainelämmitin menee vähän niin kuin hukkaan, kun sillä ei pysty lämmittämään autoa etukäteen!
Ajastimen ohjelmointi maksaa n 280€ ja kaukosäätö oli 709€ asennettuna, kun sitä kysyin tuohon ajastimen rinnalle.
Itsellä on tuo Momentum-varustetaso, mutta autoon on hommattu lisävarusteena Navi ja tuo paruutuskamera.
Nahkaverhoilu olisi ollut poikaa ja se on tosiaan vasta tuossa Summum tasossa vakiona!
Tuossa Momentumissa on vakiona se kangas/R-Tech verhoilu, joka näyttää puolinahalta ja Kinetic on kangaspenkit!
Tosin kun etsin Xc60, niin törmäsin tuohon Kinetic varustetasoon, mihin oli lisävarusteena ostettu nahkaverhoilu!
Tuo Citysafe taitaa olla vakiona kaikissa varustetasoissa.
Itsellä ei myöskään ole tuota vakioetäisyyden pitävää vakkaria ja samaisessa paketissa oli muistaakseni se caffe Break tunnistus ja kaistavahti.
Tuo vakionopeussäädin tuolla vakioetäisyydellä olisi ollut kyllä hyvä, mutta kun käytettyä ostaa, niin jostain joutuu tinkimään:jahas:
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Niijoo. Aktiivicruise on kyllä poikaa. Sitä on Bemarista kaivannut. Olikin ainoa laite mikä 2004 vuoden Bemmissä toimi. Paitsi sillon kun lakkasi toimimasta. Auto dösikselle ja sammutus, käynnistys ja taas mentiin mutta ehkä vain kerran per reissu per suunta. Eli se on sillon toimiva kun on Bemari alla. :lol2:

Mahtaa vituttaa uutta omistajaa. Joka kristuksen päivä :D
 
No kannattaa katsoa, että on Summum. Siinä sitten vielä mp3 tuki ja bluetooth kännykälle. Parkkitutka ja sitten tietty automaattivaihteisto. Navi on turha, sillä kännyköissä on aina paremmat navit.

Eipä sitä paljoa muita varusteita kaipaile. Aktiivivakkareita ym. taitaa olla sen verran harvassa, ettei sitä kannata ottaa kriteeriksi.
 
Mp3 on turhuutta. A2DP pitäs löytyä tai vähintään aux in, mieluummin usb ipod-tuella.
 
Niin tosiaan kyllä toi Bluetooth löytyy, eli puhelin on handsfree ja näkyy siinä olevan tuo Aux liitinkin.
Lähes tulkoon kaikki Suomi-mallit on automaatilla.
Itse yritin metsästää manuaalia, mutta onneksi en löytänyt, kun tuohon automaattiin tottui!
Onhan se kiintee navi siisti olla olemassa, mutta tosiaan kartat on jo uutena "vanhoja" ja tuo navin järjetön 2500€ hintakin, jos uutena sellaista haluaa.
Parkkitutka löytyy kanssa, vaikka on tuo kamerakin.
Tuohon kameraan kun tottuu, niin se on aivan loistava:D
 
Mp3 on turhuutta. A2DP pitäs löytyä tai vähintään aux in, mieluummin usb ipod-tuella.

Toki auxi on varmaan kaikissa. Omassa V70:ssäkin se kuppainen 3.5mm plugi löytyy. Enää tarvii kännykän, laturin sille ja valita aina uudet biisit kännykkään mitä kuunnella. Ja tietty muistaa kytkeä se kännykkä kiinni ja pois aina kun ajaa 5min matkan jonnekin. Eli ehdottomasti mp3 ja mielellään SD-kortilla.
 
Mitäs varusteita XC60 Volvossa on oltava? Summum on ainoa mitä edes katselen. Eber/Webasto tietty ja ehkä Navi niin ei tollota se tyhjä muovi siinä kojelaudassa? Jotain Citysafea noissa näyttäs olevan jne.
Lisätään vielä, että vakiona taisi olla kaikissa varustetasoissa noi Bi-Xenonit;)
 
2003 ostin uutena 2.0T V40:sen oli ensimmäinen ja viimeinen Volvo..Jatkuvasti jtn paskana ja harvoin saatiin ekalla korjaamo käynnillä asioita kuntoon, Ainut hyvä puoli se että tuli varmistettua ettei ole epilepsiaa sen verran paljon sai katsella vilkkuvia valoja..
 
2003 ostin uutena 2.0T V40:sen oli ensimmäinen ja viimeinen Volvo..Jatkuvasti jtn paskana ja harvoin saatiin ekalla korjaamo käynnillä asioita kuntoon, Ainut hyvä puoli se että tuli varmistettua ettei ole epilepsiaa sen verran paljon sai katsella vilkkuvia valoja..

Ja noiden loppupään V40sien kun piti olla todella varmoja pelejä verrattuna V50-sarjaan...
 
Kyllä ne olikin. Mun 01/02 T4:ssa ei ollut mitään vikaa koskaan, vain huollot tarvitsi tehdä.

Mulla on sellainen kutina että nää T4:set oli laadullisesti ihan eri planeetalla perus S ja V kanssa.. Kahdella kaverilla oli noita ja ikinä ei juurikaan ollut ongelmia, kun taas vastaavasti noissa perusvehkeissä oli varsinkin sähköjen kanssa ongelmia.

V70 olisi sellainen auto jonka uskaltaisin ostaa suunnilleen ilman koeajoa pelkän huoltokirjan perusteella, monella tutulla löytyy tälläinen ja aika luotettavia tuntuvat olevan.. On vaan niin järjettömän tylsä auto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom