Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkennetaan nyt sen verran, että tuo kyseinen Audin 2.5Tdi(V6) ei ole V70 nokalla ikinä nähtykään;)
Riippuu täysin ajotavasta, mutta kyllä tuolla on oikeastin päästy hämmästyttävän pieniin kulutuksiin:wtf:Kuluttaa reilusti enemmän kuin luvattu. Yllättävän pirteä moottori lukuihin nähden. V60 & V70 ks. koneella oli pari päivää ajossa.
Yksin ajaessa pärjäs jopa tolla V70 oikein mallikkaasti stadissa, mutta ei sillä kyllä maantiellä rekkoja uskaltais ohittaa, saati sitten jos on perhe ja kamat kyydissä.
Olin viimeistä ulompaa raudetangon päätä vaihtamassa niin huomasin toisenpuolen sisemmässä päässä väljää eli auto jäi levälleen ja sen nivelen hakuun.
Epäilemättä sen saa suoralla tiellä madellessa kuluttamaan vähän, mutta käytännön kulutus kaupunkipainotteisessa ajossa oli jotain ihan muuta kuin luvattu.Riippuu täysin ajotavasta, mutta kyllä tuolla on oikeastin päästy hämmästyttävän pieniin kulutuksiin:wtf:
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/volvo-v70-drive-pihi-myos-ecotourilla/871639
Motonettimiehenä päätit säästää parikymppiä ja vaihtaa vain toisen puoliskon raidetangosta? :D Itse vedin ex-V70:een kummatkin kerralla. Siinä on työtä kuitenkin hirveästi plus sitten ne kulmien säädöt. Fiksuinta varmaan olisi vaihtaa aina kaikki mitä ripustuksissa on. Pääsee helpolla, kun osat on jo valmiiksi leväällään. Kuitenkin aina löysäät hiki päässä jotain mutteria, lenkkiavain lipsahtaa ja rystyset vuotaa verta. Sitten se mutteri pyörii tyhjää eli jengat on mennyt. Rälläkkä ei mahdu sinne väliin. Rautasahasta irroitat terän ja 2h nitkutat teräntyngällä 2cm liikettä. Ja vettä sataa.
Mimmosia noi 1.6d DrivE-mallit on?
Esim:
http://www.laakkonen.fi/auto/VTZ-428/
http://www.laakkonen.fi/auto/UPG-880/
Ei varmaankaan ainakaan mitään raketteja.
Ainakin S40 1.6 Drive manuaali oli ihan helvetin laiska, voimaa ei ollut millään kierroksilla. Mun mielestä ennemminkin yllättävän laiska numeroihin nähden, okei se pikkuruinen S40:kin painoi varmaan 1600kg.
Alkaa pitemmän päälle rasittamaan, kun auto on muuten hiljainen!Tilavia ja turvallisia autoja jos nitinät ja natinat ei häiritse. Kävin kokeilemassa kahta V70:stä ja molemmat (n. 45 000km) ajettuina natisivat todella häiritsevästi. Natina taisi tulla kyynärnojasta ja saattaisi olla helposti korjattavissa, mutta silti...
Kellään kokemuksia xc60:stä? Harkinnassa olisi d3 tai d5 koneella.
Tosiaan pitää olla D3 AWD tai muuten kone on 2.0litrainen etuveto;)Ei ole omistuksessa ollut mutta olen useampaa ajanut, ja ymmärrän kyllä miksi myydään niin paljon. Todella hyvä ajettava ja ulkonäkökin miellyttää.
Tiedoksi sitten, että AWD-malleissa D3 ja D5 ovat sama moottori eri ohjelmoinnilla. Esim. BSR:n softalla saa molemmista samat tehot irti.