Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Motonetissäkin saa sitä osaa kurkata ennen ostopäätöstä, monesti ihan samaa orkkisosaa ku merkkiliikkeen tiskillä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
...ja sitten kuuluukin hitaassa nopeudessa pieni kolahdus töyssyä ylittäessä. Takaa. Tästä voisi vaikka tehdä Motonet vs. jokumuu vertailun koiranluiden kestävyydestä :D Todennäköisesti vaihdetaan taas kaikki nivelet, puslat ja iskart. Ja sitten huomataan äänen lähtevän tunkista.
 
Niin minähän töräytin tuon v70 aurauskulmien säätöön mutta eihän se onnistunut kun oli oikealta puolelta takapäästä mennyt tukivarren pusla, hah, ei muuta kuin taas motonettiin ja vaihtamaan. Jännä ettei katsastussetä ole huomannut, oli nimittäin ihan paskana. En ole yhteensäkkään vaihtanut minun autoihin niin paljon niveliä, puslia kun nyt tämän katsastuksen yhteydessä tähän volvoon. Täähän meni nyt niin.
Katsastussetä laittoi lappuun.
-molemman puolen ulommat raidetangonpäät
-Molemmat koiranluut
-Molemmanpuolen alapallot

Olin viimeistä ulompaa raudetangon päätä vaihtamassa niin huomasin toisenpuolen sisemmässä päässä väljää eli auto jäi levälleen ja sen nivelen hakuun.

Se vaihdettu ja aika aurauskulman säätöön niin siellä ilmeni tosissaan tuo takapään säätöpusla vai mikä lie että on sökö. En oo etes ajatellut että siellä tommoset etes on mutta nytpä tietää.

Tästä kaikesta viellä palkitsen tuon rottelon uusilla kesäkummeilla. :D
 
Zone-sarja -42%
Kuluttaa reilusti enemmän kuin luvattu. Yllättävän pirteä moottori lukuihin nähden. V60 & V70 ks. koneella oli pari päivää ajossa.


Yksin ajaessa pärjäs jopa tolla V70 oikein mallikkaasti stadissa, mutta ei sillä kyllä maantiellä rekkoja uskaltais ohittaa, saati sitten jos on perhe ja kamat kyydissä.
 
Kuluttaa reilusti enemmän kuin luvattu. Yllättävän pirteä moottori lukuihin nähden. V60 & V70 ks. koneella oli pari päivää ajossa.


Yksin ajaessa pärjäs jopa tolla V70 oikein mallikkaasti stadissa, mutta ei sillä kyllä maantiellä rekkoja uskaltais ohittaa, saati sitten jos on perhe ja kamat kyydissä.
Riippuu täysin ajotavasta, mutta kyllä tuolla on oikeastin päästy hämmästyttävän pieniin kulutuksiin:wtf:
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/volvo-v70-drive-pihi-myos-ecotourilla/871639
 
Olin viimeistä ulompaa raudetangon päätä vaihtamassa niin huomasin toisenpuolen sisemmässä päässä väljää eli auto jäi levälleen ja sen nivelen hakuun.

Motonettimiehenä päätit säästää parikymppiä ja vaihtaa vain toisen puoliskon raidetangosta? :D Itse vedin ex-V70:een kummatkin kerralla. Siinä on työtä kuitenkin hirveästi plus sitten ne kulmien säädöt. Fiksuinta varmaan olisi vaihtaa aina kaikki mitä ripustuksissa on. Pääsee helpolla, kun osat on jo valmiiksi leväällään. Kuitenkin aina löysäät hiki päässä jotain mutteria, lenkkiavain lipsahtaa ja rystyset vuotaa verta. Sitten se mutteri pyörii tyhjää eli jengat on mennyt. Rälläkkä ei mahdu sinne väliin. Rautasahasta irroitat terän ja 2h nitkutat teräntyngällä 2cm liikettä. Ja vettä sataa.
 
Motonettimiehenä päätit säästää parikymppiä ja vaihtaa vain toisen puoliskon raidetangosta? :D Itse vedin ex-V70:een kummatkin kerralla. Siinä on työtä kuitenkin hirveästi plus sitten ne kulmien säädöt. Fiksuinta varmaan olisi vaihtaa aina kaikki mitä ripustuksissa on. Pääsee helpolla, kun osat on jo valmiiksi leväällään. Kuitenkin aina löysäät hiki päässä jotain mutteria, lenkkiavain lipsahtaa ja rystyset vuotaa verta. Sitten se mutteri pyörii tyhjää eli jengat on mennyt. Rälläkkä ei mahdu sinne väliin. Rautasahasta irroitat terän ja 2h nitkutat teräntyngällä 2cm liikettä. Ja vettä sataa.


Säästin, jätin siis keulaan YHDEN vanhan nivelen. Ei vaan jaksanut enään :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainakin S40 1.6 Drive manuaali oli ihan helvetin laiska, voimaa ei ollut millään kierroksilla. Mun mielestä ennemminkin yllättävän laiska numeroihin nähden, okei se pikkuruinen S40:kin painoi varmaan 1600kg.

Mun mielestä yllättävän toimiva perusajossa, kivasti jaksaa vetää. V70:ssä vois vähän jo ahdistaa. Hienosti toimiva kone jos vertaa esim Golffiin 1.6TDI:llä, joka on jo hirveä.
 
Tilavia ja turvallisia autoja jos nitinät ja natinat ei häiritse. Kävin kokeilemassa kahta V70:stä ja molemmat (n. 45 000km) ajettuina natisivat todella häiritsevästi. Natina taisi tulla kyynärnojasta ja saattaisi olla helposti korjattavissa, mutta silti...
 
Tilavia ja turvallisia autoja jos nitinät ja natinat ei häiritse. Kävin kokeilemassa kahta V70:stä ja molemmat (n. 45 000km) ajettuina natisivat todella häiritsevästi. Natina taisi tulla kyynärnojasta ja saattaisi olla helposti korjattavissa, mutta silti...
Alkaa pitemmän päälle rasittamaan, kun auto on muuten hiljainen!
Tosin tuossa kaverin 2008 X5 kuuntelin jotain natinaa takaa, niin se vähän lohdutti:D
 
Kellään kokemuksia xc60:stä? Harkinnassa olisi d3 tai d5 koneella.

Ei ole omistuksessa ollut mutta olen useampaa ajanut, ja ymmärrän kyllä miksi myydään niin paljon. Todella hyvä ajettava ja ulkonäkökin miellyttää.

Tiedoksi sitten, että AWD-malleissa D3 ja D5 ovat sama moottori eri ohjelmoinnilla. Esim. BSR:n softalla saa molemmista samat tehot irti.
 
Ei ole omistuksessa ollut mutta olen useampaa ajanut, ja ymmärrän kyllä miksi myydään niin paljon. Todella hyvä ajettava ja ulkonäkökin miellyttää.

Tiedoksi sitten, että AWD-malleissa D3 ja D5 ovat sama moottori eri ohjelmoinnilla. Esim. BSR:n softalla saa molemmista samat tehot irti.
Tosiaan pitää olla D3 AWD tai muuten kone on 2.0litrainen etuveto;)
On Cittariksi todella hyvä ajaa ja luotettavuus on myös kohillaan;)
Ainut mistä ite en niin näissä vanhemmissa Xc60 pidä, niin on tuo "hidas" vaihteisto.
Tiloiltaan ok ja turvallisuus parasta mahdollista mitä markkinoilta löytyy.
Niin ja ulkonäkö on katsojan silmässä ja omaan silmään näyttää Rangen Evoqin jälkeen parhaimmalta:D
 
Hinnaston mukaan AWD versiot alkaa D4:sta, D3 on aina etuveto. Ja D3 on 2.0L kun D5 on 2.4L. Vai onko nuo hinnastot Volvon sivuilla vanhaa tavaraa?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom