Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hinnaston mukaan AWD versiot alkaa D4:sta, D3 on aina etuveto. Ja D3 on 2.0L kun D5 on 2.4L. Vai onko nuo hinnastot Volvon sivuilla vanhaa tavaraa?
En diggaa Volvojen sisustuksesta ollenkaan. Aivan hirveä. Ulkoa näyttää ihan ok:lta mut yleensä ajan autoa sisältä.
Toiset tykkää ja toiset ei, mutta ite pidän näistä uudemmista sisustuksista:jahas:Makuasioita, mun mielestä juuri sisustuksessa Volvo menee esim bemarin ohi heittämällä. Ei ole ihan niin askeettista natsiluukkia.
En diggaa Volvojen sisustuksesta ollenkaan. Aivan hirveä. Ulkoa näyttää ihan ok:lta mut yleensä ajan autoa sisältä.
Nää Volvon uudet koneet vaikuttaa erittäin hyviltä. Esim V60 T5: 245hv 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, 137 g/km ja 5,9 l/100 km.
Tai D4 181hv manuaali 99 g/km, ja 3,8 l/100 km.
Volvolta uudet tehokkaat vähäpäästöiset moottorit
Nämä jakaa mielipiteet. Itse taas tykkään nimenomaan tuosta sisustasta, verrattuna tuon oman S80:n sisustaa saman hintasen vaikkapa bmw:n sisustaan on volvo omaan silmään paljon mukavemman näköinen. Toki taas samanikäisen bmw:n eli tuo f10 ois sisältäkin siisti, mutta hintaa oli liikaa. Tuo ois miellyttäny sisältä ja päältä mutta kaikkea ei saa. Onhan tuolla volvolla ehkä pappamainen maine mutta kokonaisuus miellytti mua eniten siitä hintaluokasta mitä olin ajatellu.
Aika rajua kun 181 heppainen kuluttaa vain 3.8. Onkohan noi nyt keskikulutuksia? Tuskin, mutta tulos on maantiellekin kova. Vertailuna meikäläisen Sorsa jolle luvataan maantielle sama kulutus mutta tehoa on tasan puolet vähemmän. Ja käytännössä siihen ei päästä kuin 80 km/h nopeudella. Tosin niin ne taitaa kaikki olla laskettu.Nää Volvon uudet koneet vaikuttaa erittäin hyviltä. Esim V60 T5: 245hv 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, 137 g/km ja 5,9 l/100 km.
Tai D4 181hv manuaali 99 g/km, ja 3,8 l/100 km.
Keskikulutusta ne kai aina joutuu ilmoittamaan:jahas:Aika rajua kun 181 heppainen kuluttaa vain 3.8. Onkohan noi nyt keskikulutuksia? Tuskin, mutta tulos on maantiellekin kova. Vertailuna meikäläisen Sorsa jolle luvataan maantielle sama kulutus mutta tehoa on tasan puolet vähemmän. Ja käytännössä siihen ei päästä kuin 80 km/h nopeudella. Tosin niin ne taitaa kaikki olla laskettu.
Kyllä pääsee tietyissä olosuhteissa ja on V70 päästy jopa alle 1litran vähemmällä mitä on ilmoitettu;)Onhan tuossa kehitystä, kun meikän -09 diesel V70 imaisee 7 litraa maantiellä :D
TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia. Volvollahan on omavalmisteiset (Ford kai käyttää samaa, mutta Volvo rakentaa omansa?) kaksoiskytkinautomaatit, mutta liekö niissä sitten joku kesto-ongelma oikeiden valkoisen miehen Volvon koneiden kanssa.
edit: jossain vaiheessa tuomarin on pakko puuttua näihin valmistajan keskimääräisiin kulutuksiin. Voin vain kuvitella miten joku XC70 180 heppaisella koneella kuluttaa 4,5 keskikulutuksena. Vapaassa pudotuksessa ehkä. Minä voisin alkaa EU:n viralliseksi mittariksi. Otan uuden auton, ajan sillä työmatkani 720km per viikko kuukauden verran ja kerron paljonko meni. Oikeasti. Maantietä/motaria kun ajelee rajoitusten mukaan, niin mittaustulos on aika hyvin toistettavissa. Loppuu nuo alle vitsilukemien ilmoittelut.
Onhan tuossa kehitystä, kun meikän -09 diesel V70 imaisee 7 litraa maantiellä :D
TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia. Volvollahan on omavalmisteiset (Ford kai käyttää samaa, mutta Volvo rakentaa omansa?) kaksoiskytkinautomaatit, mutta liekö niissä sitten joku kesto-ongelma oikeiden valkoisen miehen Volvon koneiden kanssa.
edit: jossain vaiheessa tuomarin on pakko puuttua näihin valmistajan keskimääräisiin kulutuksiin. Voin vain kuvitella miten joku XC70 180 heppaisella koneella kuluttaa 4,5 keskikulutuksena. Vapaassa pudotuksessa ehkä. Minä voisin alkaa EU:n viralliseksi mittariksi. Otan uuden auton, ajan sillä työmatkani 720km per viikko kuukauden verran ja kerron paljonko meni. Oikeasti. Maantietä/motaria kun ajelee rajoitusten mukaan, niin mittaustulos on aika hyvin toistettavissa. Loppuu nuo alle vitsilukemien ilmoittelut.
Uskoisin, että menee kyllä huomattavasti vähemmällä, tai sitten kuljettajalla on ajotottumuksissa reilusti viilattavaa. Enkä tarkoita että pitää olla taloudellisen ajon ekspertti vetäessään alle viiden litran tolla. Mulla esim. on omassa keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4.3 ja tankkausten mukaan 4.2.Jep. Ei kannata ihan uskoa suomalaisissa olosuhteissa normaali ajossa noihin kulutuksiin. Jos viiden-kuuden litran välissä pyörii tuossa volvossa kulutus oikeasti normi käytössä niin jo se on todella vähän.
Ei, koska se ei auta mitään, koska niillä ei "oikeasti ajeta". Ei siis ole ilmanvastusta. Ja mun mielestä noi ei ole kusetusta siksi koska "oikean kulutuksen" määritteleminen on mahdoton tehtävä. Muuttujia on liikaa. Ja noihinkin kulutuksiin voi päästä.Eikös noita kulutuslukemia laskettaessa noista koeautoista oteta mm roiskeläppiä irti ynnä muuta kusetusta?
TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia.
Onhan ainakin S80:een saatavissa Executive-varustelutaso... eli Summumiin ei vaihtoehdot lopu, vaikkakin Summumia hienommat sisustat ja varustelutasot ovat toki harvinaisia. Käytettynä varsinkin vaikeampi löytää, mutta aina niitä jokunen nettiautossa on.
^omassa Volvossa vaan on alkanut vähän nyppimään se luistattaminen kaupunkiajossa. Kone tuntuu vähän laiskalta ja muutenkin auto on aina pari sekuntia myöhässä, kun ensin tulee vaihteiston viive ja siihen päälle turboviive.