Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ne ainakaan uusinta uutta ole. En mä löytänyt sitä tänä syksynä lanseerattujen uusien nelisylinteristen sarjaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hinnaston mukaan AWD versiot alkaa D4:sta, D3 on aina etuveto. Ja D3 on 2.0L kun D5 on 2.4L. Vai onko nuo hinnastot Volvon sivuilla vanhaa tavaraa?

D3 AWD muuttui D4:ksi mallivuoden 2013 yhteydessä. Vanhemmissa on vaihtoehtona D3 AWD. Mutta sama kone siis. Eli hämäävästi D3 on 2-litrainen ja D3 AWD 2.4-litrainen.

Uusien nelisylinteristen myynti alkaa näillä hetkillä, mutta ovat alkuun saatavilla vain etuvetona. Nelivedon yhteydessä on vanhat viisisylinteriset koneet, D4:n teho päivittyy parikymmentä hevosvoimaa ylöspäin.

Nyt on taas sopivasti XC60 lainassa, eipä tuosta huonoa oikeastaan keksi. Ehkä se nyt pimeällä, että sähköpenkin säätöjä ei ole valaistu. :D Aivan upea ajettava, tuossa yksilössä on 20" vanteet mutta ei tunnu silti yhtään liian kovalta.
 
En diggaa Volvojen sisustuksesta ollenkaan. Aivan hirveä. Ulkoa näyttää ihan ok:lta mut yleensä ajan autoa sisältä.

Makuasioita, mun mielestä juuri sisustuksessa Volvo menee esim bemarin ohi heittämällä. Ei ole ihan niin askeettista natsiluukkia.
 
Makuasioita, mun mielestä juuri sisustuksessa Volvo menee esim bemarin ohi heittämällä. Ei ole ihan niin askeettista natsiluukkia.
Toiset tykkää ja toiset ei, mutta ite pidän näistä uudemmista sisustuksista:jahas:
Jonkinlaista koeajoa
Volvo XC60: Skandinavian katumaasturiylpeys - Nettiauto
2014-Volvo-XC60-interior.jpg
 
En diggaa Volvojen sisustuksesta ollenkaan. Aivan hirveä. Ulkoa näyttää ihan ok:lta mut yleensä ajan autoa sisältä.

Nämä jakaa mielipiteet. Itse taas tykkään nimenomaan tuosta sisustasta, verrattuna tuon oman S80:n sisustaa saman hintasen vaikkapa bmw:n sisustaan on volvo omaan silmään paljon mukavemman näköinen. Toki taas samanikäisen bmw:n eli tuo f10 ois sisältäkin siisti, mutta hintaa oli liikaa. Tuo ois miellyttäny sisältä ja päältä mutta kaikkea ei saa. Onhan tuolla volvolla ehkä pappamainen maine mutta kokonaisuus miellytti mua eniten siitä hintaluokasta mitä olin ajatellu.
 
Nää Volvon uudet koneet vaikuttaa erittäin hyviltä. Esim V60 T5: 245hv 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, 137 g/km ja 5,9 l/100 km.
Tai D4 181hv manuaali 99 g/km, ja 3,8 l/100 km.

Volvolta uudet tehokkaat vähäpäästöiset moottorit

Vanhempi T5:nenkin oli automaatilla kiva ajettava, kun kaverin autoa tuossa testasin pari kuukautta sitten. Kiva, jos siihen saa sitten vielä matalan kulutuksenkin.

- - - Updated - - -

Nämä jakaa mielipiteet. Itse taas tykkään nimenomaan tuosta sisustasta, verrattuna tuon oman S80:n sisustaa saman hintasen vaikkapa bmw:n sisustaan on volvo omaan silmään paljon mukavemman näköinen. Toki taas samanikäisen bmw:n eli tuo f10 ois sisältäkin siisti, mutta hintaa oli liikaa. Tuo ois miellyttäny sisältä ja päältä mutta kaikkea ei saa. Onhan tuolla volvolla ehkä pappamainen maine mutta kokonaisuus miellytti mua eniten siitä hintaluokasta mitä olin ajatellu.

Onhan ainakin S80:een saatavissa Executive-varustelutaso... eli Summumiin ei vaihtoehdot lopu, vaikkakin Summumia hienommat sisustat ja varustelutasot ovat toki harvinaisia. Käytettynä varsinkin vaikeampi löytää, mutta aina niitä jokunen nettiautossa on.
 
Nää Volvon uudet koneet vaikuttaa erittäin hyviltä. Esim V60 T5: 245hv 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, 137 g/km ja 5,9 l/100 km.
Tai D4 181hv manuaali 99 g/km, ja 3,8 l/100 km.
Aika rajua kun 181 heppainen kuluttaa vain 3.8. Onkohan noi nyt keskikulutuksia? Tuskin, mutta tulos on maantiellekin kova. Vertailuna meikäläisen Sorsa jolle luvataan maantielle sama kulutus mutta tehoa on tasan puolet vähemmän. Ja käytännössä siihen ei päästä kuin 80 km/h nopeudella. Tosin niin ne taitaa kaikki olla laskettu.
 
Aika rajua kun 181 heppainen kuluttaa vain 3.8. Onkohan noi nyt keskikulutuksia? Tuskin, mutta tulos on maantiellekin kova. Vertailuna meikäläisen Sorsa jolle luvataan maantielle sama kulutus mutta tehoa on tasan puolet vähemmän. Ja käytännössä siihen ei päästä kuin 80 km/h nopeudella. Tosin niin ne taitaa kaikki olla laskettu.
Keskikulutusta ne kai aina joutuu ilmoittamaan:jahas:
Maantiellä mennään sitten likellä 3.0litraa
Volvo Drive-E Powertrains
Tuo uusi 2litrainen 4sylinterinen T6 tuottaa hämmästyttävät 306heppaa:wtf:
 
Onhan tuossa kehitystä, kun meikän -09 diesel V70 imaisee 7 litraa maantiellä :D

TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia. Volvollahan on omavalmisteiset (Ford kai käyttää samaa, mutta Volvo rakentaa omansa?) kaksoiskytkinautomaatit, mutta liekö niissä sitten joku kesto-ongelma oikeiden valkoisen miehen Volvon koneiden kanssa.

edit: jossain vaiheessa tuomarin on pakko puuttua näihin valmistajan keskimääräisiin kulutuksiin. Voin vain kuvitella miten joku XC70 180 heppaisella koneella kuluttaa 4,5 keskikulutuksena. Vapaassa pudotuksessa ehkä. Minä voisin alkaa EU:n viralliseksi mittariksi. Otan uuden auton, ajan sillä työmatkani 720km per viikko kuukauden verran ja kerron paljonko meni. Oikeasti. Maantietä/motaria kun ajelee rajoitusten mukaan, niin mittaustulos on aika hyvin toistettavissa. Loppuu nuo alle vitsilukemien ilmoittelut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep. Ei kannata ihan uskoa suomalaisissa olosuhteissa normaali ajossa noihin kulutuksiin. Jos viiden-kuuden litran välissä pyörii tuossa volvossa kulutus oikeasti normi käytössä niin jo se on todella vähän.
 
Onhan tuossa kehitystä, kun meikän -09 diesel V70 imaisee 7 litraa maantiellä :D

TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia. Volvollahan on omavalmisteiset (Ford kai käyttää samaa, mutta Volvo rakentaa omansa?) kaksoiskytkinautomaatit, mutta liekö niissä sitten joku kesto-ongelma oikeiden valkoisen miehen Volvon koneiden kanssa.

edit: jossain vaiheessa tuomarin on pakko puuttua näihin valmistajan keskimääräisiin kulutuksiin. Voin vain kuvitella miten joku XC70 180 heppaisella koneella kuluttaa 4,5 keskikulutuksena. Vapaassa pudotuksessa ehkä. Minä voisin alkaa EU:n viralliseksi mittariksi. Otan uuden auton, ajan sillä työmatkani 720km per viikko kuukauden verran ja kerron paljonko meni. Oikeasti. Maantietä/motaria kun ajelee rajoitusten mukaan, niin mittaustulos on aika hyvin toistettavissa. Loppuu nuo alle vitsilukemien ilmoittelut.
Kyllä pääsee tietyissä olosuhteissa ja on V70 päästy jopa alle 1litran vähemmällä mitä on ilmoitettu;)
Volvo V70 DRIVe pihi myös EcoTourilla - Autot ja liikenne - Keskisuomalainen

Totuus suurimmaksi osaksi on toinen, kun mittausta ei tehdä esim talviolosuhteissa.
Tuossa on juttua, kuinka ne sen eu kulutuksen mittaa;)
Motiva: EU-kulutus ei kerro todellista kulutusta | Taloussanomat
 
Onhan tuossa kehitystä, kun meikän -09 diesel V70 imaisee 7 litraa maantiellä :D

TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia. Volvollahan on omavalmisteiset (Ford kai käyttää samaa, mutta Volvo rakentaa omansa?) kaksoiskytkinautomaatit, mutta liekö niissä sitten joku kesto-ongelma oikeiden valkoisen miehen Volvon koneiden kanssa.

edit: jossain vaiheessa tuomarin on pakko puuttua näihin valmistajan keskimääräisiin kulutuksiin. Voin vain kuvitella miten joku XC70 180 heppaisella koneella kuluttaa 4,5 keskikulutuksena. Vapaassa pudotuksessa ehkä. Minä voisin alkaa EU:n viralliseksi mittariksi. Otan uuden auton, ajan sillä työmatkani 720km per viikko kuukauden verran ja kerron paljonko meni. Oikeasti. Maantietä/motaria kun ajelee rajoitusten mukaan, niin mittaustulos on aika hyvin toistettavissa. Loppuu nuo alle vitsilukemien ilmoittelut.

Eikös noita kulutuslukemia laskettaessa noista koeautoista oteta mm roiskeläppiä irti ynnä muuta kusetusta?
Ja onhan yleensäkkin autojen keskikulutukset on niin älyttömästi ihmisestä kiinni ettei oo tosikaan, vertaa muijan auto mä ajan keskikulutus 6-7 emäntä ajaa 5-5.5l/100km.. Tehdas näyttää lupaavan 6l/100km
 
Volvon koneet on olleet aina kestäviä, melko janoisia ja isokokoisia, mutta nyt kun lähdetään tähän volkkarikonsernin pieni kone, hirveet tehot, pieni kulutus - linjalle, niin veikkaampa, että kestävyys kärsii.
 
Zone-sarja -42%
Jep. Ei kannata ihan uskoa suomalaisissa olosuhteissa normaali ajossa noihin kulutuksiin. Jos viiden-kuuden litran välissä pyörii tuossa volvossa kulutus oikeasti normi käytössä niin jo se on todella vähän.
Uskoisin, että menee kyllä huomattavasti vähemmällä, tai sitten kuljettajalla on ajotottumuksissa reilusti viilattavaa. Enkä tarkoita että pitää olla taloudellisen ajon ekspertti vetäessään alle viiden litran tolla. Mulla esim. on omassa keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4.3 ja tankkausten mukaan 4.2.

Eikä noille autoille ole järkevää ilmoittaa todellisia kulutuslukemia, koska suurin asia mikä auton kulutukseen vaikuttaa, löytyy ratin ja penkin välistä. Joillakin menee enemmän ja joillakin vähemmän. Täten sellaista, kuin oikea kulutuslukema, ei ole edes olemassa. Tärkeintä on että mittaus on standardoitu ja vertailukelpoinen. Siksi ne tehdään penkissä. Ei ole muuten tavatonta että autolla voi päästä alle ilmoitetun keskikulutuksen. Mä olen sen tehnyt monta kertaa.

E:

Eikös noita kulutuslukemia laskettaessa noista koeautoista oteta mm roiskeläppiä irti ynnä muuta kusetusta?
Ei, koska se ei auta mitään, koska niillä ei "oikeasti ajeta". Ei siis ole ilmanvastusta. Ja mun mielestä noi ei ole kusetusta siksi koska "oikean kulutuksen" määritteleminen on mahdoton tehtävä. Muuttujia on liikaa. Ja noihinkin kulutuksiin voi päästä.
 
TM:ssä oli noista koneista pieni juttu. Ilmeisesti automaatit ovat edelleen "perinteisiä" öljyvatkaimia.

Mun mielestä tuo on pelkästään positiivista. Mikäli loota osaa valita järkevän välityksen ja lukita momentinmuuntimen niin tuon pitäisi olla sekä mukava, pienikulutuksinen että kestävä. Ainakin kulutus ja kulku näyttäisi olevan ihan hyvällä mallilla. Samanlaista askiahan esim BMW käyttää.
 
^omassa Volvossa vaan on alkanut vähän nyppimään se luistattaminen kaupunkiajossa. Kone tuntuu vähän laiskalta ja muutenkin auto on aina pari sekuntia myöhässä, kun ensin tulee vaihteiston viive ja siihen päälle turboviive. Aikaisemman auton DSG oli vaihteistona paljon parempi ajaa. Kestoon en ota kantaa, mutta kai se DSG6:n alkaa jo olemaan ihan ok. Minulla ei ainakaan 165tkm kohdalla ollut sen kanssa mitään ongelmia. Kaikki muu Volkkarista sitten happanikin.
 
dsgllä ajaa 60tkm ja volvon löysällä rupuautomaatilla 600tkm ;)

625tkm taitaapi ola nyt mittarissa ja olisihan se aika alkaa volvo vaihtamaan pois. alkaapi vähän olla kulunutta kaikki "mukavuus osat" piilissä eikä raski korjata 2 tonnin autoa kovin isolla rahalla. Järki sanoo että volvohan se kannattas tilalle ostaa mutta mieli sitten harhailee bmwn,mersun,audin ja jenkkejen välillä mutta saa ny nähä. jospa vielä ensi kesän jaksaisi vanhalla rullata.
 
Onhan ainakin S80:een saatavissa Executive-varustelutaso... eli Summumiin ei vaihtoehdot lopu, vaikkakin Summumia hienommat sisustat ja varustelutasot ovat toki harvinaisia. Käytettynä varsinkin vaikeampi löytää, mutta aina niitä jokunen nettiautossa on.

Tyylilleni sopivasti hieman sekavasti selitetty, mutta olin siis sitä mieltä alunperinkin että tuo volvon sisusta on perusmallinakin siistimpi kuin bmw:n vastaava. Itsellä on juurikin tuo summum varusteinen S80 ja olen istunut myös muistaakseni ruskeanahkaisessa executive taksissa ja olihan se yllättävän paljon arvokkaamman oloinen kuin omassa autossa. Hyvin tyytyväinen olen kuitenkin tuohonkin. Kuten moni maininnut myös itsekin ehkä eniten muuttaisin tuota lastikkoa, vähemmän luistavaksi siis. Toisaaltahan tuo on kyllä mukava ja öljyjen vaihdolla pitäis melko kestävä olla. Ei mua suuremmin kyllä hitaus tms ole haitannut tuossa ja onhan tuo manuaalin verrattuna jokatapauksessa luksusta :D
 
^omassa Volvossa vaan on alkanut vähän nyppimään se luistattaminen kaupunkiajossa. Kone tuntuu vähän laiskalta ja muutenkin auto on aina pari sekuntia myöhässä, kun ensin tulee vaihteiston viive ja siihen päälle turboviive.

Ne volvon vanhat automaatit oli melkoisen surkeita, ei kulkenut mihinkään ja kulutus nousi aika huimasti. Tää uusi 8-vaihteinen on tähänastisten arvioiden mukaan aivan eri maata.

Mulla oli T5 automaatti aikoinaan koeajossa ja pää levis jo sen muutaman minuutin aikana siihen laatikkoon. Liikkeelle lähdöt otti aikansa ja vaikka miten yritti pakottaa isoa vaihdetta päälle ja ajaa väännöllä, niin sehän vaan luistatti ja tarjosi kierroksia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom