Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs varusteita XC60 Volvossa on oltava? Summum on ainoa mitä edes katselen. Eber/Webasto tietty ja ehkä Navi niin ei tollota se tyhjä muovi siinä kojelaudassa? Jotain Citysafea noissa näyttäs olevan jne.

Kannattaa volvostakin ettiä kaikki synkät viat jostain merkkifoorumeilta. Ite kun harkitsin hetkellisessä mielenhäiriössä volvoa niin ihan perus S60 bensaturboissakin puhuttiin automaatin heikosta kestosta mikä tuli ihan puun takaa, ei edes käynyt mielessä että ne laiskat volvon automaatit ei kestäis välttämättä edes vakiona. Sä katot vissiin aika vähän ajettuja mutta eipä noista nykyautoista tiedä :jahas:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Re: Keskustelua Volvon mainesta ja merkin haukkumisesta

Ei ne Volvon automaatit ole sen heikompia kuin muutkaan. Ei niitä muuten niin paljon takseina liikkuisi. Koko legenda hajoavista automaateista lähti kateellisista naapureista tuulihousuissaan. Ennen ilkuttiin ilmastoinnistakin, mutta nyt ei voi kun se on perus tojotassakin.

Aika paljon olen Volvon forumeilla pyörinyt ja keskimääräistä vähemmän siellä tuntuu olevan hajonneita autoja. Mitä nyt joskus valitetaan kolinasta vaikka mittarissa on vasta 315tkm.
 
Kyllä noissa vanhoissa volvoissa noi automaatit hajoo.. siis tyyliin -99 - 04. sen takia ite ostin tän vm 04 manuaalilla. uudemmat kestää kyllä.
 
Kyllä noissa vanhoissa volvoissa noi automaatit hajoo.. siis tyyliin -99 - 04. sen takia ite ostin tän vm 04 manuaalilla. uudemmat kestää kyllä.

minulle taas korjaamon pitäjä sanoi toisinpäin, ne vanhat automaatit kestää mutta nämä uudet leviää. itsellä 605tkm ajettu automaatti s80 -00, ehyt on loota ;). Tutun xc90 vaihtoi laatikon jokuaika sitten, olikohan mittarissa lie etes 3 osaa noista mun kilometreistä.


Edit. juurikin puhutaan että se automaatti on heikko kun ei kestä kuin 350tkm..... Kuinkas monen muun auton aut.loota kestää sitten keskimäärin enemmän :D
 
Re: Keskustelua Volvon mainesta ja merkin haukkumisesta

minulle taas korjaamon pitäjä sanoi toisinpäin, ne vanhat automaatit kestää mutta nämä uudet leviää. itsellä 605tkm ajettu automaatti s80 -00, ehyt on loota ;). Tutun xc90 vaihtoi laatikon jokuaika sitten, olikohan mittarissa lie etes 3 osaa noista mun kilometreistä.


Edit. juurikin puhutaan että se automaatti on heikko kun ei kestä kuin 350tkm..... Kuinkas monen muun auton aut.loota kestää sitten keskimäärin enemmän :D

...ollakseen kaiketi about samanlaisia laatikoita kaikki :cool: jossain vaiheessa vain tuli 6. vaihde lisäksi. Taitaa vielä olla maailman yleisin laatikkotyyppi noissa.
 
minulle taas korjaamon pitäjä sanoi toisinpäin, ne vanhat automaatit kestää mutta nämä uudet leviää. itsellä 605tkm ajettu automaatti s80 -00, ehyt on loota ;). Tutun xc90 vaihtoi laatikon jokuaika sitten, olikohan mittarissa lie etes 3 osaa noista mun kilometreistä.


Edit. juurikin puhutaan että se automaatti on heikko kun ei kestä kuin 350tkm..... Kuinkas monen muun auton aut.loota kestää sitten keskimäärin enemmän :D
Tuollaisilla km on monen Japsin pellit kadonneet:D
 
Zone-sarja -42%
Mites 98 V70 2,5 tdi koneella 320 tkm ajettu. Työnnänkö käteni paskaan vai pitäisikö tuon kestää? Ainakin nettiautossa on 550 tkm ajettuja yksilöitä. Tommonen on ollu kiikarissa työautoksi. Mitä tyyppivikoja tuosta pitäisi etsiä?
 
Mites 98 V70 2,5 tdi koneella 320 tkm ajettu. Työnnänkö käteni paskaan vai pitäisikö tuon kestää? Ainakin nettiautossa on 550 tkm ajettuja yksilöitä. Tommonen on ollu kiikarissa työautoksi. Mitä tyyppivikoja tuosta pitäisi etsiä?

300tkm kohdalla saattaa (ainakin manuaali-) vaihdeloota sanoa sopparit irti. "Uusia" saa halvalla kyllä romuautoista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tää TDI ole just se volkkarin kone, joissa on ollut aika lailla ongelmia? Vai muistanko väärin...
Kun jako/pumpunremmin vaihtaa ajoissa, niin tuolla koneella ajaa sen miljoonan helpolla;)
Ilmeisestin tarkoitat tuota uudempaa Volsun 2.0Tdi mitä Volvossa ei käytettä.
 
volkkarin 2.5tdi:n heikolenkkihän on se pumpunajoitus. Ei saa heittää montaa astetta niin roklattaa,sauhuaa ja ei taho lähtiä käyntiin. Syypää ne kuluneet hammaspyörät jotka syöpi pumpunremmin aina vituralleen. eli jos raskiipi sen muutaman satasen sijoittaa 300-400tkm välein että saapi uudet hammaspyörät niin sekin ropleemaa hoituu.

Mites 98 V70 2,5 tdi koneella 320 tkm ajettu. Työnnänkö käteni paskaan vai pitäisikö tuon kestää? Ainakin nettiautossa on 550 tkm ajettuja yksilöitä. Tommonen on ollu kiikarissa työautoksi. Mitä tyyppivikoja tuosta pitäisi etsiä?

Mulla löytyy tuollainen työjuhta myös. ^-- yllä oleva probleema luultavasti siinä on tai sitten on tulossa jos niitä pyöriä ei ole vaihettu. Tyyppivikana paljon ajetuissa volvoissa on myös nuo sähköikkunat ovat niin löysiksi kuluneet ne kiskot etteivät tahdo pelata. Myös tuon ikäisessä volvossa ne ikkunannostimien nappien kosketuspinnat hapettuneet, eikä saa kosketusta ja saattaa jäädä ikkuna auki´(koettu on :)) . Voipi ite käyttää napit levällään ja hiekkapaperilla pyhkästä kosketuspinnan puhtaaksi ja taas mennään, ohjeet löytyy netistä :D. 98 v70 sitten ei saa alapalloa vaihettua erikseen vaan joutuu aina vaihtaan koko lavetin mutta ei se tainnut maksaa kuin 70ekeä. mutta jotkut laskee tuonki isoksi miinukseksi kun nää volvon röttelöthän tahtoopi syyä jonninverran noita etupään niveliä.
 
volkkarin 2.5tdi:n heikolenkkihän on se pumpunajoitus. Ei saa heittää montaa astetta niin roklattaa,sauhuaa ja ei taho lähtiä käyntiin. Syypää ne kuluneet hammaspyörät jotka syöpi pumpunremmin aina vituralleen. eli jos raskiipi sen muutaman satasen sijoittaa 300-400tkm välein että saapi uudet hammaspyörät niin sekin ropleemaa hoituu.



Mulla löytyy tuollainen työjuhta myös. ^-- yllä oleva probleema luultavasti siinä on tai sitten on tulossa jos niitä pyöriä ei ole vaihettu. Tyyppivikana paljon ajetuissa volvoissa on myös nuo sähköikkunat ovat niin löysiksi kuluneet ne kiskot etteivät tahdo pelata. Myös tuon ikäisessä volvossa ne ikkunannostimien nappien kosketuspinnat hapettuneet, eikä saa kosketusta ja saattaa jäädä ikkuna auki´(koettu on :)) . Voipi ite käyttää napit levällään ja hiekkapaperilla pyhkästä kosketuspinnan puhtaaksi ja taas mennään, ohjeet löytyy netistä :D. 98 v70 sitten ei saa alapalloa vaihettua erikseen vaan joutuu aina vaihtaan koko lavetin mutta ei se tainnut maksaa kuin 70ekeä. mutta jotkut laskee tuonki isoksi miinukseksi kun nää volvon röttelöthän tahtoopi syyä jonninverran noita etupään niveliä.

Eiköhän sekin ongelma poistu, kun laittaa sinne alustaan kunnon osaa, eikä sitä halvinta "italialaista"
Lemförderiä saa kohtuu edullisestin ja se on Volvon käyttämää alustan osaa, niin se kestää!
 
Mites 98 V70 2,5 tdi koneella 320 tkm ajettu. Työnnänkö käteni paskaan vai pitäisikö tuon kestää? Ainakin nettiautossa on 550 tkm ajettuja yksilöitä. Tommonen on ollu kiikarissa työautoksi. Mitä tyyppivikoja tuosta pitäisi etsiä?

jos se kone on sama mitä on ollut VAG-vehkeissä niin ainakaan mä en voi sitä suositella. toista tuhatta euroa upotin talven aikana sen korjaamiseen kun ei halunnut lähteä kylmällä käyntiin, ei sitten millään. mun audi oli aika reilusti ajettu että saattoi vaikuttaa asiaan. ja jos sitä vertaa saman ikäisiin v6 2.5tdi koneisiin niin ehkä niiden rinnalla tuntuu luotettavammalta. oli maanantaiyksilö tai ei, itse en koskis.
 
jos se kone on sama mitä on ollut VAG-vehkeissä niin ainakaan mä en voi sitä suositella. toista tuhatta euroa upotin talven aikana sen korjaamiseen kun ei halunnut lähteä kylmällä käyntiin, ei sitten millään. mun audi oli aika reilusti ajettu että saattoi vaikuttaa asiaan. ja jos sitä vertaa saman ikäisiin v6 2.5tdi koneisiin niin ehkä niiden rinnalla tuntuu luotettavammalta. oli maanantaiyksilö tai ei, itse en koskis.
Niin oliko se Audi mihin laitoit toista tonnia remonttiin?
 
Re: Keskustelua Volvon mainesta ja merkin haukkumisesta

No paljonhan noita vanhoja V70 TDI koneella vielä näkyy liikenteessä, joten tuskin se aivan susi voi olla. Pitää huomioida myös hinta. Tuollainen Volle kun tuskin maksaa enää mitään?
 
Jep.. En oikein ymmärrä, että paljon ajetun auton oletetaan kestävän ilman murheita ja sitten kun tulee remppa eteen niin haukutaan kaikki vastaavat alimpaan helvettiin. Toki maanantaikappaleitakin voi olla, mutta ne on varmaan porsinu jo ajat sitten. Tosin tiedän kyllä yhden 1.9tdi:n mistä tuli 450tkm jälkeen kiertokanki ulos. Paljonhan tuo kestävyys riippuu myös käytöstä ja huollosta, mutta mikään ei ole ikuista.
 
Oli. Tuskimpa se moottori oleellisesti muuttuu sen perusteella minkä merkkisessä autossa se on. sama moottori kuitenkin kyseessä...
Jakopäähän tuossa pitää muistaa huoltaa ajoissa ja muistaakseni taisi olla 90tkm ja tuo pumpunremmi 60tkm.
Eli tuota kautta tulee kustannuksia varsinkin jos paljon ajaa, kun tuo remmien/kiristimien/vesipumpunvaihto taitaa maksaa korjaamolla yli 700€!
Puhumattakaan merkkiliikkeitten hinnoista!
Eli ei tarvitse olla mitään vikaa, kun saa menemään jo sen tonnin;)
Volvon omalla koneella, mikä tuli 2001, niin remontin saa jopa alle 300€ ja uudemmissa on jopa 240tkm/10v tuo jakopää!
 
jos se kone on sama mitä on ollut VAG-vehkeissä niin ainakaan mä en voi sitä suositella. toista tuhatta euroa upotin talven aikana sen korjaamiseen kun ei halunnut lähteä kylmällä käyntiin, ei sitten millään. mun audi oli aika reilusti ajettu että saattoi vaikuttaa asiaan. ja jos sitä vertaa saman ikäisiin v6 2.5tdi koneisiin niin ehkä niiden rinnalla tuntuu luotettavammalta. oli maanantaiyksilö tai ei, itse en koskis.

Niin volvosssahan on V5 2.5tdi, sama kuin Transportterissa. Itsellä oli V70 tuolla koneella ja ei mitään vikoja ollut. Jakohihnan vaihto vaan maksaa n.550-800e. Uudemmassa D5 koneessa sen olisi silloin saanut vaihdettua n. 300 eurolla. Tuossa vanhemmassa 2.5tdi:ssä on tosi huonosti vääntöä pienillä kieroksilla.. Melkoinen ero oli kun vaihdoin bmw:n 2.5l bensakoneella.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom