Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Joo, ja s80 on aika hepponen verrattuna xc70:een:) Pointtina lähinnä oli, et kun autossa on kuitenkin massaa riittävästi, tuo se tiettyä vakautta ja turvallisuuden tunnetta. Millään pölynimurilla en suostu ajamaan, sen verran tulee kuitenkin matka-ajoa et arvostaa autossa sitä turvallisuuttakin.

Kyllä Volvo varmaan on sieltä turvallisemmasta päästä ja tosiaan tekee sellaisia testejä, mitä luultavastin ei esim aasialaisiin autoihin tehdä, kuten nämä hirvitestit yms katolle kierähdystestejä mistä ei saa "pisteitä" kolritesteissä;)
On siinä haitta puoletkin, kun tuossa Xc60 alkaa noi ovet olemaa tosiaan, kuin kassakaapit!
Muksujen on vaikea saada niitä kunnolla auki!
Poikakin totesi, että isi tässä autossa aukee ovet huonostin:D
Sisätiloistakin se on pois, kun esim takaovi on ulkopinnasta sisäverhoiluun mitattuna paksuimmasta kohtaa 25cm paksu!
Siis kaksi takaovea vie auton leveydestä 50cm:wtf:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tossa ku noita kulutuksia ja nykytekniikkaa koskevia asioita ootte jutellu, ni kyllähän nuo tehokkaat turbokoneet yllättävän pienellä menee, ku ei se tehon lisääminen ahtopaineella lisää rauhallisen ajon kulutusta ollenkaan. Aika paljon se kulutus painavilla citymaastureilla taitaa riippua kuskista. En osaa sanoa, miten moni siihen sitten viitsii paljon panostaa, vai ajeleeko ennemmin sitä paljoa miettimättä. Tosin nykyään kun autot antaa ohjeita taloudelliseen ajoon, ja automaattilaatikot on yleisiä, ni ei silläkään kai niin merkitystä oo, jos ei huvikseen polje kaasua.
 
Miten hyvät sisätilat on ensimmäisen sukupolven S60sessä? Onko takapenkillä enemmän tilaa, kuin esim. C-sarjan Mersussa tai 300-sarjan Bemarissa? Entäpä toisen sukupolven S60:n kohdalla (2011->)?
 
Miten hyvät sisätilat on ensimmäisen sukupolven S60sessä? Onko takapenkillä enemmän tilaa, kuin esim. C-sarjan Mersussa tai 300-sarjan Bemarissa? Entäpä toisen sukupolven S60:n kohdalla (2011->)?

Samankokoisia on sisämitoiltaan senteissä, niin leveydeltään, että jalkatiloiltaan;)
Sanotaan, että ratkaiseva tekijä on penkinmuotoilu, jos esim. lastenistuimen sopivuutta ajattelee:jahas:
Veikkaan tuosta uudemmasta S60, ettei nyt paljoa tilavampi ole vanhempiin verrattuna, mutta muotoilulla on voitu saada lisää"tilan" tuntua.
Tuota polvitilaa saadaan monestin uusiin autoihin sillä, että etupenkkiin on tehty syvennys polvia varten.
No tilaa sekin on:D
 
Miten hyvät sisätilat on ensimmäisen sukupolven S60sessä? Onko takapenkillä enemmän tilaa, kuin esim. C-sarjan Mersussa tai 300-sarjan Bemarissa? Entäpä toisen sukupolven S60:n kohdalla (2011->)?

1 gen on tajuttoman ahdas takapenkki. Tai ainakin matala katto, en mahdu sinne istumaan. Tuo uudempi malli taas oli TM:n mukaan luokkansa tilavin (verrattuna C-marsu, BMW ja mitä niitä oli)
 
Autoa pidetään jotenkin nolona ja vitsinä. Miksi? Ruotsalaisuuden vuoksiko? Ihmiset jotka eivät ole ko. automerkin autoa edes koskaan ajaneet, haukkuvat, että se on surkea, nolo ja vikaherkkä.
Äkkiseltään sanoisin syyn olevan siinä, että kuvauksen kaltaiset ihmiset ovat idiootteja. Ja heillä riittää vastaavia mielipiteitä asiasta kuin asiasta, joten kannattanee jättää omaan arvoonsa.
 
Oman S60 vuosimallin ja vastaavan S80 mallin omamassojen ero on 73 kg...ratkaiseva ero "heppoisuuteen".


Äiti osti muuan vuosi(08-11?) sitte uuden s60, omalla tötteröllä oli ajjettu jo silloin jotain +500tkm (s80 -00) Niin paremmat ja vakaammat kyydit löyty tuosta minun vanhasta rohnasta kuin siitä uudesta s60. johtuuko akselivälistä,painosta mistä lie mutta asia on vain niin.

xc70 ei ole mitään kokemusta niin en sano mitään.
 
Autoa pidetään jotenkin nolona ja vitsinä. Miksi? Ruotsalaisuuden vuoksiko? Ihmiset jotka eivät ole ko. automerkin autoa edes koskaan ajaneet, haukkuvat, että se on surkea, nolo ja vikaherkkä.

Onhan Volvon imago vähän muuttunut vanhoista hyvistä ajoista. Sinne jäi Bemari ku tikku paskaan ;)

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä myös Volvomies. XC70 vm. 2004 diesel löytyy. Mukavasti maavaraa ja haldexilla pääsee ihan mukavasti vaikeammissakin paikoissa kunhan muistaa ettei kyseessä mikään kunnon maastopeli ole. Kulutuksista sen verran että kesällä 90km/h vauhdissa vetää dieseliä noin 5l/100km, 100-120km/h menee jotain 5,7l/100km. Kesällä kaupunkiajossa 6,7-7l. Talvella matka-ajo boksin kanssa noin 6,5l, kaupungissa noin 8l. Ainoana isompana remppana haldexin pumpun vaihto(noin 400e), muuten ei ole tarvinnut remppailla.

Mukava auto, en ole hetkeen mallia vaihtamassa. Perheelliselle eräjormalle kokolailla täydellinen pirssi, vaimokin kehuu.
 
Ei oo omaa ollu sukulaismies ajanut omalla v70 kakkoskoppasella jotain 500k uudesta ollu ja kerran joku isompi vika. Ylipääsä eka korjaus oli pyöränlaakeri kun ajettu oli sillon 360 k. Sen juttujen perusteella aika helvetin kestävä..
Oon ajanut: v70 t5, yllättävän hyvä! Sitten s40 t4, ei vakuuttanut aika heppoinen(kakkoskoppasella toi) ja sitten oon hetkellisesti omistanut 940 mallisen farkun ja no ajoin sillä alle 100 km, ihan hirveä mopo.
Sitte oon ajanu xc-90 d5 vm 2012 ja se on suomen nopeuksilla just ja just riittävä Saksassa liian lussu. Ei se mee ku vähän yli 200.. Vie aika paljon yli 130 vauhdeissa. Nii ja mun mielestä vw touareg on parempi ajaa myös. Sekä x5 tosin sitä oon ajanut kilsan..

Joo ihan ne on ok voisin ostaa itsekin kuhan on turbo ja bensakone. Vaikka c70 coupen..


E. Huom se volvo joka mul oli sitä ei oikein voi laskea ku ajoin sil varmaan 70km ennen ku myin ;)
Niin ja se xc 90 on helvetin hyvä toki, en tosiaan hauku autoa, vaikka touareg paremmalta tuntukin tosin navi on aivan surkea käyttää siinä en ymmärrä miten ton hintasessa autossa voi olla niin onneton navigaattori!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä myös Volvomies. XC70 vm. 2004 diesel löytyy. Mukavasti maavaraa ja haldexilla pääsee ihan mukavasti vaikeammissakin paikoissa kunhan muistaa ettei kyseessä mikään kunnon maastopeli ole. Kulutuksista sen verran että kesällä 90km/h vauhdissa vetää dieseliä noin 5l/100km, 100-120km/h menee jotain 5,7l/100km. Kesällä kaupunkiajossa 6,7-7l. Talvella matka-ajo boksin kanssa noin 6,5l, kaupungissa noin 8l. Ainoana isompana remppana haldexin pumpun vaihto(noin 400e), muuten ei ole tarvinnut remppailla.

Oletko laskenut nuo kulutukset tankkausten perusteella?
 
En ole mitenkään tarkkaan noita mitannut, ajotietokoneen lukemat näyttää pitävän aika hyvin paikkansa. Viime kesänä tuli ajettua pohjois-norjassa parisentuhatta kilsaa ja siellä vaimon kanssa ynnäiltiin että ajotietokoneen ilmoittama 5,7-5,8l/100km matka-ajossa on aika lähellä totuutta. Vähempäänkin pääsee jos kaasujalkaa höllää.
 
En ole mitenkään tarkkaan noita mitannut, ajotietokoneen lukemat näyttää pitävän aika hyvin paikkansa. Viime kesänä tuli ajettua pohjois-norjassa parisentuhatta kilsaa ja siellä vaimon kanssa ynnäiltiin että ajotietokoneen ilmoittama 5,7-5,8l/100km matka-ajossa on aika lähellä totuutta. Vähempäänkin pääsee jos kaasujalkaa höllää.
Eli tuolla kulutuksella pitäisi tankillisella päästä n1200km;)
Mä oon päässyt matka-ajossa pienimmillään 5,5l kulutukseen tuolla V70.
Kangasalta-Kuusamoon keskinopeus 89km/h
Normistin vie kesäkelillä tuossa seka-ajossa sen noin 6,8-7,2l
 
Mä luulen, että tuon neliveto-XC70:n lukemiin voit huoletta pistää litran pari lisää :D Oma -01 V70 aikanaan valehteli pari litraa jatkuvasti. Työmatka oli 50% pientä maantietä ja 50% motaria. Ajelin rajoitusten mukaan ja kulutus oli vuoden parin ajalta 6.5. Kyseessä siis manuaali D5. Nyt alla -09 2.4D automaatti ja sen kulutus 7.4 kun ajelee rajoitusten mukaan eikä kovin paljoa taajama-ajoa. Motarilla menee yllättävän paljon, varmaan 8 litraa sadalla.
 
Mä luulen, että tuon neliveto-XC70:n lukemiin voit huoletta pistää litran pari lisää :D Oma -01 V70 aikanaan valehteli pari litraa jatkuvasti. Työmatka oli 50% pientä maantietä ja 50% motaria. Ajelin rajoitusten mukaan ja kulutus oli vuoden parin ajalta 6.5. Kyseessä siis manuaali D5. Nyt alla -09 2.4D automaatti ja sen kulutus 7.4 kun ajelee rajoitusten mukaan eikä kovin paljoa taajama-ajoa. Motarilla menee yllättävän paljon, varmaan 8 litraa sadalla.
Taajama on myrkkyä (myös) Volvolle painon, automaatin ja tuon DPF takia:(
Mulla on tuo toinen kulkine V70 man. tuolla 185hp/400nm D5 koneella minkä oon lastuttanut ja poistanut(tyhjännyt) tuon ahdistavan DPF, niin kulutus putosi;)
Tosin etuvetoisen pitokin katosi:D
 
Taajama on myrkkyä (myös) Volvolle painon, automaatin ja tuon DPF takia:(
Mulla on tuo toinen kulkine V70 man. tuolla 185hp/400nm D5 koneella minkä oon lastuttanut ja poistanut(tyhjännyt) tuon ahdistavan DPF, niin kulutus putosi;)
Tosin etuvetoisen pitokin katosi:D

Juu minä katselin, että tuossa Raisiossakin on joku pulju, mikä poistaa suodattimen ja pistää lisää löylyä pellin alle. En ole laskenut, kannattaako se rahallisesti, mutta välillä on houkutellut. Mutta ehdottomasti suurin pelko minulla on se, että sillä sekunnilla kun DPF poistuu, tulee se pakolliseksi katsastuskohteeksi. Sitten inssisetä ottaa kilvet autosta ja pitää maksaa paritonnia uudesta suodattimesta.

Tai sitten vaihdan uudempaan V70:een vaikkapa D3 koneella. Laillinen peli ja pienempi kulutus. Ehkä kuitenkin ajelen vain menemään kuten ennenkin.
 
Zone-sarja -42%
Näkyisi omastakin löytyvän tuo Citysafe järjestelmä!
Toivottavastin on hivenen herkempi, kuin tuo demo versio:D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom