Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllä niiden keskenään luulisi vertailukelpoisia olevan jos samalla testillä tehdään, mutta ei ne sit kai ole. Mutta toihan on pelkästään hyvä asia, että ne ilmoittaa pienempiä lukemia. Tässä ihanassa verotuksessa kun maksettavaa tulee päästöjen mukaan. Kyllä mä ajaisin ihan mielelläni autolla minkä ilmoitetaan kuluttavan ruokalusikallisen sadalla, vaikka todellinen arvo olisi 8 litraa. Ei haittaa yhtään vaikka noi ei pidä paikkaansa.

Onhan se näinkin. Ja kai sen oikean kulutuksen näkee jo vilkaisemalla autoa ulkoa. Joku 2500kg painava megamaasturi ei varmana koskaan kuluta alle 10 litraa, vaikka esitteessä kerrotaankin vievän alta 4 litraa maantiellä. Moottorit ovat toki kehittyneet paljon, mutta silti käsittääkseni hyötysuhteet ovat parantuneet aika vähän. Kaupungissahan kulutus määräytyy auton painon mukaan ja motarilla tuulen vastuksen.

Yksi tuttu kertoi naama näkkärilla 530d olevan loistava matka-auto. Pikkutiellä ajeli 120 mittarissa ja kulutus oli tietokoneen mukaan vain 3.5 litraa. Ei ole koskaan asiaa laskimella kokeillut, muttei se auto kai paljoa valehtele. Jep. mk2 V70 oli myös huumoriautomaatti. Tietokone sanoi 5.5 sadalle, laskukone sanoi 9 litraa :D Tämä siis talvisella ajolla aikanaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
XC60 vähän epäilyttää sitten taas laadultaan
En ole mitään pahaa tosta kuullut, tullut kuitenkin vrcf:n sivuilla pyörittyä. Tohon ei kai ole koskaan edes saanut mitään itsestäänlaukeavaa vw-myllyä?
Ostaisin jos olis rahnaa.

Subaru ihmeesti parantanut kulutusta, sillähän ei ole mikään bensakone mennyt tähän asti alle 10 litran satasella.

Kommentoin Volvon laatua ja asiakaspalvelua lisää huomenna, auto menossa huoltoon yhden tyyppivian takia. Maahantuoja on puheiden mukaan korvannut 50-100% korjauksesta, katotaan mitä tarjoavat. Mitenkäs BMW:llä? :D

Ai niin, Volvon maineesta. Pääasia että maine ei ole sama kuin Audilla ja BMW:llä.
 
Volvo vain sellainen "lulla". Kelpais silti mieluummin kuin Bemari. Etuvetoista ei mulle kyllä tule joten 99% Volvo-vaihtoehdoista karaiutuu pois.

Mersu on lulla ,volvo siitä välistä. 500 bmw urheilullinen, volvo s80 kompromissi, mersu e lulla. Oli suvussa kaikki nuo tyrkyllä samaan aikaan niin oli helppo verrata ku ajeli. Mersu ehdottomasti mukavin ja hiljaisin kaupungissa mutta matka-ajossa etenki kovemmissa vauhdeissa ajettavuus paljon lullamaisempi kuin volvolla tai bmwllä. volvon sisämelu isoin noista 3 vaikka sekin hyvä.

edit.

Itsellä ollut volvoja 440 vm?, 850 t5 lastutettu vm?, v70 2.5tdi -98, s80 2.5tdi -00. Sukulaisilla ollut lisää että aika vankka volvokokemus on. Noita pienempiä volvoja ei kyllä voi ajo-ominaisuuksiltaan verrata tuohon s80, on ihan erikastissa.

Onhan volvo tuommonen ilmeetön ja tunteita herättämätön mutta sitä varten sitten on se pörinäauto tallissa :)
 
Etuvetoista ei mulle kyllä tule joten 99% Volvo-vaihtoehdoista karaiutuu pois.
Uusista Volvoista joka neljäs myydään AWD:nä, joten luulisi noita käytettynäkin saatavan kohtalaisesti. Tai voi ruveta retroilemaan ja hankkia oikean takaveto-Volvon tyyliin 960/S90. ;)
 
Volvossa se hinta ei muuten ole kovin paha. Meinaan jos otat automaattidieselin nahkajakkaroilla ja xenoneilla, niin melkein kaikki merkit heilahtavat heti 40t€ yli. Eikös se V70 hinta jossain siellä liiku. S80 taitaa olla jostain syystä kalliimpi? Pienempiä en oikein osaa Volvoiksi mieltää :D
40k€:lla saa S40/V40:n järkevästi varusteltuna tai S60/V60 täysin karvalakkina. V70 välttävillä varusteilla lähtee noin 50k€ paikkeilta, mutta jos yhtään ruksii lisävarustelistaa tai kasvattaa moottoria, niin hinta on todennäköisesti ~60k€. S80/V70/XC60 D5 AWD ns. "kaikilla herkuilla" on noin 75k€.
 
Itseäni kiinnostaa enemmän se että mistä löytyy ne hölm.. hessut jotka maksaa volvosat ylipäänsä jotain +50 toboo :D
Samaan rahaan irtoaa jo pikkasen paremmatki härvelit jokaisesta auto luokasta. Tokikin jokainen mieltymyksensä mukaan.

"osta volvo voiman pesä korjaa sitä koko kesä"
 
Alkoi kiinnostamaan Volvot siinä määrin että katselin tarkemmin noita XC70 ja XC60 malleja. Kivoja pelejä ja Summum-varustelutasolla varusteetkin on kohdallaan. XC70 olisi varmasti passeli mutta kun itse on tottunut korkeaan (istuimeen) autoon niin ei oikein voi takapakkia ottaa, vaikka maavara olisikin hyvä. XC60 vähän epäilyttää sitten taas laadultaan, ettei se ole yhtä fiasko kuin XC90 oli aikoinaan? Kaikenlaista jakopää-ongelmaa ja muuta mukavaa on löytynyt Googgelista, mutta sitähän se löytyy joka merkin osalta. XC60 tuppaa tosiaan olemaan vähän hinnakas. Melkein pitäisi 40 tuhatlappusta olla laittaa jotta saisi kunnollisen, silloinkin pitäisi tingata iästä sen 3-4 vuotta.

Lisäksi kun ei diisselille ole tarvetta niin Volvon kulutus bensakoneissa on jotain aivan järkyttävää. Subaru Forester kuluttaa esim. uudella 2.0 (2013) bensakoneella automaattina 5.5L/100km speksien mukaan matka-ajossa. Onhan tuo sitten taas aivan eri sarjan auto, kun maksaakin vain puolet siitä mitä Volvo.
Käsittääkseni XC60 on vähävikaisimmista autoista, mitä on tällä hetkellä markkinoilla?
Ei se XC 90 nyt mikään fiasko ollut, kunhan muisti, ettei näitä alkupään XC90 hommannut(2002-2003)
Itsellä oli tuollainen 2004vm bensa XC90, niin ei siinä ollut mitään vikaa puhumattakaan, että olisi tielle jättänyt!
Ainut miksi luovuin tuosta XC90, niin olihan se sillä bensakoneella ja lähes 2200kg massalla aikas bensasyöppö!
Tuossa mitä Trafin tekemä lista;)
http://www.trafi.fi/filebank/a/1329...katsastus_-_Viat_-_Kayttoonottovuosi_2008.pdf
 
Yksi tuttu kertoi naama näkkärilla 530d olevan loistava matka-auto. Pikkutiellä ajeli 120 mittarissa ja kulutus oli tietokoneen mukaan vain 3.5 litraa. Ei ole koskaan asiaa laskimella kokeillut, muttei se auto kai paljoa valehtele. Jep. mk2 V70 oli myös huumoriautomaatti. Tietokone sanoi 5.5 sadalle, laskukone sanoi 9 litraa :D Tämä siis talvisella ajolla aikanaan.

Kyllä Bemarin kulutusta voi naama näkkärillä kehua, mutta kunhan vain kertoo totuuden. Hymyilyttää silti niillä tehoilla. Revipä tästä:

matkaan1.jpg


Mutta Diesel-Volvolla ajelija naureskelee vain kun Bemarikuski pysähtyy tankkaamaan.

- - - Updated - - -

Mitä on ne varusteet, mistä porukka on sitten valmis maksamaan ~10t€ lisää?

Mä en maksa ku xenoneista, jos ne on linsseillä. Nahkoista myös jos ne on järkevän hintaiset. Mutta ei sentäs 10ke.
 
Tuo XC60 oli aluksi epävarma auto, mutta viat on kai korjattu. Volkkarin ex-omistajan tiedän tämän siksi, että muutama eri hinausauton kuljettaja kertoi minulle näin samalla, kun raijasi meikää korjaamolle naziwagenin kanssa. En tiedä mikä niissä oli vialla, mutta kuulemma niitä otettiin lavalle paljon sen ekojen mallien aikana. Nyt ei enää. Nykyään kuskataan taas Volkkareita ja Audeja sekä jonkun verran Bemareita. Kia/Hyundaita ei sanojen mukaan ole kuskailtu juuri ollenkaan.

Katsastustilasto ei sinänsä kerro mitään autosta. Kun on näitä autoja, joilla sinne asemalle ei edes pääse :D

Sähkövikoja Volvoissakin tietty on, vaikka omat pentakoneet ovatkin aika kestäviä. Itselläni on kummastakin V70:stä mennyt takaovien lukot epävarmoiksi. Samoin ardic/webasto naureskelee välillä päin naamaa. Automaatteja on joskus haukuttu, mutta nehän ovat Aisinin lootia ja samoja käytetään melkein kaikissa automerkeissä. Huoltamalla kestävät kyllä. Mutta naftaa ne kyllä imevät heti litran enemmän, mitä manuaali. En tiedä, miksei tuplakytkintä ole vielä saatu kunnon koneiden nokalle (vai onko?) Pikkukoneissahan ne on...taitaa olla sama kuin Fordin Powershift? Kysyin asiaa paikalliselta Keskusautohallilta, mutta myyjä ei tiennyt oikein mistään mitään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo XC60 oli aluksi epävarma auto, mutta viat on kai korjattu. Volkkarin ex-omistajan tiedän tämän siksi, että muutama eri hinausauton kuljettaja kertoi minulle näin samalla, kun raijasi meikää korjaamolle naziwagenin kanssa. En tiedä mikä niissä oli vialla, mutta kuulemma niitä otettiin lavalle paljon sen ekojen mallien aikana. Nyt ei enää. Nykyään kuskataan taas Volkkareita ja Audeja sekä jonkun verran Bemareita. Kia/Hyundaita ei sanojen mukaan ole kuskailtu juuri ollenkaan.

Katsastustilasto ei sinänsä kerro mitään autosta. Kun on näitä autoja, joilla sinne asemalle ei edes pääse :D

Sähkövikoja Volvoissakin tietty on, vaikka omat pentakoneet ovatkin aika kestäviä. Itselläni on kummastakin V70:stä mennyt takaovien lukot epävarmoiksi. Samoin ardic/webasto naureskelee välillä päin naamaa. Automaatteja on joskus haukuttu, mutta nehän ovat Aisinin lootia ja samoja käytetään melkein kaikissa automerkeissä. Huoltamalla kestävät kyllä. Mutta naftaa ne kyllä imevät heti litran enemmän, mitä manuaali. En tiedä, miksei tuplakytkintä ole vielä saatu kunnon koneiden nokalle (vai onko?) Pikkukoneissahan ne on...taitaa olla sama kuin Fordin Powershift? Kysyin asiaa paikalliselta Keskusautohallilta, mutta myyjä ei tiennyt oikein mistään mitään.
Tuo ois mukavaa tietoa myös faktana, että mitä epävarmaa aluksi oli noissa XC60:jahas:
Meinaan foorumeilta ei löytynyt mitään epidemiaa edes alkupään XC60 ongelmista??
 
Sähkövikoja Volvoissakin tietty on, vaikka omat pentakoneet ovatkin aika kestäviä. Itselläni on kummastakin V70:stä mennyt takaovien lukot epävarmoiksi. Samoin ardic/webasto naureskelee välillä päin naamaa. Automaatteja on joskus haukuttu, mutta nehän ovat Aisinin lootia ja samoja käytetään melkein kaikissa automerkeissä. Huoltamalla kestävät kyllä.

Eikös Volvoissa ole ollut monia eri laatikoita? Aisin yksi yleisimmistä...? Oli miten oli, niin noita S80:siä ainakin sai pajalle laatikon takia lastuttamalla. Ei ainakaan D5:issa laatikko kestäny, jos lastutti. Lisäksi toi kommenttisi huoltamisesta on hyvä; se ongelmahan on juurikin se, että niitä laatikkoöljyjä ei vaihdeta. Todella yleistä edelleen se harhaluulo ainakin näissä saksalaisissa premium-autoissa sekä Volvoissa, että ei tarvi laatikkoöljyjä vaihtaa.
 
Kyllähän sen Volovon vois laittaa, mutta se ois sitte 240 tai 740 :D Ne oli hyviä pelejä ja takavetosiakin.

Ite kerran kävin koeajamassa S80:stä diesel koneella (tais olla se VW 2.5D moottori?), kyllä tuli mieleen ku sillä lähti ajelee että kyntöaura se pitäs perrään laittaa äänistä päätellen.... :D Eli jos tuo on Volvon näkemys "hienommasta" autosta niin metsään on menty kun fiilikset on kuin työkoneen ohjaimissa (minä tiiän ku oon maalla asunu :D ). Ei kyllä itellä iskeny, muovisen ja tylsän oloinen sen lisäksi että oli vielä väärällä tavalla äänekäs. Mutta kyllähän Volvon omistajat tuntuu olevan tyytyväisiä niin mikäpäs siinä :) Ennemmin Volvon laittasin kun mitään japanilaista tai ranskalaista mutta ei kyllä houkuta Volvokaan jos vaihtoehtoina on BMW tai MB.

Ja nuo BMW 530D 3.5l/100km kulutukset on kyllä legendaa, monella kaverilla ollut noita 530D bemukoita eikä oo kyllä ykskään alle 5l menny millään tavalla 100 kilometrin matkaa.

- - - Updated - - -

Todella yleistä edelleen se harhaluulo ainakin näissä saksalaisissa premium-autoissa sekä Volvoissa, että ei tarvi laatikkoöljyjä vaihtaa.

Nehän mainostaa että nuo lootat on "ikiöljyillä", ja onhan ne heidän kriteereillään kun autoilla ajetaan se max 200-300tkm, mutta kyllä Suomi pojan kannattaa vaihellä ne lootaöljyt kun tuo kilsamäärä tarkoittaa vasta sisäänajoa tässä maassa :D
 
Eikös Volvoissa ole ollut monia eri laatikoita? Aisin yksi yleisimmistä...? Oli miten oli, niin noita S80:siä ainakin sai pajalle laatikon takia lastuttamalla. Ei ainakaan D5:issa laatikko kestäny, jos lastutti. Lisäksi toi kommenttisi huoltamisesta on hyvä; se ongelmahan on juurikin se, että niitä laatikkoöljyjä ei vaihdeta. Todella yleistä edelleen se harhaluulo ainakin näissä saksalaisissa premium-autoissa sekä Volvoissa, että ei tarvi laatikkoöljyjä vaihtaa.

Joo Aisinia taitaa olla ainakin näissä 2000- malleissa - pl. tietenkin ne tuplakytkimet (vaikka niistäkään en tiedä). Rikkihän kaiken saa, jos oikein hommaan ryhtyy :D

Mutta se on tosiaan aivan helvetin kummallista, ettei edes virallisessa huolto-ohjelmassa ole laatikolle öljynvaihtoa. Ainoastaan taksimalleihin käsketään vaihtamaan. En tajua, miten 200tkm ajettu taksi poikkeaa 200tkm ajetusta reissuautosta. Sama vika kai useammassakin automerkissä. Silti nettikin on pullollaan kommentteja, missä kerrotaan vaihdon muuttaneen laatikon taas uudeksi. Jotkut huoltomiehet jopa kehottavat olemaan vaihtamatta, ettei "vanhan mönjät lähde liikenteeseen laatikon sisällä". Voi herran jee.

Tässä asiassa voisi ottaa mallia Ameriikasta. Siellä on automaatteja ollut parituhatta vuotta ja niiden huollot normaaleja. Öljyt vaihdetaan laatikkoon näppärästi koneella: jäähdyttimestä letkut irti ja vaihtokone tilalle. Kone imee ja samalla työntää uudet öljyt laatikkoon. Ikkunasta näkee, missä vaiheessa neste kirkastuu. Mutta täällä meillä ei kai tällaisia aparaatteja ole olemassakaan?
 
Ite kerran kävin koeajamassa S80:stä diesel koneella (tais olla se VW 2.5D moottori?), kyllä tuli mieleen ku sillä lähti ajelee että kyntöaura se pitäs perrään laittaa äänistä päätellen.... :D Eli jos tuo on Volvon näkemys "hienommasta" autosta niin metsään on menty kun fiilikset on kuin työkoneen ohjaimissa (minä tiiän ku oon maalla asunu :D ). Ei kyllä itellä iskeny, muovisen

Ei niitä Volkkarin koneita ole Volleissa ollut tällä vuosituhannella enää. 2000 vuonna tuli -01 malli, jossa oli Volvon oma 2.4 litrainen pentakone. No onhan sekin meridiisseli, mutta oma kuitenkin. En tiedä, oliko se 2.5 litrainen VW dieseli sama mitä Euroopan Passateissa? Niitähän ei Suomessa uutena myyty, mutta tuontiautoina kyllä näkyy olevan. Ilmeisesti ollut melkoinen pommipaketti. Tosin lauenneista Volvoista TDI koneilla ei ole paljoa kuulunut, eli se oli kai hieman eri vekotin.

Vai mahtoiko se Volvon TDI olla rivivitonen ja Passateissa V6?

edit: http://www.hestec.fi/etusivu/volvo/2.5r5tdi.html ja tuon mukaanhan se on Audin kone. Tosin käytetty myös VW LT:n nokalla, jota ei ehkä markkinointislideissa kannata mainita :D

volkswagen_lt_35_2701754_orig.jpg
 
Onhan LT:eitä uudempiakin. Toi on vaan se mikä mulla tulee mieleen, kun joku sen mallin mainitsee :D Onkohan muuten konsernissa ollut aikanaan vääntöä, kun Audin huippukone haluttiinkin peruspakun voimanlähteeksi? Imago on aina imago...
 
Zone-sarja -42%
Ei niitä Volkkarin koneita ole Volleissa ollut tällä vuosituhannella enää. 2000 vuonna tuli -01 malli, jossa oli Volvon oma 2.4 litrainen pentakone. No onhan sekin meridiisseli, mutta oma kuitenkin. En tiedä, oliko se 2.5 litrainen VW dieseli sama mitä Euroopan Passateissa? Niitähän ei Suomessa uutena myyty, mutta tuontiautoina kyllä näkyy olevan. Ilmeisesti ollut melkoinen pommipaketti. Tosin lauenneista Volvoista TDI koneilla ei ole paljoa kuulunut, eli se oli kai hieman eri vekotin.

Vai mahtoiko se Volvon TDI olla rivivitonen ja Passateissa V6?

edit: http://www.hestec.fi/etusivu/volvo/2.5r5tdi.html ja tuon mukaanhan se on Audin kone. Tosin käytetty myös VW LT:n nokalla, jota ei ehkä markkinointislideissa kannata mainita :D

volkswagen_lt_35_2701754_orig.jpg
Volvon Tdi oli tosiaan 5pyttynen ja tuo Audin 2.5Tdi V6
Tosiaan jos tuosta koneesta on ollut kyse niin "vanhasta" Volvosta on ollut silloin kyse mitä Punisher on ajanut (vm98-01)?
Sentään Volvokin on matkan varrella jotain uudistuksia tehnyt:D
Niin tuosta taksi käytöstä sen verran ,että kyllä se monestin taksilla 200tkm vastaa vähintään 400tkm;)
Jaa että miksi?
Siksi, että monikos omaa autoonsa käyttää useita tunteja päivässä tyhjäkäyntiä ja lisäksi ns kaupunkitaksi suhaa hyvinkin lyhyttä ajoa valoista toisiin, niin kyllä siinä ne kuluvat osat normaalia enemmän kuluvat.
Tosin Volvolla taksit joudutaan huoltamaan nykyään 20tkm välein, kun taasen yksityiskäytössä mennään 30tkm/1v
Tuokin tuli taksikäytössä ongelmaksi, kun siihen yhdisti partikkelisuodattimen, pitkät tyhjäkäynnit ja huoltovälit 30tkm, niin uusissa alkupään Volvoissa meni kansia tuolla yhdistelmällä, kun öljyn voiteluominaisuudet heikkenivät liikaa!
EU4 täyttävät koneet tulivat vuonna 2007 ja niissä on tämä Dpf-partikkelisuodatin;)
 
Pointti olikin se, että miksi taksiin vaihdetaan laatikkoöljyt 80tkm, mutta Pertti Kaupparatsun autolla vedellään 300tkm ilman mitään laatikon öljyjen vaihtoja.

En olisi yllättynyt, jos jollain eri valmistajalla - mutta samalla Aisinin AWTF-80 SC laaikolla - olisikin huolto-ohjelmassa öljyn vaihdot.

350€ muuten maksoi se öljyjen vaihto virallisella pajalla.
 
Kyllä Volvolla on mielestäni juuri päinvastainen maine mitä aloituspostissa höpötetään. Arvostetaan aivan taivaisiin ja kyllähän joku muu merkkikin voi olla ihan ok, mutta kyllähän Volvo on aina Volvo!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom