Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko sitten parempi appelsiinit kainalossa, Gaspin takki, Gazozin farkut, BMW ja ylipainoinen "fitnessnainen" pelkääjän penkillä :lol2:

Pitikin kirjoitella, että paremmin tällä forumilla massaan uppoaa ostamalla vanha takavetoinen natsikatiska. Se kun on serkkupojan (melkein automekanikko) kertoman mukaan paras.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olivatko penkit kokonahkaa?
Jos ei, niin ei välttämättä edes ole nahkaa nähneetkään.
Momentumissa on perusverhoiluna Kangas/t-tec jotka näyttää ns puolinahkoilta.
0z8z.jpg


Tuo ei ole nahkaa nähnytkään, jos tuollaiset on ollut;)
Itselläkin osui muutama vastaava eteen, kun tuota edellistä XC60 haeskelin.

Kyllä oli kokonahkapenkit :)

Nyt tuli vaan tehtyä se emämoka että piti käydä kokeilemassa sitä nelikkoa ja ihan eri hintaryhmästä --> v-käyrä kasvoi entisestään kun nyt toi neliveto on vaatimuslistalta ja noita kun ei meinaa omaan hintahaarukkaan enää sitten löytyäkkään. Ko yksilö oli xc70 ja oli niin nannaa että :)

Ja tuohon e61 bemariinkin mahtuu heittämällä yhdistelmävaunut + koirat kyytiin, tulipahan sekin kokeiltua, mutta suomen markkinoilta ei tunnu löytyvän mitenkään järkevästi varusteltua ja kohtuukilsoilla olevia :(
 
Muistan kun ajeltiin paljon kaverin oisko ollu -05 V70:llä, jokatapauksessa se toka korimalli, enkä kyllä ymmärrä miten siitä ohjauksesta voi pitää. Raskaampi ohjaus nurkkapyörityksessä kun mitä vaikka saabissa oli, silti, ei minkäänlaista tuntumaa. Moottoritiellä varsinkin kaarteissa joutui taukoamatta tekemään ratilla pieniä korjauksia kun ei yksinkertasesti ole mitään hajua etupyöristä. En usko että oli alustanosat niin lopussa reilu satkun ajetussa autossa, renkaatkin alkuperäiskokoiset.

Useamman sadan volvon ja muutaman tuhannen muun auton otannalla uskallan väittää ettei volvossa ihan kaikki ollu niinku pitäis, jos tommonen fiilis kuljettajalle on jääny..
 
Onko nuo vm. 2003-2007 V70 dieselit miten luotettavia? Uskaltaako sellaisen n. 180tkm ajetun ostaa? Noita sais kymppitonnin pintaan. Mitä tyyppivikoja näissä on tai mitä kannattaa tarkastaa jos tollaista joskus harkitsisi? Onko joku vuosimalli tai konetyyppi sellainen jota erityisesti tulisi välttää? V50 taitaa olla aika susi auto joten sellasta en edes harkitse.
 
Työkaverin kanssa tuli juttua V70:stä aika kova saldo hänen autollaan 350tkm ei ainuttakaan ylimääräistä vikaa, ainoastaan kulutusosia vaihdeltu.. Lisäbonuksena jokainen katsastus mennyt suoraan läpi.

Ei tarvi Foordi miehen tälläsistä haaveilla.
 
Onko nuo vm. 2003-2007 V70 dieselit miten luotettavia? Uskaltaako sellaisen n. 180tkm ajetun ostaa? Noita sais kymppitonnin pintaan. Mitä tyyppivikoja näissä on tai mitä kannattaa tarkastaa jos tollaista joskus harkitsisi? Onko joku vuosimalli tai konetyyppi sellainen jota erityisesti tulisi välttää? V50 taitaa olla aika susi auto joten sellasta en edes harkitse.

Voihan tuon ikäisessä nyt jotain laittoa jo tietty olla, mutta eikai se moottori nyt miksikään oo noilla kilometreillä menny? Missään muussakaan autossa siis. Katoppa vaikka volvofoorumilta, niin melkonen määrä autoja 300-500tuhatta ajettuina ihmisillä ja ei niistä koneet loppu oo. Että jos auto muuten on hyvässä kunnossa, niin tuohan on tommoseksi autoksi vähän ajettu :)
Tyyppivikana noissa dieseleissä on ollut jonkinverran apulaitehihnojen katkeilua ja ilmastoinnin kompuran kiinnileikkautumisia. Mutta jos hihnat vaihdettu ajallaan niin ei kai noissa muuta suurempaa pitäis olla.
 
Zone-sarja -42%
Työkaverin kanssa tuli juttua V70:stä aika kova saldo hänen autollaan 350tkm ei ainuttakaan ylimääräistä vikaa, ainoastaan kulutusosia vaihdeltu.. Lisäbonuksena jokainen katsastus mennyt suoraan läpi.

Ei tarvi Foordi miehen tälläsistä haaveilla.

No näihän ihmiset yleensä kehuu autojaan, varsinkin joilla on jonkun toisen merkkinen kuin itsellä. Ei yhtään ylimääräistä vikaa (kaikki tavalliset kyllä). Ja kaikki katsastukset menneet suoraan läpi (kun on ensin tonnilla korjattu). Ei mitään Volvoa kohtaan, mutta autoista jutellessa joillakin muistista tulee kovin valikoiva tai juttuihin tulee kummasti lapinlisää.
 
Kyllä volvot on vain aika prkl luotettavia. tuolla myynnissä olevalla vehkeellä ajanut 200tkm eikä kertaakaan jäänyt tienposkeen, kuinka moni voi etes uudesta autosta sanoa noin, saatikka noin paljon ajetusta ja vanhasta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajoin Volvo S80:llä pitkää matkaa aikanaan ja pidin autosta. Auto oli tilava sisältä ja D5-moottorissa oli mukavasti potkua. Sen jälkeen ajelin E-Mersulla (w211) ja nykyään 5-sarjan BMW:llä. Saksalaisilla on siis menty, mutta edelleen hämmentää ihmisten kova Volvo-kritiikki. Autoa pidetään jotenkin nolona ja vitsinä. Miksi? Ruotsalaisuuden vuoksiko? Ihmiset jotka eivät ole ko. automerkin autoa edes koskaan ajaneet, haukkuvat, että se on surkea, nolo ja vikaherkkä. Moni haluaa vääntää kahvipöytäkeskusteluissa siitä, että onko esim. Volvo S80 edes premium-auto. Itse saksalaisilla ajaneena sekä myöskin entisenä Volvomiehenä en ymmärrä tuota kyseenalaistamista ja haukkumista. Haluan asiallista keskustelua asiasta. Ei mitään "ruotsalaiset on homoja"-tyylistä tai mitään mutuilua. Miksi saat olalletaputuksia ja "kova jätkä"-mainetta, jos haukut Volvoa kovaan ääneen paskaksi, vaikka et ko. autoa ole koskaan ajanutkaan?

Aika lailla myöhässä osallistun tähän keskusteluun, mutta en tunne kuin yhden henkilön joka mollaa Volvoa. On taksikuski ja henkeen ja vereen Mersumies.
 
Noissa vanhemmissa malleissa murheenkryyni on ainakin tuo Ardic-lisälämmitin, varautuisin touhutonniin kun sisukset vaihdetaan. Pyöränlaakereita alkaa mennä noissa kilometreissä jos ei ole jo mennyt mutta ne nyt ei paljoa maksa. Alustan osia menee jonkin verran koska kyseessä kumminkin aika raskas auto. Jos katselet manuaalia niin kaksoismassavauhtipyörä kytkimineen menee vaihtoon yleensä välillä 200 - 300 tkm, kustantaa karkeasti päälle 2000 €. Tyhjäkäynnillä kyllä kuulee jos se rallattaa. Automaatissa huomioisin, että laatikon öljyt on vaihdettu säännöölisesti, n. 60 tkm:n välein.
 
Jos Pirkkavolvot jätetään laskuista pois, niin Volvoa haukutaan sen takia, koska kaverit haukkuu (silloin on pakko itsekin) tai ei ole varaa ostaa itse Volvoa tai ruotsalaisuuden takia.
 
No näihän ihmiset yleensä kehuu autojaan, varsinkin joilla on jonkun toisen merkkinen kuin itsellä. Ei yhtään ylimääräistä vikaa (kaikki tavalliset kyllä). Ja kaikki katsastukset menneet suoraan läpi (kun on ensin tonnilla korjattu). Ei mitään Volvoa kohtaan, mutta autoista jutellessa joillakin muistista tulee kovin valikoiva tai juttuihin tulee kummasti lapinlisää.

No kyllä tää kaveri on aikalailla kovin sanoin muita laitteitaan haukkunut ;) Voihan se tietty olla että on vaan niin armoton volvo fani.
 
Jos Pirkkavolvot jätetään laskuista pois, niin Volvoa haukutaan sen takia, koska kaverit haukkuu (silloin on pakko itsekin) tai ei ole varaa ostaa itse Volvoa tai ruotsalaisuuden takia.

Entä jos se jonkun mielestä oikeasti onkin vaan huonompi kuin jokin toinen? Voisko ollakin niin että jollain on oikeasti mielipide eikä vaan vanhojen jäärien legendoihin perustuva luulo?
 
Noissa vanhemmissa malleissa murheenkryyni on ainakin tuo Ardic-lisälämmitin, varautuisin touhutonniin kun sisukset vaihdetaan. Pyöränlaakereita alkaa mennä noissa kilometreissä jos ei ole jo mennyt mutta ne nyt ei paljoa maksa. Alustan osia menee jonkin verran koska kyseessä kumminkin aika raskas auto. Jos katselet manuaalia niin kaksoismassavauhtipyörä kytkimineen menee vaihtoon yleensä välillä 200 - 300 tkm, kustantaa karkeasti päälle 2000 €. Tyhjäkäynnillä kyllä kuulee jos se rallattaa. Automaatissa huomioisin, että laatikon öljyt on vaihdettu säännöölisesti, n. 60 tkm:n välein.

Mulla meni vm. 2004 xc70:n Ardicista eka osa vaihtoon nyt kun käytin sen tarkistuksessa. Joku laakeri oli lopussa ja 340€ maksoi se uusi "pötykkä" sinne sisuksiin. Vehje kyllä toimi niinkuin pitikin mutta ajattelin että vaihdetaan osa ennen kuin se menee kokonaan paskaksi. Akkukin meni vaihtoon viime viikolla, mulla ei ole lohkolämppäriä niin akku meinaa olla kovilla talviaikaan kun pelkästään Ardicilla lämmittelen. Josko nyt kestäisi paremmin akkukin kun poistatin ohjelmoinnilla Ardicista sen automaattikäynnistyksen jonka ansiosta tuo hurisi aiemmin koko ajan kaupunkiajossa.

Huonoista puolista XC70:ssä voisi mainita ohjauksen tunnottomuuden. Se vituttaa ainakin huonolla kelillä matka-ajoa ajaessa, kaupunkiajossa ei niinkään häiritse. Hyviä puolia on pieni kulutus, mun auto syö dieseliä ja sitä ei kyllä paljoa mene. Matka-ajossa 5-6l välille ja kaupungissa 6,5-7,5l jos rauhassa köröttelee menemään. Maavara on XC70:ssä päällikkötasoa ja haldexi tarjoaa riittävästi lisäpotkua silloin kun sitä sattuu tarvimaan. Seuraava auto on sitten varmaan joku uudempi XC70.:haart:
 
Itse kävin 2008 ruotsista hakemassa -05 T5:sen. Ajettu 85000 ja täydellinen Bilian huoltokirja molemmilla uusilla renkailla ja aluvanteilla, manuaali ja polttoainelämmitin.

Auto minulla vieläkin yksinkertaisesti luotettavuuden takia, mittarissa nyt 225000. Yksi etupyöränlaakeri vaihdettu, hiukan alustaosia ja kaikki huollot sinisellä ajallaan + öljyt itse välissä vaihdettu 10tkm välein. Arctikissa sytytystulppa vaihdettu ja kovassa käytössä joka talvi.

Työkaverilla oma korjauspaja jossa kuluvat osat vaihdettu juuri sinisen hinnan takia.

Auto on uskomattoman hyvässä kunnossa ikäisekseen, nahkapenkkejä en ole huoltanut muutakuin puhdistanut siivouksen yhteydessä ja hyvin on pintansa pitänyt.Tehojen takia jalkoihin ei jää ja kulutus on alle 10 vaikka kaupunkiajoa suurilta osin. Kesäreissuilla putoaa aina 9 hujakoille jopa hiukan alle saatu, siis keskikulutus. Oikeasti minulla raskas kaasujalka mutta kun autoa ei tarvi "kepittää" tehojen takia niin siksi varmaan kulutus jää alas.

Jos tuntuma tiehen on surkea nin uskaltaisin väittää että renkaat ovat olleet huonot.

Piti viime vuoden marraskuussa hakea -10 V70 2,5t mutta meidän perkeleen päättäjät sotkenu autoverotuksen niin että joutuisin maksamaan 40 pinnaa veroja?? voi vittu. Nyt täytyy miettiä D3:sta.
 
Tere, auton vaihto on suunnitelmissa ja yksi vaihtoehto voisi olla volvo. Tarjolla olisi 05- vuotinen T5 S40 AWD ja automaatti, hintaan n. 15k ja 150k ajettuna. Tyrmätkää nyt tuo ajatus järkiperusteilla niin voin vetää taas rastin yhen vaihtoehdon yli, muutenkin kuulisin kokemuksia volvon nelivedosta ja automaatin kestävyydestä. Tosiaan autoa olen noin 15 kilon budjetilla hakemassa ja automaatti ainakin ja mielellään neli tai takavedolla, volkkarit dsg:n takia pois laskuista.
 
Tere, auton vaihto on suunnitelmissa ja yksi vaihtoehto voisi olla volvo. Tarjolla olisi 05- vuotinen T5 S40 AWD ja automaatti, hintaan n. 15k ja 150k ajettuna. Tyrmätkää nyt tuo ajatus järkiperusteilla niin voin vetää taas rastin yhen vaihtoehdon yli, muutenkin kuulisin kokemuksia volvon nelivedosta ja automaatin kestävyydestä. Tosiaan autoa olen noin 15 kilon budjetilla hakemassa ja automaatti ainakin ja mielellään neli tai takavedolla, volkkarit dsg:n takia pois laskuista.

Suosittelen lämpimästi kallistuvan BMW:n suuntaan. Saat paremman auton paremmalla tekniikalla. Lisäksi BMW:n kulutus/teho suhde on paljon parempi kuin Volvossa.
 
Suosittelen lämpimästi kallistuvan BMW:n suuntaan. Saat paremman auton paremmalla tekniikalla. Lisäksi BMW:n kulutus/teho suhde on paljon parempi kuin Volvossa.

Hain nettiautosta seuraavilla kriteereillä: merkki BMW, vuosimalli alkaen 2005, vetotapa neliveto. Kaikki joko miljoonan ajettu tai sitten mopokoneella. Voisitko laittaa jonkin esimerkin tuohon hintaan?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom