Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Voi pojat, ensifiilikset lainavolvosta on aika negatiiviset kun pientä lenkkiä köröttelin ympäri. Isän auto on huollossa ja sijaisautona on -01 V70 bensamanuaali 140hv koneella. Rattiin ei välity mitään tuntumaa tiestä, polkimet on älyttömän löysät ja tunnottomat, sisusta on ikäisekseen vanhahtava ja halvan oloinen, äänentoisto on raskas korville(kumisee keskitaajuuksilla), sisälle kantautuu semmonen imurityyppinen humina koneesta(joka kaipaa lisää alavääntöä) ja takatilat on vähän ahtaat. Mitään ajofiilistä tämä ei tarjonnut missään muodossa. Tuli vähän yllätyksenä. Isä puolestaan kehui tota maasta taivaisiin. Kai jotkut sitten tykkää tommosesta täysin tasapaksusta autosta, mikä ei herätä oikein mitään tunteita. Toisaalta ei sovi vihata ihan täysiä, koska onhan se erittäin luotettava, turvallinen, suhteellisen taloudellinen ja tosi vaivaton ajaa. Kyytikin on ihan mukavaa ja penkit on lyhkäsen ajon perusteella hyvät. Ite en kyllä pystyis omistamaan kuitenkaan.

Onko noi uudet volvot sitten minkälaisia? Ulkonäöstä ja sisätiloista ainakin tykkään, mutta ajettavuudesta en tiiä mitään. Toivottavasti niissä on edes vähän enemmän luonnetta.

Ilmeisesti suomalaiset tykkää enkä itekään tajua miks. Kuitenkin noiden volvojen aikakautena saabikin oli vielä ihan varteenotettava vaihtoehto ja omasta mielestä kaikilla osa-alueilla parempi. Okei, ei ehkä moottorin äänissä.

Luotettavastakaan en oo ihan varma mutta sen ainakin tiedän ettei toi ole millään mittapuulla taloudellinen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saab varteenotettava vaihtoehto? Mitä helvettiä? Ajettavuudesta en tiedä, mutta ulkonäöllisesti ihan hirveitä kaikki, sisältä ja ulkoa. Montako hyvännäköistä saabbia oot nähny? Minä oon nähny yhen ja se on tässä:

paali.jpg


On 2 autoa joiden kyydissä on oikeasti hävettäny: Saab 900 ja Lada Samara.
 
Isän auto on huollossa ja sijaisautona on -01 V70 bensamanuaali 140hv koneella. Isä puolestaan kehui tota maasta taivaisiin. Kai jotkut sitten tykkää tommosesta täysin tasapaksusta autosta, mikä ei herätä oikein mitään tunteita. Toisaalta ei sovi vihata ihan täysiä, koska onhan se erittäin luotettava, turvallinen, suhteellisen taloudellinen ja tosi vaivaton ajaa. Kyytikin on ihan mukavaa ja penkit on lyhkäsen ajon perusteella hyvät. Ite en kyllä pystyis omistamaan kuitenkaan.

Onko noi uudet volvot sitten minkälaisia? Ulkonäöstä ja sisätiloista ainakin tykkään, mutta ajettavuudesta en tiiä mitään. Toivottavasti niissä on edes vähän enemmän luonnetta.
Tuon ikäinen bensa Volvo nyt ei vielä edes ole suhteellisen talodellinenkaan:D
Uudet Volvot pystyy jopa haastamaan ajolleen Saksalaiset premium merkit, joten parannusta on tapahtunut;)
 
Kaksi vm 2010 2,4 D automaatti Vollea koeajettu. 300 km lenkit molemmilla.

Ensimmäinen 110 tkm ajettu, momentum premium paketilla:

- Penkit ja ovet hemmetin huonossa hapessa. Miten voi 110 tkm ajetussa nahkapenkeissä olla kummatkin etujakkarat lähes puhkikuluneet?
- Etuovet kummatkin todella jäykät ja kankeat. Tiesin, että Volvossa olisi jämäkämmät ovet kaikinpuolin, mutta vieressä ollutta vanhempaa V70 ovia paukutellessa ne aukesi ihan nätisti kahvasta ilman voimaa tai pauketta
- tekniikkapuolella ei vikaa ilmennyt 300 km lenkillä

--> jäi liikkeeseen

toinen samasta liikkeestä 127 tkm ajettu, Kinetic premium business:

- ovet ja penkit ok tuon ikäiseen ja ajomäärään verrattuna. Kuskin penkissä on 1 skraidu, vänkärin puolella uudenveroinen. Ovet toimii niinkuin pitää, ei pauku eikä tarvii voimalla repiä auki
- 300 km lenkillä, takaisintulomatkalla loppui lämpimän ilman tulo kokonaan ja liikkeen pihalle syttyi "jäähdytysjärjestelmä vaatii hullon" kojetauluun. --> nesteet vähissä, termari rikki, jotain muuta?
- ******-liikkeen selected vaihtoauto, tarkastuspöytäkirjat ja kaikki että priimakunnossa eikä mitään vikaa missään. Eli nää on vaan testerissä käytettyjä, ettei ole vikakoodeja voimassa. Tosin ymmärtäähän sen, että kun autot vaihtuu niin tiheään tahtiin, ettei jokaista voida yksinkertaisesti tarkastaa "oikeasti" vaan tyrkätään pistokkeeseen ja nollataan viat tarvittaessa.

--> Jäi liikeeseen

Onko tässä osunu 2 maanantaikappaletta vai onko Vollen laatu näissä uudemmissa tätä? Kummatkin ex-liisareita eli suomiautoja joihin huollot tehty merkkiliikkeessä ja ajallaan?

Katseet alkaa kääntyä pikkuhiljaa tuonnne BMW ja MB leiriin. Tavaratilan säilytystilasta ei pysty tinkimään ollenkaan, niin se taitaa rajata 5-sarjan peeämveet pois? E-sarjalaisissahan tilaa on vielä enemmän kuin V70?
 
Zone-sarja -42%
Kummatkin ex-liisareita eli suomiautoja joihin huollot tehty merkkiliikkeessä ja ajallaan?

No tossa on ilmiselvä syy nahkapenkkien huonoon kuntoon. Nahkapenkit vaativat puhdistusta ja hoitoainetta ihan automerkistä riippumatta pysyäkseen kunnossa, ja työsuhdeauton kanssa tällainen ei useimpia kiinnosta. Omien kokemuksieni perusteella Volvojen nahkasisustat tuntuvat kestävän käyttöä varsin hyvin, kun taas esim. Bemareissa ne ovat keskimäärin paljon huonommassa kunnossa.


Eli nää on vaan testerissä käytettyjä, ettei ole vikakoodeja voimassa. Tosin ymmärtäähän sen, että kun autot vaihtuu niin tiheään tahtiin, ettei jokaista voida yksinkertaisesti tarkastaa "oikeasti" vaan tyrkätään pistokkeeseen ja nollataan viat tarvittaessa.

En nyt lähtisi yhden koeajolla ilmenneen vian perusteella tekemään tällaisia johtopäätöksiä merkkiliikkeiden toiminnasta. Jos vaikka termari jäi jumiin sun 300 kilsan koeajolla, miten se olisi voitu ennakoida huollossa? Toki jäähdytysjärjestelmän vuodot ym. isommat asiat pitäisi havaita, mutta voi ihan yhtä hyvin olla huonoa tuuriakin että autoon tulee vika koeajolla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jätetään myyjän selvitettäväksi tuo jäähdytysjärjestelmä. Olisin kuvitellut kuitenkin, että Volvot olisi hiukan laadukkaampia. Rekkakuskeilta kuultua ihan lähipiiristäkin, että volvon penkkien tulee kestää ilman hemmetinmoista hinkkaustakin.

Mutta en laske pois tuota huonoa tuuriakaan näiden kahden auton kohdalla.

Mutta auton etsintä jatkuu edelleen.
 
En tiedä koskeeko Volvoa yleisesti, mutta istuin tuossa vähän aikaa sitten -09 vuotisen kuorma-auton kyydissä. Kuskin nahkaisesta penkistä ei ollut verhoilua jäljellä ollenkaan :D Vänkärin penkkikin oli ihan riekaleina.
 
En ole kyllä vielä yhdessäkään autossa nähnyt nahkajakkaroita jotka kestäävät hyvänä 3-4v 40tkm ilman huoltoja.. Kokemuksia Subaruista, Volvoista ja Audeista.
 
Jätetään myyjän selvitettäväksi tuo jäähdytysjärjestelmä. Olisin kuvitellut kuitenkin, että Volvot olisi hiukan laadukkaampia. Rekkakuskeilta kuultua ihan lähipiiristäkin, että volvon penkkien tulee kestää ilman hemmetinmoista hinkkaustakin.

Mutta en laske pois tuota huonoa tuuriakaan näiden kahden auton kohdalla.

Mutta auton etsintä jatkuu edelleen.

Raskaankaluston penkin olis tarkoitus kestää vähän enemmänkin kuin sen 200tuhatta, ei oo ehkä ihan vertailukelpoisia henkilöautojen kanssa. On se silti aika heikosti jos ei nahkapenkki kestä sataa tonnia. Tarkoittanee sitä että on pompittu sisään ja ulos paljon.
 
Kaksi vm 2010 2,4 D automaatti Vollea koeajettu. 300 km lenkit molemmilla.

Ensimmäinen 110 tkm ajettu, momentum premium paketilla:

- Penkit ja ovet hemmetin huonossa hapessa. Miten voi 110 tkm ajetussa nahkapenkeissä olla kummatkin etujakkarat lähes puhkikuluneet?
- Etuovet kummatkin todella jäykät ja kankeat. Tiesin, että Volvossa olisi jämäkämmät ovet kaikinpuolin, mutta vieressä ollutta vanhempaa V70 ovia paukutellessa ne aukesi ihan nätisti kahvasta ilman voimaa tai pauketta
- tekniikkapuolella ei vikaa ilmennyt 300 km lenkillä

--> jäi liikkeeseen

toinen samasta liikkeestä 127 tkm ajettu, Kinetic premium business:

- ovet ja penkit ok tuon ikäiseen ja ajomäärään verrattuna. Kuskin penkissä on 1 skraidu, vänkärin puolella uudenveroinen. Ovet toimii niinkuin pitää, ei pauku eikä tarvii voimalla repiä auki
- 300 km lenkillä, takaisintulomatkalla loppui lämpimän ilman tulo kokonaan ja liikkeen pihalle syttyi "jäähdytysjärjestelmä vaatii hullon" kojetauluun. --> nesteet vähissä, termari rikki, jotain muuta?
- ******-liikkeen selected vaihtoauto, tarkastuspöytäkirjat ja kaikki että priimakunnossa eikä mitään vikaa missään. Eli nää on vaan testerissä käytettyjä, ettei ole vikakoodeja voimassa. Tosin ymmärtäähän sen, että kun autot vaihtuu niin tiheään tahtiin, ettei jokaista voida yksinkertaisesti tarkastaa "oikeasti" vaan tyrkätään pistokkeeseen ja nollataan viat tarvittaessa.

--> Jäi liikeeseen

Onko tässä osunu 2 maanantaikappaletta vai onko Vollen laatu näissä uudemmissa tätä? Kummatkin ex-liisareita eli suomiautoja joihin huollot tehty merkkiliikkeessä ja ajallaan?

Katseet alkaa kääntyä pikkuhiljaa tuonnne BMW ja MB leiriin. Tavaratilan säilytystilasta ei pysty tinkimään ollenkaan, niin se taitaa rajata 5-sarjan peeämveet pois? E-sarjalaisissahan tilaa on vielä enemmän kuin V70?
Olivatko penkit kokonahkaa?
Jos ei, niin ei välttämättä edes ole nahkaa nähneetkään.
Momentumissa on perusverhoiluna Kangas/t-tec jotka näyttää ns puolinahkoilta.
0z8z.jpg


Tuo ei ole nahkaa nähnytkään, jos tuollaiset on ollut;)
Itselläkin osui muutama vastaava eteen, kun tuota edellistä XC60 haeskelin.
 
Ajoin vähän lisää tolla volvolla ja nyt täytyykin sitten ottaa jo edellissivun haukkumisia takasin. :jahas: Joo, se kaipaa edelleen lisää tuntumaa, mutta nyt sillä oli jostain syystä itseasiassa melkein kiva ajaa. Vempulat polkimet tuntui ihan luonnollisilta, kevyt ohjaus oli miellyttävä venkslatessa ja kyyti oli mukavaa. Tässä tuli opittua ihan hyvä asia, eli aina ei näköjään kannata vetää mitään lopullisia johtopäätöksiä autosta yhden lyhyen ajokerran perusteella. Hyvä pitää mielessä vaikka seuraavaa autoa ostaessa.

Oli aika kova shokki istua oman bmw e39:n penkille ton jälkeen. Polkimet tuntuivat alkuun oikeasti ihan vitun ylijäykiltä, ratti ei enää kääntynytkään yhdellä sormella hipaisemalla ja perstuntuma kertoi heti ajaessa mikä on tilanne esierkiksi pidon suhteen, toisin kuin volvossa. On ne vaan niin erilaisia autoja. V70 on kuitenkin niin lepposa ja helppo, että voisin suositella jos haluaa vaan tommosen vaivattoman ja mukavan auton ajaa.
 
Ajoin vähän lisää tolla volvolla ja nyt täytyykin sitten ottaa jo edellissivun haukkumisia takasin. :jahas: Joo, se kaipaa edelleen lisää tuntumaa, mutta nyt sillä oli jostain syystä itseasiassa melkein kiva ajaa. Vempulat polkimet tuntui ihan luonnollisilta, kevyt ohjaus oli miellyttävä venkslatessa ja kyyti oli mukavaa. Tässä tuli opittua ihan hyvä asia, eli aina ei näköjään kannata vetää mitään lopullisia johtopäätöksiä autosta yhden lyhyen ajokerran perusteella. Hyvä pitää mielessä vaikka seuraavaa autoa ostaessa.

Oli aika kova shokki istua oman bmw e39:n penkille ton jälkeen. Polkimet tuntuivat alkuun oikeasti ihan vitun ylijäykiltä, ratti ei enää kääntynytkään yhdellä sormella hipaisemalla ja perstuntuma kertoi heti ajaessa mikä on tilanne esierkiksi pidon suhteen, toisin kuin volvossa. On ne vaan niin erilaisia autoja. V70 on kuitenkin niin lepposa ja helppo, että voisin suositella jos haluaa vaan tommosen vaivattoman ja mukavan auton ajaa.
Siihen kun lisätään 1½lasta, omakotitalo ja koira, niin "massa" on valmista:D
 
Ajoin vähän lisää tolla volvolla ja nyt täytyykin sitten ottaa jo edellissivun haukkumisia takasin. :jahas: Joo, se kaipaa edelleen lisää tuntumaa, mutta nyt sillä oli jostain syystä itseasiassa melkein kiva ajaa. Vempulat polkimet tuntui ihan luonnollisilta, kevyt ohjaus oli miellyttävä venkslatessa ja kyyti oli mukavaa. Tässä tuli opittua ihan hyvä asia, eli aina ei näköjään kannata vetää mitään lopullisia johtopäätöksiä autosta yhden lyhyen ajokerran perusteella. Hyvä pitää mielessä vaikka seuraavaa autoa ostaessa.

Oli aika kova shokki istua oman bmw e39:n penkille ton jälkeen. Polkimet tuntuivat alkuun oikeasti ihan vitun ylijäykiltä, ratti ei enää kääntynytkään yhdellä sormella hipaisemalla ja perstuntuma kertoi heti ajaessa mikä on tilanne esierkiksi pidon suhteen, toisin kuin volvossa. On ne vaan niin erilaisia autoja. V70 on kuitenkin niin lepposa ja helppo, että voisin suositella jos haluaa vaan tommosen vaivattoman ja mukavan auton ajaa.

Muistan kun ajeltiin paljon kaverin oisko ollu -05 V70:llä, jokatapauksessa se toka korimalli, enkä kyllä ymmärrä miten siitä ohjauksesta voi pitää. Raskaampi ohjaus nurkkapyörityksessä kun mitä vaikka saabissa oli, silti, ei minkäänlaista tuntumaa. Moottoritiellä varsinkin kaarteissa joutui taukoamatta tekemään ratilla pieniä korjauksia kun ei yksinkertasesti ole mitään hajua etupyöristä. En usko että oli alustanosat niin lopussa reilu satkun ajetussa autossa, renkaatkin alkuperäiskokoiset.
 
No ihan vaan vertailun vuoksi logitech g25 ja gran turismo 5 tarjoaa paljon paremman tuntuman tiehen kun toi v70. Kyseisessä autossa ratti ei tunnu olevan oikein minkäänlaisessa yhteydessä etupyöriin, vaan se on vähän niinkun pleikkariohjaimen se tatti. Käännät sitä ja sitten huomaat näytöltä kuinka auto kääntyy, mutta et kuitenkaan tunne siinä ohjaimessa mitään. Sama fiilis volvolla ajessa. Hitaassa siirtymäköröttelyssä ihan ok juttu, mutta jossain ääritilanteessa en oikein näe tota hyvänä asiana.
 
Siihen kun lisätään 1½lasta, omakotitalo ja koira, niin "massa" on valmista:D

Onko sitten parempi appelsiinit kainalossa, Gaspin takki, Gazozin farkut, BMW ja ylipainoinen "fitnessnainen" pelkääjän penkillä :lol2:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom