Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ No miks automaattivaihteisessa autossa pitää pakolla puuttua siihen vaihteen valintaan?
Jos on pakko polkea poljinta ja heiluttaa keppiä niin ottaa sitten manuaalivaihteisen.

Se mitä mä oon pienen ikäni erilaisia autoja ajanut niin Volvoista miellyttävin on ollut 940 bensaturbolla ja automaatilla. Ajettu on 740 bensa automaatti, 940 bensaturbo aut., v70 2,4 bensa aut., S60 2,4 bensa manuaali, v70 D5 awd Geartronic.
Itelle kelpais mainiosti tommonen alkupään T5, S60 tai V70. On vaan niin pieniä että ei perhe mahdu kyytiin :(
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^ No miks automaattivaihteisessa autossa pitää pakolla puuttua siihen vaihteen valintaan?

Itelle kelpais mainiosti tommonen alkupään T5, S60 tai V70. On vaan niin pieniä että ei perhe mahdu kyytiin :(

Vituttaa se koneen huutaminen kun tietää että pienemmilläkin kierroksilla menisi. Kai sitä sitten täytyy manuaalia ajella. Kai tuohon on viimeaikaisen ekoboomin myötä tullut muutosta, että diiseliä esim ei huudateta täysillä kierroksilla heti kun poljinta painaa niinkuin vielä takavuosina kävi.

V70 liian pieni?
 
Mitä tyyppivikoja 2.3 litraisessa 940:ssa on? Oon korvia myöten rakastunut tohon autoon, ja taidan kakkos autoksi hankkia. Vaikka viekin vastaantulevaltakin litran tankista :D entä dieselit? Paljonko maksais vuodessa verot? Tuossa bensassa ei mätä ajettavuudessa mikään muu kuin pienpaine turbo.
 
Tässähän meinaa yöunetkin mennä kun oon jäänyt miettimään kahden eri v70 välillä. -08 2.5t geartronic vai -09 2.4d automaatti. Lähes samanverran ajettuja sekä samanhintaisia. Valinta ois todella helppo JOS en olisi saamassa työsuhdeautoa vuoden vaihteen jälkeen, jonka jälkeen nyt hankittavalla kulkineella ajot jäävät treeneissä käynteihin + kauppareissuihin + viikonlopun siirtymiin koko perheen voimin.

Onko heittää kommenttia tuosta bensakoneen janoisuudesta, miten lähelle 10L/ 100km mennään keskikulutuksen kanssa? Samoiten kiinnostaa huoltojen hinnat noiden välillä sekä ihan yleisesti ( uusi volvoisti siis ).

Vituiksi tämä valintahan ei merkin tai mallin puolesta voi enää mennä :D
 
Epäilen ettei tuolla bensalla mihinkään 10l/100km pääse mikäli ajot on lyhyttä matkaa. Mulla on tuommonen -10 d5 geartronic s80 ja jos ajelen pelkästään salimatkoja reilu 3km suuntaansa niin sen kympinhän se vie jo tuo dieselikin ihan rauhallisesti ajaenkin. Toki maantiellähän tuo talvirajotuksilla varsinkaan ei vie sitten paljoakaan, alle 6l/100km. Raskas auto ja vähän vanhahtava automaatti vaatii kuitenkin omansa kaupunkiajelussa.
 
Tässähän meinaa yöunetkin mennä kun oon jäänyt miettimään kahden eri v70 välillä. -08 2.5t geartronic vai -09 2.4d automaatti. Lähes samanverran ajettuja sekä samanhintaisia. Valinta ois todella helppo JOS en olisi saamassa työsuhdeautoa vuoden vaihteen jälkeen, jonka jälkeen nyt hankittavalla kulkineella ajot jäävät treeneissä käynteihin + kauppareissuihin + viikonlopun siirtymiin koko perheen voimin.

Onko heittää kommenttia tuosta bensakoneen janoisuudesta, miten lähelle 10L/ 100km mennään keskikulutuksen kanssa? Samoiten kiinnostaa huoltojen hinnat noiden välillä sekä ihan yleisesti ( uusi volvoisti siis ).

Vituiksi tämä valintahan ei merkin tai mallin puolesta voi enää mennä :D
Jos ajot jää n 10tkm vuodessa, niin ehottomastin bensa.
Merkkikorjaamot on merkillä kuin merkillä aina tyyriitä.
Korjaamoita löytyy jotka on erikoistunut tiettyihin merkkeihin ja hintatasoltaan edullisempia.
Tosin kilpailu on tehnyt sen, ettei huollot välttämättä merkkikorjaamolla ole kalliita(korjauksista sitten rokotetaan)
Eli ei Volvo sen kalliimpi ole huoltaa, kuin vastaavat muutkaan merkit;)
 
2.5t...

Onko heittää kommenttia tuosta bensakoneen janoisuudesta, miten lähelle 10L/ 100km mennään keskikulutuksen kanssa?

Ei oo kokemusta juuri tuosta autosta, mutta padasta on.

Sekalaisessa kaupunki ja lyhyenmatkan ajossa varmaan jotain 13-15l/100km on lähempänä totuutta, jos ajelee suht hissutellen. Jos pitää saada ahdot mukaan jokaisessa liikennevalolähdössä niin sitten reilusti enemmän. 10l ehkä mahdollista vakkarilla suoraa tietä junnaamalla ja kertaakaan kaasuun koskematta. Käy koeajamassa jossain liikkeessä ja pistä keskikulutusnäyttö päälle - voi olla että mainoskulutus ja todellinen eivät ihan kohtaa.

Tyyppivikoina reilusti ennen aikojaan hyppäävä jakohihna, korkea-ahtoisilla jälkiasennusohjelmilla tai lyijyisellä kaasujalalla yläreunasta halkeavat sylinteriputket ja repeävä öljynhuohottimen kalvo.
 
Ei oo kokemusta juuri tuosta autosta, mutta padasta on.

Sekalaisessa kaupunki ja lyhyenmatkan ajossa varmaan jotain 13-15l/100km on lähempänä totuutta, jos ajelee suht hissutellen. Jos pitää saada ahdot mukaan jokaisessa liikennevalolähdössä niin sitten reilusti enemmän.

Tyyppivikoina reilusti ennen aikojaan hyppäävä jakohihna, korkea-ahtoisilla jälkiasennusohjelmilla yläreunasta halkeavat sylinteriputket ja repeävä öljynhuohottimen kalvo.

Kiitos vastauksesta!

Taidan kallistua sitten kiisselin puolelle jälleen.

Tuo lastutus/ohjelmointi keskustelun aloitan toisella puolella :)

Mutta muutoin kyllä tykkäsin autosta todella, erittäin jämäkän tuntuinen (paitsi penkeistä miinusta) vrt. nykyinen passatti 1.6 dieseli dsg. Ja se kontti on oikeesti tilava. Paperilla passatin kontti 603 l ja V70 555 l ?
 
Ei oo kokemusta juuri tuosta autosta, mutta padasta on.


Tyyppivikoina reilusti ennen aikojaan hyppäävä jakohihna, korkea-ahtoisilla jälkiasennusohjelmilla tai lyijyisellä kaasujalalla yläreunasta halkeavat sylinteriputket ja repeävä öljynhuohottimen kalvo.
Meinaatko että on tyyppivika, jos autoa on lastutettu jollakin bulkki ohjelmalla ja se särkyy:wtf:
Todellakin maantieajossa pääse tuolla 2,5 turbolla 7alkaviin lukemiin ilman mitään vippaskonsteja;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On porukka saanut niitä sylinteriputkia 1-2 tai 4-5 pyttyjen välistä halki myös ihan vakkaritunella. Jonkinmoinen design-fail tuossa on päässyt insinööreille käymään siinä ylälaidassa missä putki on ohuimmillaan ja viereiseen putkeen on pieni hajurako. Pääsisiköhän tuosta muoto pullistumaan, vai lämpökö niitä rikkoo, siihen ei mulla riitä ymmärrys. Googgelista lisää niille joita kiinnostaa.

7:lla alkava kulutus on kyllä jo jotain eko-genius tyylistä tuhnuttelua väkisin. En varmaan itse pääsisi tuohon edes yrittämällä.
 
On porukka saanut niitä sylinteriputkia 1-2 tai 4-5 pyttyjen välistä halki myös ihan vakkaritunella. Jonkinmoinen design-fail tuossa on päässyt insinööreille käymään siinä ylälaidassa missä putki on ohuimmillaan ja viereiseen putkeen on pieni hajurako. Pääsisiköhän tuosta muoto pullistumaan, vai lämpökö niitä rikkoo, siihen ei mulla riitä ymmärrys. Googgelista lisää niille joita kiinnostaa.

7:lla alkava kulutus on kyllä jo jotain eko-genius tyylistä tuhnuttelua väkisin. En varmaan itse pääsisi tuohon edes yrittämällä.
Auta miestä hädässä ja laita linkkejä mistä löytyy keskusteluja näistä haljenneista sylinteriputkista:jahas:
 
https://www.google.fi/?q=volvo+2.5t+cracked+liner+OR+focus+st+cracked+liner#q=volvo+2.5t+cracked+liner+OR+focus+st+cracked+liner

20130417_175327.jpg
 
Mulla on nyt "raksa-autona" 2002 vuoden volvo v70 ja 3500€:lla ei paljon parempaa ja laadukkaampaa autoa saa.

Omistin joskus myös uudehkon V50:n ja siinä oli lähes kaikki mahd varusteet.

Pahimpia miinuksia näissä volvoissa on mm. polttoaineenkulutus.

Jos mulla olisi varaa laittaa vaikka 30 000€ autoon, niin ostaisin luultavasti volvon!!!
 
Zone-sarja -42%
Meinaatko että on tyyppivika, jos autoa on lastutettu jollakin bulkki ohjelmalla ja se särkyy:wtf:
Kyllä mä laskisin sen tyyppiviaksi jos vakioturbollakin jo saadaan niin kovat rasitukset aikaan että sylinteiputket halkeaa. Kai se nyt moottorin elinikää lyhentää missä vain moottorissa, mutta tällainen on aika harvinaista ja kertoo kyllä suunnitteluvirheestä. Se nyt on ihan eri asia jos sinne lyödään joku norsunpään kokoinen holsetti ja otetaan kolme kiloja ahtoja. Ei ole enää kumma jos jotain hajoaa. Ja jos väite siitä pitää paikkansa, että vakionakin noita on hajonnut niin onhan se tyyppivika vielä selkeämmin.
 
Kyllä mä laskisin sen tyyppiviaksi jos vakioturbollakin jo saadaan niin kovat rasitukset aikaan että sylinteiputket halkeaa. Kai se nyt moottorin elinikää lyhentää missä vain moottorissa, mutta tällainen on aika harvinaista ja kertoo kyllä suunnitteluvirheestä. Se nyt on ihan eri asia jos sinne lyödään joku norsunpään kokoinen holsetti ja otetaan kolme kiloja ahtoja. Ei ole enää kumma jos jotain hajoaa. Ja jos väite siitä pitää paikkansa, että vakionakin noita on hajonnut niin onhan se tyyppivika vielä selkeämmin.
Tuota tuossa ihmettelen, kun ei Suomalaisilla Volvo foorumeilla ole ollut tuollaisia ongelmia tuon uudemman 2.5t bensakoneen kanssa:wtf:
Kansivikoja on ollut näissä ensimmäisissä partikkelisuotimella varustetuissa diiselikoneissa, missä oli aluksi myös taksi käytössä 30tkm huoltovälit.
 
Nyt ollaan tosi lähellä kauppoja vm 2010 2,4 d v70:stä. Kesäksi ei saanut tingattua isompia aluja, mutta uudet talvinakit sentään sai. Seuraavan huollon ( 120 tkm ) jos saa vielä kaupantekiäisinä ni se on sitte siinä.

Lastutukseen / optimointiin lähtee auto sitten samoin tein + vvsuodatin + sporttiputkisto + uusi diffusori. Uusia aluja ehtii hyvin sitten metsästää tulevan talven aikana. Viihdejärjestelmän päivitys jää myöhemmäksi.
 
Voi pojat, ensifiilikset lainavolvosta on aika negatiiviset kun pientä lenkkiä köröttelin ympäri. Isän auto on huollossa ja sijaisautona on -01 V70 bensamanuaali 140hv koneella. Rattiin ei välity mitään tuntumaa tiestä, polkimet on älyttömän löysät ja tunnottomat, sisusta on ikäisekseen vanhahtava ja halvan oloinen, äänentoisto on raskas korville(kumisee keskitaajuuksilla), sisälle kantautuu semmonen imurityyppinen humina koneesta(joka kaipaa lisää alavääntöä) ja takatilat on vähän ahtaat. Mitään ajofiilistä tämä ei tarjonnut missään muodossa. Tuli vähän yllätyksenä. Isä puolestaan kehui tota maasta taivaisiin. Kai jotkut sitten tykkää tommosesta täysin tasapaksusta autosta, mikä ei herätä oikein mitään tunteita. Toisaalta ei sovi vihata ihan täysiä, koska onhan se erittäin luotettava, turvallinen, suhteellisen taloudellinen ja tosi vaivaton ajaa. Kyytikin on ihan mukavaa ja penkit on lyhkäsen ajon perusteella hyvät. Ite en kyllä pystyis omistamaan kuitenkaan.

Onko noi uudet volvot sitten minkälaisia? Ulkonäöstä ja sisätiloista ainakin tykkään, mutta ajettavuudesta en tiiä mitään. Toivottavasti niissä on edes vähän enemmän luonnetta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom