Jotenkin pelottavaa tämä silaririntojen invaasio ja "normalisoituminen". Kohta alkuperäisillä tisseillä oleva on epänormaali tai jonkun sortin luuseri... Kauneuskäsitys vain kapenee ja homogenisoituu. Mietitään nyt vaikka naisten hiuksia. Kaikilla on pitkät, värjätyt, usein keinotekoisesti tuuhennetut, samalla tavalla kiharrettu/suoristetut hiukset ilman otsista. Kun katsoo jotain bikini fitness -riviä, niin kaikki ovat ihan samannäköisiä päästä varpaisiin?! :wtf: Sama juttu muutenkin mediassa. Ymmärrän hyvin myös sen, että kun täällä pyörii ja katsoo vaikka kisaajien kuvia, alkaa oma vaatimattoman kokoinen rintavarustus tuntua epänormaalin vaatimattomalta. Se vaan pitää kestää ja ymmärtää, että moninaisuus on rikkaus ja kaikkien ei tarvitse näyttää samalta. Jos kilpailisi maailman huipulla, asia saattaisi olla eri. Mutta vaikka Virmajoen kroppaa kovasti ihailen, niin on ne tissit vaan vähän hassunnäköiset ja liian isotkin suhteessa.
Itsellä on kupin B tissit, ihan nätit ranskatartyyppiset, jos saa itse sanoa. Lapsia ei ole. Toinen on toista hieman isompi, vähän aikaa sitten vasta huomasin (on muuten saman puolen jalkakin isompi ja käsi pidempi). En minä usko, että olisin sen suositumpi tai ihaillumpi vaikka isommat tissit tai silikonit omaisinkin. Tai sen onnellisempi. Jos se jollekulle miehelle on niin kovin tärkeää, niin sitten saa etsiä jonkun toisen. En myöskään kaipaa seksuaalissävytteistä tuijottelua, toivon tulevani huomioiduksi kokonaisuuden ja persoonani/luonteeni vuoksi. Luullakseni tissini tästä pienenevät, kun jatkan treenaamista ja rasvaprosentti pienenee. Jos kunnolla kehityn, tulee tulokseksi luultavasti A-kuppi, kuten erittäin laihassa nuoruudessa. Nyt jo on 5 senttiä lähtenyt rinnanympäryksestä.
Noihin kauneusleikkauksiin ilmeisesti jää myös joskus koukkuun. Aina vain lisää ja uudestaan. Kertonee siitä, että kauneusoperaatio ei ole ratkaisu henkisiin juttuihin. Minusta hyvä (huono) esimerkki on uusimmassa FitBody-lehdessä ollut Sofia Ruusila, joka on minun silmiini epäaidon ja oudon näköinen. Näyttää 23-vuotiaana päälle kolmikymppiseltä, naama jotenkin jähmeän näköinen, huulet pullistelevat. Sekö on hienoa, tavoiteltavaa ja kaunista? Hänhän oli ennen todella kaunis ja Suomessa harvinaisentyyppinen nuori nainen. Nyt hän näyttää enemmän ja enemmän Tiina Jylhältä. Kaikki alkavat näyttää samalta, tissit ja naamat.
Komplikaatiot eivät ole harvinaisia, kivut tai muut haitat. Kaikkia kauneuskirurgian aineita ja materiaaleja ei tosiaankaan ole tutkittu eikä niiden pitkäaikaisvaikutuksia tiedetä. Riskaabelia hommaa. Moni julkkis maailmalla on todellakin pilannut pahasti naamansa ja kehonsa ja näyttää hirviöltä. Tuskin se heidänkään tarkoituksensa alun perin oli. Ja todella harvoin näkee aidosti hyvin tehtyjä silareita, useimmiten ne ovat liian luonnottoman näköisiä, liian isoja ja esim. oudossa kohdassa.
En minä ketään paheksu, jos silikonit ottavat, jokainen päättää itse ja tavallaan ymmärrän sen hyvin. Terve itsetunto ja itsensä hyväksyminen kuitenkin lähtee ihan jostain muualta, ja onnellisuus ei taatusti luuraa tisseissä. Eikös jotain tutkimuksiakin oltu tehty, että itse asiassa silikonien hankkimisen/kauneusleikkauksien jälkeen naisten onnellisuus laskeekin tilastollisesti? Vähän sama kuin lottovoittajilla tai hirveästi laihtuneilla. Kuvitellaan, että haaveiden toteutuminen ja normikauneuden (tai rikkauden) saavuttaminen muuttaa elämän, mutta sitten huomataankin, että samat henkiset murheet, masennus ja etsintä jatkuu edelleen, jollei pahempanakin. En usko, että mikään ulkoinen tuo mielenrauhaa. Puhumattakaan, että itsetunto on kiinni siitä, mitä muut ajattelevat tai arvostelevat.
Eli olen sitä mieltä, että terveydelliset riskit ja rahanmeno suhteessa mahdollisesti saavutettavaan iloon ovat liian isot.
En yksinkertaisesti tarvitse isoja tissejä mihinkään. Sitä paitsi pienitissisenä on vaan hitsin helppo olla, liikkua, nukkua, pukeutua.
Sen myönnän kyllä, että jos rintani poistettaisiin kokonaan, haluaisin tilalle proteesit/silarit. Ja sorry avautuminen, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään. Tämä ei ole minulle mikään sydämenasia, kunhan oli mukava pohtia omia ajatuksiaan. Ja painotan, että tosiaan, minun puolestani hankkikaa vain niitä tissejä
. Onhan niitä joskus ihan kiva katsellakin, jos ovat hyvin tehty ja sopusuhtaisen kokoisia, mutta en mie itte semmossii oo tarvinnu.
- - - Updated - - -
Kauneuskupla | Tv | Areena | yle.fi