SUPERCARB 1kg -40%

Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt mä kyllä käännän kelkkani, pulkkani, takkini ja syön vielä sananikin, mutta aloin just säästämään uusia tissejä varten! En kyllä oo mikään tissivastainen kai ollutkaan mutta luulin että itse en moisia tarvi kun on tää itsetunto ja -tyytyväisyys ihan kohillaan, mut c'moon jotain rajaa tälle mun tissittömyydellekin sois../QUOTE]

Kommentoin nyt vielä tähänkin, kun samanlaisia fiiliksiä on :)
Oikeastaan ihan yllätin itseni, että olen tähän operaatioon lähdössä, kun en ole koskaan kärsinyt pienistä rinnoistani. En myöskään koe, että mulla mitään itsetunto-ongelmiakaan olisi. Päin vastoin, olen ollut jotenkin aina tyytyväinen siihen, kuinka käytännölliset pienet rinnat ovat.
Mutta kun synnytyksen jälkeen, maidon noustessa, rinnat turposivat jättikokoisiksi, huomasinkin olevani ihan innoissani. Siinä alkuvaiheessa ne vielä näyttivät ihan tasan siltä, kuin sinne olisi laitettu jättimäiset pyöreät implantit, kuten äidit varmaan tiedätte.
Nyt on imetykset loppu ja ajattelin, että kun kerran on keino saada isot tissit takaisin (vaikka ihan ok nätit ne ovat nytkin), niin miksipä en sitä käyttäisi ;)
Ei mun mielestä tarvitse olla mitään ihmeempää itsetunto-ongelmaa, jotta kirurgia olisi oikeutettua. Se on oikeutettua silloin, kun sen itselleen oikeuttaa. Jokaisen oma kroppa - oma päätös. Muilla ihmisillä on kuitenkin mielipiteensä suutaan ja toiseen, ja niin saa ollakin.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minulla olis kysymys täällä lähinnä siihen, että mihin ne implantit laitetaan kovaa treenaavalla naisella? Siihen rintalihaksen päälle vaiko alle? Semmonen käsitys on ainakin, että jos on alhaiset rasvat, niin kirurgit laittavat sen mieluummin sinne lihaksen alle, mutta kai tuo treenaus vaikuttais jotenkin..

Kuuluin varmaan silloin ns. kovaa treenaaviin kun implantit on laitettu ja kirurgi (jolla kova kokemus urheilijoista, toisella puolella palloa) oli ehdottomasti sitä mieltä ettei missään nimessä lähde rikkomaan rintalihasta. Se vaikuttaa kuitenkin toiminnallisesti moneen muuhunkin liikkeeseen ja lajiin, kuin vain pelkkään rintatreeniin tai penkkipunnerrukseen.

Itse olen edelleen samaa mieltä ja tyytyväinen valintaani, vaikka en mitenkään tosissani enää treenaile. En siis ikinä laitattaisi lihaksen alle implanttia, jos treeniin kuuluu muutakin kuin naistenpunnerruksia ja jumppaa silloin tällöin. Lihaksen päälle laitettu implantti voi olla ihan yhtä luonnollisen näköinen, jos se on oikein laitettu ja sopivan kokoinen. Myös tuo aiemmin mainittu "kainaloon meno"-riski, lihaksen alle laitetuilla implanteilla, treenaavalla ihmisellä on ihan tosi asia ja näyttää varsin kammottavalta ja epäluonnolliselta.

Onko kenelläkään kokemusta otsan vaakaryppyjen fiksaamisesta Restylanella? Botoxia en haluaisi, mutta tuo Restylane kiinnostaa. Myös kokemuksia Clinic Esteticistä (Hki) saa kertoa, tuonne suunnittelin meneväni jos tuohon Restylaneen päädyn.

Tämä nyt saattaa olla jonkun mielestä erityisen typerä kysymys, mutta kysyn silti. Miten olette läheisille, esim. vanhemmillenne kertoneet, että menette ottamaan rintaimplantit ? Itseäni houkuttelisi joskus tulevaisuudessa pieni rintaleikkaus, mutta pelkkä ajatus siitä miten äitini järkyttyisi saa jarruttelemaan, heh :D Älkää nyt käsittäkö minua väärin. Teen päätökseni 100% itse, mutta ihan mielenkiinnosta mietin, miten muiden vanhemmat ovat suhtautuneet :) Tai ystävät/sisarukset. Se on nimittäin valitettava tosiasia, että monelle on juurtunut se silikonit = bibmo- ajattelu päähän, varsinkin vanhemmalle sukupolvelle.

Onneks on aika androgyyni imago, joten pienet tissit eivät ahdista. Eivätkä myöskään ikinä voi pahasti alkaa roikkua (raskaus ja imetys eivät yhtään venyttäneet). Juvederm-pistoksia taas olen valmis ottamaan nelikymppisenä huuliin ja juonteisiin nenästä suun ohi, mitkä ovatkan. Kun jo nyt näytän liiaksi Iggyltä!

Kokemuksia Restylanesta ja Botoxista. Noin 10 kk sitten otin Restylanea otsan Sibelius-ryppyihin ja samalla laittoi nenä-suupieliin pikkuisen. En voi suositella pelkkää täyteainetta "voimakas" ilmeisille. Minulla kesti noin viikon kun otsa oli sileä, ja sen jälkeen rypyt olivat esillä taas. Täytetyt kohdat olivat ihan fine, mutta rypistys vain siirtyi eri kohtaan. Minuahan se v..ti kuin pientä eläintä. ei pelkästään rahan menetyksen takia vaan myös siksi, että mielestäni se näytti kummalta. Kukaan muu ei asiaa varmasti edes huomannut, mutta itse huomaa kunryppy vaihtaa paikkaa, vaikkakin vain millin. Pistoksen laittoi kokenut sairaanhoitaja, että siitä ei voi häntä arvistella.

Noin 2 kk sitten otin samaiseen sibeliukseen Botoxia, että nyt nämä saakelin vahvat kurtistuslihakset saadaan kuriin. Mitä vielä. Otsan pieniin vaakaryppyihin tehosi: lihakset eivät rypistä otsaa ylöspäin, mutta kulmakarvat edelleen meni ihan melkein yhteen. Soitin pistoksen laittaneelle, kokeneelle lääkärille, joka heti pyysi poikkeamaan paikalle. Katsoi tilanteeni muiden potilaiden vuoron välissä ja totesi: "Ompa tosiaan vahvat lihakset". Tässä kohdin en osaa olla iloinen vahvuudesta :( Laittoi toisen erän Botoxia "takuuhintaan" eli veloituksetta, mutta puhui samalla, että pakko varoa, ettei koko otsa valahda liikkumattomaksi. Luotin kuitenkin. Mitään, MITÄÄN vaikutusta ei ollut. Hyvällä tahdolla kuvitellen, otsa ei ehkä(!) ole jatkuvasti kurtussa, mutta jos kurtistan niin kurtistuu. Saakelin kurppa. Kuvittelin Botoxia Tosissaan vahvaksi aineeksi. Ja mikä veikeintä, niin vaakaryppyjen lamautuskin alkaa häipyä nyt jo 2 kk päästä.

Kai minä vaan olen niin perus huolestuneen ja stressaantuneen näköinen kurppa, että mikään muu kuin luonteen vaihdos ei auta.

Kuitenkaan minun kokemuksella (ja lääkärikin kertoi) en suosittelisi pelkkää täyteainetta ilmeryppyihin, sillä ilmeiden jatkaessa omaa rataansa täyteaine jää kuitenkin naamaan hengaamaan ja pahimmillaan rypyissä voi mennä laineille/harjanteille. Onneksi ei sentään niin käynyt, mutta eipä liiemmin tuottanut toivottua tulostakaan. Ekan B-pistoksen jälkeen mies huomasi eron kun asiasta erikseen kysyin, kukaan muu ei ainakaan ole kommentoinut.

Osittain lihaksen alle laitetut ainakin näyttää suht luonnollisilla. Ystävälläni oli aiemmin rintalihaksen päälle laitettu pyöreän mallinen implantti ja kun treenasi kovaa ja rasvat pieneni, tulos oli kuten Mari Kasvilla eli ainakin omaan silmääni karmivan luonnottoman pallot. Nyt hänellä on osittain lihaksen alle laitettu pisaran mallinen implantti ja näyttävät yllättävän luonnollisille. Ja treenaa kyllä todella paljon edelleen, myös rintalihaksia..

Tuosta Lookista, eikö siitä ollut mediassa jotain tietoa että käyttävät ihan muita implantteja mitä potilastositteeseen laittavat? googlettakaa..

...vaakaryppyjen lamautuskin alkaa häipyä nyt jo 2 kk päästä.

Kuitenkaan minun kokemuksella (ja lääkärikin kertoi) en suosittelisi pelkkää täyteainetta ilmeryppyihin, sillä ilmeiden jatkaessa omaa rataansa täyteaine jää kuitenkin naamaan hengaamaan ja pahimmillaan rypyissä voi mennä laineille/harjanteille. Onneksi ei sentään niin käynyt, mutta eipä liiemmin tuottanut toivottua tulostakaan.
Omakohtaista kokemusta mulla ei ole, mutta olen myös antanut informoida itseäni, ettei fillereitä kannattaisi yksinään käyttää ilmeryppyihin. Samoin tuo botoxin vaikutuksen kestävyys on ilmeisesti riippuvainen, siitä kuinka paljon sitä naamaansa on tottunut kurtistelemaan. Enemmän liikettä ->lihaksissa kovempi aineenvaihdunta ->botox poistuu nopeammin. Tuloksesta pitäisi tulla kestävämpi useamman piikkikerran jälkeen.

Osittain lihaksen alle laitetut ainakin näyttää suht luonnollisilla. Ystävälläni oli aiemmin rintalihaksen päälle laitettu pyöreän mallinen implantti ja kun treenasi kovaa ja rasvat pieneni, tulos oli kuten Mari Kasvilla eli ainakin omaan silmääni karmivan luonnottoman pallot. Nyt hänellä on osittain lihaksen alle laitettu pisaran mallinen implantti ja näyttävät yllättävän luonnollisille. Ja treenaa kyllä todella paljon edelleen, myös rintalihaksia..
Pyöreä lihaksen päälle laitettu implantti voi olla myös alhaisilla rasvoilla luonnollinen, kun se on maltillisen kokoinen ja ammattitaitoisesti laitettu. Tietysti tähän vaikuttaa myös ylärinnan (lihaksen) koko, sekä ihmisen rinnan/rintakehänrakenne muutenkin. Lattarinnassa lihaksen päälle laitettu erottuu epäedullisesti matalammilla rasvoilla. Kisakunnossa sitten mikään ei näytä luonnolliselta. Nuo pisaranmalliset on hankalia jos implantti kiertyy taskussa, samaa ongelmaa ei pyöreän kanssa ole. Siitä syystä näitä ei suositella treenaaville toisella puolella palloa.

Pyöreä lihaksen päälle laitettu implantti voi olla myös alhaisilla rasvoilla luonnollinen, kun se on maltillisen kokoinen ja ammattitaitoisesti laitettu. Tietysti tähän vaikuttaa myös ylärinnan (lihaksen) koko, sekä ihmisen rinnan/rintakehänrakenne muutenkin. Lattarinnassa lihaksen päälle laitettu erottuu epäedullisesti matalammilla rasvoilla. Kisakunnossa sitten mikään ei näytä luonnolliselta. Nuo pisaranmalliset on hankalia jos implantti kiertyy taskussa, samaa ongelmaa ei pyöreän kanssa ole. Siitä syystä näitä ei suositella treenaaville toisella puolella palloa.

Kuitenkin nyt Elina Tervo näyttäisi ottaneen juuri pisaran malliset implantit, Iltalehdessä kuvia:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012102816257020_vi.shtml

Aiemmin Elina oli huomattavasti pienirintaisempi ja puhui kovasti miten ei koskaan ottaisi silikoneja. Pakko kuitenkin myöntää, että kroppa on nyt paljon tasapainoisempi ja kun maailmalla kilpailee ja muillakin silarit on niin johan on nyt alkanut Elinakin menestymään.

- - - Updated - - -

Myös näistä kuvista huomaa eron aiempaan
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012101416199904_vi.shtml

Tässä vielä vanhoja kuvia jos joku on sitä mieltä että ei ole tehty mitään..
http://m.sub.fi/uutiset/viihde/ohjelmasivut/2011/03/1301221.xml?p=3
http://www.google.fi/imgres?q=elina+tervo&um=1&hl=fi&sa=N&rlz=1R2FDUM_fiFI483&biw=1600&bih=687&tbm=isch&tbnid=cgiZHJ-u5ZKQKM:&imgrefurl=http://www.iltalehti.fi/kuvagalleria/data/yleinen/1635/11.shtml&docid=62--zZiC8RU9NM&imgurl=http://static.iltalehti.fi/kuvagalleria/img/yleinen/17315.jpg&w=361&h=480&ei=1CuNUKuJOMjk4QTuxoD4Cw&zoom=1&iact=hc&vpx=1358&vpy=122&dur=141&hovh=259&hovw=195&tx=125&ty=146&sig=117288406527148601567&page=1&tbnh=159&tbnw=120&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:15,s:0,i:115

^ Mielestäni Elinan silikonit ovat todella kauniit ja luonnolliset. Sopusuhtaiset kehoon nähden ja kaunis muoto, ei mitään ylikireitä palloja :)

Luin uutta MeNaiset Sport-lehteä ja siinä oli artikkeli Kati Alanderista, joka oli ottanut silikonit pärjätäkseen kisassa paremmin. Ymmärrän tämän, mutta artikkelissa Kati sanoo ottaneensa pyöreän malliset korkeaprofiiliset silikonit, 11 dl. Nyt rinnat on kokoa f. Mietin, että vaaditaanko lajissa tosiaan mahdollisimman luonnottoman näköisiä rintoja? Kati sanoo tuossa artikkelissa ottaneensa tuollaiset nimenomaan lajin takia ( body fitness). Rinnat ovat kuvissa aivan valtavat ja tosiaan kaukana luonnollisen näköisistä. Kroppa näyttää epätasapainoiselle, kun rinnat ovat suhteessa muuhun vartaloon ja päähän aivan valtavat. Osaako joku asioista tietävä sanoa että onko tosiaan lajin vaatimuksena tuollaiset luonnottomat jättidaisarit? En ymmärrä miksi kukaan ottaisi vapaaehtoisesti tuollaisia silikoneja, kun tarjolla on luonnollisemman näköisiä ja kokoisia.

Blogista löytyi muutama uusi kuva. En osaa noiden kuvien perusteella sanoa, näyttääkö ne nyt niin valtavilta. Ero on kyllä toki iso entiseen.

Noista anatomisista (pisaran mallinen) implanteista. Kyllä varmaan moni kovastikin treenaavaa laittaisi sellaiset, jos pyörähtämisvaara ei olisi niin suuri. Eli implantti voi kääntyä esim. sivuttain.

Mä olen aina fanittanut Alanderia, mutta... Noi silikonit on karmeat! Voisivat olla kisarasvoissa ok, mutta noi offilla kokonaisuus on jotenkin väärällä tavalla roteva. Samaa mieltä mm. Tiina Kasvin ja Jutta Gustafsbergin silareista.

Ja miksi Alanderin pitää tätä tissi-asiaa selitellä pitkin lehtiä? Jos ottaa niin ottaa sitten.

Lipolyysi "ruiskehoitona" on ilmeisesti osoittautunut paitsi kyseenalaiseksi, myös tehottomaksi, mutta nyttemmin on markkinoitu tuollaista SmartLipo-liposuktiota, jossa rasva myös imetään pois, kyseessä vain on perinteistä rasvaimua kevyempi toimenpide, joka sopii pieniin korjauksiin. Tämä liposuktio on siis ilmeisesti myös esim. Jenkeissä FDA:n hyväksymä.

Mulla köllii vatsan edustalla kaksi oikein "lokeroitunutta" paikallista rasvakertymää. Muuten olen tyytyväinen itseeni. Nyt olen noin 50/50 vaiheilla liposuktion osalta. En ole lainkaan ns. kauneusleikkausihminen, ja riskit mietityttävät kovasti, kuten myös operaation hurja hinta. Toisaalta tällaisille asioille on kovin vaikea laittaa hintalappua. Tuttavapiirissä ei ole oikein ketään, jonka kanssa asiasta voisi puhua. Niinpä kaikki päätöksentekoa tai pohdintaa auttavat kommentit on tervetulleita.

Mä olen aina fanittanut Alanderia, mutta... Noi silikonit on karmeat! Voisivat olla kisarasvoissa ok, mutta noi offilla kokonaisuus on jotenkin väärällä tavalla roteva. Samaa mieltä mm. Tiina Kasvin ja Jutta Gustafsbergin silareista.

Ja miksi Alanderin pitää tätä tissi-asiaa selitellä pitkin lehtiä? Jos ottaa niin ottaa sitten.

Vähän samaa mieltä tuosta Gustafsbergistä ym. Hänellä taitaa myös olla korkean profiilin pyöreät implantit ja mielestäni myöskin vähän liian suuret, mikä johtaa tuohon skrodeen vaikutelmaan.

Katsoin noita Alanderin aiempia kuvia ja hänellähän on ollut ihan hyvin rintaa ennen leikkaustakin. Moni voisi noin pienillä rasvoilla olla ihan rinnaton.

Tuttavapiirissä ei ole oikein ketään, jonka kanssa asiasta voisi puhua. Niinpä kaikki päätöksentekoa tai pohdintaa auttavat kommentit on tervetulleita.

Kertomastasi toimenpiteestä en tiedä mitään, mutta omia ajatuksiani kun harkitsin operaatiota: mitkä on riskit, mikä on pahinta mitä voi tapahtua ja miten sen kanssa selviän. Mitkä on "hyödyt", mikä merkitys minulle on fiksatulla paikalla. Onko muita keinoja (tätä mietin paljon). Lopulta alkoi osoittautua merkittäväksi, että fiksattavalla paikalla on minulle merkitystä, haluan muuttaa asian. Lopullinen niitti oli kyllä ystävä, joka oli samaisen toimenpiteen läpikäynyt. En päässyt häntä näkemään ennen, mutta keskusteltiin useaan otteeseen ja kyllähän hänen kokemuksensa rohkaisivat, vaikka tarjosikin myös vastustavaa ja kyseenalaistavaa pohdittavaa.

Muitakin toimenpiteitä olen ajatuksissa pyöritellyt, mutta toistaiseksi ainakaan eivät ole nousseet toteuttamislistalle. Mielessä kuitenkin pyörii jonkun sanomana: hyväksynkö itseni tälläisenä, vai kärsinkö tästä asiasta edelleen vai teenkö asialle jotain. Oikeastaan se vastaus on noissa.

Niinpä kaikki päätöksentekoa tai pohdintaa auttavat kommentit on tervetulleita.

Mun kommentin relevanssia voi kukin tahollaan pohtia, kun en nääs ole mikään kirurgi, lääkäri tms. Olen kuitenkin työskennellyt plastiikkakirurgisessa sairaalassa, joten jonkin verran asiat on tuttuja. Ensinkin hoikalla ihmisellä rasvaimun tulokset voivat olla aika kyseenalaisia ja lopputulos helposti epätasainen. Koska tämäkin asia (muhkurainen lopputulos) kuuluu tiedettyihin riskeihin, ei näistä kovin usein valiteta ja kun valitetaan, niin voidaan lähinnä todeta, että kyseisen henkilön kohdalla riski on toteutunut. Toki kirurgin taidot vaikuttavat tähänkin seikkaan jonkin verran. Rasvaimu ainakin henkilökohtaisesti olisi itselle ihan vihoviimeinen toimenpide, enkä siihen leikkiin lähtisi. Ennemmin pientä fläsää, kun muhkurainen vatsa. Toiseksi erilaisissa laajoissa ja pitkäaikaisissa tutkimuksissa on havaittu, että kun rasva imetään toisaalta pois, niin sitä kertyy toisaalle vähintään samanverran lisää.

Silikoneista.. Niin itsehän en ole mikään kovin rintava ja ikääkin on vasta 17 :D En kuitekaan koskaan voisi hankkia silikoneja, koska tutuilta joilla on silikonit, olen kuullut että kivut ovat leikkauksen jälkeen sietämättömät.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
En kuitekaan koskaan voisi hankkia silikoneja, koska tutuilta joilla on silikonit, olen kuullut että kivut ovat leikkauksen jälkeen sietämättömät.

No mä sanon ihan muuta. Kipuja leikkauksen jälkeen ei ole lainkaan.

Itselläni oli normisilareiden asennusta vaativampi ja pidempi leikkaus (kohotus + ylävatsan rasvaimua samalla) ja en ottanut edes leikkauksen jälkeen kipulääkettä. En myöskään pitänyt päivääkään sairaslomaa. Pe leikkaus, ma normaalisti töihin.

Kivun kokeminen lienee hyvin yksilöllistä.

^Samat sanat, varsinaisia kipuja ei mullakaan ollut, tai ainakaan sellasta sietämätöntä mikä ei ois perussärkylääkkeellä lähteny pois. Mulla oli vaan aluks sellanen olo et iso norsu istui rintakehän päällä, kun sellanen hassu painontunne. Viikon päästä olin minäkin jo ihan normisti töissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom