Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Tuonne silikonikeskusteluun jo kirjoittelinkin muutaman kerran, mutta kävin n. kuukausi sitten ottamassa Christina's clinicilla anatomiset implantit lihaksen alle. Kertaakaan en ole katunut, mitään ongelmia ei ole ollut ja muutenkin kaikki meni ja on mennyt hyvin. Siinä on suuri ero laitetaanko implantti lihaksen alle vai päälle -paranemisprosessi kestää huomattavan paljon pidempään jos lihasta leikellään, toisaalta rinta säilyttää muotonsa paremmin koska lihas tukee painavaa implanttia (esim. imetys) eikä iho näin ollen joudu kannattamaan koko painoa.

Itse pelkäsin kipua (olen todella arka kivulle), ja turha sitä on kieltää etteikö kipuja olisi ollut. Lähdin kuitenkin sillä asenteella Tallinnaan että "ei se voi sattua" ja "kyllä mä nyt ton matkan yksin pärjään". Kotiinlähtöpäivänä =leikkauksen jälkeisenä päivänä jouduin silti soittamaan saattajan klinikalle asti koska jopa kukkaron kannattelu oli liikaa painoa. Viiden minuutin kävelymatka bussilta kotiin vei nyt saattajan kanssa puoli tuntia. (No, unohtui ottaa ne kipulääkkeet... :rolleyes:) Etukäteen olisin myös valinnut toisenlaiset vaatteet, kuten esim jättänyt t-paidan asustuksestani pois ja korvannut sen napitettavalla versiolla. No, sen paidan kanssa sitten nukuin ja valvoin seuraavat neljä päivää. ;)
Tarpeeksi vaan kipulääkkeitä niin kyllä sitä pärjää (itse söin Panacodia 2tablettia 4krt/pv). Viikon jälkeen pärjäsin jo mainiosti ilman. Aika avuttomaksihan sitä itsensä tuntee ensimmäisen viikon kun ei juuri mitään pysty oma-aloitteisesti tekemään; kaikki tavarat piti siirtää pöytätasolle ja purkit ja pullot jonkun avata mun puolesta, pukeminen on hankalaa ja hidasta ja peseytyminen myös. Näin jälkeenpäin ajatellen tuo yksi viikko on kuitenkin todella lyhyt aika.

Nyt on kolme viikkoa leikkauksesta ja eilen kävin ensimmäisen treenin tekemässä. Tätä ennen ei juuri ole edes mieli tehnyt liikutella käsiä voimailumielessä. Uhraan tämän kesän kuitenkin tähän, kun tietää että ensi vuonna on mielettömän hienoa hyppiä biksuissa rannalla! :)

Nyt on kolme viikkoa leikkauksesta ja eilen kävin ensimmäisen treenin tekemässä. Tätä ennen ei juuri ole edes mieli tehnyt liikutella käsiä voimailumielessä. Uhraan tämän kesän kuitenkin tähän, kun tietää että ensi vuonna on mielettömän hienoa hyppiä biksuissa rannalla! :)
Aika nopsaa pääsit jumppailemaan?:eek: Paljonko jouduit ottamaan saikkua? Uskalsitko kurkkia paidan alle ensimmäisinä päivinä:D Kun eikös se muoto ja ulkonäkö vielä muutu aika paljon seuraavien kuukausien aikana? Toiselta foorumilta luinkin että kannattaa kuulemma ostaa valmiiksi jääkaappiin valmisruokia kun kokkaus ei kuulemma oikein luonnistu;) Mites ne tukiliivit, pitääkö ne olla etukäteen ostettuna vai kuinka? Sairaalasta vissiin saa jonkin näköset mut mitäs sit ku tulee kotiin, pitääkö sitä lähteä shoppailemaan ja kuinka se onnistuu kipujen kanssa oikeen?:wtf:

Tuolla snyggast. se sivustolla tuntuu joka mimmillä olevan silikonit.. tai sitten kuvat on muokattuja. Hullua siitä tekee se, että tytöt on jotain 16-18v :o esim. tää 17v likka.. ihan näyttää silareilta, ellei oo jotenki muokattu.. www.snyggast.se/6728850

Ei oo tarvetta ittellä silikoneihin, mutta oon joskus miettinyt pienennysleikkausta kun olen ikäni inhonnut näitä daisareita. Vaikka olin alle 50 kilonen, niin rintani olivat C-kuppikokoa ... nyt PIIIP kiloa painavampana ovat D:ssä menossa :( EN TYKKÄÄ ... oishan niissä silikoneissa se hyvä puoli, että ne eivät ainaskaan roiku ku nämä luomut ... aina pystyssä :D Pienennysleikkaukseen en oo mennyt hinnan enkä sen kun ne epäonnistuvat kuulemma useammin kun suurennukset ... ja kauheeta ois jos näin tapahtuisi ... joten taidan tyytyä häpeämään näitä luomurintojani ... kun ei ole mitään terveyteen liittyviä syitä miksi leikellä. Naamaa voisin leikellä, mutta se taitaisi tulla niin kalliiksi ku ois niin paljon leikeltävää ... :david:

Olisko jollain tosiaan kertoa kokemuksia ihan pelkästä rintojen kohottamisesta ilman että on laitettu silikonia? Otetaanko siinä joku siivu nahkaa vaan pois tosta yläpuolelta vai miten homma käy?

Olisko jollain tosiaan kertoa kokemuksia ihan pelkästä rintojen kohottamisesta ilman että on laitettu silikonia? Otetaanko siinä joku siivu nahkaa vaan pois tosta yläpuolelta vai miten homma käy?
Käsittääkseni nahkaa otetaan nännien ympäriltä ja alta, jotta arpi saadaan parhaiten piiloon ja muodosta kauniimpi.

http://www.plasticsurgery.org/patients_consumers/procedures/Mastopexy.cfm

Laita googleen esim.
- rintojen kohotus
- mastopexy
- breast lift

Aika nopsaa pääsit jumppailemaan?:eek: Paljonko jouduit ottamaan saikkua? Uskalsitko kurkkia paidan alle ensimmäisinä päivinä:D Kun eikös se muoto ja ulkonäkö vielä muutu aika paljon seuraavien kuukausien aikana? Toiselta foorumilta luinkin että kannattaa kuulemma ostaa valmiiksi jääkaappiin valmisruokia kun kokkaus ei kuulemma oikein luonnistu;)

Tosi kevyesti ja varovastihan sitä joutuu vielä treenaamaan ettei tule ylilyöntejä, mutta tekee jo ihmeitä mielelle kun pääsee edes vähän heilumaan. Ylätaljan repimisestä ei kyllä voi vielä haaveillakaan ja kaikki ojentajaliikkeet on aivan mahdottomia. Viikon saikulla selvisin, tosin riippuu duunista. Mun duuni tällä hetkellä on asiakaspalvelutiskillä istuminen, eli ei kovin vaativaa. :rolleyes: Uskalsin kurkistella, vaikka ei hirveästi tehnyt mieli käsiä ylimääräisiä liikutella. ;) Yhdeksän kuukautta sanovat et menee lopullisen tuloksen saavuttamiseksi, eli laskevat aika lailla alemmas (onneksi) vaikka turvotus katosi jo parissa viikossa. Kaveri kävi mulle kaupassa ja avasi purkit ja purnukat valmiiksi ja mies oli ennen matkaansa nostanut kaikki lääkkeet ja wc-paperit ym mahdollisesti tarpeellisen pöytätasoille. Kokkaamisesta ei tosiaan tarvinnut haaveilla pariin päivään, hyvä kun omatoiminen syöminen onnistui. Kannattaa siis varautua olemaan todellaavuton.

Mites ne tukiliivit, pitääkö ne olla etukäteen ostettuna vai kuinka? Sairaalasta vissiin saa jonkin näköset mut mitäs sit ku tulee kotiin, pitääkö sitä lähteä shoppailemaan ja kuinka se onnistuu kipujen kanssa oikeen?:wtf:

Joiltain klinikoilta saa liivit, Christinalla piti ne itse hommata etukäteen. Mulla oli Triumphin TriActionit (selässä hakaset, joissain myös säädettävät olkaimet) jotka oli aivan buenot. Tosi napakkaa kangasta muihin vastaaviin verrattuna, ja voin sanoa että yhtään vähemmällä tuella en kyllä olisi kotiin selvinnyt. Kotoa en nenääni ulos laittanut kolmeen päivään, ja sittenkin vain siirtyäkseni mökille lepäämään. Eli ainakaan viikkoon en olis himasta poistunut kaupoille tai muuallekaan. Uusia mitään liivejä en ole leikkauksen jälkeen ostanut, en ole vielä pystynyt oikein sovittamaankaan koska nää on vielä aika ...hmm... jäykät (kestää että iho ja lihakset pääsee juoneen mukaan) ja olis ikävää maksaa uusista liiveistä joita ei sitten voikaan pidemmän päälle käyttää. Eli ilman liivejä tai niillä "tukiliiveillä" mennään toistaiseksi.

Itse en harkitsisi rintojen suurennusta koskaan... En myöskään tuomitse ketään, joka niin tekee, mutta omalta kohdaltani ajattelisin isojen rintojen tulevan vain tielle. Mites, kun pitää asettua jossain laitteessa vatsa penkkiä\nojaa vasten ja pumppailla. Eikö isot rinnat ole silloin vähän tiellä? Tai sitten kun käy juoksemassa, niin ne pomppii puolelta toiselle. Thaiboxingista puhumattakaan.. Pienirintaisena tarvii potkujakin väistää vähemmän ;) ja voin vain kuvitella sitä kipua, mikä tulee, kun rinnat saa osumaa.

Itselleni ei ole koskaan pienet rinnat tuottaneen suurta henkistä kärsimystä, vaikka monet varmaan luuleekin mua vain pojaksi, jolta löytyy pienet manb00bsit...

ite olen harkinnut silikonien laittamista about:17w asti. tai toinen vaihtoehto rintojen pienennys.. mulla koko on 70D/DD en osaa sanoa onko se iso koko vai ei koska ne on ollut tuossa 16w asti. en pidä rintojani huonona/roikkuvina tms, mutta kun minua vaan viehättää silikonipommit.en haluais et mun tissit kuitenkaa näyttäs siltä et ois laitettu appelssiini ihon alle vaan sellaset nätit silikonit (en oikei osaa selittää) :rolleyes: nyttemmin olen alkanut harkitsemaan vielä ennemmän sen takia jos joskus sattuu lapsia tekee nii uskoisin et menisin jonkilaisee tissi leikkaukseen imetyksen jälkeen.suvussani (äidin puolella) kaikki ovat ISOrintaisia varsinkin lapsen saannin jälkeen, joten luulempa että näinkin käy minulle.

Pitkästä aikaa tänne, nyt on jo aikaa kulunut ja ongelmia ei ole ilmaantunut. Olen erittäin tyytyväinen, että kävin leikkauksessa. Voin kyllä lämpimästi suositella muillekin. :)

Onko imetyksen lopettamisen jälkeen pidettävä jonkinlaista väliaikaa ennenkuin leikkauksen voi/kannattaa tehdä. Odotan nyt toista ja aion tämän imetyksen jälkeen kyllä leikkauksessa käydä.

Tuli tämä ketju mieleen kun tuolla BB threadissa oli kuva jonkun kisaajan silareista (Henna?). Aivan kamalat! Huolestuttaako silikonien ottajia yhtään se jos niistä tulee yhtä kamalat kuin sillä kisaajalla? Voiko niistä valittaa? Ja aiemmin jossain ihmettelin lähes samaa, kun niillä fitness kisaajilla joilla on silarit, näyttää hyvin usein nännit sojottavan eri suuntiin ja eri korkeuksilla. Sama olisi tatuoida otsaan "kuten arvasit nämä ei ole aidot, luonto tekisi symmetrisemmät".

Tuli tämä ketju mieleen kun tuolla BB threadissa oli kuva jonkun kisaajan silareista (Henna?). Aivan kamalat! Huolestuttaako silikonien ottajia yhtään se jos niistä tulee yhtä kamalat kuin sillä kisaajalla? Voiko niistä valittaa? Ja aiemmin jossain ihmettelin lähes samaa, kun niillä fitness kisaajilla joilla on silarit, näyttää hyvin usein nännit sojottavan eri suuntiin ja eri korkeuksilla. Sama olisi tatuoida otsaan "kuten arvasit nämä ei ole aidot, luonto tekisi symmetrisemmät".
Pitää myös muistaa, että niin luomut kuin silaritkin näyttävät siellä lavalla kisakunnossa hyvin erilaisilta kuin normaalioloissa, jolloin sitä rasvakerrosta on siinä rinnassakin enemmän. Eli jos on ne silarit, niin ne ovat niin pinkeet, mikä taas vaikuttaa siihen nännin sojottamiseen "minne sattuu".:D

Saman vastauksen mä sain kun aiemmin asiaa ihmettelin, mutta se bb-likka on kaukana fitnessnaisesta eli onko silareiden ottajat tietoisia saako korjauksen ilmaiseksi/hyvitystä jos lopputulos on päin persettä?

saako korjauksen ilmaiseksi/hyvitystä jos lopputulos on päin persettä?

Lopputulokseenhan vaikuttaa oma malli ja rakenne eli esim. tossa BB-neidin tapauksessa ei saa korvausta, koska tulos ei ole päin persettä. (Lue: ei ole tod. näk. tapahtunut kirurgista johtuvaa leikkausvirhettä)
Jos lähtökohta on nainen ilman rintakudosta ja siihen pistetään silarit, tulos on tod. näk. aika pallomainen, riippuu toki kai implantin mallistakin. Jos taas on omaa rintakudosta tulos voi olla hyvinkin luonnollinen ja ei pallomainen.
Myöskään nännejen sojottaminen sivuille ei ole leikkausvirhe, ne ovat silloin jo todennäkösesti ennen leikkaustakin sojottaneet, implantti vaan korostaa ehkä sitä.

Ja kyllä varmasti kirurgit tekevät selväksi ennen leikkausta millaiset ja kuinka luonnolliset on mahdollisuus saada. Oma lähtökohta vaikuttaa todella paljon lopputulokseen siis.

e: olen ymmärtänyt että korvausta saa vain jos kirurgi tekee leikkausvirheen, arvioi koon väärin tms.
MYöskään komplikaatiot on harvemmin leikkausvirheestä johtuvia. Silti jotkut kirurgit saattavat leikata uudestaan ilmaiseksi, jos jostain syystä tulisi heti leikkauksen jälkeen ongelmia.

Ei, mä en ymmärrä vieläkään. Kai ne nännit voi saada oikealle kohdalle jotenkin? Kiristää tissiä toiselta puolelta enemmän tjsp? Mitä järkeä on ottaa silarit jos sillä leikkauksella ei saa kauniita rintoja??? Saahan niitä sivuille sojottavia liiveillä käännettyä oikeaan suuntaan, mutta viimeistään bikinit ne paljastais. Siis jos jollakin on riippurinnat ja lähtevät alhaalta niin sä saat korjauksella hieman kiinteämmät ja isommat rinnat, jotka lähtevät liian alhaalta ollakseen nätit?

Miten ne joilla on silarit, jos joku epäilee aitoutta valehteletteko, että aidot on, vai kiitättekö (siis jos joku kommentoi, että kivat rinnat) ja toteatte eikö ollutkin hyvä ostos?

Ei, mä en ymmärrä vieläkään. Kai ne nännit voi saada oikealle kohdalle jotenkin? Kiristää tissiä toiselta puolelta enemmän tjsp? Mitä järkeä on ottaa silarit jos sillä leikkauksella ei saa kauniita rintoja??? Saahan niitä sivuille sojottavia liiveillä käännettyä oikeaan suuntaan, mutta viimeistään bikinit ne paljastais. Siis jos jollakin on riippurinnat ja lähtevät alhaalta niin sä saat korjauksella hieman kiinteämmät ja isommat rinnat, jotka lähtevät liian alhaalta ollakseen nätit?
Siis saa toki mut se maksaa erikseen ja kaikki ei oo valmiita maksamaan. Nänniä voi siirtää leikkauksella. Lompakosta se on kiinni.

Mitä tohon riippurinta efektiin tulee niin joo, saattaa näyttää että on tennispallo sukassa jos rinnan ihoa ei kiristetä vaan lätkäistään pyöreä implantti sisään. :D

Hulluahan se olisi jos lähtee laittamaan parempia rintoja eikä ole maksamaan, että sain hyvät! Nuo olisi jo sellaisia asioita ettei hinnasta tingitä. Jäiskö nännien siirrosta arvet?
Mä meinasin alkuvuodesta vittuilla yhdelle silikonit laittaneelle mimmille. Henkilö ei muutenkaan kuulu mun suokkareihin ja kun menee ottamaan silarit entisten b-kuppien tilalle ja ja pitää niitä baarihommissa ohuen paidan alla ilman rintsikoita niin onhan se ihan varma ettei niitä kukaan aidoiksi usko. Jotain se siinä selitteli niin kyllä mä kysyin saako se niistä rahat takaisin kun toinen osoittaa kaakkoon ja toinen pohjoiseen.

Hulluahan se olisi jos lähtee laittamaan parempia rintoja eikä ole maksamaan, että sain hyvät! Nuo olisi jo sellaisia asioita ettei hinnasta tingitä. Jäiskö nännien siirrosta arvet?
Mä meinasin alkuvuodesta vittuilla yhdelle silikonit laittaneelle mimmille. Henkilöä ei muutenkaan kuulu mun suokkareihin ja kun menee ottamaan silarit entisten b-kuppien tilalle ja ja pitää niitä baarihommissa ohuen paidan alla ilman rintsikoita niin onhan se ihan varma ettei niitä kukaan aidoiksi usko. Jotain se siinä selitteli niin kyllä mä kysyin saako se niiistä rahat takaisin kun toinen osoittaa kaakkon ja toinen pohjoiseen.
No monet menee halvimman perässä eikä ajattele lopputulosta.

Mitä tuohon henkilöön tulee, niin voi olla että hänellä oli eriparia rinnat tms. mistä sitä tietää, onko rinnat olleet hänelle henkinen riesa. Onko sillä jotain väliä uskotaanko aidoiks vaiko ei, pääasia että on itse tyytyväinen itseensä.:)
Ei mun mielestä tollasia henkilökohtaisia syitä tarvitse muille selitellä. Eihän sitä olla tilivelvollisia sillonkaan kun esim. hörökorvat mennään leikkaamaan että MIKSI leikkasit?

e: kai siitä nännien siirrosta jää arvet niinku muistakin leikkauksista ja ajan kanssa haalenevat.

Tulipa mieleen tätä keskustelua selatessa... Tänään oli Metro Livessä artikkeli kauneuskirurgiasta. Plastiikkakirurgian erikoislääkäri Asko Salmi kommentoi: "Lähes joka toinen suomalainen tarvitsisi yläsilmäluomien leikkauksen."

Häh? Onko tosiaan näin? Muistan kyllä nähneeni ihmisiä, joilla yläluomi roikkuu hieman silmän päällä, mutta aika harvoin kuitenkin. Muutenkin artikkelissa on kritiikkiä lähinnä kuvituspiirroksessa jossa eräänlaisen leikkausliukuhihnan päällä kyltissä lukee "uusi persoonaton ilme sinullekin". (Oma suhtautumiseni on aika fifti-siksti, jos se nyt jotai merkitsee. Loppupeleissähän se on ihan sama millä metodilla kroppaansa muokkaa. Lähinnä en välitä barbiluukin markkinoinnista sinä ainoana mikä kelpaa.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom