Kesävosu

Originally posted by Nat_Ural
Oliko tarinalla opetusta? Ainakin se, että stereotyyppi suomalaisesta miehestä tai naisesta ei vaikuta kovin hedelmälliseltä lähtökohdalta. Jos aikoo viettää merkittävän osan vapaa-ajastaan jonkun toisen ihmisen seurassa, helpointa on valita ihminen, jonka arvot ja elämäntavat vastaavat mahdollisimman hyvin omia. Tässä en nyt tietenkään puhu kenestäkään erityisesti, ihmiset vain ovat erilaisia. Jos ihmiset rupeavat joskus oikeasti hyväksymään ja ymmärtämään erilaisuutta, maailmasta varmasti tulee paljon parempi paikka.
... niinpä, juuri tämän takia vanha fraasi siitä, miten mies ei vaihtamalla parane, on täysin vailla pohjaa. Mies - kuten myös nainen - VOI todellakin parantua vaihtamalla/uuden löytämällä paljonkin, tästä on allekirjoittaneella (ja veikkaanpa, että monella muullakin täällä) kokemusta. :)

Tässä en nyt tietenkään puhu kenestäkään erityisesti, ihmiset vain ovat erilaisia. Jos ihmiset rupeavat joskus oikeasti hyväksymään ja ymmärtämään erilaisuutta, maailmasta varmasti tulee paljon parempi paikka.
Juuri näin. Enkä minäkään nyt tietenkään puhu kenestäkään erityisesti. ;)

EDIT: Ei millään pahalla, mutta et kai ole hieman ns. tohvelin alla, jos joudut aina menemään leffaan naisesi ehdoilla...? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by igf1bp3
Mä en panis ollenkaan samaan pataan todellisesta omasta vartalosta huolehtimista ja trendien seuraamista.

Ei ole mulle niin kauhean tärkeää, että onko naisellakaan jotkut hienot vaatteet, tyylikäs kampaus, päheet meikit, tai jotain muuta petosteluun liittyvää. Sen sijaan, jos päästää vartalonsta rupsahtamaan, ja panostaa kaikkeen em. petosteluun, niin ei korjaa tilannetta.

Mun mielestä se ratkasee, että miltä näytät, kun kaikki yhteiskunnan tarjoamat halvat piilopaikat ja suojavärit on poistettu: alasti, ilman meikkejä, tukka laittamatta.

Errrittäin hyvin sanottu! Lisäisin tuohon vielä sen, mikä toteutuu oikeestaan kaikissa liikuntaa harrastavissa naisissa (ja varmaan miehissäkin): ryhdikäs olemus ja notkea liikkuminen. Mun mielestä ne ovat tärkeimmät ulkonäköseikat. Heti kiinnittää erittäin myönteisellä tavalla huomioni ja kääntää pääni, jos huomaa naisen liikkuvan jotenkin sujuvan jouhevasti, oli sitten kyse kävelemisestä, tanssimisesta, juoksemisesta tai vaakatasorumbasta.

Samoten seksikäs ääni vaikuttaa muhun paljon enemmän kuin esim. muodikkaat vaatteet tai huolellinen meikki/hiusten laitto.

Eli yleissääntönä: nahkan sisällä olevat asiat ovat AINA huomattavasti tärkeämpiä kuin ulkopuolella olevat. Ja eiköhän tämä aika monen naisen mielestä päde miehiinkiin. Ei siinä huipputyylikäs pukeutuminen ja parhaat hajusteet paljoo paina, jos on kroppa lihava/tikkulaiha sekä kömpelö, mutta kankea, vai mitä punttimimmit?

Originally posted by Iivili
Eli yleissääntönä: nahkan sisällä olevat asiat ovat AINA huomattavasti tärkeämpiä kuin ulkopuolella olevat. Ja eiköhän tämä aika monen naisen mielestä päde miehiinkiin. Ei siinä huipputyylikäs pukeutuminen ja parhaat hajusteet paljoo paina, jos on kroppa lihava/tikkulaiha sekä kömpelö, mutta kankea, vai mitä punttimimmit?

ööö... sanot että sisällä olevat asiat on tärkeämpiä kuin ulkopuolella... mutta sitten sanot että Ei siinä huipputyylikäs pukeutuminen ja parhaat hajusteet paljoo paina, jos on kroppa lihava/tikkulaiha sekä kömpelö, mutta kankea, vai mitä punttimimmit? minun mielestä kyllä tuo kropan muoto kuuluu ulkoisiin asioihin eikä sisäisiin.

Originally posted by gYMIäM
minun mielestä kyllä tuo kropan muoto kuuluu ulkoisiin asioihin eikä sisäisiin.

Eipä sotketa käsitteitä ulkoinen & sisäinen ja ruumiillinen & henkinen. Eivät ole sama asia. Kropan muoto on todellakin kropan sisäinen asia, mitä sillä on nahkan ulkopuolisten asioiden kanssa tekemistä (kuten esim. hiukset tai meikki)?

Tottakai kropan muoto on ulkonäköseikka siinä missä vaatetuskin, mutta kroppa ny on mikä on, vaatteista, hajusteista ja meikistä huolimatta.

Käsittelin mielestäni ed. kirjotuksessani selkeesti VAIN ulkonäköseikkoja (en ns. sisäisiä asioita, eli ajattelua, luonneta yms.), joista mulle tärkein on kropan muoto. Luonnollisesti luonne ratkaisee aina, mutta eikös tässä threadissa ole aika paljon ulkonäköseikoista puhuttu? Nojoo, käytöksestä toki myös. Luonteesta ja käytöksestä kertoo jotakin sutjakka fyysinen olemuskin. ;)

Eipä sotketa käsitteitä ulkoinen & sisäinen ja ruumiillinen & henkinen. Eivät ole sama asia. Kropan muoto on todellakin kropan sisäinen asia, mitä sillä on nahkan ulkopuolisten asioiden kanssa tekemistä (kuten esim. hiukset tai meikki)?

Tottakai kropan muoto on ulkonäköseikka siinä missä vaatetuskin, mutta kroppa ny on mikä on, vaatteista, hajusteista ja meikistä huolimatta.

Käsittelin mielestäni ed. kirjotuksessani selkeesti VAIN ulkonäköseikkoja (en ns. sisäisiä asioita, eli ajattelua, luonneta yms.), joista mulle tärkein on kropan muoto. Luonnollisesti luonne ratkaisee aina, mutta eikös tässä threadissa ole aika paljon ulkonäköseikoista puhuttu? Nojoo, käytöksestä toki myös. Luonteesta ja käytöksestä kertoo jotakin sutjakka fyysinen olemuskin. ;)

Ohhoh... jätänpä kommentoimiset tämän threadin osalta tähän, menee nimittäin pikkasen sekasin...

Ennen Lapsen tuloa muija treenaili 4-7 kertaa viikossa
pituus 175cm paino 63? nykyään treenaa kerran kuussa
175cm paino 75kg. DIH.

Sellaisia ne naiset on, mut kyllä mä silti siitä tykkään.

Luonteesta ja käytöksestä kertoo jotakin sutjakka fyysinen olemuskin. ;)

Hmmm... ei kai nyt sentään? Tai sitten olemme liikkuneet ihan erilaisten ihmisten kanssa, mutta itse en kyllä ole havainnut minkäänlaista korrelaatiota ihmisen kropan kunnon ja toisaalta luonteen ja käyttäytymisen välillä.

Siinä mielessä olet toki Iivili oikeassa, että jos vartalo on kunnossa niin tod.näk. luonteesta löytyy ainakin jonkinasteista päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, sitähän tämä kropan muokkaaminen(kin) mitä suurimassa määrin vaatii... MUTTA itselleni ainakaan muutama liikakilo ei merkitse yhtään mitään niin miehessä kuin naisessakaan, jos pään sisällä vain kaikki on kunnossa - eikä se, että vähän löytyy pehmustuksia, ole IMHO myöskään automaattisesti laiskan sohvaperunan merkki.

Originally posted by Gillyanne
EDIT: Ei millään pahalla, mutta et kai ole hieman ns. tohvelin alla, jos joudut aina menemään leffaan naisesi ehdoilla...? :D

Ei tarvitse erikseen sanoa, tiedän ettet koskaan tarkoituksella sanoisi minulle mitään pahaa. Silti olen hieman pettynyt, että käytit sumeilematta hieman epäselvää ilmaisuani hyväksesi. En puhunut tuossa kohdassa itsestäni, vaan tilanteesta johon moni mies saattaa joutua.

eikä se, että vähän löytyy pehmustuksia, ole IMHO myöskään automaattisesti laiskan sohvaperunan merkki.

Mikä muu selitys sille voisi olla? Fyysinen sairaus tai kyvyttömyys kontrolloida omaa ravinnon saantiaan? Ei kuulosta kovin paljon paremmalta.

Nat_Ural kultaseni, puhuin MUUTAMASTA KILOSTA ja VÄHÄISISTÄ "PEHMUSTUKSISTA" - joita löytyy muuten itseltänikin, sen uskallan aivan hyvin tunnustaa. Enkä silti kyllä tunnustaudu laiskaksi sohvaperunaksi/kyvyttömäksi kontrolloida omaa ravinnonsaantiani/sairaaksi... ;)

Tuttavapiiriini kuuluu useita henkilöitä, niin miehiä kuin naisiakin, jotka eivät ole aivan 100% timmejä, ja silti nämä ihmiset ovat useimmiten hyväkuntoisia, harrastavat liikuntaa ja elävät suhtkoht terveellisesti, useimmat jopa onnellisessa parisuhteessa. Kaikki eivät vain kertakaikkiaan tunne tarvetta trimmata vartaloaan viimeisen päälle. Eikä elämän onni ole itsellänikään siitä kiinni. Sitäpaitsi olen ymmärtänyt, että suurin osa miehistä jopa tykkäisi siitä, että naisessa on jotain, mistä ottaa kiinni...? ;)

Heh, piristäviä nämä väittelyt :D

Tuttavapiiriini kuuluu useita henkilöitä, niin miehiä kuin naisiakin, jotka eivät ole aivan 100% timmejä, ja silti nämä ihmiset ovat useimmiten hyväkuntoisia, harrastavat liikuntaa ja elävät suhtkoht terveellisesti, useimmat jopa onnellisessa parisuhteessa. Kaikki eivät vain kertakaikkiaan tunne tarvetta trimmata vartaloaan viimeisen päälle.

Näin. Tuommoinen nainen kelpaa/riittää hienosti. Ei tarvii olla mikään kilpaurheilija. En itekään hae mitään finesspojun, pikajuoksijan tms. kireetä kroppaa, urheilen omaksi ilokseni ja voimailen, koska voiman hankinta tuntuu kiinnostavalta.

Monesti vaan, jos ei ole omasta päästä lähtevää (vaan esim. muiden mielipiteet = ulkonäköseikat) halua ja intoa liikuntaa harrastaa, että oikeesti tykkää liikunnasta ja siihen liittyvästä hikoilusta ja puuskutuksesta, se liikuntaharrastus jää jossain vaiheessa kokonaan pois tai satunnaiseksi (tyyliin kerran kuussa tai esim. hiihtolomalla). Tällöin on paljon mahdollista, että lihoo enemmänkin kuin sen muutaman kilon.

Sitäpaitsi olen ymmärtänyt, että suurin osa miehistä jopa tykkäisi siitä, että naisessa on jotain, mistä ottaa kiinni...? ;)

Pitää paikkansa. :kippis1: (edustan suurinta osaa miehistä)

Näin. Tuommoinen nainen kelpaa/riittää hienosti. Ei tarvii olla mikään kilpaurheilija. En itekään hae mitään finesspojun, pikajuoksijan tms. kireetä kroppaa, urheilen omaksi ilokseni ja voimailen, koska voiman hankinta tuntuu kiinnostavalta.

Monesti vaan, jos ei ole omasta päästä lähtevää (vaan esim. muiden mielipiteet = ulkonäköseikat) halua ja intoa liikuntaa harrastaa, että oikeesti tykkää liikunnasta ja siihen liittyvästä hikoilusta ja puuskutuksesta, se liikuntaharrastus jää jossain vaiheessa kokonaan pois tai satunnaiseksi (tyyliin kerran kuussa tai esim. hiihtolomalla). Tällöin on paljon mahdollista, että lihoo enemmänkin kuin sen muutaman kilon.

:)

Vaikka en niin ulkonäköseikkoja painotakaan, niin tottapuhuen tuntuisi kyllä itsestänikin aika mahdottomalta ajatukselta seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka ei olisi omaehtoisesti kiinnostunut minkäänlaisesta liikunnasta. Tämä siksi, että kun omat harrastukset ovat kuitenkin hyvin pitkälti liikunnallisia, niin tokipa sitä sitten haluaa sellaisen kumppaninkin itselleen, joka ns. pysyy perässä... mitä siitäkin tulisi, jos esim. vaellusreissulla joutuisi rinkan ja muiden vermeiden lisäksi kantamaan vielä sen kaverinkin... :D

Nojoo, käytöksestä toki myös. Luonteesta ja käytöksestä kertoo jotakin sutjakka fyysinen olemuskin. ;)

Todellakin. Ulkonäkö kertoo ihmisen luonteesta ja arvoista myös. Ei välttämättä kerro totuutta, tai edes osatotuutta, kaikkien kohdalla, mutta kyllä ulkonäkö antaa paljon osviittaa henkilön luonteesta.

Mun mielestä sellanen ajattelu, että ulkonäkö ei kerro mitään luonteesta, on rumien mätisäkkien harrastamaa älyllistä itsepetosta.

Originally posted by igf1bp3
Mun mielestä sellanen ajattelu, että ulkonäkö ei kerro mitään luonteesta, on rumien mätisäkkien harrastamaa älyllistä itsepetosta.

... ja sellainen ajattelu, että ulkonäkö kertoo paljon/kaiken ihmisen luonteesta, on tyhjäpäisten itsensätrimmaajien harrastamaa itsepetosta, niinkö...? ;)

Joo, sori, oli ihan pakko :D

Sitäpaitsi olen ymmärtänyt, että suurin osa miehistä jopa tykkäisi siitä, että naisessa on jotain, mistä ottaa kiinni...? ;)

Suuri osa miehistä osaa jo nykyään käyttää oikeita sanoja hameen alle päästäkseen.. Kyllähän te naisetkin yritätte parhaanne mukaan kaikkea "koolla ei ole väliä"-propagandasoopaa syöttää meille miespoloille. :)

... ja sellainen ajattelu, että ulkonäkö kertoo paljon/kaiken ihmisen luonteesta, on tyhjäpäisten itsensätrimmaajien harrastamaa itsepetosta, niinkö...? ;)

Joo, sori, oli ihan pakko :D

Sori mistä?

Sun jutuistahan on tämän threadin aikana käynyt selvästi ilmi, että mielestäsi kuitenkin ulkonäkö useimmiten kertoo jotain ihmisestä.

Samaten minun kirjotuksistani käy selvästi ilmi, että mielestäni ulkonäkö ei todellakaan välttämättä kerro totuutta henkilön luonteesta, tai joissain tapauksissa edes osatotuutta. Useimmiten kuitenkin jotain, tai vähän enemmän, kuin vain jotain.

Eli minä en suunnannut mätisäkki-kommenttiani sinulle, etkä sinä ilmeisesti äskeistä varsinaisesti minulle?

:kippis1:

Originally posted by Mike
Hannibal, kyllä sitä on miehiä jotka pitää pyöreimmistä naisista, siis en tarkoita välttämättä lihavista.

On on, tietenkin on. Kirjoittelin vähän niinkuin pilke silmäkulmassa aiheesta ja aiheen vierestä, enkä myöskään väittänyt kuuluvani tuon Gillyannen ehdottaman "suurin osa miehistä"-joukon ulkopuolelle, kuten en myöskään sen sisälle.. :)

Originally posted by Mike
Mun mielestä definetely parempi on hiukan paksumpi kuin liian laiha.

Todellakin. Vaikka sit vähän fläsää, kunhan ei oo aivan riuku...pätee sekä miehiin että naisiin ;)

Aika jännä keskustelu kyllä, kun muistaakseni kuitenkin suurempi osa 30+ miehistä kun naisista on ylipainoisia.... Ja kyllä minusta kun katukuvaa katselee, niin suomalaiset naiset pitävät ulkonäöstään parempaa huolta kun miehet... IMO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom