Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin mitään erikoisempaa seuraa kunhan vain et saa töitä...;) Kokeile, eikait siinä paljon menetä:rolleyes:

Nordiciin ja workpoweriin on tullut jätettyä hakemus, mutta kai sitä pitää aktivoitua vielä tässä loman lopulla ja alkaa soittelemaan firmoihin. Itse tosiaan olen huomannut, että töitä saa helpoiten suhteilla. Viime kesänä sain kesätyöpaikan tekemättä itse mitään ja toinen tapaus jolloin etsin tet-paikkaa, niin soitin itse 10 paikkaan enkä päässyt. Yksi soitto sitten serkulle, niin heti sain paikan ja lähinnä piti käydä näyttäytymässä.

Sinällään työnhakua voi nyt helpottaa kohta 1 vuosi talotekniikkaa takana sekä tulityö- ja työturvallisuuskortti (ennen kesää nuo tulee suoritettua).

Itse tosiaan olen huomannut, että töitä saa helpoiten suhteilla.

Eipä niitä ala ikäsenä juuri muuten saakaan, ellei sitten lasketa kaupungin 2,5e tuntipalkalla tekemistä työksi :rolleyes:

Itelläni kävi todella onni, kun sain golf kentältä työpaikan 16 vuotiaana.

Muutin vasta tampereelle, ja olis kiva löytää kesätyö jossa porukalla olis jotain yhteishenkeä ja yhteisiä tapahtumia (aka bileitä :kippis1:) kohtuu usein, et pääsis vähän tutustuun uusiin ihmisiin uudessa kaupungissa. Onko kokemuksia tällaisista työpaikoista?

Muutin vasta tampereelle, ja olis kiva löytää kesätyö jossa porukalla olis jotain yhteishenkeä ja yhteisiä tapahtumia (aka bileitä ) kohtuu usein, et pääsis vähän tutustuun uusiin ihmisiin uudessa kaupungissa.
Eiköhän tää oo varmaan jokaisen ihmisen unelma-ammatti :D Kerro ku löydät ni mieki tuun :D

Eiköhän tää oo varmaan jokaisen ihmisen unelma-ammatti :D Kerro ku löydät ni mieki tuun :D
:D jaa'a, en vaan haluais että työkaverit on kaikki jotain keski-ikäisiä ja sit ainoa yhteishenkeä nostattava tapahtuma on joku senioribingo kerran kuussa...
Kuulin että ainakin särkänniemen työntekijöillä olis hyviä bileitä, mut muuten ei kyllä nappaa (palkka 6€/tunti :E)

:D jaa'a, en vaan haluais että työkaverit on kaikki jotain keski-ikäisiä ja sit ainoa yhteishenkeä nostattava tapahtuma on joku senioribingo kerran kuussa...
Kuulin että ainakin särkänniemen työntekijöillä olis hyviä bileitä, mut muuten ei kyllä nappaa (palkka 6€/tunti :E)

Ikääsi en tiedä, mutta tekstisi perusteella tuskin paljoa yli viidentoista olet. Aika kovat vaatimukset heität pöytään kesätyöpaikan suhteen. Mikäli tosiaan siinä viidentoista pinnassa olet, niin itse ainakin olisin ihan tyytyväinen tuohon 6 e tuntipalkkaan. Särkäniemi (varmaan) kesätyöpaikkana sinänsä ihan mielenkiintoinen.

Ikääsi en tiedä, mutta tekstisi perusteella tuskin paljoa yli viidentoista olet. Aika kovat vaatimukset heität pöytään kesätyöpaikan suhteen. Mikäli tosiaan siinä viidentoista pinnassa olet, niin itse ainakin olisin ihan tyytyväinen tuohon 6 e tuntipalkkaan. Särkäniemi (varmaan) kesätyöpaikkana sinänsä ihan mielenkiintoinen.
Kovat vaatimukset? :eek: En vaatinut suorastaan mitään työpaikalta. Ikä on 22 joten toi 6€ tuntipalkka ei enää jaksa motivoida

Kovat vaatimukset? :eek: En vaatinut suorastaan mitään työpaikalta. Ikä on 22 joten toi 6€ tuntipalkka ei enää jaksa motivoida

No jos ensimmäisenä tulee mieleen hyvät biletykset kesätyöpaikkaa haettaessa, niin aika lujaa ollaan lyömässä päätä seinään. Mut ei kai siinä, kukin taaplaa tyylillään, vaikka ikää löytyykin 22 v.

No jos ensimmäisenä tulee mieleen hyvät biletykset kesätyöpaikkaa haettaessa, niin aika lujaa ollaan lyömässä päätä seinään. Mut ei kai siinä, kukin taaplaa tyylillään, vaikka ikää löytyykin 22 v.
No hyvä yhteishenkihän on kaikkein tärkeintä työpaikassa, en tajua millälailla toi on liian suuri vaatimus...Mut jos ei ollut mitään kysymykseen liittyvää sanottavaan niin turhaan vastailet.

Kerro heti kun löydät semmosen kesätyön, jossa on hyvä palkka ja hyviä bileitä, niin tuun itekkin sinne töihin!

Itestäkin kuulostaa melko erikoiselta, että odotetaan työpaikalta hyviä bileitä.:wtf:
Ehkä semmosia sitten voi olla, mutta ite en ainakaan moisia tiedä. Ja yleensä kun töissä on vähän kaikenikäistä porukkaa, vanhempaa ja nuorempaa joilta perhettäkin löytyy niin tuskin siellä jatkuvasti vaan biletetään. Taitaa työpaikasta riippumatta tulla ne bingoillat pakolliseksi.

Onkos kenelläkään kokemuksia kuorma-autoilusta kesätyönä? Kortin saan (luultavasti:rolleyes:) ennen kesää ja ajattelin siitä heti jotenkin yrittää hyötyä. Kesästä töihin uhraan vain n. puoltoista kuukautta, enkä kyllä jaksa 7 päivää viikossa tehdä töitäkään. Alussa kun kuitenkin pitää olla jonkun kokeneemman kuskin mukana vähän aikaa ennen kuin itestään päästävät liikenteeseen, niin ottavatkohan mielellään noin lyhyeen työsuhteeseen?

Onkos kenelläkään kokemuksia kuorma-autoilusta kesätyönä? Kortin saan (luultavasti:rolleyes:) ennen kesää ja ajattelin siitä heti jotenkin yrittää hyötyä. Kesästä töihin uhraan vain n. puoltoista kuukautta, enkä kyllä jaksa 7 päivää viikossa tehdä töitäkään. Alussa kun kuitenkin pitää olla jonkun kokeneemman kuskin mukana vähän aikaa ennen kuin itestään päästävät liikenteeseen, niin ottavatkohan mielellään noin lyhyeen työsuhteeseen?

Työnä ihan mukavaa jos tykkää itsenäisestä hommasta. Pitkiä päiviä kyllä tulee helposti. Ja pätkätöihin otto riippuu vähän firmasta ja kuinka kova tarve on. Ite olin viime kesänä 7 viikkoa eli ei sekään kovin pitkä aika ollu. Ja vuoden alussa olin viikon pätkän ja taas kohta menossa viikoks töihin. Ja jos nopeasti oppii hommat ni ei siinä välttämätä tarvi olla ku kaks päivää kattomassa toisen kyydissä.

Mistä tässä vaiheessa kannattaa lähteä kyselemään työtä? Mitkä paikat ottaa kesätyöntekijöitä lyhyellä varoitusajalla? Lähinnä ruumiillinen työ kiinnostaa.

Mistä tässä vaiheessa kannattaa lähteä kyselemään työtä? Mitkä paikat ottaa kesätyöntekijöitä lyhyellä varoitusajalla? Lähinnä ruumiillinen työ kiinnostaa.

Varastolle? Sinne näytetään hakevan aika usein työntekijöitä, en sitten tiedä yhtään millaista työtä.

e. Mä menen ite tänä kesänä ensimmäistä kertaa ikinä ihan kunnon "kesätöihin". Aina ennen on ollut pitkäaikaisempi työpaikka, viime duunin aloitin vasta kesän lopulla ja olinkin siellä sit melkein pari vuotta koulun ohella.

Tämä uusi duuni on ihan kivaa (rentoa porukkaa, hauskaa työtä, mukavia asiakkaita...), mutta mua nakertaa tosi paljon joutua töihin kesätyöntekijän nimikkeellä, mikä tarkoittaa luultavasti sitä että mulle maksetaan jotain harjoittelijanpalkkaa. Kysyin kokemuslisistä, mutta en saanut mitään selkeää vastausta... Olen kokenein kaikista kesätyöntekijöistä, mutta koska ne muut ovat sellaisia kuin ovat (kokemattomia ja nuoria), työnantaja voi helposti luistaa maksamasta mulle kunnon palkkaa koska muutkaan eivät vaadi enempää :jahas:

Raksalle lankkupojaksi vaan tai varastolle. Siivoojaksi tai puhelinmyyntiin.;) Muut paikat taitaa olla melkosen kiven alla tässä vaihees kesää. Ei tarvi kummosta osaamista tai koulutusta. Toki varastolla pitää jotain järjestelmällisyytta handlata. Kokemus ei koskaan ole haitaksi, mutta ei joissain noissa paikoissa välttämätön. Ainahan toki ne ottaa ennemmin tyypin joka on tehnyt niitä ennenkin kuin kaverin joka ei ole.:dance:

Ei taida näinä päivinä raksalle töihin päästä, taitaa aika monet työmaat seistä tyhjillään tällähetkellä.

Avasin äsken tän thredin ja muistin että pitäisi käydä mol.fi :stä katsomass jos olis jotain kesähommia. Heti löyty yksi mielenkiintoinen johon hakemuksen pistinkin. Saa nähdä kuuluuko sieltä mitään. Palkasta siinä hakemuksessa ei tosin ollut puhetta, täytyy muistaa kysyä siitä jos yhteyttä ottavat.
Onneksi on kesäksi jotain muitakin jommia tiedossa, ei tarvitse millään rupupalkalla itseään työllistää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom