Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
16 - 17-vuotiaiden kesätyöhakuaika Helsingissä on 8.3. - 21.3. Kandee soitella tonne helsinkirekryyn ja kysellä.

Meille tuli viime vuonna alan opiskelijoita kesätöihin Oulusta asti, ilmeisesti kesätyöpaikat oli sieltäkin vähän loppu.

No Oulussa on niin synkkä määrä opiskelijoita avoimiin paikkoihin nähden että olipa hyvät tai huonot ajat niin kesätöitä on melkoisen vähän hakijoihin nähden ja nuorisotyöttömyys on todella korkea.

Taimenistutukseen hain tänäkin vuonna, toivottavasti pääsee. Suht. raskasta hommaahan se on mutta hyvin siinä normipulliainen kesätyöksi tienaa, kun vajaa pari tonniakin tuli viime kesänä kolmelta viikolta istutuksesta rahaa..

en tiedä onko jo kysytty, mutta onko kukaan ollut mansikoita poimimassa? ja mitä teille siitä maksettiin?

Itse en ole ollut, mutta aika moni kaveri on. Ja pikkusiskot ovat olleet tekemässä jos jonkinlaisia peltohommia. Mansikoissa palkka taitaa yleensä määräytyä sen mukaan, miten paljon jaksaa poimia. Eli jos kunnolla ahkeroi, kai siitä ihan mukavat taskurahat saa.

Mulla on aina käynyt hyvä munkki kesätöiden kanssa. 3v sitten kesällä sain duunia vasta kesän lopussa, mutta sain jäädä sinne ja rahoitin opintoni yli vuoden ajan sillä työllä. Olisin ollut varmaan pidempäänkin, ellen olisi joutunut 9kk saikulle ja sen jälkeen irtisanoutunut.

Viime kesänä taas pääsin ensimmäiseen paikkaan mihin hain ja olen siellä vieläkin :) Jos omistaa hygieniapassin tai yhtään mitään kiinnostusta ravintola-alaa kohtaan, suosittelen hakemaan tarjoilijaksi/blokkariksi/tiskaajaksi. Tällä alalla on lähes aina töitä ja kesän jälkeen saa tosi hyvin keikkaluontoista viikonloppu- ja iltaduunia. Kokemusta tosin yleensä vaaditaan, joten vaikeinta on löytää se ensimmäinen paikka, mikä suostuu opettamaan työhön. Ahkeruudella, kärsivällisyydellä ja avoimella asenteella tosin pärjää tosi pitkälle, koska nämä hommat eivät ole mitään kovin vaikeita.

Tänä vuonna olen jo hakenut ulkomailta paikkoja, mutta varmuuden vuoksi ajattelin Suomessakin hakea lähinnä baarimikon hommia.

Nyt on viisi eri hakemusta pistetty menemään espoon kaupungin tarjoamiin kesätyöpaikkoihin. Soittaako/Mailaako ne mulle sieltä jos päättää pyytää haastatteluun vai kannattaako mun soittaa sinne ?

Tää kesätyön hakeminen on kyllä niin paskaa hommaa..
Oman alan työt on melko kiven alla ilman suhteita. Ja ei nyt huvittais ihan roskiakaan poimia.
perkele.

Nyt on viisi eri hakemusta pistetty menemään espoon kaupungin tarjoamiin kesätyöpaikkoihin. Soittaako/Mailaako ne mulle sieltä jos päättää pyytää haastatteluun vai kannattaako mun soittaa sinne ?

Jos ei vielä ole kuulunut, niin kannattaa soittaa. Ite saanut kaikki haastattelut itte soittamalla perään. Sitte haastattelujen jälkeen ite soittanu yleensä myös. On tuottanut tulosta. :)

Tuleva kesä menee itellä samassa paikassa missä ollaan oltu viime kesätöistä lähtien. Työ kyllästyttää itsessään mutta duunikaverit on ihania niin jaksaa olla vielä samassa paikassa.

Eihä niitä kesätöitä löydy tämmösesta tuppukylästä, kaikki menee suhteilla prkl.. Tarkotuksena ois ollu painaa duunia enne armeijaa ja saada pari kk työkokemusta (poliisikoulua varten), mutta nyt näyttää että töitä ois _ehkä_ tarjolla noin kuukaudeks. Noh parempi tuoki ku ei mitään.

Ens kesäksi olis 2 työtä. Tarkoitus olisi tienata kesällä sen verran, ettei enää ensi talvena tarvitsisi koulun ohessa tehdä töitä, vaan pääsisi keskittymään koulunkäyntiin. Kerkesin 4 työhakemusta täyttää netissä ja soittaa yhden puhelun. Viime kesänä ei omalta alata löytynyt töitä, mutta nyt saa tehdä koko 4 kuukautta alan töitä, niin saa vähän kokemustakin.

Melko näppärä nosto, mutta onko kellään kokemusta rahankäsittelijän työstä? Kyseessä siis homma arvokuljetusfirmassa eräänlaisessa keskuksessa, jonne arvokuljettavat tuovat paalua ja ne lasketaan siellä koneella ja lähetetään eteenpäin. Kesäksi olisin ehkä menossa sellaiseen paikkaan, joten olisi kiva kuulla ovatko ihmiset viihtyneet tuollaisessa työssä. Kiitos :)

Nostellaan tätäkin taas kun ajankohta alkaa olemaan varsin oikea. Olis kiva tietää, että millaisista kesätyö paikoista on jäänyt porukalle positiivinen kuva. Itse olen ollut muutamana kesänä aivan paskaduuneissa, josta voi syyttää vain omaa itseään ja laiskuutta olla hakematta tarpeeksi aikaisin. Heitelkääs ideoita missä olette itse viihtyneet! :)

Hmm. Mun mielestä kesätöitten idea on ansaita rahaa vaikka kaivamalla paskaojia kaatosatees muutama kuukausi eikä nauttia hyvistä työoloista ja firman tarjoamista muhkeista työeduista ja bonuksista?

Se alkaa olla taas se aika vuodesta kun pitää alkaa suunnitella kesäduuneja. Järjettömän stressaavaa touhua.
Tosin nyt pitkästi aikaa sellainen tilanne, että on jalkaa oven välissä ja ns. varma paikka tiedossa, mikä ei tosin vastaa aivan omaa koulutusta.
Muitakin optioita onneksi on mihin uskon olevan kohtuullinen mahdollisuus päästä.
Viime vuonna oli käsittämättömän vituttavaa kun piti tyhjästä alkaa etsiä duuneja, kun aikaisemmin olin ollut aivan eri alan hommissa.

Vituttaa jo ajatuskin siitä, että pitäs työpaikkaa metsästää taas. Tietysti 96% varmuudella pääsen samaan paikkaan, missä oon jo 4 kesää ollu, mutta ei oikee enää nappais se homma. Etenkin kun siitä ei oo tulevaisuuden kannalta mitään hyötyä ja sais tässä vaiheessa ruveta tulemaan jotain järkevääkin hommaa. Ehkä nostan vaa opintolainat ja rupeen tekemää gradua...

Vituttaa jo ajatuskin siitä, että pitäs työpaikkaa metsästää taas.

+1. Pitaisi pikku hiljaa alkaa hankkia oman alan kokemusta, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on sinansa hyva koska voin hakea kahden alan harjoittelupaikkoja, mutta toisaalta mulla ei ole viela kasitysta siita mita haluaisin tehda. Pari hakemusta lahetetty Lontoon isoihin lakifirmoihin, mutta saadakseen tyopaikan useimpien pitaa hakea vahintaan pariinkymmeneen eri firmaan koska kilpailu on niin kovaa. Kun jokaisella on ennustetut First class-arvosanat Oxbridgesta ja CV taynna isin firmassa tyoskentelya ja erilaisia yhteisoprojekteja, yrita siina sitten erottua joukosta. Varsinkin kun motivaatiota ei niin hirveasti ole :jahas:

Yksi ns. varatyopaikka on jo valmiina poikaystavan veljen ravintolassa ja jos paniikki iskee, Suomesta saisin heti tyopaikan. Pitaisi vaan loytaa sita oikeaakin duunia joskus eika vaan sheikata drinkkeja loppuikaansa...

Vituttaa jo ajatuskin siitä, että pitäs työpaikkaa metsästää taas. Tietysti 96% varmuudella pääsen samaan paikkaan, missä oon jo 4 kesää ollu, mutta ei oikee enää nappais se homma. Etenkin kun siitä ei oo tulevaisuuden kannalta mitään hyötyä ja sais tässä vaiheessa ruveta tulemaan jotain järkevääkin hommaa. Ehkä nostan vaa opintolainat ja rupeen tekemää gradua...

Eiku just. Täysin samat tuntemukset, paitsi ton gradun suhteen kun sellasta en tule koskaan tekemään. Tosin ei se vanha työpaikkakaan ihan varma ole, mikäli taloustilanne on sama tai huonompi ku viime kesänä

Mikään ei ole kyllä opiskelussa vittumaisempaa kuin kesätöiden etsiminen. Itsellä on kyllä jo varma kesätyöpaikka plakkarissa ja toinen hieman houkuttelevampi myös melko varma, mutta kumpikaan ei vie uralla juuri eteenpäin. Näin 2. vuoden opiskelijana on vähän puun ja kuoren välissä sen suhteen, pitäisikö jo päästä kesäpomoksi tai toimihenkilöhommiin, kun haalarit päällä on tullut tehtyä töitä jo 15-vuotiaasta asti. Suunnitteluhommiin vaan yleensä vaaditaan vähintään kolmen vuoden opinnot...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom