On olemassa jopa 25-vuotiaita henkilöitä, jotka eivät ole olleet koskaan kesä- tai missään muissakaan töissä. Mikä on mielestäni vähintäänkin pelottavaa. Itse pitäisi työnantajana sellaista henkilöä epäilyttävänä. Aina ei tietenkään natsaa, mutta jos koko vuoden on aktiivinen jne. niin kyllä varmasti joskus jotain lohkeaa. Toki jotkut eivät ole keksineet mitään, mitä haluaisivat tehdä (paitsi se yksi ja ainoa unelma-ammatti johon opiskellaan ja sitten ihmetellään kun oman alan paremmin palkattuihin hommiin ei pääsekään heti). Itse en kestäisi olla vapaaherrana, vaikka työ ei mikään elämän päätarkoitus olekaan. Onneksi olen löytänyt ja saanut homman, joka itseäni kiinnostaa ja keskimäärin on ihan kiva tulla töihin ja tehdäkin jotain siihen liittyvää (eikä vain surffata Pakkiksella).
Asiasta: tässä on niin tuhat pikkujuttua, jotka vaikuttavat kesätyön saamiseen, että mitkään ohjeet tai neuvot eivät oikein vaikuta tarpeeksi avuliailta. Olisi kuitenkin kiva, jos jokin maaginen keijukainen järkkäisi niin, että kaikki oikeasti työskentelemään halukkaat pääsisivät töihin ja ne kattoon syljeskelevät, muiden hommia sotkevat johtajanjälkeläiset jäisivät kotiin.
Asiasta: tässä on niin tuhat pikkujuttua, jotka vaikuttavat kesätyön saamiseen, että mitkään ohjeet tai neuvot eivät oikein vaikuta tarpeeksi avuliailta. Olisi kuitenkin kiva, jos jokin maaginen keijukainen järkkäisi niin, että kaikki oikeasti työskentelemään halukkaat pääsisivät töihin ja ne kattoon syljeskelevät, muiden hommia sotkevat johtajanjälkeläiset jäisivät kotiin.