Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
*huokaus*
Keväällä vielä lupailtiin, että töitä saisi tehdä niin paljon kuin jaksaa... nyt kun työvuorolista vihdoin tuli, niin todellisuus on hieman erilainen. Pääsin juuri laskemasta, että heinäkuun loppuun mennessä olen tästä kesäduunista tienannut karvan alle tonnin bruttona. :worship: Ei tällä elä, vaikka tuntipalkka onkin yhdeksän ja puoli euroa.

Aika syvältä! Oliko työsopimus kumminkin kokoaikainen vai osa-aikainen? Rontti 100h 2kk aikana on kyllä aika vähän vaikka olisi osa-aikainenkin. Millä alalla jos saan kysyä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihme kautta sain hyvän työn, sossun kautta mentiin jonnekkin kaupungin projektiin ja sitä kautta palmialle siivoo kouluja, ei ollut edes mikään intentio tuo töitten haku jostain sossun kautta, ruinasin vaan rahaa niin länttäs lappua eteen ja kysy että kiinnostasko ja sain vielä tuetkin, töitten päälle.

Kiva tyttökin sielä töissä, samaa ikäluokkaa vielä.
2kk pitäs sielä olla töissä ja palkkakin 1103.31 euroa kuukaudessa kuudella tunnilla, että sellasta.

Niin mikäs tämä ihme salaprojekti on?
Ei meinaan missään tästä ilmotuksia.

Näin helsingissä; miten vaikea muilla saada töitä täällä?

Oon perinteikkäästi semmosessa lafkassa duunissa jota isäukko pyörittää. Hoidan 3-4 ihmisen töitä yhtä aikaa ja työpäivät ovat hyvinkin liukuvia.

Näyttääpi siltä, että sain sittenkin kesätöitä. Avokin isän kautta jotain töitä, ei kokopäiväistä, mutta jotain kuitenkin. Ja tämä homma, jos onnistuupi jutut, jatkuu siihen asti, etten jaksa enää. Eli pitäisi helpottua rahaongelmat koulun ohessa.

Mä oon menny sillä periaatteella et kun koulusta päästään lomille niin lomat on lomaa eikä mitää työntekemistä.

Kaikilla ei vaan ole vapaaehtoisia elättäjiä.

Henkilövuokrausfirman kautta ilmeisesti tulossa duunia pitkin kesää. Oisin saanut jo tälle viikolle 2:ksi päiväksi varastohommia, mutta pitää ollaki juuri tolla ruotsin kesäkurssilla (lukion RUB5, pakko saada käytyä) :( Noh, toivottavasti jo ensviikolle sais lisää töitä.

Ei tullut töitä sitten, varmistui tänään. Toisaalta kyllä mulle kelpaakin ton kevään kirjoitusten ja muun lukemisen jälkeen pieni loma kun inttiin lähtö häämöttää kuukauden päästä, vaan oisin mä mielellään töitäkin tehny.

Mä oon menny sillä periaatteella et kun koulusta päästään lomille niin lomat on lomaa eikä mitää työntekemistä.

Ja itse olen elänyt sillä periaatteella, että mielummin kesällä jatkuvaa duunia ja talvella pääsääntöisesti opiskelua. Nyt tuli kesäloman pituudeksi 5 kokonaista päivää ja työsoppari loppuu niin, että huonoimmassa tapauksessa (jos oikea vuoro osuu kohdille) viimeisen työtunnin ja koulun alun välillä eroa on 10h.

Ja itse olen elänyt sillä periaatteella, että mielummin kesällä jatkuvaa duunia ja talvella pääsääntöisesti opiskelua. Nyt tuli kesäloman pituudeksi 5 kokonaista päivää ja työsoppari loppuu niin, että huonoimmassa tapauksessa (jos oikea vuoro osuu kohdille) viimeisen työtunnin ja koulun alun välillä eroa on 10h.
Itsehän olen sitä mieltä että työtä pitää tehdä 15 tuntia vuorokaudessa ja täyttää joka ikinen mahdollinen vapaapäivä osa-aikatöillä. Jos jotain vapaa-aikaa sattuu jäämään niin painan maatilalla rehuja mättäen ja kantaen pellolla kiviä. Koulun lomatkin kiva korvata töillä niin pääsee kunnolla painamaan.:jahas:

Tottakai siitä lomasta kannattaa nauttia jos on semmoinen tilanne että sitä voi pistää tai sen jotenkin pystyy itselleen järkkäämään. Imo loma on lomaa ja työ työtä. Näillä on selvä ero. On olemassa ihmisiä, jotka ei osaa lomasta nauttia tai elää elämää, kun elämästä tulee niin tylsää ilman työtä. On olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka hangailee töissä muuten vaan, kun kotona tai missään muuallakaan ole parempaakaan tekemistä.:(

Raha ei korvaa välttämättä vapaa-aikaa.

Voihan sitä duunia tehdä koulun ohellakin ja pistää sitä rahaa jemmaan sen verran, että voi pitää kesälomaa kesällä.

Itse kyllä uskallan väittää että tuo on se kaikkein huonoin vaihtoehto. Elää pari kk vuodesta edes jonkin laista elämää(kun ei ole oikein rahaa) ja sitten loput 8-10kk ei mitään elämää kun tekee koulun + duunin... mieluumin sitten läpi vuoden koulua,duunia,koulua,d... niin jää jokaainut päivä aikaa elämälle :)

Riippuu ihan millasta koulua käy. Joillain siinä koulussakin on kohtuu paljon tekemistä ja pitkät päivät, ettei meinaa töitä enää jaksaa tehdä kun illalla pitäis laskuja laskea, tehtäviä tehdä ja muita projekteja vääntää. Meinaa se jaksaminen olla vähän niin ja näin jos koulusta suoraan duuniin ja illalla duunista ja yöllä kouluprojektei ja seuraavana päivänä sama kierto.

No niin, tulipa nyt tehtyä ratkaisu, että lopetin työt tältä kesältä ja pidän loppuajan lomaa ja elän vanhempieni kukkarolla. Rahaa minulla ei juurikaan ole, mutta ajattelin tällä kertaa asian näin päin nyt on ensi sijalla henkinen hyvinvointi. Olen kehittänyt stressitasot semmoisiksi viime vuosien aikana, ettei ne lähde enää pelkällä parin viikon lomalla :rolleyes:

Toiset ymmärtää, toiset ei.

Itse kyllä uskallan väittää että tuo on se kaikkein huonoin vaihtoehto. Elää pari kk vuodesta edes jonkin laista elämää(kun ei ole oikein rahaa) ja sitten loput 8-10kk ei mitään elämää kun tekee koulun + duunin... mieluumin sitten läpi vuoden koulua,duunia,koulua,d... niin jää jokaainut päivä aikaa elämälle :)

Kuka on väittänyt, että se on paras vaihtoehto? Kommentoin vaan sitä, että ei kaikilla niillä, jotka pitää lomaa kesällä ole mitään "elättäjää" vaan moni voi hoitaa sen esim. edellä mainitulla tavalla. Jos on koko vuoden painanut töitä koulun ohella niin onhan siinä palkallinen kesäloma jne. joten eihän sitä travitse olla säästössä kuin muutaman kuukauden elinkustannukset tai sitten esim. käyttää ne opintolainat kesällä elämiseen. Vaihtoehtoja on monia, ja jokaien tekee miten parhaaksi näkee. Itse olen siilä kannalla, että pari viikkoa + mahdolliset hajapäivät (esim. pidennetty v-loppu) jne riittää kesälomaksi töiden ohella.

Kahdessa paikassa työpaikka tälle kesälle. Ekassa jo 2viikkoa ollu, ja heinäkuussa sitten paaaljon parempi palkkasta duunii :)

Paska palkka, pitkät työpäivät, toimistotyötä, mutta autanpa samalla sukulaisia, saan periaatteessa oman alan työkokemusta ja onhan tämä melkoa lepiä suurimmaksi osaksi. Ei varmaan keksi tekemistä, kun pääsykokeet on ohi eikä oo luettavaa. Pitäisi varmaan aloittaa kaunokirjallinen lukuharrastus uudestaan :)

Aika useasti tämä vain vaikeuttaa työnsaantia tulevaisuudessa. Huomattavasti helpompaa päästä siihen ekaan työpaikkaan kun on edes jotain työkokemusta alla. Minä ainakin palkkaisin kahdesta muuten samanarvoisesta tyypistä ehdottomasti sen, joka on viettänyt kesänsä töissä, olipa se työ sitten mitä tahansa.

Aika useasti tämä vain vaikeuttaa työnsaantia tulevaisuudessa. Huomattavasti helpompaa päästä siihen ekaan työpaikkaan kun on edes jotain työkokemusta alla. Minä ainakin palkkaisin kahdesta muuten samanarvoisesta tyypistä ehdottomasti sen, joka on viettänyt kesänsä töissä, olipa se työ sitten mitä tahansa.
Itsekin olen aika pitkälti samoilla linjoilla. En kohdista tätä nyt amigoon enkä keneenkään muuhunkaan tässä threadissa, mutta tunnen muutaman kaverin, jotka on siis mun ikäisiä eikä oo ikinä ollut kesätöissä. Aina he perustelevat vain sitä sillä, että kyllä elämässä kerkiää vielä töitä tekemään. Pääsyy varmaan kuitenkin lomailuun on se, että ei ole mitään kiinnostusta tehdä töitä, koska porukat maksaa ja on paljon kivempaa valvoa ja nukkua pitkään sekä katsella telkkaria päivät pitkät. Ihmiset on erilaisia ja ainakin omasta mielestäni kesäloma on aivan tarpeettoman pitkä lomailuun ala-asteen jälkeen. Silloinhan se oli tietty kivaa käydä uimassa ja olla hiekkalaatikolla, mutta kyllä sen jälkeen alkoi käymään aika melko pahasti pitkäksi ellei mitään töitä olis ollut.

Itse ainakin positiivisena puolena kesätöistä sanoisin sen, että niissä oppi aika hyvin sellasiin aikuisten hommiin ja aikuisten huumorille eikä mitään normaaleita kouluvikinöitä tarvinnut kuunnella. Itse olin firmassa ainoa kesähessu ja muut oli nelikymppisiä äijiä, niin tietynlaista henkistä kasvamista ainakin itse olin huomaavinani itsessäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom