Kesätyöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo on oikein! Jos hyvään paikkaan pääsee, niin kannattaa näyttää mitä osaa ja panostaa tekemiseen täysillä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi varma paikka on jo kesäksi, mutta just nyt lojaalisuus ei työmarkkinoilla kiinnosta pätkääkään, koska oon niin persaukinen.

Hoho, olisin voinut kirjoittaa tämän itse. Varsinkin, kun siellä vakkaripaikassa joka vuosi lupaillaan, että olisi talvellakin jotain osa-aikahommaa, mutta eipä ole vielä kertaakaan ollut. Tuolla olisi jo ihan mukava palkka kertynyt, mutta ennemmin aloitan uudestaan matalammalla liksalla, kun vaan saisi jotain pysyvää. Vituttaa olla ilman ruokaa.

Soitin yhteen työpaikkaan ja johtaja sanoi, että pitäisi pistää vapaamuotoinen työhakemus maililla tulemaan.

Mitä kaikkea tuohon nyt pitäisi pistää, ja olisiko vaikka jotain hyvää esimerkkiä heittää? Googlella löysin jo jotain perusjuttuja, mutta aina omat esimerkit olisi parempia :)

Vaikka tämä ei ihan kesätöihin kuulukkaan, niin sanokaapa mistä voisi saada Oulun suunnalla iltatöitä, eli millaiset paikat tarvitsisivat pari krt/vk ylimääräistä apua? Myöskin hiihtolomaksi pitäisi jotain kehitellä, tosin saattaa olla vähän hankalaa kun siihen on enää viikko aikaa :rolleyes:

Vaikka tämä ei ihan kesätöihin kuulukkaan, niin sanokaapa mistä voisi saada Oulun suunnalla iltatöitä, eli millaiset paikat tarvitsisivat pari krt/vk ylimääräistä apua? Myöskin hiihtolomaksi pitäisi jotain kehitellä, tosin saattaa olla vähän hankalaa kun siihen on enää viikko aikaa :rolleyes:
Käy kiertämässä kaupat läpi, lähes aina sieltä töitä löytyy jos pienetkin tuntimäärät kelpaavat. Samoin työkkärin sivujen perusteella siivoushommia on aina tarjolla.

tässä on nyt niin käsittämätön tilanne että on vasta helmikuu ja mulla on jo kesätöitä,ikinä ei ole näin mennyt.tosin vielähän se kerkee mennä vituiksi,ja varmaan meneekin,mutta so not kunhan hyppy kulkee.eihän tuo nyt mikään unelmapaikka ole mutta melko helppoa rahaa ja viime kesästä ei pääse kuin ylöspäin joten ihan jees.

hakemuksia lähetetty moneen paikkaan, jos vaikka sais oman opintosuunnan hommia.. backup plan on kuitenkin ja varmat työt jo tiedossa, vaan ei nyt niin kiinnostais :jahas:

tässä on nyt niin käsittämätön tilanne että on vasta helmikuu ja mulla on jo kesätöitä,ikinä ei ole näin mennyt.tosin vielähän se kerkee mennä vituiksi,ja varmaan meneekin,mutta so not kunhan hyppy kulkee.eihän tuo nyt mikään unelmapaikka ole mutta melko helppoa rahaa ja viime kesästä ei pääse kuin ylöspäin joten ihan jees.

Onse mukavaa kun töitä on kun vaan ois tekijöitä.... eli itellä toimii niin että töihin pääsee millon vaan ite haluaa ja sopii, lomaakin saa vielä ottaa kun vaan kysyy että jos passais.....

Wohoo, unelmien kesäduuni varmistui: omalta alalta ja mikä tärkeintä, ulkomailta :hyper:

Tuli tuossa CV:tä päivitellessä mieleen että mihin kannattaisi vetää raja työkokemuksen listaamisessa? Olen paiskinut lähes tauotta erilaisia irtohommia siitä lähtien kun kykenin ja näyttää vähän hölmöltä jos lykkää ne kaikki CV:hen. Siellä välissä on vaan pari hommaa mistä olen tosi ylpeä mutta jos jättää roskahommat pois siitä välistä niin sehän näyttäisi siltä etten - iik apua - ole tehnyt töitä. Ja miten muuten nuoruusvuosien epämääräiset duunit kuitataan CV:ssä sitten kun ollaan ihan oikeasti ihan oikeissa töissä? Jätetäänkö ne vaan kylmästi pois?

Nimim. not a girl, not yet a woman :david:

Wohoo, unelmien kesäduuni varmistui: omalta alalta ja mikä tärkeintä, ulkomailta :hyper:

Tuli tuossa CV:tä päivitellessä mieleen että mihin kannattaisi vetää raja työkokemuksen listaamisessa? Olen paiskinut lähes tauotta erilaisia irtohommia siitä lähtien kun kykenin ja näyttää vähän hölmöltä jos lykkää ne kaikki CV:hen. Siellä välissä on vaan pari hommaa mistä olen tosi ylpeä mutta jos jättää roskahommat pois siitä välistä niin sehän näyttäisi siltä etten - iik apua - ole tehnyt töitä. Ja miten muuten nuoruusvuosien epämääräiset duunit kuitataan CV:ssä sitten kun ollaan ihan oikeasti ihan oikeissa töissä? Jätetäänkö ne vaan kylmästi pois?

Nimim. not a girl, not yet a woman :david:

Pääsääntönä lienee se, että listataan työtehtävän kannalta oleellinen työkokemus.

Raha tärkeämpi kesähommissa kuin työkokemus omalta alalta? wtf?

Millon sitä kokemusta omalta alalta sitten hankkii, valmistuttuaan ja ihmeteltyään että eikö se firma nyt maksakaan sitä taulukon mukaista lähtöpalkkaa? Sillon jos millon se vituttaa, kun ei saa enää opiskelijaetuja (julkinen liikenne etc.) ja palkka on paska. Ja se palkka ei nouse kerran kuukaudessa, kenties pitäisi jotain opintojen aikana kertyneitä summiakin maksella takaisin.

Opiskeluaikana 1000e/kk käteen on sekin "aika paljon" enemmän kuin se 400 ja risat mitä sitä tukea tuleekaan. Tietysti jos ottaa lainan täysimääräisenä, niin ero on silloin vain 300 euron verta, mutta eipähän velkasaldo ainakaan kasva.

Ja ainakin sitä sitten saa jalan sinne oven väliin - teet hommasi kunnolla niin sama firma on varmasti kiinnostunut ottamaan hommiin seuraavanakin vuonna. Hyvin todennäköisesti paremmalla palkalla kuin ensimmäisenä vuonna. Ja muutkin firmat ovat todennäköisesti kiinnostuneempia kun on alan kokemusta takana.

Että kannattaako sitä liksaa tuijotella niin kauheasti opiskeluaikana?
Jotain tuollaista olen itsekin pohtinut. Nyt vain huolestuttaa se, että pääsenköhän mihinkään oman alan hommiin tänä kesänä, koska työkokemusta alalta ei ole yhtään. Työkokemusta on ainoastaan vartijan ja järjestyksenvalvojen hommista. Motivaatio päästä oman alan hommiin ja ihan oikeasti tekemään ja oppimaan niitä hommia olisi kova ja olisin kyllä valmis tinkimään palkastanikin huomattavasti, jos vain pääsisin tekemään jotain, mistä minulle on jatkossa töitä hakiessa hyötyä. Joku 1000€/kk nettona tuntuisi jo ihan kohtuulliselta palkalta, jos vain työ olisi sellaista, josta olisi jatkossa oikeasti hyötyä.

Omaa alaa on siis tietotekniikka ja tarkemmin ohjelmistotuotanto. En kuitenkaan ole mikään guru ja vaikka kursseista onkin ihan hyviä numeroita ja kursseja tulee kesään mennessä täyteen noin 120 opintoviikkoa, niin tuntuu ettei sitä vielä oikeasti osaa mitään hyödyllistä.

Nimim. Palkatkaa joku tästä kesäksi halpa tietoteekkari ;)

Nokia, ABB, Ericson, TietoEnator.. Nuo kaikki oikein mainostavat olevansa niitä opiskelijoiden työelämääntutustumislaitoksia. Muistaakseni hakuajat olivat helmikuun/maaliskuun loppuun, eli vielä ehdit kunhan et jumittele.

Siellä välissä on vaan pari hommaa mistä olen tosi ylpeä mutta jos jättää roskahommat pois siitä välistä niin sehän näyttäisi siltä etten - iik apua - ole tehnyt töitä. Ja miten muuten nuoruusvuosien epämääräiset duunit kuitataan CV:ssä sitten kun ollaan ihan oikeasti ihan oikeissa töissä? Jätetäänkö ne vaan kylmästi pois?

Mä teen nykyisin niin että kuittaan jotkut nuorempana tehdyt ns. paskaduunit CV:ssä esim. viittauksella "muut kesätyöt/lyhytaikaiset työt vuosina se-ja-se." Kaikkia raksansiivoiluja ei viitsi enää listata erikseen, mutta ei toisaalta halua antaa sitäkään mielikuvaa että on vain lepäillyt laakereillaan, kun on oikeasti puskenut hommia.

PS. Onneksi olkoon työpaikasta! Saako kysyä mihin päin maailmaa tää työ sut lennättää? :)

Mä teen nykyisin niin että kuittaan jotkut nuorempana tehdyt ns. paskaduunit CV:ssä esim. viittauksella "muut kesätyöt/lyhytaikaiset työt vuosina se-ja-se." Kaikkia raksansiivoiluja ei viitsi enää listata erikseen, mutta ei toisaalta halua antaa sitäkään mielikuvaa että on vain lepäillyt laakereillaan, kun on oikeasti puskenut hommia.

PS. Onneksi olkoon työpaikasta! Saako kysyä mihin päin maailmaa tää työ sut lennättää? :)

Ah, niistä voinee mainita yksityiskohtia joiden arvelee tuovan jotain lisäarvoa (esim. ulkomaan kokemus)? En oleta että ketään kiinnostaa oikeasti mitä kukin on tehnyt teininä mutta luulisi sen vaikuttavan yleiskuvaan jos tyyppi on tehnyt nuoruudessaan muutakin kun lojunut. Tai enpä tiedä, lukuisia ihmisiä elämänsä aikana palkannut isäni sanoi että hyvä jos sitä CV:tä edes vilkaistaan. Työhakemuksen ensimmäinen kappale kuulemma on se ratkaiseva. Tämäkin varmaan riippuu rankasti alasta ja työtehtävästä.

Kiitos onnitteluista. Tämä lyyli suuntaa kesäksi Sveitsiin alppien keskelle, missä sali maksaa 86€/kk. No, eipähän tule ainakaan tuhlattua niitä masseja festareilla..

Hmm, vanhasta kesätyöpaikasta tuli tarjous. Nyt sitten puntaroimaan mitä tehdä. Olin yhdessä työhaastattelussa, jonka toivon menevän putkeen, mutta ongelmia tulee jos en sinne pääse. Kesätyö alkaisi aikaisintaan toukokuussa ja jatkuisi kuulemma syksyllä tuntityönä, mutta tuolta on lupailtu ennenkin vaikka mitä. Ja kuinka persaukinen on sitten maalis-huhtikuu? Toisaalta opiskeluhommiakin olisi perkeleesti ja tuo hakemani paikka on kokopäivätyö. Perkele.

öh... Pistin tonne varamiespalveluun hakemuksen. Hakemuksesta voi päätellä, että oon 18v, just lukiota lopettelamassa oleva tyyppi, jolla ei oo muuta työkokemusta ku yks kesä ruohonleikkurin työntelyä taloyhtiön piha-alueella (kun pyydettiin). Onko tuolla tarjolla töitä, joita mä voisin saada tai missä mä voisin pärjätä? Kun hakemuksen lähdettyä kehotettiin menemään työhaastatteluun. Mietin vaan, että jos siellä on pelkkiä >40v duunareita ja nauraa mut ulos.

öh... Pistin tonne varamiespalveluun hakemuksen. Hakemuksesta voi päätellä, että oon 18v, just lukiota lopettelamassa oleva tyyppi, jolla ei oo muuta työkokemusta ku yks kesä ruohonleikkurin työntelyä taloyhtiön piha-alueella (kun pyydettiin). Onko tuolla tarjolla töitä, joita mä voisin saada tai missä mä voisin pärjätä? Kun hakemuksen lähdettyä kehotettiin menemään työhaastatteluun. Mietin vaan, että jos siellä on pelkkiä >40v duunareita ja nauraa mut ulos.

Siellä Varamiespalvelussa taitaa olla pääosin nuoria hakijoita. Sehän on sellainen välitysmesta, menet sinne haastatteluun ja siellä kartoitetaan niitä mitä voisit tehdä. Sitten kun löytävät sopivan, suhun otetaan yhteyttä ja päätetään jatkosta. Eli joudut sitten menemään uudestaan työhaastatteluun, kun joku tietty paikka on kiikarissa.

Jos olet oikein optimistinen, menet vaan tuonne ja sen jälkeen odotat, mutta ei voi tietää millaisia paikkoja ne sulle tarjoavat. Kannattaa aktiivisesti seurata työkkärin avoimia paikkoja, siellä on todella kätevä se hakukone nykyään eli ei tarvitse joka päivä lukea uudestaan kaikkia kaikkien alojen ilmoituksia. Se hakemusten lähettäminen ei maksa mitään.

Hmm, vanhasta kesätyöpaikasta tuli tarjous. Nyt sitten puntaroimaan mitä tehdä. Olin yhdessä työhaastattelussa, jonka toivon menevän putkeen, mutta ongelmia tulee jos en sinne pääse. Kesätyö alkaisi aikaisintaan toukokuussa ja jatkuisi kuulemma syksyllä tuntityönä, mutta tuolta on lupailtu ennenkin vaikka mitä. Ja kuinka persaukinen on sitten maalis-huhtikuu? Toisaalta opiskeluhommiakin olisi perkeleesti ja tuo hakemani paikka on kokopäivätyö. Perkele.

Tämä homma puolestaan selvisi, sain tapeltua tuon syksynkin varmaksi. Nyt vaan odottelen tuli perseessä papereiden valmistumista, vaikka onkin varma lupaus jo annettu. Onko sähköpostitarjous varmasti niin sitova, että voin nostaa juridisen metelin jos nyt kustaan silmään? Ihailtavaa luottamusta työnantajaa kohtaan, tiedetään, mutta muilta osin on niin unelmakesätyö että haluan sinne mennä + syksyllä tienaan vähillä viikkotunneilla suht paljon siihen verrattuna, että pitäisi aloittaa jossain alusta.

Minä ajelen jakeluautoa huhti- , touku -ja kesäkuun ennen inttiin lähtöö. Ihan kivat liksat ja lepposat hommat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom