Kesän viikko-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stome
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moi!

Haluaisin kysyä onko tällaisessa viikko-ohjelmassa mitään ideaa. Olen 17v (180cm/85kg) pelaan lentopalloa ja kesän aikana olisi tarkoitus kehittää ponnistusvoimaa. Kyykky max.140kg ja penkki 97kg.

Viikko-ohjelma:
ma:puntti
ti: loikka-harjoitus
ke:puntti
to:loikka-harjoitus
pe:puntti
la:loikka-harjoitus
su:lepo

Loikka-harjoituksessa on kaikenlaisia hyppyjä n. 250kpl ja puntti ohjelma olisi tällainen:
1) Rinnalleveto 5x50kg 4x55kg 3x3x60kg 2x2x65kg 1x70kg 5x50kg
2) Ylätalja 3x8
3) Askelkyykky 3x8
4) Penkkipunnerrus 5x50kg 4x60kg 3x3x70kg 2x2x80kg 1x90kg 5x50kg
5) Pohkeet 6x15
6) Pystypunnerrus 3x8
7) Yliveto 3x8
Tuo ei ole lopullinen järjestys. Ajattelin myös ottaa keskiviikkona riven paikalle kyykyn samanlaisella periaatteella. Mutta ajattelin painottaa tota riveä enemmän.
Antakaa kommentteja ja kritiikkiä. Kannattaisiko esim. tuo lepopäivä olla tulla keskellä viikkoa?

Jos pelaat lentopalloa, hanki valmentajaltasi ohjelma, jossa huomioitu ominaisuutesi, kunto/taitotasosi, jaksotus nousujohteisesti ja painopistealueittain jne jne.

Tuota tekemällä hankit itsellesi todennäköisesti tulehtuneet akillesjänteenteet, kenties hyppääjän polven ja erittäin jumiset jalat jne.

Jos päätät kuitenkin itseksesi treenata suht koht muuttumattomalla vakiosapluunalla, 2*vko puntti 2*vko loikat on varmasti vähintäänkin riittävä. lepo/muuta tekemistä sisältävät päivät väliin sopivasti ripoteltuna.

Antakaa kommentteja ja kritiikkiä. Kannattaisiko esim. tuo lepopäivä olla tulla keskellä viikkoa?

Mä en lentopallosta mitään tiedä, mutta ihan hurjalta kuulostaa tuo loikkamäärä. Itse teetätän junnuilla kesäharkassa 3x10 loikkasarjoja, 3 erilaista loikkaa, kolme kertaa viikossa. Tosin eivät käy puntilla, ja laji on eri, mutta silti..

Suositut

Back
Ylös Bottom