Kesäkuntoon 2014

Joo kroppaa kuunnellaan toki, mutta niinkuin systeemi sanoikin niin tuokin on juoksijalle vielä painoskaalan yläpäässä :)

Toki lihasmassani puolesta edustan varmaan juoksijoista sitä "isointa" joukkoa, joskin lihasmassaa on 1-2 kg varmaan kuihtunut 30 km+ lenkkien varrelle niistä kesän 2012 diettikuvista tuolta kuvaketjusta :)

71-72 kg asetin painoksi johon pudottelen ja katson sitten pudotanko lisää vai jääkö siihen. Se kuinka alas painon vedän riippuu ihan fiiliksestä, että missä menee se optimaalinen juoksupaino :)

75 kg varmasti miellyttää silmää, mutta kaikkea juoksuun höyrähtänyt tuloksen parantamiseksi tekeekin :) Ultimate tavoitteena siintää Maraton alle 3 h viimeistään 2016 :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omien kokemuksien mukaan 21,1km 1kg=-1min/km 2h juoksijalla. 1h45min juoksijalla = -30sek/km. Eli sinulla tulee 1h30min alitus sillä 72kg painolla.

1:38:57 on juostu n.86 kg painoisena, mutta 1:30 ensi vuonna kelpaisi vallan mainiosti :)

13.10 koitan vielä Vantaalla viilata puolikkaan ennätystä lähemmäs 1:35 :)

- - - Updated - - -

Ja tarkoititko 10 kg = 30 sek/km ?

Onhan se niinkin enkä missään nimessä halua tuomita tätä projektia. Tarkoitin vain, että vaikka olisikin juoksija, niin noin isolla miehellä 70kg on matala paino. Itsekin joskus juossut kympin 39min ja painoa taisi olla +85kg. Joten kyllä hieman isompanakin voi tuloksia tehdä. Tietty painonpudotus parantaa vauhtia :)

Perjantai 13.9.2013

Aamu: Tyhjään vatsaan pk-lenkki 12 km@5:26/km keskisyke 147 745 kcal

Päivä: Puntti Rinta, olkapäät ja kädet supersarjoina 27 min + kuntopyörää 20 min ja ip-saunaa
Viikon toinen paastopäivä tähän astiset kalorit 140 kcal

Ja kunhan salilta kapuan autoon niin nautin kuninkaallisen 105 kcal prodejuoman :)

Lauantai 14.9.2013 Aamupaino: 79,8 kg (-9,5 kg)

Jei alle 80 kg kerho :)

Puolipitkä pk-lenkki 18.2 km@5:18/km keskisyke 159 1283 kcal

Takki, pipo ja hanskat olisi kannattanut jättää kotiin oli meinaan kuuma mikä taas nosti keskisykettä tuntuvasti. No ainakin irtosi hiki nimittäin lenkin jälkein paino 78,6 kg :D

Treeni 2: Selkä,kyljet ja lankkupidot supersarjoina 4 liikeparia 28 min + kuntopyörä 20 min ja ip-sauna.

Tein viimeisessä liikeparissa pitkästä aikaa (1 vuosi) maastavetoa. En hurjastellut 110 kg tein :)

Seurannut noita sinun "pk-lenkkejä" Näyttää turhan kovilta nuo keskisykkeet. Täytyy olla reilusti yli 200max syke jos nuo on PK-lenkkejä onko ?

Enhän mie väkisin ala neuvomaan ja eipä ole oikein meriittejäkään, mutta itse keventäisin nuo PK:t oikeasti PK:ksi. Sinulla ne on liian korkealla. Minä tekisin itse niin että nuo pk keskisykkeet tuonne 145 alle ja lisäisin tehoja noihin vetoihin ja lyhyempiin matkoihin. Katsos kun noin pitkät matkat noin kovilla sykkeillä pakkaa luomaan liikaa rasitusta pidemmän päälle. Seurauksena ylikunto/ tai sairastuminen kun vastustuskyky alenee. Mutta jokainen tekee tyylillään vai miten se oli.

ps. itse pers eellä puuhun menneenä.

140-145 on mulle palauttavalla tasolla. Muutenkin seuraan enempi tuntumaa, jos tuntuma kevyt niin pk:lla mennään =ppp :)

No katsotaan miten käy. Jatkahan raportointia niin nähdään miten hyvä kropan tuntemus teillä on. Ihan mielenkiinnosta vain seuraan...

Skaala mun tietojen mukaan on 60-80% 60= alapk/palauttava 80=yläpk/alavk

Ja sykkeissä asiat ei ole aina ihan niin mustavalkoisia. Esim. Avopuoliso ei saa sykettä koskaan pidettyä alle 150 ellei kävele ja puolimara menee kumminkin sinne 2:10 tienoille mikä on kumminkin ihan jo reipasta hölkkää sen 21,1 km :)

Ja itsellä on astma ja välillä se oireilee ja pitää "köhiä" keuhkoja auki ja se nostattaa sykkeitä aina hetkellisesti. Esim. Viime viikolla kun astma oireili niin keskivauhdilla 5:35/km syke 155 ja toisena kertana kun ei oireillut niin keskivauhdilla 5:26/km keskisyke 147

Noi rajat nyt on niin yksilöllisiä,että mahdoton täältä ruudun takaa on tietää toisen sykealueita. Jos saa kovassa treenissä lähelle 200, niin onhan tuossa jo skaalaa.
Ja aika nopeasti ne oppii tuntemaan kun säännöllisesti lenkkeilee.

Noi rajat nyt on niin yksilöllisiä,että mahdoton täältä ruudun takaa on tietää toisen sykealueita. Jos saa kovassa treenissä lähelle 200, niin onhan tuossa jo skaalaa.
Ja aika nopeasti ne oppii tuntemaan kun säännöllisesti lenkkeilee.

Aivan. Juurikin mitä hain vähän vain selkeämmin sanottuna :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom