Kesäkuntoon 2014

4.11 98.6kg ja vyötärö 99cm
9.11 99.4kg ja vyötärö 97cm
18.11 97.9kg ja vyötärö 96cm kävi kyllä jo 95.5cm.
25.11 98.1kg ja vyötärö 94cm
6.12 95.8kg ja vyötärö 91.5cm
10.12 95.2kg ja vyötärö 90cm
7.1 93.3kg ja vyötärö 86,5cm.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joulukiloja tuli ja sulattelin ne äkkiä pois. Tämän aamun paino 120.2kg. Tavoite kesään mennessä 10kiloa pois. Hyväksi havaittu dieetti jatkuu ja salia + nyt sitä vihaamaani lenkkeilyä.

Minkäslainen dietti kyseessä kun paino ei oikein putoo mihinkään mutta vyötäröstä jo lähtenyt reilusti senttejä ?

marraskuu 2700kcal, joulukuu 2400kcal ja nyt 2100kcal. Ovaskaisen etävalmennuksessa olen. Sarjapainotkin nousee joka treenikerralla :D ja kaloreiden lasku tapahtuu lähinnä hiilareita vähentämällä. tosiaan reiden ympäryskin on sama nyt kuin 106kiloisena :D

marraskuu 2700kcal, joulukuu 2400kcal ja nyt 2100kcal. Ovaskaisen etävalmennuksessa olen. Sarjapainotkin nousee joka treenikerralla :D ja kaloreiden lasku tapahtuu lähinnä hiilareita vähentämällä. tosiaan reiden ympäryskin on sama nyt kuin 106kiloisena :D

Hyvin tuntuu toimivan :rock: .

Onko tullut kauankin harrastettua salireeniä, kun tuntuu että ei noin voi kehittyä dietillä ellei ole aivan aloittelija salitouhussa ...

joo siis aloittelija vielä olen, kolmisen vuotta sitten tuli salilla rimpuiltua sen noin vuoden mutta nyt kun teen kaiken niinkuin pitää ja treenien kovuus on aivan eri tasolla kuin ennen. Nyt siis pitkän tauon jälkeen olen treenannut noin 8kk tavoitteellisesti.

Eilen 7.1 aamupaino 114kg ja Heinäkuun alkuun tarkotus tiputella 90kg, pituutta on 178cm. Joulun aikana tuli sellanen +8kg!!! ilman kauheeta mässäilyä, eka joulu ettei tullu ähkyä. Viimekesänä loppukesästä oli sen 94kg. Nyt kalorit 3500-4000 välillä. Ja Ovaskaisen ohjeilla pitäs täälläkin lähtee kattoo miten toimii :)

Ok, eli homma vissiin mennyt siihen pisteeseen että on pakko alkaa keksimään jotain palautusjuomaa. treenin jälkeisenä päivänä niin vetopois että hyvä kun ehtii "normalisoitumaan" ennen seuraavaa salitreeniä. miten palautusjuomien nauttimen vaikuttaa painonpudotukseen?

Ok, eli homma vissiin mennyt siihen pisteeseen että on pakko alkaa keksimään jotain palautusjuomaa. treenin jälkeisenä päivänä niin vetopois että hyvä kun ehtii "normalisoitumaan" ennen seuraavaa salitreeniä. miten palautusjuomien nauttimen vaikuttaa painonpudotukseen?
Ei yhtään mitenkään kunhan sisällytät sen vain päivän kalorikiintiöön.

11.1 92.6kg ja vyötärö 86cm

Totta, Mä en ole koskaan ollut näin motivoitunut mihinkään kuin nyt siihen että kesällä rasvat on liki 12-15% ja sit lähdetään jahtaamaan cbb-kuntoa vuodella 2016.

Ei ihan niin kovaa mene kuin Turrikalla (Rispektit ja jatka helvetin hyvää duunia!). aamupaino tänään 119.2kiloa. paremmin olisi voinut mennä, mutta itse kohnasin pari päivää tuossa syömällä "väärin". Salilla oli tällä viikolla oikeasti helvetin hauskaa! sitten viime kevään koetin jälleen jalkaprässiä, pienellä puhinalla ja syljeskelyllä meni 4x10x160kg. seuraavana päivänä tosin en osannut enään kävellä muuten kuin köpöttämällä. venytyksillä ja pienellä painolla prässäily avasi reidet taas. tällä mennään ja ensi viikolla tähdätään reilun kilon pudotukseen.

Eli ajattelin pidemmän tauon jälkeen aloittaa punttien nostelun ja mietin, että miten olisi safkaamisen jne puolesta järkevintä lähteä liikkeelle? Mitat atm 180/70. Haluaisin kesäksi vähän enemmän lihaa luiden ympärille joten järkeilin aloittavani bulkilla? Olen harrastanut ikäni aerobisia lajeja joten lihasmassan kasvatus sinänsä on hyvinkin uusi tuttavuus meikäläiselle.

Katsot kalorilaskurista arvion päivänkulutuksestasi ja lisäät siihen about 300-500kcal. Rakennat ruokavaliotasi niin että proteiinit on noin 2gxpainosi ja rasvat 1gxpainosi, loput kalorit täytät hiilihydraateilla. Kasvikset, juurekset ja muut "vihertuotteet" +500gr per päivä.
Seurailet sitten vaikka viikon sykleissä miten paino lähtee kehittymään ja sitä mukaan lisäilet tai vähentelet kaloreita. Tällä tavalla olen itse toiminut ja hyvin on tuloksia tullut niin dietillä kuin bulkillakin..

Hei!
Tämäkin varmaan sopii tänne ketjuun: Mietin tässä, että jos haluaisin aloittaa jonkun kesäkuntoon-projektin, niin miten tämä käytännössä toimisi. Lihakset kasvaa plussakaloreilla mutta läski lähtee miinuksilla, joten ilmeisesti näitä on tapana vuorotella. Mutta kuinka pitkinä jaksoina ja kummasta aloittaa? Miten tämä käytännössä toteutetaan ja tehdäänkö eri jaksoilla erilaista treeniä tms. (kalorit osaan kyllä laskea ja siitä onkin täällä paljon ohjeita)? Vai voinko suht aloittelijana vaan käydä ahkerasti salilla, syödä "normaalisti" ja toivoa parasta? :D

Nyt mitat n. 73/173, ja kuten nimimerkistä voi päätellä oon 22v nainen. :) Kuntosalilla oon jonkin verran käynyt ja lihasta olisi tarkoitus tosiaan saada lisää mutta rasvaakin löytyy.

Onko yleensäkään realisista tavoitella jonkinlaista rantakuntoa näin lyhyellä aikavälillä kuin ensi kesäksi? Ei mulla mikään fitnesskisaajan kroppa ole tavotteena, mutta jos nyt kehtaisi shortseissa kulkea kaupungilla. ;) Oon tällänen klassinen päärynämalli, eli kaikki läski kerääntyy navan ja polvien väliin kun taas hartiat on varsin kapoisat, ja sinne taas kaipaisin tasapainon vuoksi lisää massaa.

Mari91: jos et ole kovin pitkään salilla käynyt, niin molemmatkin onnistuu ihan hyvin samaan aikaan. Tällöin mennään miinuskaloreilla, mutta treenataan kovaa ja pidetään huoli että treenin jälkeen on hyvä palkkari käytössä + mieluusti päivän suurin ateria (ja enimmät hiilarit) tulevat treenin jälkeen. Itse olin käynyt salilla noin 2,5 vuotta aika aktiivisesti, kun tämä strategia vielä todistettavasti ainakin onnistui. Rantakunto on realistista, joskin tarkka määritelmä rantakunnolle riippunee yksilöstä.

Liityn mukaan kesäkuntoon 2014 -projektiin nyt. Muiden treenipainoja ja valokuvia vertaamalla näyttäisi olevan syytä olettaa, että alta paljastuisi ihan lihaksikas kroppa, kun jaksaisi kuoria rasvaa pois vielä vähän. Näin ollen tavoitteena olisi saada vilaus sikspäkkiä kesän alkuun, mihin riittänee 3–4 kg pudotus (eli noin 54 -> 50-51 kg), mutta saa nähdä tuleeko sillä näkyviin.

Mä oon mukana. Pituus 171cm. Kroppa on rasvasessa kunnossa reilun syömisen johdosta ja aerobinen ja intervallit ovat loistaneet poissaolollaan, onneksi salitreeniä olen tehnyt säntillisesti ja säännöllisesti. Aloitin dieetin päivää ennen jouluaattoa, takana eka joulu ilman turvotusta tai ylensyömistä! Tavoite 64kg maaliskuun loppuun mennessä, puoli kiloa viikossa tahdilla. Sitten tsekkaan tilanteen uudelleen, että onko lihasta yhtään läskin alla vai pitääkö vielä kiristää. Todennäkösesti lopullinen tavoite 62kg.

lahtöpaino 25.12. 70,6kg
19.1. 68,6kg

Diettiä takana 8pv. Lähtöpaino oli 89,3kg ja kunto paljon kireämpi kun viimeksi dietille lähdettäessä 9kk sitten, jolloin paino oli 90kg. Tavoite tiputella sinne 77-78kg tuntumaan.

Safkat menee suurinpiirtein näin ainakin ensimmäisen kuukauden:

Proteiini: Whey100, kanafilee, jauheliha, raejuusto, maitorahka, kinkku
Hiilari: Kaurahiutale, riisi, makarooni, kasvikset
Rasva: Omegat, öljyt + jauhelihan rasva

Makrot ja kalorit:
Proteiini 290g = n. 40%
Hiilari 290g = n. 40%
Rasva 50g = n. 20%
Kalorit noin 2800kcal/päivä

Treenit 3-jakoisella työntävät-vetävät-jalat 5-6 kertaa viikossa.

edit: joinakin päivinä saatan pudottaa proteiinejä n. 50g ja lisätä hiilaria n 50g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom