Kesäkuntoon 2009

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ajattelin nyt aloittaa tämän kesäkuntoon topicin 2009 vuodellekkin, kun 2008 vuoden topic tuntui olevan kovin suosittu. Tämä siis kaikille yhteiseksi.

Kerron nyt alkuun hieman omista suunnitelmistani:
Tällä hetkellä menossa maksimivoima jakso (Toivon mukaan penkki nousee 80kg:een, syväkyykky 100kg ja rive 75kg) eli toistot välillä 3-5. Tätä meinasin jatkaa vuoden loppuun (salikortti vanhenee 31.12.08, joten hyvä symbolinen päivä :) joulumässäilytkin saatu hoidettua) ja sitten vaihtaa sarjat takaisin 8-12, koska ainakin uskoakseni "massatreeni" auttaa parhaiten lihaskatoon ja syke itselläni nousee törkeän paljon enemmän kuin lyhyissä sarjoissa. Lisäksi meinaan ruveta tekemään liikepareja, jotta syke nousisi vielä enemmän ja fläsää palaisi vielä enemmän.

Ruokailun ajattelin pitää melko samassa, mitä nyt vaihtaa kevyt maidon rasvattomaan jne. sillä paino on tällä ruokamäärällä aika paikallaan pysynyt, jotan uskon että se lähtee laskuun. Tosin ihan sama minulle paljon painan, rasvaprosentti se minua kiinnostaa. En kyllä paljon ruokavaliooni voi vaikuttaa kun ikää on vasta 16 ja äiti ne ruoat ostaa, eikä hirveästi sille kehtaa ruokavalioista alkaa paasaamaan kun hän on katsonut pari syömishäiriö-dokumenttia liikaa. Löytyy tosin yksi pussi proteiinijauhetta mutta toista en aio ostaa. Tuo yksikin on lojunut kaapin pohjalla kohta puoli vuotta kun ei vaan maistu.

Salilla siis kolme kertaa viikossa ja siihen päälle vielä 2x viikossa judo. Tosin tuo judo ei enää iske samalla tavalla kuin ennen eli saatan vaihtaa uintiin, koska pidän vedestä ja uimahalliin pääsen ilmaiseksi liikuntakurssin puolesta. Joudun kyllä hankkimaan uimalasit, jos alan polskimaan mutta ei se pari euroa taida kauhesti kirpaista. Joku varmaan suosittelee lenkkeilyä, mutta itseäni ei hirveästi innosta lähteä tuonne vesisateeseen juoksemaan, ehkä sitten kesällä. Lisäksi tuo uinti auttaa "sukellusharrastustani" eli yleensä sukellan sen 25m ainakin pari kolme kertaa kun uimahalliin pääsen. harrastan siis laitesukellusta ja sukellan "natunakin" pidemmälle kuin keskiverto 16 vuotias. (Mahtava laji tuo vapaasukellus: ensin rentoudutaan, sitten mennään n. 1min niin rentona ja ilman ajatuksia kuin vain voi, sitten huilataan pari minuuttia ja alusta :D)

ohjelmaan ajattelin laittaa ainakin riven, maven/sj maven, kyykyn/etukyykyn (sehän on se missä tanko laitetaan rinnan päälle tyylin rive ja kyykätään sillein?), penkin, leuat, vatsat, vinot vatsat (sexpack esiin \o/) jne. siis rankkoja kokokehon liikkeitä. Luultavasti myös pakolliset hauiskäännöt, vaikka niitä ei tällä hetkellä ohjelmasta löydykkään. Ohjelmasta meinasin myös tehdä kaksijakoisen, jollaista olen tähän asti käyttänyt oikeastaan koko saliurani ajan (n. 1 vuosi). Jos jotakuta kiinnostaa nykyinen ohjelma tai 2009 alkavan ohjelman hahmotelmat niin kysyköön, että saan motivaation naputella sen koneelle ja postata. Sen on muuten tehnyt salin omistava tyyppi, joten järkeä siinä pitäisi olla, mutta tuon 2009 vuoden ohjelman teen sitten itse, kosta omistajan tekemä ohjelma maksaa törkeän paljon (n. 25e)

Rakentavaa palautetta saa antaa ja toivon etten jää ainoaksi, joka tähän topiciin suunnitelmansa postaa. Itse en ainakaan muuta kesäkuntoon 2009 topicia löytänyt, paitsi yhden mutta siinä käsiteltiin jonkun yksityis projektia. Typoja on, mutta toivon että kaikki kuitenkin tekstistä selvää saavat.

mäki aattelin mättää safkaa maaliskuuhun asti ja sit pikkuhiljaa kilot pois :) ja hankkii kunnon vatsat rantakaudelle, mut kattoo ny onnistuuko :D

noh tässä on nyt oltu dieetillä syyskuun 22.päivästä lähtien :) lisätietoja blogista

Samat suunnitelmat täälläkin. Massaa maaliskuuhun asti ja sieltä tiputtelemaan.

Jep jep samat suunnitelmat täälläki :)

No itse olen nyt varsinaisessa kesä kunnossa joten voisin tulla mukaan tähän treadiin.

Lähtökohdat (vähän erilaiset kuin teillä muilla) :

46 vuotias ukko, helmikuun alussa 47 vuotta.
N. vuoden treenitauko laiskuuden, olkapäärikon, ristiselän ongelmien ja 2 vuoden pituisten opintojen takia.

Nyt olin lääkärintarkastuksessa ja kolestroli, alaverenpaine (99) ja kihtiarvot(?) vähän korkealla ;)
Tuli lääkärille luvattua, että kun uusi veritesti tehdään maaliskuussa arvot ovat paremmat.

Kunto:
Onneton, puuskuttaa kun laittaa kengät jalkaan ja vie kissahiekat roskikseen :D
Syynä totaalilepo ja pelkkä kirjoituspöytätyöskentely.
Liikuntana sohvalta jääkapille ja WC:ssä käynnit.

Pituus 182cm paino about 116kg.

Tavoitteet:
ensin paino alas n.100kg, ruokavalio ja aerobinen liikunta.
Lihasmassan palautuessa painolla ei väliä.

penkki sarja 25-30 x 100kg ja/tai 1x max +180kg
15 leukaa leveällä otteella
1000 vatsalihaspuristusta peräkkäin ilman taukoa, kyynärpäät käyvät polvissa (puhtaat suoritukset)
maastaveto polvienalta 10x200kg( heikko alaselkä, siksi vaatimaton tavoite)
jalkaprässi 4 x 10 x 430kg
Tunnin maastolenkki juosten yli sadankilon painoisena.

Aikaa heinäkuun loppuun asti koska aluussa pelkkää airobista, paskamaha ei taivu edes vatsalihasliikkeisiin.

Otan kuvat lähtötilanteesta, mutta pistetään ne tänne vasta kun on jotain kehitystä tapahtunut eli muutamia vertailukuvia.

Kommentteja? Mikä tavoitteistani tuntuu kovimmalta mikä helpoimmalta mikä on mahdoton ?
Jos minä teen nämä niin teillä pitäisi olla helpot tavoitteet :hyper::itku::whip::urjo:

No itse olen nyt varsinaisessa kesä kunnossa joten voisin tulla mukaan tähän treadiin.

Lähtökohdat (vähän erilaiset kuin teillä muilla) :

46 vuotias ukko, helmikuun alussa 47 vuotta.
N. vuoden treenitauko laiskuuden, olkapäärikon, ristiselän ongelmien ja 2 vuoden pituisten opintojen takia.

Nyt olin lääkärintarkastuksessa ja kolestroli, alaverenpaine (99) ja kihtiarvot(?) vähän korkealla ;)
Tuli lääkärille luvattua, että kun uusi veritesti tehdään maaliskuussa arvot ovat paremmat.

Kunto:
Onneton, puuskuttaa kun laittaa kengät jalkaan ja vie kissahiekat roskikseen :D
Syynä totaalilepo ja pelkkä kirjoituspöytätyöskentely.
Liikuntana sohvalta jääkapille ja WC:ssä käynnit.

Pituus 182cm paino about 116kg.

Tavoitteet:
ensin paino alas n.100kg, ruokavalio ja aerobinen liikunta.
Lihasmassan palautuessa painolla ei väliä.

penkki sarja 25-30 x 100kg ja/tai 1x max +180kg
15 leukaa leveällä otteella
1000 vatsalihaspuristusta peräkkäin ilman taukoa, kyynärpäät käyvät polvissa (puhtaat suoritukset)
maastaveto polvienalta 10x200kg( heikko alaselkä, siksi vaatimaton tavoite)
jalkaprässi 4 x 10 x 430kg

Aikaa heinäkuun loppuun asti koska aluussa pelkkää airobista, paskamaha ei taivu edes vatsalihasliikkeisiin.

Otan kuvat lähtötilanteesta, mutta pistetään ne tänne vasta kun on jotain kehitystä tapahtunut eli muutamia vertailukuvia.

Kommentteja? Mikä tavoitteistani tuntuu kovimmalta mikä helpoimmalta mikä on mahdoton ?
Jos minä teen nämä niin teillä pitäisi olla helpot tavoitteet :hyper::itku::whip::urjo:

Jos nyt et saa yhtään vatsaa tehtyä niin tuskimpa kesään mennessä 1000 saat taukoja pitämättä. Noista muista en tiedä kun ei tämänhetkisiä tuloksia ole näkyvillä.

Miun silmään nuo kaikki on mahottomia :P. Itse ku haaveilen vielä siitä 80kg penkkimaksimista. Ja kyl se muuteki taitaa olla aika kova suoritus tommosii tuloksii päästä vuodessa etenki jos on iha rapakunnossa?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jos nyt et saa yhtään vatsaa tehtyä niin tuskimpa kesään mennessä 1000 saat taukoja pitämättä. Noista muista en tiedä kun ei tämänhetkisiä tuloksia ole näkyvillä.

Tuo nyt on noista helpoin koska vatsat mulla vastaa harjoitteluun tosi hyvin.

En vaan tykkää tehdä heti niitä kuntoilun alkuun paljoa kun iso maha vastustaa enemmän kuin lisäpainot ;)

Mutta viimeksi kun oli 8kk tauko ja aloitin "jumpat" niin toi tuhat ei ollut kovin vaikea saavuttaa ja se ei ollut maksimi vaan normaali yhden sarjan veto jota ei ole järkeä pidentää.
Tuo menee automaattisesti kun olen saanut n. 3-4kk:ssa sen 16kg tiputettua ja niitä vatsoja vedetään progressiivisesti aina enemmän ja pitempään kun ploso lähtee edestä.
Tuota penkkiä jännitän enemmän koska en tiedä miten olkapää reagoi harjoitukseen.

Kunto on todella paska mutta kyllä mulla aina yli sata penkistä menee vuoden täystauonkin jalkeen koska on sellaista perus voimaa ja tuosta 116kg painosta ei kaikki kuitenkaan ole läskiä :D
Eniten on laskenut aerobinen kunto ja sen parantaminen auttaa suoraan lihasharjoitteita, koska muuten happi loppuu kun vedän lopussa(sitten kesällä) paljon pitkiä supersarjoja (oj/hauis) esim. käsille 30 sek palautuksin.

Mäki kelasin alottaa diettaamise nyt heti uude vuode jälkee et pääsis kovaan kuntoon sit kesäks. Vähä kyl tulee kirpasee ku ei oikee sit voi frendienkaa lähtee baariin ym :P Tai tietenki voi mut pakko litkii vettä.

Heitätkö ne tän hetken tulokset näytille? :)

depis taitaa olla hieman ironinen, no tällaiset 60-luvulla syntyneet äijät ovat ihan eri puusta ja pystyvät treenaamaan ihan ilman piikkejäkin.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun olen samassa tilanteessa, vaikka vuosi vuodelta nousu onkin aina vaikeampi, mutta jos loukkaantumisia ei tule niin uskon vielä pystyväni hommaan.

Ei ole mitään tämän hetken tuloksia, perjantaina tein lääkärille lupauksen aloittaa pitkään lykkäämäni treenit.

Sitä mukaa kun jotain saan tehtyä niin pistän tänne niitä tuloksia mutta aika tyhmää se on aluksi kun siihen tulee vain crosstrainingia, kävelyä, etunojapunnerrukset vatsat ja muut kotijumpat jne.

Salille en mene heti vaan yritän ainakin 2 viikkoa ellei kauemmin nostaa pohjakuntoa.

No onhan noi kaikki aika pahan kuulosia varsinkin kun itellä on tälläset siima kädet, mutta noi 1000 vatsaa on kyl helposti pahinrasti. :rock:

Itel on tarkotus vetää nyt helmikuuhun asti voimatreeniä ja sitten dietti HST-ohjelmalla. Tarkotus on kiristellä aluks huhtikuulle ja jos tarve vaatii niin siitä sitte viellä lähemmäks kesää.

10 kiloa ainakin olis tarkotus karsia.

Archey:llä on kyl kovat tavoitteet.Vaikka oliski alla treeniä mut jos siitä on se pari vuotta aikaa kun viimeks on puntannu nii voi olla aika heikoilla,mutta kukin tavallaan.

Itsellä tavoite vielä kevääseen mennes tiputtaa 4-5kg jolloin vuodessa olisi tippun sen 20kg.Ja sitten vähä lisää lihasta ja maaliskuussa alkaa sitten kiristelemään.

Ei ehkä liity, mutta 1000 vatsalihasta putkeen taitaa mennä enemmänkin aerobisen jalkatreenin puolelle..

Hankkeessa ollaan kovasti mukana. Dieetti pärähti taas käyntiin viikko sitten ja painoa sellaset 5-10kg pitäisi lähteä. Piru ku otin huonon ajankohdan vaan kun joulumässäilyt on tulossa. Karkki ei nyt muutenkaan niin kovasti innosta niin se ei ole paha, mutta jouluruoka on aina niin kauhean herkullista. Tortut, piparit, pullat, yms. ei oikein nekään onneksi maistu.
Mutta jos tässä nyt tarpeeksi pitkään oltaisiin dieetillä (ehkä helmikuuhun asti) ja sitten sitä massaa hieman repäisi kesään mennessä. Ei mitään hirmusta bulkkia kesää vasten vedetä vaan maltillinen tahti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom