Kesäkuntoon 2009

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
depis taitaa olla hieman ironinen, no tällaiset 60-luvulla syntyneet äijät ovat ihan eri puusta ja pystyvät treenaamaan ihan ilman piikkejäkin.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun olen samassa tilanteessa, vaikka vuosi vuodelta nousu onkin aina vaikeampi, mutta jos loukkaantumisia ei tule niin uskon vielä pystyväni hommaan.

Ei ole mitään tämän hetken tuloksia, perjantaina tein lääkärille lupauksen aloittaa pitkään lykkäämäni treenit.

Sitä mukaa kun jotain saan tehtyä niin pistän tänne niitä tuloksia mutta aika tyhmää se on aluksi kun siihen tulee vain crosstrainingia, kävelyä, etunojapunnerrukset vatsat ja muut kotijumpat jne.

Salille en mene heti vaan yritän ainakin 2 viikkoa ellei kauemmin nostaa pohjakuntoa.

Mitään piikeistä ole sanonut. Kysyin tuloksia pohjalle, kun meinaa tavotteet olla korkealla.

ja sitten vaihtaa sarjat takaisin 8-12, koska ainakin uskoakseni "massatreeni" auttaa parhaiten lihaskatoon ja syke itselläni nousee törkeän paljon enemmän kuin lyhyissä sarjoissa. Lisäksi meinaan ruveta tekemään liikepareja, jotta syke nousisi vielä enemmän ja fläsää palaisi vielä enemmän.

Tutkimukset aiheesta kylläkin viittaavat siihen, että lihasmassa säilyy paremmin kun treenataan raskailla raudoilla ja lyhyemmillä sarjoilla. 8-12 ei siis optimaalinen minimoimaan tuota lihasmassan menetystä. :)

Vaikkakin, olet tietysti oikeassa, jos ihan tuota rasvanpolttoa ajattelet niin sykkeen nousu on vaan positiivista.

Ite kans Maalis-Huhtikuuhun asti bulkkia ja lihasta mahdollisimman paljon. Ja sitte diettiä niin että kesäks sais kohtuu rasvattoman kondiksen. Tällä hetkellä 182/98 eli varmaan bulkin loppupuolella paino reilusti yli 100kg. Ja sitte kesän lähestyessä vapaaottelut, uinnit yms kehiin ja painoa alas päin sitte 85-90. Saas nähä miten käy. Semmonen fighter look olis tarkotus saada aikaan että kehtaa esittäytyä vähemmissä vaatteissa:D mutta kyllä se dietti kirpasee jo valmiiks kun ajattelee että siinä lihastakin lähtee joka tapauksessa. Eikä salilla käyntikään dietillä juuri kiinnosta kun voimaa häviää eikä lihasta pysty kasvattamaan:jahas:

täällä myös samantapaiset suunnitelmat, eli hurjaa bulkkia tonne maaliskuun taitteeseen ja sieltä sitten lähetään pudottelee vähän kiloja pois, jotta sitten kehtailee rannalla kävellä :D

Ei ehkä liity, mutta 1000 vatsalihasta putkeen taitaa mennä enemmänkin aerobisen jalkatreenin puolelle..

En tiedä miten olet vatsoja treenannut mutta itse pyrin puristamaan vatsalihaksilla ja yritän olla käyttämättä lonkankoukistajia.

Suoritustapa tuossa liikkeessäni on:

Selällään lattialla kömmenet korvien peittona ei niskasta vetäen
Jalat 90 asteen kulmassa polvien kohdalta ja nyt rullataan alavartaloa ylös ja päätä kohti niin että pakarat ja yläselkä irtoavat ensin lattiasta ja liikkeen lopussa kun polvet koskettavat kyynärpäitä myös alaselkä irtoaa aavistuksen lattiasta ja takaisin laskiessa ei päästetä koko pakara/hartia aluetta koskettamaan lattiaa ettei jännitys poistu kokonaan ja uusi liike.
Sarjan jälkeen vatsa on hapoilla ja tulessa mutta niihin jalkoihin ei kyllä koske ;)

Siis vatsalihas puristus, mutta pitkä liikerata kun en oikein usko niihin tuuman nytkytyksiin joita näkee tehtävän.
Liike olisi myös turhan helppo lyhyenä nytkytyksenä ja olisi vaikea laskea millainen on hyväksyttävä suoritus.

Kun olen saanut riittävän kunnon tuohon tonniin voin laittaa videon kun saan kameran lainaksi.
Tuossa on myös ideana ylipitkä sarja joka ainakin 3-4 kertaa viikossa suoritettuna polttaa jo ihan kivasti rasvaa vyötärostäkin uusimmat tutkimukset kun ovat taas kuitenkin osoittaneet että vaikka rasva palaakin tasaisesti joka puolelta kehoa, niin niiltä alueilta joita eniten rassataan se palaa enemmän.

Ja kun kun olen ollut tuon tonnin kunnossa voin sanoa että niissä lihaksissa on voimaakin enemmän kuin normaali vatsojen tekijöillä3x30 tms.).
Ei viittäkymmentä sotilaspenkkiäkään tehdä jollei maksimi ole kunnossa.
Kun polvi osuu kyynärpäähän joka kerta niin minusta suoritus on hyväksyttävä.

En tiedä miten olet vatsoja treenannut mutta itse pyrin puristamaan vatsalihaksilla ja yritän olla käyttämättä lonkankoukistajia.
--
Siis vatsalihas puristus, mutta pitkä liikerata kun en oikein usko niihin tuuman nytkytyksiin joita näkee tehtävän.
Liike olisi myös turhan helppo lyhyenä nytkytyksenä ja olisi vaikea laskea millainen on hyväksyttävä suoritus.

Siinä tapauksessa kaikki rispektit! Kuulostaa vain niin järjettömältä määrältä.

Suoritustapa tuossa liikkeessäni on....

1000 liikkeen sarjassa käytät todellakin lonkankoukistajia/jalkoja apuna ja runsaasti. Toki vatsatkin saa siitä runtua, onhan volyymi todella korkea. Kokeileppa vaikka Janda-vatsaliikkeitä jossa lonkankoukistajat eliminoidaan oikealla suoritustekniikalla täysin pois pelistä.

Saisiko myös viitteitä tuosta "uusimmat tutkimukset kun ovat taas kuitenkin osoittaneet että vaikka rasva palaakin tasaisesti joka puolelta kehoa, niin niiltä alueilta joita eniten rassataan se palaa enemmän"-väitteestä? Itse olen lukenut jonkun artikkelin missä mainittiin että verenkierto parani rasitetun lihaksen ympärillä olevassa rasvakudoksessa, mutta kohonnutta lipolyysitasoa ei havaittu.

Ja pakko sanoa vielä että kyllä se rasva palannee paremmin jos vaikka sen 1000 vatsan sijaan tekee 1000 askelkyykkyä tai hyppii hyppynarulla yhtä kauan kuin sarja kestää.

ittellänikin on tavoitteena kesäkuntoon päästä heinäkuuhun mennessä :) töitä täytyy aika kovin tehä, mutta siihen oon valmi :) Salilla käynti alkaa kunnolla 4kertaa viikossa heti tammikuun alussa kun saan kuukausikortin hankittua. tammi-helmikuun teen salin ohella 3 kertaa viikossa aeroobisen treenin. maalis-huhtikuussa nosta aeroobisen määrää 4 kertaan viikossa ja sitten kahteen viimiseen kuukauteen missä painetaan aivan täysillä loppuun asti niin 5 kertaa viikossa.. painoa pitää saada paljon tippumaan.. jos mahdollista niin jopa 20 kiloa rasvaa.. koska painoa on aivan liikaa. tänne tuun kirjoittamaan blogiin varmaa päivittäin miten sujuu ja miten paino lähtee tippumaan :)

Itsellä alkaa myös kesäkuntoon kampanja tammikuussa, tavotte on saada kroppa näyttämään hyvältä, samlla on tietty hyvä jos tulokset nousee..

Olen samaa mieltä muiden kanssa siitä että kovat on archeyn tavotteet.
Noihin on pakko olla pohjalla todella hyvä lihaskunto.. ja voimaa.
En tokikaan sano että mahdotonta, mutta mikäli pohjalla ei ole muuta kuin
iso läjä miestä niin sitten nuo tavoitteet on aika utopistisia..

1000 liikkeen sarjassa käytät todellakin lonkankoukistajia/jalkoja apuna ja runsaasti. Toki vatsatkin saa siitä runtua, onhan volyymi todella korkea. Kokeileppa vaikka Janda-vatsaliikkeitä jossa lonkankoukistajat eliminoidaan oikealla suoritustekniikalla täysin pois pelistä.

Olen noita Janda rutistuksia tehnyt siina "tonnin" kunnossa muistaakseni ainakin puoitoista sataa, voi olla enemmänkin. Kotona pidin pohkeet nahkasohvalla. Vapautan lonkankoukistajat painamalla kantapäitä alaspäin.

Saisiko myös viitteitä tuosta "uusimmat tutkimukset kun ovat taas kuitenkin osoittaneet että vaikka rasva palaakin tasaisesti joka puolelta kehoa, niin niiltä alueilta joita eniten rassataan se palaa enemmän"-väitteestä? Itse olen lukenut jonkun artikkelin missä mainittiin että verenkierto parani rasitetun lihaksen ympärillä olevassa rasvakudoksessa, mutta kohonnutta lipolyysitasoa ei havaittu.

Aika outoa jos liikkuu eikä rasvat pala.
Kuinka monta lihasryhmää tuon tutkimuksen mukaan taytyy käyttää että lipolyysitasot kohoavat?

Ja pakko sanoa vielä että kyllä se rasva palannee paremmin jos vaikka sen 1000 vatsan sijaan tekee 1000 askelkyykkyä tai hyppii hyppynarulla yhtä kauan kuin sarja kestää.

Tuhatta askelkyykkyä en tee peräkkäin yli sadan kilon painoisena, vaikka vuorottelisin jalkoja.
Narua olen hyppinyt 15 min peräkanaa, mutta sekin vaatii tällä elopainolla kuukausien totuttelun.
Kumpaakaan ei kannata tehdä jos salilla treenaa kunnolla jalkoja, muuten polttaa itsensä loppuun.
Mutta noita vatsoja voi tehdä sen tuhat, eikä se vaikuta niin paljon muihin lihasryhmiin. Vatsalihakset kun ovat ainoita, joita voi treenata useita kertoja viikossa, ilman että kehitys taantuu (ylikunto).

Kun laadin treeniohjelman, mietin tarkoin miten voin treenata useita lyhyitä sessioita päivässä, ilman että se rassaisi liikaa samoja lihasryhmiä viikkorytmin kannalta.
Tarkoitus on nopeuttaa rasvanpolttoa pitämällä aineenvaihdunta jatkuvasti päällä, useilla kovilla mutta lyhyilla treeneillä (15-30min) paivässä ja syömallä useita pienia aterioita päivän mittaan.

Salitreeni on ykkönen siihen mennessä kun kunto on riittävän kova siihen.
En mene salille, ennen kuin olen tehnyt riittävästi lihaskuntoharjoitteita kotona peruskunnon saavuttamiseksi.

Teen etunojapunneruksia rinta olkapää ja ojentaja lihaksille.
Total Gym laitteella vedän pitkiä leuanvetosarjoja ylä selälle ja hauiksille (jos haluaa vetää pitkiä leukasarjoja mainio laite).
Cross trainerilla vedän jalkoja ja alaselkää ja vatsoja varten on weiderin vatsa-/selkälaite.
Lisäksi teen pitkiä sarjoja voimapyörallä ja nyrkkeilijöiden käyttämillä kiertohyppelyillä aktivoin kyljet.

Laitan tänne ruokavalion ja viikkotreeniohjelman. Aloittaminen on vain niin helvetin vaikeaa mutta porukan epäilyt täällä kyllä kannustavat :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Total Gym laitteella vedän pitkiä leuanvetosarjoja ylä selälle ja hauiksille (jos haluaa vetää pitkiä leukasarjoja mainio laite).

0079399313302_215X215.jpg

Ylhäällä olevalla lokin muotoisella tangolla vedetään leukoja.

Voi tuntua naurettavalta, mutta tuo on helkutin hyvä laite pitkiin sarjoihin vastuksena oma paino ja veto kulmaa voi säätää.
Tarkoituksena on kayttää tällä peruskunto kaudella sitä sadan toiston systeemiä josta täälläkin on kirjoiteltu.
Kun punnerruksia ja leukoja menee sata, niin on aika valmis salille, tosin usein olen kypsynyt jo ennen sitä ja aloittanut saliharjoittelun, mutta jos jaksaa sataan yhtämittaiseen toistoon eri liikkeissä, niin varmasti saliharjoittelu alkaa kevyesti ilman "simahtamisia".

Nostan tuon ihan ylös asti jyrkimpään kulmaan ja yritän hilata toistomääran pikkuhiljaa sataan.
muuta en tuolla laitteella teekkään kuin kevennettyjä leuanvetoja.
Muita harjoituksia olivat sitten ne etunoja punnerukset, voimapyöra, vatsat, alaselkä jne. ja kaikissa lyhyet tauot ja sarjoja pidennetään ja taukoja sarjojen välillä lyhennetään(60s ->30sek->15s->0s) kunnes päästään siihen sataan toistoon ja vain yhteen sarjaan paitsi vatsalihaspuristuksessa ja nyrkkeilijän kiertohyppelyssä(kyljet) pyritään tonniin.

Aika outoa jos liikkuu eikä rasvat pala.
Kuinka monta lihasryhmää tuon tutkimuksen mukaan taytyy käyttää että lipolyysitasot kohoavat?

Hupsista, sanoin hölmösti...

Eli siis lihaksen ympärillä olevan rasvakudoksen verenkierto kasvoi, mutta lipolyysi harjoitettua lihasta ympäröivässä rasvakudoksessa ei kasvanut muualla sijaitsevaa rasvakudosta enempää. Toki siis rasva palaa, mutta ei sen tehokkaammin sieltä minkä läheltä treenattiin. Ainakaan tuossa tutkimuksessa.

Tossa joulun jälkeen, kun selkä alkaa parantua siirryn 2- tai 4-jakoiseen treeniohjelmaan, vatsat mukaan, ja rasvaprosnenttia alemmas 12 viikkoisella H.I.I.T:llä.

Osallistutaanpa tähänkin ketjuun, eli reilu 6 vkoa dieetillä ollut, 5 kg lähtenyt, eli ihan tavoitteessa mennään, vielä 3 kiloa pois ja sitten maltilliselle bulkki-dieetti syklittelylle ja tuossa huhti-toukokuussa otetaan vielä viimeiset tiukat kiristykset, että ukko on tikissä kesäkuussa, hyvin ollaan aikataulussa! :thumbs:

Kunto:
Onneton, puuskuttaa kun laittaa kengät jalkaan ja vie kissahiekat roskikseen :D
Syynä totaalilepo ja pelkkä kirjoituspöytätyöskentely.
Liikuntana sohvalta jääkapille ja WC:ssä käynnit.

1000 vatsalihaspuristusta peräkkäin ilman taukoa, kyynärpäät käyvät polvissa (puhtaat suoritukset)

Tuo 1000 vatsaa yhteen putkeen ampuu sitten jo todella paljon yli! :hyper:

Piru ku otin huonon ajankohdan vaan kun joulumässäilyt on tulossa. Karkki ei nyt muutenkaan niin kovasti innosta niin se ei ole paha, mutta jouluruoka on aina niin kauhean herkullista. Tortut, piparit, pullat, yms. ei oikein nekään onneksi maistu.

Kinkkua vaan niin ***keleesti ja kaloja. Rehuja myös. Laatikoita vähän vähemmän. Eihän sen terveellisempää ookaan. :kuola:

Tammikuun alusta dietille. Joulukuun loppuun tarkoitus syödä vapaavalintaisesti kuten jouluun kuuluu. Kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä n. 4-6kg rasvan vähennyksellä elikkä ruudut hyvin näkyviin. Myöskin lihaa olisi ennen kesää mukava saada enemmän ja enemmän ympäri kroppaa.:thumbs: Aikataulussa mennään, sikälimikäli nyt kuukauden ruokavalion hennolla tarkkailemisella lähtenyt n.2kg rasvaa. Itsehillintä kuntoon ja ruokavalio tiukaksi:whip:

mulla samat suunnitelmat kun aika monella muullakin... massaa maaliskuun loppuun ja sit 2 kk dietti niin kehtaa ulkona liikkua. Ruokavalion muutan taas vähä hiilihydraattiseksi kun on ennenkin toiminut.

miten pääsisin rantakuntoon kesä 2009 viimestään sillo? omistan normaalin päärynävartalon ja kuntoilulaitteita en juurikaan salilla ei ole varaa käydä...
omistan nyrkkeilysäkin, 1-5kilon painot ja leuanveto tangon ja olen 14 vuotias..

Leuanvetoa kapealla ja leveällä myötä ja vastaotteella, punnerruksia leveällä ja kapealla asennolla, sukelluspunnerruksia (dive bomber), jalankohotuksia pitämällä käsillä sängynpäädystä kiinni (sitten kun istumaannousu on liian kevyttä tehokkaaseen treeniin) jalan kohotuksia leuanvetotangossa jalat koukuss tai suorina jos on jo kehitystä tullut, aamulla hiilaripitosta ruokaa ja illalla proteiinipitoista, syö usein ja vähän kerralla, lenkkeile, ja kuntoile ennen ruokailua. Ainakin tossa luulis olevan jotain. Tietävämmät saa täydentää :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom