1000 liikkeen sarjassa käytät todellakin lonkankoukistajia/jalkoja apuna ja runsaasti. Toki vatsatkin saa siitä runtua, onhan volyymi todella korkea. Kokeileppa vaikka Janda-vatsaliikkeitä jossa lonkankoukistajat eliminoidaan oikealla suoritustekniikalla täysin pois pelistä.
Olen noita Janda rutistuksia tehnyt siina "tonnin" kunnossa muistaakseni ainakin puoitoista sataa, voi olla enemmänkin. Kotona pidin pohkeet nahkasohvalla. Vapautan lonkankoukistajat painamalla kantapäitä alaspäin.
Saisiko myös viitteitä tuosta "uusimmat tutkimukset kun ovat taas kuitenkin osoittaneet että vaikka rasva palaakin tasaisesti joka puolelta kehoa, niin niiltä alueilta joita eniten rassataan se palaa enemmän"-väitteestä? Itse olen lukenut jonkun artikkelin missä mainittiin että verenkierto parani rasitetun lihaksen ympärillä olevassa rasvakudoksessa, mutta kohonnutta lipolyysitasoa ei havaittu.
Aika outoa jos liikkuu eikä rasvat pala.
Kuinka monta lihasryhmää tuon tutkimuksen mukaan taytyy käyttää että lipolyysitasot kohoavat?
Ja pakko sanoa vielä että kyllä se rasva palannee paremmin jos vaikka sen 1000 vatsan sijaan tekee 1000 askelkyykkyä tai hyppii hyppynarulla yhtä kauan kuin sarja kestää.
Tuhatta askelkyykkyä en tee peräkkäin yli sadan kilon painoisena, vaikka vuorottelisin jalkoja.
Narua olen hyppinyt 15 min peräkanaa, mutta sekin vaatii tällä elopainolla kuukausien totuttelun.
Kumpaakaan ei kannata tehdä jos salilla treenaa kunnolla jalkoja, muuten polttaa itsensä loppuun.
Mutta noita vatsoja voi tehdä sen tuhat, eikä se vaikuta niin paljon muihin lihasryhmiin. Vatsalihakset kun ovat ainoita, joita voi treenata useita kertoja viikossa, ilman että kehitys taantuu (ylikunto).
Kun laadin treeniohjelman, mietin tarkoin miten voin treenata useita lyhyitä sessioita päivässä, ilman että se rassaisi liikaa samoja lihasryhmiä viikkorytmin kannalta.
Tarkoitus on nopeuttaa rasvanpolttoa pitämällä aineenvaihdunta jatkuvasti päällä, useilla kovilla mutta lyhyilla treeneillä (15-30min) paivässä ja syömallä useita pienia aterioita päivän mittaan.
Salitreeni on ykkönen siihen mennessä kun kunto on riittävän kova siihen.
En mene salille, ennen kuin olen tehnyt riittävästi lihaskuntoharjoitteita kotona peruskunnon saavuttamiseksi.
Teen etunojapunneruksia rinta olkapää ja ojentaja lihaksille.
Total Gym laitteella vedän pitkiä leuanvetosarjoja ylä selälle ja hauiksille (jos haluaa vetää pitkiä leukasarjoja mainio laite).
Cross trainerilla vedän jalkoja ja alaselkää ja vatsoja varten on weiderin vatsa-/selkälaite.
Lisäksi teen pitkiä sarjoja voimapyörallä ja nyrkkeilijöiden käyttämillä kiertohyppelyillä aktivoin kyljet.
Laitan tänne ruokavalion ja viikkotreeniohjelman. Aloittaminen on vain niin helvetin vaikeaa mutta porukan epäilyt täällä kyllä kannustavat :piis: