Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinkakohan muuten, olisiko mitaan hyotya lahtea aamulla 30minuutin kavelylenkille(joka suoritettaisiin ilman hikoilua)? Ei oikein viittisi herata aamulla 5.30 aikoihin herata 60minuutiksi kavelemaan mutta 6.00 onnistuisi jo. Ja hikoilua koittaisin loppuun asti valttaa koska ei viittisi kahteen kertaan paivassa suihkuun menna atooppisen ihon takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porukka jo nyt alottanu kesäkuntoon 2006 -projektin!
Mulla itellä alkaa kun Talvikuntoon 2005 -projekti on ohi, eli penkki 100kg, paino 90kg, kyykky enemmän kun penkki ja hauis/ojentaja-akseli 40cm. Saa nähdä meneekö kesäkuntoon 2007 -projektiks vai täyttyykö tavoitteet ajoissa.

Tällä hetkellä penkki 90kg, kyykky 90kg, paino 85kg ja hauis 39cm...

Fergus, kyllä aerobisen liikunnan olisi hyvä kestää n.45-60 minuuttia, että rasva alkaisi palaa. Itsekin olen huomannut, että vähän tahtoo väsyttää jos aamulla aikoo uhrata tunnin lenkkeilylle. Koulu nimittäin alkaa jo klo. 8.00 ja sitä ennen pitäisi käydä suihkussa ja syödä.:jahas:

Iho-ongelma on hankalampi homma. En osaa siihen antaa hyvää neuvoa.

Minä päivinä kannattaisi pitää mitkäkin kalorit? Mulla alkaa siis kalorinvaihtelut akselilla 1 500/1 700/1 900kcal ja treenipäivät ovat maanantai, tiistai, keskiviikko ja perjantai. Kannattaisiko viikonloppuna vetäistä nuo 1 500kcal, vaiko miten?

Veki niin ja tosiaan alkaahan mulla se koulu jo 7.30 ja autolla pitaa lahtea 7 aikoihin kotoa etta kerkee. Ja kyllahan 5 minuutin HIIT aamulla polttaisi hyvin kaloreita/rasvaa (jalkipoltolla), mutta tosiaan sinne suihkuun kun ei kehtaisi menna eika olo ole erityisen mieluisa hikisena. Joten ehdottaisit vajaan tunnin kavelylenkkeja heti aamulla? Jos sitten vain kevyesti ottaisin vahan teeta mukaan ja lahtisin kappailemaan ja toivoisin ettei ihan jaassa olla takas tullessa, toki nuo lenkit auttaisivat koulussa aamulla keskittymiseenkin. No pistetaan testiin heti huomenna kun sattuu koulussa muutenkin olemaan vain puolikas paiva :D

Fergus sanoi:
Veki niin ja tosiaan alkaahan mulla se koulu jo 7.30 ja autolla pitaa lahtea 7 aikoihin kotoa etta kerkee. Ja kyllahan 5 minuutin HIIT aamulla polttaisi hyvin kaloreita/rasvaa (jalkipoltolla), mutta tosiaan sinne suihkuun kun ei kehtaisi menna eika olo ole erityisen mieluisa hikisena. Joten ehdottaisit vajaan tunnin kavelylenkkeja heti aamulla? Jos sitten vain kevyesti ottaisin vahan teeta mukaan ja lahtisin kappailemaan ja toivoisin ettei ihan jaassa olla takas tullessa, toki nuo lenkit auttaisivat koulussa aamulla keskittymiseenkin. No pistetaan testiin heti huomenna kun sattuu koulussa muutenkin olemaan vain puolikas paiva :D

Kerroppa yksikin hyvä syy mikset voisi suihkussa käydä ennen kouluun menoa? Ja miten hitossa meinasit jolkotella tuon tunnin kävelylenkin jos siinä ei hiki tule, aika hitaasti saa mennä.

Eli jos yleensä meinaa aamuaerobista tehdä, niin suosiolla kunnon teholla ja suihkuun sen jälkeen, siinä herääkin mukavasti.

Timba79 sanoi:
Kerroppa yksikin hyvä syy mikset voisi suihkussa käydä ennen kouluun menoa? Ja miten hitossa meinasit jolkotella tuon tunnin kävelylenkin jos siinä ei hiki tule, aika hitaasti saa mennä.

Eli jos yleensä meinaa aamuaerobista tehdä, niin suosiolla kunnon teholla ja suihkuun sen jälkeen, siinä herääkin mukavasti.

Luitkos Ferguksen aikaisemman viestin: Suihkuun ei viitsisi mennä atooppisen ihon takia.

Meah sanoi:
Luitkos Ferguksen aikaisemman viestin: Suihkuun ei viitsisi mennä atooppisen ihon takia.

Tuo jäi huomaamatta, eli ingoreen tuo mun edellinen viesti vain, eli mun moka.

Ehkä kannattaisi suosiolla alkaa vetämään tarkkaan kaloreiden kanssa tuo dieetti, eli mahdollisimman vähillä aerobisilla. Ei se aerobinen ole mikään pakollinen edellytys rasvanpolttoon kuitenkaan.

burdock sanoi:
Minä päivinä kannattaisi pitää mitkäkin kalorit? Mulla alkaa siis kalorinvaihtelut akselilla 1 500/1 700/1 900kcal ja treenipäivät ovat maanantai, tiistai, keskiviikko ja perjantai. Kannattaisiko viikonloppuna vetäistä nuo 1 500kcal, vaiko miten?

salipäivinä korkeimmat kalorit. aerobisen liikunnan päivinä toiseksi suurimmat ja lepopäivinä pienemmit, mutta välillä on hyvä vaikka vaihtaa lepopäiväksi suuremmat kalorit, jotta kroppa saa energiaa ja palautuu paremmin viikon treeneistä...

92kg:ssa ollaan. Nyt n. 3 viikkoa paino junnannut ja tullut jopa hieman ylöspäin, vaikka yläkanttiin laskettuna kiloaloreita on tullut 2200-2300/päiväl.

Pakko varmaan kokeilla vetäisyä ihan tuonne 1200-1400kcaliin viikoksi ja katsoa mitä tapahtuu.

Sellainen pässinvässykkä olen, etten oikein saa aamuaerobista/hiittiä tehtyä, vaikka ilmaiseksi pääsisi salille joka aamu helposti polkemaan kuntopyörää.

Timba79 sanoi:
Ehkä kannattaisi suosiolla alkaa vetämään tarkkaan kaloreiden kanssa tuo dieetti, eli mahdollisimman vähillä aerobisilla. Ei se aerobinen ole mikään pakollinen edellytys rasvanpolttoon kuitenkaan.

Tai tehdä se aerobinen ennen sitä ilta?suihkussa käyntiä. Ei tuo aamuaerobinen niin ehdoton ole.

emil sanoi:
Tai tehdä se aerobinen ennen sitä ilta?suihkussa käyntiä. Ei tuo aamuaerobinen niin ehdoton ole.

Näin on tai sitten puntin jälkeen 20-30 min. Näin teen itse usein.

Timba, kylla mulla tuota aerobistakin ihan hyvin tulee mutta meinasin nyt vahan jotain ekstraa aamulla tehda kun kumminkin rasvanpolttovaikutus aamuisin parempi. Punttia/aerobista kun nyt tulee se about 6-7h viikolla + jos viikonloppuna jotain teen niin aamuaerobista tosin harvoin. Nuo kalorit mulle se isoin ongelma toki ku rakastan syomista ja kaikkee ruokaa. No mutta 3 viikkoa viela synttareihin ja sitten lopetetaan dietit ja lahempana kesaa ehka lisaa.

8 viikkoa dieettiä takana ja 8 kiloa painoa lähtenyt. Onkohan tahti ollut kuitenkin liian nopeeta, väistämättä varmaan lihoja lähteny, rasva% oli ennen diettiä 20, nyt voisi arvioida johonkin 15% paikkeille.

Aerobista ei juuri tule harrastettua, mutta duuni on fyysistä ja varmaan voidaan laskea aerobiseksi. :)

Seitsemäs -1000 kcal diettiviikko on kohta ohi ja läskiä on lähtenyt 84 kg -> 77 kg vaikka välillä näyttikin huonolta.

Alkaa kuitenkin pikkuhiljaa tuntumaan päässä tämä projekti ja salillä käymiseen saa välillä hakea todella motivaatiota -- varsinkin kun välillä tulee todella motivoivaa kommenttia tyyliin "miksi sä käyt salilla dietin aikana kun et voi kasvaa miinuskaloreilla/et palaudu kunnolla/on voimat vähissä?". Niinkuin en olisi itse tuollaista havainnut. :curs: Aerobinen on tosin sujunut hyvin.

Onneksi tätä on jäljellä enää 2-3 viikkoa ja nekin enää -500 kcal/-200 kcal/0 kcal askelluksella kohti uutta kasvutreenikautta. :)

Kyllä on kannattanut. Vielä löytyy rasvaa tisseistä ja kahvaa on vyötäröllä, mutta 91 kg:n alkutilanteeseen (2005 kesä) verrattuna eroa on järkyttävästi sekä ulkonäössä ja olossa. Noita pikkurasvoja en lähde kituuttamaan enää pois.

Fergus sanoi:
Kuinkakohan muuten, olisiko mitaan hyotya lahtea aamulla 30minuutin kavelylenkille(joka suoritettaisiin ilman hikoilua)? Ei oikein viittisi herata aamulla 5.30 aikoihin herata 60minuutiksi kavelemaan mutta 6.00 onnistuisi jo. Ja hikoilua koittaisin loppuun asti valttaa koska ei viittisi kahteen kertaan paivassa suihkuun menna atooppisen ihon takia.

Kyllähän 30 min. aamuaerobinenkin auttaa jo rasvanpoltossa, mutta kyllä siinä täytyy hiki tulla. Tuo atooppinen iho on kyllä ikävä ongelma. Itselläni on tällä hetkellä ihottumaa/kuiva iho lähes joka puolella, että tiedän kyllä millaista se on. Minä en kuitenkaan kykenisi elämään ilman minkäänlaista aerobista treeniä, jotenka käyn juoksemassa/kävelemässä ne lenkkini ja menen urhoollisesti suihkuun vaikka sitten kahdesti päivässä, tosin olen pyrkinyt minimoimaan nuo suihkuttelut korkeintaan yhteen päivässä.
Voisithan tehdä sen aerobisen vaikka sinne treenin päätteeksi. Ajaa saman asian, kuin aamuaerobinen.

Oletkos muuten ikinä kokeillut vähähiilarista tuohon atooppisen ihon hoitoon? Sillä on meinaan saatu erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi atooppisen ihon(ja muidenkin iho-ongelmien) suhteen. :)

edit: Oli näköjään useammassakin postissa tuota treenin jälkeistä aerobista ehdoteltu.

Vahahiilarista? No perkele eipa oo kylla edes mielessa kayny tommone :D Onkoha tolle ihan jotain tieteellisia perusteita vai joku kokeillu? Voishan tota perjaattees kysasta laakarilta ku pitanee menna muutenki ihoa vaihteeks nayttamaan. En tieda kylla siita sitten miten mahtaa mulla tuo vahahiilarinen luonnistua kun en tosiaan ole niita jotka omaa kunnon tahdonvoiman... Vissiin muuten treenit karsii aika lailla jos tekee aerobisen ennen treenia? Sinansa paska nakki ku ennen treenia ois tunti aikaa mutta treenin jalkeen ei kauheesti ehdi...

Mitenkään mahdollista päästä vielä kesäkuntoon? Painoa ~83, pituutta 175 ja maha ja tissit löytyy... Liikaa läskiä. Ensimmäistä kertaa dieetillä. Aamuaerobista oon alkanu harrastamaan 3-4 kertaa viikossa ja vähän jo ruokailua yrittäny parantaa. Ongelma on vain, ettei tiedä mitä syödä aamupalaksi, mitä iltapalaksi jne. Mitä kannattais aamuaerobisen jälkeen syödä?

Alaser sanoi:
Mitenkään mahdollista päästä vielä kesäkuntoon? Painoa ~83, pituutta 175 ja maha ja tissit löytyy... Liikaa läskiä. Ensimmäistä kertaa dieetillä. Aamuaerobista oon alkanu harrastamaan 3-4 kertaa viikossa ja vähän jo ruokailua yrittäny parantaa. Ongelma on vain, ettei tiedä mitä syödä aamupalaksi, mitä iltapalaksi jne. Mitä kannattais aamuaerobisen jälkeen syödä?

Kyllä varmasti kaikki mahdollisuudet on kesäkuntoon ehtiä. Riippuu tietenkin kuinka paljon rasvaa on poltettavana.

Olennaista on että syöt vähemmän kuin kulutat eli noin -500 kcal alle kulutuksen vaikka aluksi. Aamupalaa ei kannattane heti aerobisen jälkeen syödä vaan odottaa n. tunti, jotta rasvaa palaa myös aerobisen jälkeen. Aamupalalla söisin hiilihydraatti ja proteiini painotteisesti eli esim. puuroa, raejuustoa, rahkaa mysliä. Itse syön aamupalalla näin dieetillä purkin rahkaa, jogurttia ja mysliä, sekä hedelmän (esim. mandariinin). Hiilihydraattien syöntiä kannattaa painottaa aamuun ja päivään.

Illalla on sitten syytä vähentää hiilihydraattien syöntiä ja syödä lähinnä proteiinia ja rasvaa. Esim. raejuustoa, oliiviöljyä, lihaa (esim. kalkkunaleikettä).

Lue alla oleva threadi. Sieltä löytyy paljolti informaatioita.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Netistä löytyy palveluita kulutuksen arviointiin sekä ruokapäiväkirjan ylläpitoon, esim. http://www.kalorilaskuri.fi

Absoluuttisia ohjeita on vaikea antaa eli olennaista on että arvioit kulutuksesi ja syöt sitten alle kulutuksen. Jos rasvan palaminen pysähtyy voi kaloreita laskea ja/tai lisätä aerobisen määrää. Erilaisia jakaumia ravintoaineiden suhteen llöytyy pilvin pimein. Itse olen käyttänyt nyt dieetillä mm. jakaumaa 35/40/25 eli 35 % energiasta proteiineista, 40 % energiasta hiilareista ja 25% rasvasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom