Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
B.O.S.S. sanoi:
Ite teen mahdollisuuksien mukaan justiinsa toisin päin -olikin ajatuksena ottaa tämä "filosofia" mukaan tähän ketjuun.

Olipa hyvä nosto tuo lasikuitujeesuksen postaus. Vaikka se onki tullu monesti luettua, niin hyvää muistin virkistystä.

Hmm.. voishan sitä oikeastaan tolleen vetää itsekin, vaikk sitten sillä dieettidieetillä :)

No, onneks nyt ihan ei vielä oo dieettaamisen aika, edelleen viime vuoteen vedoten nyt on tullu pidettyä kalorit maltillisemalla tasolla ja tuloksiakin on saanut paranneltua -> dieetistä ei tule kovinkaan rankka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hankmo sanoi:
Joskus oikein pistää miettimään kannattaisko edes laskea kaloreita vai vetää ihan perstuntumalta.. Sais vaan kerran tän elämän aikana rasvat alas ja sit pysymään ne siellä..
Kun kerran näkee sen vaivan että laskee dietin ajan kalorit ja makroravinteet, niin siinä oppii nopeasti esimerkiksi sen mitä mahtuu n. 500-600 kcal proteiinirikkaaseen päivälliseen ja miltä sellainen näyttää. Kun dietti (ja ruokakirjanpito) loppuu, niin tuosta taidosta on huomattava apu rasvojen alhaalla pitämisessä.

Tässä ollaan kevättä kohti menossa ja paino onkin tullut jo muutaman kilon alaspäin ihan ruokavalion muutoksella...
Tällä hetkellä mittoja 183/92 ja n. 5 kg olisi vielä tavoitteena saada alaspäin, otin aluksi hieman ehkä liian tiukan ruokavalion n. 2300 kcal / vrk, ja tuntuu paino tippuvan aika tasaisesti, eikä enää edes huomaa ettei syö ku porsas enää, proteinit olen yrittänyt pitää korkealla ja vähentää hiilareita 40/25/35.

Nyt kuitenkin oon miettiny tuota low-carp hommaa ja olisin kysässy porukalta, että minkalaisia safkoja porukka low-carpilla vetelee ja paljon tulee hiilareita (n. 50g?) päivässä ja mistä lähteistä???

Dietti lähti vähäsen suunniteltua myöhemmin kunnolla käyntiin. Tosin pientä miinusta on ollu vuodenvaihteesta asti. Paino kävi "parhaillaan" päälle 105 kg, nyt tänä aamuna 101,5 kg. Tavoite olis tuolla 90 kg:ssa.

3x viikossa käyn uimassa aamulla + kerran viikkoo jääkiekko. Nyt paino on pudonnu n. 1 kg/viikko vauhtia, mutta kun tästä ruvetaan lähestymään 90kg:ta epäilen että pudotus alkaa hidastua. Jos jaksasin olla 16 vk dietillä ja kattoo sitten mikä on tilanne.

kisskiss sanoi:
Tavoite olis tuolla 90 kg:ssa.

Siis minkälainen kunto on tavoitteena? Jos puhutaan kohtuullisen tiukasta kunnosta niin 17-vuotiaana ja 177cm pitkänä kaverina saat pudottaa painon lähemmäs 70 kuin 80kg.

Meillä on lähtöpaino about sama ja fläsää riittää molemmilla sen verran ettei se painon putoaminen todellakaan mitään hidastu 90 kg:n kohdalla. Nyt on hyvää aikaa vetää paino paljon alemmas kuin 90 ennen kesää :whip:

eiku semmone juttu tuli vaa mielee että vedättekö yleensä proteiini juomat veteen sekotetuna??

siis mä tykkään sekottaa niitä makujauhoja maitoon koska vedessä ne maistuu nii laihalta :(

mut ongelma on vaa se etr siit tulee aikas paljo lisä kaloreita ja hiilareita:curs:
et oisko kellää mitää hyvää vaihtoehtoo maidolle??

Entäs mehu? Ihan tavallinen tiiviste, vaikka appelsiinin makunen. Itse oon sekottanu palkkarin ainekset puoleen litraan mehua. Mehuhan sisältää hiilareita, joten maltoa en ole käyttänyt suhteessa 50/50. Jonkun verran "lisämausteeksi". En tiedä sitten onko optimaalista imeytymisen kannalta.

Ensin varsinaiseen aiheeseen, allekirjoittanut on asetetussa aikataulussa, ja enkä edelleenkään kertaakaan en ole vielä laskenu kaloreita, vaaka näyttää hieman reilu 2 kg vähemmän aamupainoksi.

Aamuaerobiset on jääny viikonloppuun (su-la), kun on unirytmi aivan p*rseellään, eikä tunnu asettuvan. Mutta jossain vaiheessa tarkotus lisätä myös sen määrää. Käytännössä nyt siis olen vähentäny pelkästään hiilareita.

Aikaisemmin niin rakkaita mäsäpäiviäkään en oo harrastanu, kun ei tunnu olevan mitään tarvetta, mässyt on ollu viimesen kk:n aikana 1 kevyehkö ateria ranskalaisia majoneesisoossilla ja paneroitua kalaa pienessä krapulassa, leffassa kun tuli käytyä niin 1 normipönttö poppareita ja toisella kerralla 1 pieni pönttö pippurirenkaita. Huuh. :whip:

Jepi sanoi:
eiku semmone juttu tuli vaa mielee että vedättekö yleensä proteiini juomat veteen sekotetuna??

siis mä tykkään sekottaa niitä makujauhoja maitoon koska vedessä ne maistuu nii laihalta :(

mut ongelma on vaa se etr siit tulee aikas paljo lisä kaloreita ja hiilareita:curs:
et oisko kellää mitää hyvää vaihtoehtoo maidolle??
Myös sokeriton mehu, esim. Funlight tms. sillon kun ei ole palkkarista kyse.

Ei tosin toimi jos sulla on suklaan, minttusuklaan tai kahvinmakusia jouhoja. :lol2: Mutta helposti esim. mansikan ja vadelman makusiin, mitkä tosin IMO toimii veteen sekotettuna.

Vahan paivitysta, paino nyt laskenut 83.6kg -> 77.7kg ja pituus yllatys sinansa pysynyt samana. Mites teilla muilla, onko laskenut tulokset salilla? Mina tuossa yks paiva koitin penkata ja tuli todettua etta alle 2.5kg on penkkiykkonen laskenut vaikka kiloja on lahtenyt about 6. Jostain kun olin lukevinani etta porukalla tippunut penkki 2x enemman kuin paino? Dietin voisi melkein syntymapaivana lopettaa 9.3. jos olisi paassyt tyydyttavaan kuntoon, olisi kylla paras syntymapaivalahja ikina =)

Tavoitteena olisi 3-5 kiloa saada pois, mutta ei ole mitään kokemusta dieeteistä yms. Nyt painoa noin 71 kiloa (pituus 182cm), ja päkki olisi hyvä saada kesäksi näkyviin :D .

Urheilua tulee viikottain ihan hyvin, fudista on pari kertaa viikossa ja lisäksi pyrin käymään 2-3 kertaa salilla. Silloin tällöin tulee myös lenkkeiltyä, hiihdettyä yms. Nyt kävelen melko paljon ja pyöräilykausi alkaapi varmaan lumien vähän sulettua ja jatkuu yleensä joulukuuhun asti.

Pohdiskelin, että en koe tarpeelliseksi kovin suurta ruokailumuutosta tehdä, sillä painoa ei ole niin paljon tiputettavana ja keväällä urheilumäärät kasvavat joten sekin auttaa paljon. Jotain olisi hyvä tehdä ja kun nälkä tuppaa kuitenkin olemaan lähes koko ajan niin mietinkin että olisiko jotain nälkää vievää juttua jota voi syödä ihan surutta niin paljon kuin huvittaa? Mandariineja olen syönyt aika paljon viime aikoina ja vaikuttavat ihan hyviltä tähän, mutta olisiko jotain ehdotuksia tähän liittyen?

Aamupalaa koskien tarvitsisin myös vinkkejä. Nykyään syön yhden banaanin ja juon 2-3dl bahi-tuoremehua aamuisin. Kannattaisiko lisätä muroja maidossa tms tähän vielä? Välipalojen suhteen myös vinkkejä, kiitos! Välipalaksi syön yleensä ihan vain vaaleaa leipää, meetvurstia tai juustoa päälle ja maitoa lisäksi. Olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa?

Ja tietenkin nyt lähinnä pitää karsia nuo ylimääräiset suklaat yms pois ruokavaliosta... :)

Tornatore sanoi:
Tavoitteena olisi 3-5 kiloa saada pois, mutta ei ole mitään kokemusta dieeteistä yms. Nyt painoa noin 71 kiloa (pituus 182cm), ja päkki olisi hyvä saada kesäksi näkyviin :D .

Urheilua tulee viikottain ihan hyvin, fudista on pari kertaa viikossa ja lisäksi pyrin käymään 2-3 kertaa salilla. Silloin tällöin tulee myös lenkkeiltyä, hiihdettyä yms. Nyt kävelen melko paljon ja pyöräilykausi alkaapi varmaan lumien vähän sulettua ja jatkuu yleensä joulukuuhun asti.

Pohdiskelin, että en koe tarpeelliseksi kovin suurta ruokailumuutosta tehdä, sillä painoa ei ole niin paljon tiputettavana ja keväällä urheilumäärät kasvavat joten sekin auttaa paljon. Jotain olisi hyvä tehdä ja kun nälkä tuppaa kuitenkin olemaan lähes koko ajan niin mietinkin että olisiko jotain nälkää vievää juttua jota voi syödä ihan surutta niin paljon kuin huvittaa? Mandariineja olen syönyt aika paljon viime aikoina ja vaikuttavat ihan hyviltä tähän, mutta olisiko jotain ehdotuksia tähän liittyen?

Aamupalaa koskien tarvitsisin myös vinkkejä. Nykyään syön yhden banaanin ja juon 2-3dl bahi-tuoremehua aamuisin. Kannattaisiko lisätä muroja maidossa tms tähän vielä? Välipalojen suhteen myös vinkkejä, kiitos! Välipalaksi syön yleensä ihan vain vaaleaa leipää, meetvurstia tai juustoa päälle ja maitoa lisäksi. Olisiko jotain parempaa vaihtoehtoa?

Ja tietenkin nyt lähinnä pitää karsia nuo ylimääräiset suklaat yms pois ruokavaliosta... :)

Vaalea leipä kannattaa vaihtaa ruisleipään. Aamulla pitää saada tarpeeksi hitaita hiilihydraatteja(kaurapuuro). Proteiinia vähintään se 150g päivässä.
Kun nämä asiat on kunnossa, niin lasket päivittäisenm peruslulutuksesi (22 x omapaino+500) ja rupeat syömään sen verran. Jos paino ei viikon jälkeen ole tippunut, niin vähennät kalorien määrää.

Ei mulla ole pena ikinä huonommalla ruokavaliolla tippunu tai tuloskehitys loppunu. Mutta tietenkin yksilöllinen juttu. Syö vaan kunnolla 1,5 ennen reeniä. Itelläki ois eka dietti edessä, eikä mitään hajua ruokailuista sun muista. Eli nyt tammikuun alusta asti ollaan bulkilla oltu ja maaliskuun lopulla aletaan sitten kiristelemään. Jo pelkästään oon nyt saanu huomattavia lihaskasvullisia tuloksia tässä 1,5 kuussa, koska oon harjottellu syömään KUNNOLLA ja 2-jakoisella ohjelmalla. Tätä ennen reenailin miten sattuu ohjelmilla. Voimallinen kehitys on ollu ihan ok, mutta sillon ei pattia paljoa tarttunu. Eli reenaan body tyyliin, mutta kyykky, mave ja pena reenataan enemmän voimaa hakien. Nyt on semmonen kehitys penassa ja mavessa, että en sitä pitkillä sarjoilla haluu pilata. Nyt kokeilussa 5x5 jne..
Mutta antakaas neuvoja dietille.
Ekana vaikka annan normipäivän ruokavalion:

Aamupala 6.00, kahvi, jugurtti. -> töihin.
Töissä 7.00, pari palaa leipää missä juustoa ja balkkania.
11.15, joku saarioisten mikroruoka tms. ja pari sämpylää.
15.00 100g american pro slow proteiinia ja 50g maltoa. ja pari palaa leipää.
17.00. Jauhelihakastiketta reilusti ja 4 perunaa. Salaattia, sämpylä.
18.30. Ennen salia pikkase tota american pro slow proteiinia.
19.00 salille.
21.00 iltapala. Raejuusto purkki, tonnikala purkki. Muutama leipä ja banaani.

Tossa normipäivä. Eli käyn joka toinen päivä salilla ja 2-jakosella ohjelmalla reenaan. Pituutta 177/73kg. Rasvaa nyt ei niin hirveesti kerry esim käsiin jne. Mutta pientä päärynä vatsaa havaittavissa. Lonkkiin ja mahaan kertyy.. Ne pitää saada pois kesäks ja kesän jälkeen sitten uutta bulkkia jne..

Olen ollut jo 2,5kk dietillä, ja nyt se paino vihdoin nytkähti lähtemään alaspäin :eek: Kaikkea tuli kokeiltua, jopa 1600 kcal/päivä-viikkoa (jonka aikana paino nousi 3kg :lol2: )
Nyt on ohjelmassa viikon aikana 4x sali, 3x wondo-treenit ja 3-5x aamuHIITti portaissa. Kaloreita 2050/pvä, ja painoa 72,5kg 170cm miehellä. :jahas: Koska olen tämmöinen kynäniska, niin tosta 8kg voi hyvin ottaa pois ja katsoa sitten jos saisi vaikka lihaksen tai pari tilalle :p

Alon hiljattain dietille. Nyt oikeestaan ensimmäiselle kunnon sellaiselle. Ajattelin käyttää avuksi kalorilaskuria. Sen mukaan mun pitäs syödä päivässä n. 2100 kcal pudottaakseni painoa 500 g/vko. Onko hyvä määrä vai vähennänkö lisää? Paino 86 kg ja pituus 172 cm.

Aamuaerobinen buustaa rasvanlähtöä kivasti - on empiiristä tutkimusta aiheesta, sillä sain vihdoin jenkkakahvatkin pois. Tekee aamutreenin vaikka vain kerran-pari viikossa, mutta kunnollisesti niin taatusti tulee tulosta :arvi:

Patteri_ sanoi:
Ei mulla ole pena ikinä huonommalla ruokavaliolla tippunu tai tuloskehitys loppunu. Mutta tietenkin yksilöllinen juttu. Syö vaan kunnolla 1,5 ennen reeniä. Itelläki ois eka dietti edessä, eikä mitään hajua ruokailuista sun muista. Eli nyt tammikuun alusta asti ollaan bulkilla oltu ja maaliskuun lopulla aletaan sitten kiristelemään. Jo pelkästään oon nyt saanu huomattavia lihaskasvullisia tuloksia tässä 1,5 kuussa, koska oon harjottellu syömään KUNNOLLA ja 2-jakoisella ohjelmalla. Tätä ennen reenailin miten sattuu ohjelmilla. Voimallinen kehitys on ollu ihan ok, mutta sillon ei pattia paljoa tarttunu. Eli reenaan body tyyliin, mutta kyykky, mave ja pena reenataan enemmän voimaa hakien. Nyt on semmonen kehitys penassa ja mavessa, että en sitä pitkillä sarjoilla haluu pilata. Nyt kokeilussa 5x5 jne..
Mutta antakaas neuvoja dietille.
Ekana vaikka annan normipäivän ruokavalion:

Aamupala 6.00, kahvi, jugurtti. -> töihin.
Töissä 7.00, pari palaa leipää missä juustoa ja balkkania.
11.15, joku saarioisten mikroruoka tms. ja pari sämpylää.
15.00 100g american pro slow proteiinia ja 50g maltoa. ja pari palaa leipää.
17.00. Jauhelihakastiketta reilusti ja 4 perunaa. Salaattia, sämpylä.
18.30. Ennen salia pikkase tota american pro slow proteiinia.
19.00 salille.
21.00 iltapala. Raejuusto purkki, tonnikala purkki. Muutama leipä ja banaani.

Tossa normipäivä. Eli käyn joka toinen päivä salilla ja 2-jakosella ohjelmalla reenaan. Pituutta 177/73kg. Rasvaa nyt ei niin hirveesti kerry esim käsiin jne. Mutta pientä päärynä vatsaa havaittavissa. Lonkkiin ja mahaan kertyy.. Ne pitää saada pois kesäks ja kesän jälkeen sitten uutta bulkkia jne..

Edit: Laskin tuossa, että syön kaloreita noin 3300kcal. Nyt bulkilla.
Antakaas nyt joku vinkkejä millä kilot pois. Juoksijaks musta ei oo. Ei kiinnosta. Sulkapalloa kaverin kans ruvetaan pelaa sit dietillä ehkä. Mites onks tämmöne ihan tyhmä systeemi dietillä, että reenin jälkeen vetäs esim soutulaitetta puolisen tuntia? Ja pitää saada laihduttuu sillee, et "lihatkin" säilyy. Ne vähäiset mitä on :kippis1:

veeaaa sanoi:
Alon hiljattain dietille. Nyt oikeestaan ensimmäiselle kunnon sellaiselle. Ajattelin käyttää avuksi kalorilaskuria. Sen mukaan mun pitäs syödä päivässä n. 2100 kcal pudottaakseni painoa 500 g/vko. Onko hyvä määrä vai vähennänkö lisää? Paino 86 kg ja pituus 172 cm.

Riippunee ihan oman urheilun ja muun aktiivisuuden määrästä, samoin kuin siitä kuin paljon tosta 86 kilosta on rasvaa ja paljon lihasta.

2 viikkoa tarkalleen diettiä takana ja aamupaino tipahtanut 106kg->103kg. Pikkuhiljaa etiäppäin :). Vielä 8kg ekaan etappiin ja toivottavasti myös usko riittä ä vielä sinne 90kg asti...

Dieetti alkaa, mihin asti putoaa...

Eli lähtötilanne seuraava:

pituus 184 cm
paino 85 kg

rasvat: pihdeillä 14,8 %
sähköisellä mittarilla: 14.2 %

Tavoiterasvat on tuolla 10-pinnassa tai jopa hiukan alle. Kertokaahan kuinka paljon painon pitäisi tippua, että oltaisiin tavoitteessa?

Treenistä: HST, eka kierto menossa. Aamuaerobiset tulee tuolla maalis-huhtikuulla. Ma-pe kalorit n. 500 miinuksella ja vkonloppuisin ylläpidolla tai parisataa plussalla.

Minkäköhänlainen aikatavoite olis realistinen, jotta ylläolevat tavoitteet toteutuu?

Alkupaino 94, 7 vk dieettiä takana ja nyt huidellu 90-91.

Kesäksi olisi täälläkin tarkotus päästä kuntoon. Alotin ihan tarkotuksella todella aikaisin, vaikkei tuota pudotettavaa mitää ihan älyttömiä määriä olekkaan. Alunperin oli tarkotus alottaa vuoden vaihteessa, mut joulusyöpöttely rupes hitottaan ja nestettäki oli kertyny pienen valtameren verran, joten 27.12. vaan päätin ruveta laskemaan kaloreita.

Alotin treenipäivinä 3000 kcal ja välipäivinä 2700 kcal. Noi on mulle sen verran korkeet määrät, ettei tullu edes kunnon alkupudotustakaan, vaan paino rupes tippumaan tosi rauhallista tahtia. Otin ihan tarkotuksella sen noin, koska aiemmin oon jonku verran kärsinu siitä, et treenata ei jaksa ja muutenki on heikko olo, vaik painon pudotus onki ollu 0,5-1 kg viikossa. Nyt ajattelin, että kun alottaa ajoissa ja dieettaa vaikka tuomiopäivään asti maltillisesti, olkoon vaikka 0,5 kg pudotus kahdessa viikossa, niin selviää niin paljo paremmilla fiiliksillä koko dieetistä, että sitä jaksaakin pidempään.

Aerobisia treenin jälkeen salilla kuntopyörää 20 min. Vihaan joka minuuttia siitä. Aamuaerobisista tykkään, mut ei tuonne lumeen ole vielä jaksanu vaivautua. Koitan pitää sen valttikortin vielä käytettävissä.

Tänään pudotin taas 100 kcal päiväannoksesta veke, eli treenipäivinä tulee 2800 ja välipäivinä 2400 kalooriaa. 6 ateriaa välipäivinä ja 7 treenipäivinä. Aamupalalla noin 500 kaloria, muuten 350-450 kaloria ja tähän asti kaks vikaa ateriaa ollu ilman hiilareita, mut nyt varmaan korvaan yhdestä ateriasta vielä hiilarit öljyllä. Ennen treeniä 3 dl tuoremehua ja 30g heraa ~250 kcal, palkkari 20g maustamatonta heraa, 20g fastin 80-mantsikkaa, 5 g glutaa ja 50 g maltoa ~380 kcal ja sitte himassa safka 650 kaloria.

Viikonloppusin tulee käytyä äiteellä tai jossain syömässä, mut ei mitään hirveitä mässäilyjä. Kokolailla vaivatta on mennyt tähän meneessä, mutta on tuo tahtikin ollu rauhallinen. Ainoo melkee, mistä huomaa olevansa dieetillä, on ku pitää pakottaa ittensä polkemaan treenin päätteks kuntopyörää sen 20 minsaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom