Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Oon ekaa kertaa dieetillä ja pitäis painosta saada kivasti pois ennen kesää. Nyt 81kg 175cm ja vyötärönympärys 103cm. Kuinka herkästi keho menee säästöliekille, kun on tullu vedettyä aika reiluilla miinuksilla välillä? Mikä ois paras tapa tuon vyötärönympäryksen pienennykseen, kun on tuota läskiä aikalailla? Nyt vetäny muutaman kerran viikossa 40min aamuaerobisen (kävely) ja syöny noin -500kcal joka päivä.
Mitäs muutettavaa tässä ruokavaliossa olis:

07-09: Aamupala, 2 ruisleipää tonnikalalla ja juustolla / Kaurapuuro
11:30: Kouluruoka, jotain lämmintä ruokaa
15:00: Päiväruoka, jotain lämmintä ruokaa
21:00: Iltapala, 2 ruisleipää / tonnikalaa tai jotain muuta.

Erittäin vaikeeksi vaan muodostunu toi kaloreitten laskeminen kouluruoasta tai päiväruoasta ja on tullu sitten vedettyä aika vähän ruokaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alaser sanoi:
-500kcal on oikein mukava vauhti. Ei haittaa suorituskykyä liikaa ja mielialakin pysyy hyvänä. Tietysti jokapäiväiset mätöt kuten pizzat tai purilaiset on paras jättää. Säästöliekille elimistö menee jossain 1000kcal vajeen kohdalla, tämä on kuitenkin yksilöllistä. Muistathan ettei se läski lähde vain sieltä mistä haluat vaan tasaisesti joka puolelta. Geeneistä riippuu mihin sitä eniten kertyy, mutta sieltä se ikävä kyllä myös lähtee viimeiseksi.

Treenaat vaan samalla niin sieltä läskin alta paljastuu muutakin kuin luuta :thumbs: Toi 81kg ei ole vielä sun pituiselle kaverille mikään paha ongelma. Itte asiassa, se on mun tämänhetkinen painotavoite :)

Muistas juoda paljon paljon vettä joka päivä! Siis normaalijuomisten lisäksi ~3-5 litraa vettä päivässä on hyvä juttu - tosin kusettaa kokoajan, kannattanee hillitä juomista ihan iltasella...

Tulipa tuosta kusemisesta mielee, et miten paljo jengi käyttää suolaa dieetillä, jos kaikki safkat valmistetaan itse? Kun tuota vettäkin tulee juotua jonkin verran, eikä ruoka-aineissa ittessään oo paljoakaan suolaa ja salillaki tulee hikoiltua, niin kannattaako sitä heittää joka safkaan sekaan pikku ripaus mineraalisuolaa?

Pituus 183cm
Paino 81kg

Mielestäni en kuitenkaan ole ihan niin timmissä kunnossa kun voisin olla... Kannattaako lähteä hakemaan lihasmassaa ja muuttaa syömistä

vai

Hullu aeroobinen treeni päälle...

Kummalla tavalla lihaserottuvuus yleensä nousee paremmin ? (Ajatellaan että lihaksia kuitenkin on vähän)

Nimim. Kesäahdistus ja heti tuntuu että on hirmunen läski

Mun mielestä toi 81kg on aika paljon. Tietenki jos ois käyny salilla ym. niin eihän se sillon kun se ei olis läskiä. Vettä oon yleensä juonu aika paljon, mutta miksi sitä pitäisi laihduttaessa juoda enemmän? Pizzat, karkit, limsat ym. on jätetty jo aikalailla kokonaan pois. Läskiä on oikeesti aivan älytön määrä. Tällanen kauhea hyllyvä kasa mahaa. Ei vaan oo mitään harrastuksia ja toi aerobinen on vaan se muutaman kerran viikossa ja nyt ei ollenkaa, kun on koko ajan 20-30 astetta pakkasta.

Pena^: Riippuu ihan, mikä on lähtötilanne. Jos siellä rasvan alla ei ole mitään, mitä näyttää, ni silloin kyllä kannattaa imo lähteä pattia kasvattamaan. Kaikki on niin suhteellista...

timse sanoi:
Säästöliekille elimistö menee jossain 1000kcal vajeen kohdalla, tämä on kuitenkin yksilöllistä.

Entäs kui sen saa sitten tokenemaan siitä säästöliekistä?

Taas on säästöliekkihommajutut ihan sekaisin. Ei se ole mikään juttu mikä menee *naks* päälle ja jonka jälkeen kulutus on pysyvästi alhaisempi, ellei sitä "paranneta" pois...

Vettä juodaan dieetillä siksi, että jos vettä ei saada tarpeeksi, voi rasvan palaminen häiriintyä. Samoin myös kalsiumin vähäinen saanti voi heikentää rasvanpolttoa.

Oon varmaan koko ajan säästöliekillä, kun tulee vedettyä välillä niin pienellä määrällä ruokaa. Kouluruokaa tulee välillä syötyä vähän enemmän -> pelottaa, että tulee syötyä liikaa eikä syö enää loppupäivänä, kun ei ole varma kaloreista.

Näyttää vähän orastavalta anoreksialta ettei uskalleta syödä.

Syöt hyvin ja usein, niin maksimoit rasvanpolton sekä minimoit nälän ja lihaksen menetyksen.

Noniin. Nyt olis tällanen tyhmä kysymys, en ite näist hommist paljoo tiiä ni aattelin kysyy tääl. eli vinkkejä miten sais hyvin pudotettuu rasvaprosenttii sillee ettei tulokset salilla kuitenkaan pienennis:D tyhmä kysymys. lihasta nyt jonkun verran löytyy, mutta rasvaprosenttii pitäs väähn saada pienemmäks:D nii ja sitte viel, et onko järkee ostaa nyt kreatiinii ja proteiinii, kun on nyt tällanen pikku "dietti" meneillää? aamul oon ennen aamupalaa käyny noin 1h juoksemas ja karkit ja muut herkut oon jättäny pois kokonaa:D ei ainakaa vielä mitää huomannu:( salilla käyn 4 kertaa viikossa.. kesäkuntoon pitäis päästä. on täs onneks viel muutama kuukausi :)

No kun olen niin epävarma noista kalorimääristä ja tulee sitten otettua varman päälle. Haluan tosissani laihduttaa ja siks ei tekis mieli olla plussilla.

No kun olen niin epävarma noista kalorimääristä ja tulee sitten otettua varman päälle. Haluan tosissani laihduttaa ja siks ei tekis mieli olla plussilla.

Mission accomplished

Dippi sanoi:
Tiputin kesällä 2005 syöttöpossukunnosta (91 kg) 81 kiloon, söin normaalisti ja treenasin aina vuodenvaihteen yli ja nyt on dietti taas päällä. Viikko sitten oli 84 kg vaa'assa ja tavoitteena on 75-76 kg tuolla maalis-huhtikuun paikkeilla.
No niin. Kahden kuukauden diettikausi on ohi ja tavoite saavutettiin.

Loppukesä 2005 - maaliskuu 2006: yhteensä 4 kuukautta diettiä kahteen osaan jaettuna ja tuloksena on 15 kg läskiä palanut pois. Painoa oli viikonloppuna 76.4 kg ja olo on nyt hyvä kun viimeisillä viikoilla lisäilin hiilarimäärät kunnolla yli 200 g/päivä. Ei pitäisi tulla mitään hirveitä pöhöjäkään enää.

Eli nyt vain aerobiset normaaliin kolmeen kertaan viikossa, salitreeniä enemmän ja paljon hyvää ruokaa naamaan koko kevät ja kesä! :evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom