Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
B.O.S.S. sanoi:
Eli -20, ollu edes kylmä, kun oli haalari päällä. Aattelin, että kovempi jätkä vetää haalarin päälle tammikuussa, ettei tarvii sitten heinäkuussa pitää kokovartalovaatetusta. ;) :kippis1: Ripset kyllä jääty. :eek:

Äsh, -20 ei todellakaan ole mitään, mutta tuleppas tänne tekemään aamuaerobiset, kun mittari näyttää -37. :evil: Nähää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamuaerobiset teen suosiolla tuossa 5min kävelymatkan päässä olevalla salilla. Käsittääkseni ei ole keuhkoille kovin terveellistä rasittaa niitä kovassa pakkasessa.

m80 sanoi:
Aamuaerobiset teen suosiolla tuossa 5min kävelymatkan päässä olevalla salilla. Käsittääkseni ei ole keuhkoille kovin terveellistä rasittaa niitä kovassa pakkasessa.

Missä se raja muuten menee? Tai mitä tästä tiedetään?

luumu sanoi:
Missä se raja muuten menee? Tai mitä tästä tiedetään?
Ei varmaan semmoista rajaa ole olemassakaan, että esim. jos on vaikka -10 niin silloin ei kannata mennä lenkille kun keuhkot jäätyy. Se riippuu ihmisestä ja kuinka ihminen sietää kylmää. Jos ei ole kylmä -20 pakkas säässä niin lenkille voi mennä, itse en pysty edes menemään lenkille vaikka olisi +5, mulle pitää olla vähintään +15. Itse teen 100% kaikista aerobisistani salilla ja kesällä ehkä noin 80% ja loput kävelen, hölkään metsä poluilla, rullaluistelen tai pyöräilen..

Hiihtokilpailut peruutetaan kai 25 asteen pakkasessa. Ei tämäkään ole liian kylmää ulkona liikkumiselle, mutta täystehoinen urheilusuoritus on kyllä jo kovaa hommaa keuhkoille. Rauhalliset aamuaerobiset pystyy kyllä tekemään kylmemmässäkin kunhan pukeutuu hyvin. Tuleepahan suht kovajätkämäinen fiilis=). Käykäähän aerobiselta puolelta kysymässä mikä on liian kylmää. Itse on tullut hiihdettyä 3 tunnin lenkkejä 30 asteen pakkasessa, eikä siinä mitään pilkkihaalareita tartte kuhan saa hyvän lämmön päälle.

m80 sanoi:

Mä en hengitä kylmää ilmaa. Laitan riittävän ohuen (=tavallinen) kaulaliinan muutaman sentin päähän suusta ja hengittelen suun kautta; hengitysilma ehtii lämmetä siinä.

Jos laittaa liian kireälle (ihan suuhun kiinni) sen kaulaliinan, se kastuu ja jäätyy näin kylmillä ilmoilla. Itellä se kaulaliina, pipo ja huppu alkaa jäätymään tunnin päästä jos pakkasta on -20, joten kovin paljon sen pidempiä lenkkejä ei edes huvita tehdä, mutta ei mulla ole tarviskaan.

Ja jos on maksanu kalliin kortin salille, sali on lähellä yms. niin miksipä ei tekis niitä airooppisia siellä, itelläkin tulee varmaan käytyä sitten kun toi pukeminen alkaa v*tuttaa. :) Mut ite kyllä diggailen ulkona kirmailemisesta, varmaan pysyy ohjelmassa toi lenksuilukin.

edit:
tomimies sanoi:
Tuleepahan suht kovajätkämäinen fiilis
Jeps, mutta sitten tulee Burdock joka ainakin profiilin mukaan on tyttö ja kutsuu tekemään aaamuaerobiset -37 asteen pakkaseen... ;)

Nämä kylmät säät on kyllä mullakin tiputtaneet aamuaerobiset pois mutta heti kun ilma lauhtuu tuonne -10 asteen lähelle niin taas mennään lenkille. Ja tuloksia alkaa jo näkymään. Housut mahtuu paremmin jalkaan ja vatsa näyttää paljon tiukemmalta. Tällä viikolla lähtee sit efet kans koneeseen niin kyllä lähtee. Kesäkunto 2006 täältä tullaan. :hyper:

Salilla minäkin teen aerobiseni, ei mua tonne ulos saa kuin pakottamalla. Kävely kämpästä autollekin on jo liikaa ja se vituttaa suunnattomasti jos on kovalla pakkasella pakko ajaa fillarilla töihin. Nyt kun emäntä on jo sairaslomalla ja kohta äippälomalla, niin pääsen lähes jokapäivä autolla duuniin ja salille. :)

en iha hoganu tätä ite nyt bulkkailen, mutta sit ku täytyy alkaa diettailee niin ei mielellään haluais tiputtaa paljoa painoa veke vaan rasvaprosenttia :S
mistä tietää paljon pitää pudottaa painoa sit? koska kun painoin esim 75kg muinoin kaks vuotta sitten niin ei mul ollu rasvat alhaal vaik paino oli pieni ja sama viimevuonna 80kg niin ei mul ollu rasvat pienel vaik olin laiha :S

en iha hoganu tätä ite nyt bulkkailen, mutta sit ku täytyy alkaa diettailee niin ei mielellään haluais tiputtaa paljoa painoa veke vaan rasvaprosenttia :S
mistä tietää paljon pitää pudottaa painoa sit? koska kun painoin esim 75kg muinoin kaks vuotta sitten niin ei mul ollu rasvat alhaal vaik paino oli pieni ja sama viimevuonna 80kg niin ei mul ollu rasvat pienel vaik olin laiha :S
Rasvaprosentin pudottaminenhan on sama asia ku laihduttaminen. Jos siis poltat rasvaa, niin paino putoaa väkisin. Kai se nyt ois maailman siisteintä jos rasvaprosentti putois 15% -> 7% ja paino pysyis samana=). Mut ihan mahdotonta sanoo kuinka paljon sun pitäis pudottaa painoa. Riippuu sun nykyisestä rasvaprosentista ja siitä kuinka pieneksi sen haluat.

Eli periaatteessa olen laiha menen mittauttaa ja tulokses tulee sama 18-16% niin pitää ryhtyä vielä laihemmaks vaik oon 191cm pitkä ja nytki on liian vähä painoa..

tomimies sanoi:
Rasvaprosentin pudottaminenhan on sama asia ku laihduttaminen. Jos siis poltat rasvaa, niin paino putoaa väkisin. Kai se nyt ois maailman siisteintä jos rasvaprosentti putois 15% -> 7% ja paino pysyis samana=). Mut ihan mahdotonta sanoo kuinka paljon sun pitäis pudottaa painoa. Riippuu sun nykyisestä rasvaprosentista ja siitä kuinka pieneksi sen haluat.

Näin on, eikä kannata edes ottaa mitään painotavoitetta. Tsekkailee peilin ja valokuvien avulla vaan että kroppa alkaa näyttään omaan silmään riittävän tiukalta ja dieettaa sinne asti.

Timba79 sanoi:
Näin on, eikä kannata edes ottaa mitään painotavoitetta. Tsekkailee peilin ja valokuvien avulla vaan että kroppa alkaa näyttään omaan silmään riittävän tiukalta ja dieettaa sinne asti.

Jeps. Painoa kannattaa kyllä seurata, kun siitä usein huomaa asioita mitä peilistäkään välttämäti huomaa. Esim. "liian nopea" painon putoaminen yms. Painotavoite sinällään on ihan turha, kuten Timba jo tuossa sanoi.

Kevätbulkkini on edennyt masentavasti. Paino oli joulun ja uuden vuoden täysimätön jälkeen 91,7 kg. Nyt 23 päivää maltillista bulkkausta...91,7 kg. No. Tavoite oli 95 kg huhtikuun loppuun mennessä. Tästä kahden kuukauden dieetti huhti-toukokuussa ja paino 88-89 kg. Toivottavasti saisi jotain lihasmassan tynkääkin nyt kerättyä keväällä.

Ei täälläkään edisty dieetit kovin hyvin. Tarkoitus oli alunperin dieetata jonnekin 90kg tienoille, mutta nyt näyttää siltä, että kesäkuntoon päästäkseen pitäisi vetää paino alle 80 kilon, mitä en tule tekemään. Ei päästä kesäkuntoon, ehkä sitten uusi yritys ensivuonna.. Nää rasvat ei vaan pala. Sixpäckistä ei mitään tietoa, vyötärö on 80cm ja silti ihan täynnä rasvaa..

Juu kesäks jonkinlaiseen kuntono pitäs päästä. Enemmän bodisarjoihin oon koittanu panostaa.. Paitsi sitten nuo mave, pena ja kyykky tuone voimapuolelle ja tuloskehitystäkin on tapahtunu. Nyt paino on noin 70kg/175cm. Ois tarkotus tuonne helmikuun loppunu syödä KUNNOLLA, ja sit siitä semmone dietti missä nyt lähtis vaikka muutama kilonen poikkee..

Kaksi viikkoo kiristelyä takana, vyötärö kaventunu 3cm. Kyllä sen peilistäkin huomaa... muutatteko ollenkaan salitreeniä? Itse vedän edelleen HST-tyylillä, aeroobista kerran viikossa.

B.O.S.S. sanoi:
Jeps. Painoa kannattaa kyllä seurata, kun siitä usein huomaa asioita mitä peilistäkään välttämäti huomaa. Esim. "liian nopea" painon putoaminen yms. Painotavoite sinällään on ihan turha, kuten Timba jo tuossa sanoi.

Hyvä lisäys! Aamupainoa seuraan itsekin, olinpa sitten bulkilla tai dieetillä, yleensä 2-3 aamuna viikossa käyn vaa´an kautta ja merkkaan painon ylös vihkoon.

Carbon sanoi:
Kaksi viikkoo kiristelyä takana, vyötärö kaventunu 3cm. Kyllä sen peilistäkin huomaa... muutatteko ollenkaan salitreeniä? Itse vedän edelleen HST-tyylillä, aeroobista kerran viikossa.

Ketoiletko sä, vaiko mitä? Itsellä on vasta lauantai-iltana mittaukset edessä. Jänskättää kyllä :D.

burdock sanoi:
Ketoiletko sä, vaiko mitä? Itsellä on vasta lauantai-iltana mittaukset edessä. Jänskättää kyllä :D.

Ei, low-carbilla mennään. Mittalien kerran viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom