Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä alkaa olemaan dietti hyvässä vaiheessa menossa, ja kun tiedossa oli jo alottaessa se, että ei ole tarkoitus päästä 2006 kesäksi vielä kuntoon, niin eihän tässä kiire ole. Tammikuun alusta aloitin pudottamisen, ja siitä tähän hetkeen on pudonnut ihan hyvin (148 kg -> 104.5 kg) ja pituutta on 187cm. Tällä hetkellä vähän pientä tökkimistä havaittu, kun syönnit siellä 1400kcal luokassa, mutta kulutusta tulee n. -2000 kcal / vrk.

Nyt on aloitettu tällä viikolla sali, mutta miten kannattaisi syödä kaloreita / missä suhteessa p/h/r, että tällä hetkellä voisi maksimoida salin hyödyn. Salilla tulen käymään 3 kertaa viikossa ja sen lisäksi kyllä aeroobista tulee varmasti aika hyvin. Paino olisi tarkoitus saada lähemmäksi 85kg tuntumaa, joten siihen nähden olisi mukava saada neuvoja. Tarkoitus olisi kesäksi 2007 saada se kunto, että olisi jo vähän lihastakin tullut, mutta ukko olis tiukkana (tai, niin tiukkana kun tälläisen rääkkäyksen jälkeen voi olla). Paino olisi mukavampi saavuttaa ennen, kuin vasta kesällä 2007 ;)

Kiitokset avusta jo etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dhaimon sanoi:
Tammikuun alusta aloitin pudottamisen, ja siitä tähän hetkeen on pudonnut ihan hyvin (148 kg -> 104.5 kg) ja pituutta on 187cm. Tällä hetkellä vähän pientä tökkimistä havaittu, kun syönnit siellä 1400kcal luokassa, mutta kulutusta tulee n. -2000 kcal / vrk. ... Paino olisi tarkoitus saada lähemmäksi 85kg tuntumaa

Kannattaa miettiä kalorit uudestaan... pikkutytötkin syö enemmän kuin 1400kcal/vrk. Jos paino on tällä hetkellä n. 105 ja tarkoitus on pudottaa vielä n. 20 kg (n. 20 vkoa?) niin 1400 kalorissa ei paljonkaan pelivaraa enää ole. Varsinkin, jos haluat jaksaa treenata salilla ja aerobista hymyssä suin seuraavat 20 dieettiviikkoakin niin kannattaa nostaa kalorit (vähintään?) tuonne 2000-2500 tuntumaan. Esimerkiksi mulla on nyt noin 5 kk dieettiä takana, painoa 20 kg vähemmän kuin sinulla, viime viikolla keskikalorit yli 3100 ja paino tippui 1,2 kg / vko. Kannattaa säätää niitä syömisiä sen mukaan miten paljon kulutetaan niin on jotain toivoa palautuakin niistä salitreeneistä ja muista harjoituksista ja vastaavasti treenata kovaa pitemmälläkin tähtäimellä.

Itse lasken ensin päivittäisen proteiinin tarpeen ja vaihtelen sitten tuntuman mukaan kokonaiskaloreiden sisällä hiilareiden ja rasvojen määriä. Esim. eilen söin proteiinia 300g = 1200 kcal ja kokonaiskalorit 2600 eli rasvoille ja hiilareille jäi 1400 kcal. Pitäis itse asiassa varmaan laskea proteiinin määrä tuonne 250g hujakoille vastaamaan tämän hetkistä painoa.

31.3 alottelin dietin. Tuolloin paino 88.9kg ja vyötärö 96.5cm.

Tänään 10.6 paino 77.4kg ja vyötärö 87cm. :rock:

Tulokset laskenu ja hieman lihaa lähtenyt, mutta äkkiäkös ne takasin saadaan. :rolleyes:

Tää menee tosi pahasti offtopic, mut huh et repesin taas:

Ezkm:n sigu:

"Originally Posted by Cthulhu
Kyllähän työkaverit joskus minullekin kuittailevat mutta totean yleensä, että olen vahvempi kuin kukaan heistä ja pystyn myös hakkaamaan jokaisen heistä. Tämä yleensä hiljentaa jengin."

:lol2:

Oikee asenne. :D (Vaikka kukaan ei uhoaja-idiootti bodareista pidäkkään)

:offtopic:

m80 sanoi:
jos haluat jaksaa treenata salilla ja aerobista hymyssä suin seuraavat 20 dieettiviikkoakin niin kannattaa nostaa kalorit (vähintään?) tuonne 2000-2500 tuntumaan.

Minäpä teen testin, maanantaina nykäsen kalorit tuonne 2000kcal pintaan ja pidetään ne siellä vaikka juhannukseen asti. Katsoo sitten, miten äijän käy.. Liikuntaa tulee kumminkin jonkun verran (n. 700 - 1300kcal poltto / vrk), joten täytyy sen suhteen varmaa pitää sitä?

Sulla todellakin kannattaa nostaa kaloreita. Ite oon vetäny 1100kcal/vrk ilman aerobisia aika paljonkin vaikka painoa ~66kg. Vetelin joskus 75kg aikoihin 1800 kalorilla ilman aerobisia ja hyvin lähti painoa. Nyt tarkotuksena kyllä nostaa itellä kalorit jonnekkin 1500kcal ja aerobista alkaa harrastamaan. Vähän kyllä nyt ihmetyttää että miksihän noin alhaisilla kaloreilla oon vetäny. Pitäs hakea itelle tarkka peruskulutus päivälle niin tietäis paremmin laskea kaloreita.

Paljonkohan joku 30min pyöräily kuluttaa kaloreita?

dhaimon sanoi:
Minäpä teen testin, maanantaina nykäsen kalorit tuonne 2000kcal pintaan ja pidetään ne siellä vaikka juhannukseen asti. Katsoo sitten, miten äijän käy.. Liikuntaa tulee kumminkin jonkun verran (n. 700 - 1300kcal poltto / vrk), joten täytyy sen suhteen varmaa pitää sitä?

Ihan takuuvarmasti paino tippuu 2000 kalorilla enkä ainakaan itse näe järkeväksi mennä sen alle.

Ainakin saa syödä sitten kohtalaisen hyvin tuohon 2000 kaloriin, kun ruokavaliot on aika hyvin puolessa vuodessa jo laitettu kevyeen.

Jos ensiviikko tuntuu hyvältä 2000kcal kanssa, niin sitten voisi kesäkuun loppuun asti pitää sitä. Tämä viikonloppu kyl boostataa, ihan vaikka piruillessani :hyper:

Alaser, hyvä huomata, että olet saanut jopa ilman aeroobista painosi noin hyvälle mallille. Todella hyvä suoritus! Itse olen vain nykyään niin orjallinen liikkuja, ettei voi olla päivääkään ettei jotain liikuntaa harrastaisi. Noh, maanantaina alkaa työt, joten työmatka ~8km suuntaansa kyllä antaa varmaan sopivia polttoja (-250kcal) fillarilla. Eipähän tarvitse illalla kovin paljoa liikuskella, paitsi jos ei ole salia.

dhaimon sanoi:
Ainakin saa syödä sitten kohtalaisen hyvin tuohon 2000 kaloriin, kun ruokavaliot on aika hyvin puolessa vuodessa jo laitettu kevyeen.

Jos ensiviikko tuntuu hyvältä 2000kcal kanssa, niin sitten voisi kesäkuun loppuun asti pitää sitä. Tämä viikonloppu kyl boostataa, ihan vaikka piruillessani :hyper:

Alaser, hyvä huomata, että olet saanut jopa ilman aeroobista painosi noin hyvälle mallille. Todella hyvä suoritus! Itse olen vain nykyään niin orjallinen liikkuja, ettei voi olla päivääkään ettei jotain liikuntaa harrastaisi. Noh, maanantaina alkaa työt, joten työmatka ~8km suuntaansa kyllä antaa varmaan sopivia polttoja (-250kcal) fillarilla. Eipähän tarvitse illalla kovin paljoa liikuskella, paitsi jos ei ole salia.
Eikö tee tiukkaa noin isolle jätkälle syödä vaan toi 2000kcall päivässä, tolla kulutuksella vielä? Tsemiä:piis:

Since 1988 sanoi:
Eikö tee tiukkaa noin isolle jätkälle syödä vaan toi 2000kcall päivässä, tolla kulutuksella vielä? Tsemiä:piis:

Kun ei tunnu missään. Varmaan se, että tätä tehny jo 5kk niin on tottunut..

rinjet sanoi:
Miten laskeutua dietistä normaaliruokavalioon, ilman että rasvaa taas kertys??
Jos on suurilla miinuksilla vetäny niin tuskin kannattaa suoraan nostaa kaloreita niin korkealle kun vaan voi, vaan pikkuhiljaa nostaa kalorit sinne peruskulutuksen korkeudelle.

rasvanpoltto kuntopyörällä

Noniin.. on maha alkanu kasvaa ja nytten olis rasvan polton aika kesän ajaksi.. Eli hölkkäilen silloin tällöin, mutta minua kiinnostaa enemmän tämä kuntopyörä, joten onko kuntopyörä hyvä polttamaan rasvaa jokapuolelta kehoa ja jos on, niin saako sillä kiinteeks paikat ja millä sykkeellä Noin pitäisi kulkea ?

lätkäpelaaja sanoi:
joten onko kuntopyörä hyvä polttamaan rasvaa jokapuolelta kehoa
Rasva ei palaa paikallisesti, eli ei väliä mitä urheilua käytät vaan rasva palaa aina
samanlaisesti. Eri juttu sitten miten geenit määrittä mistä palaa nopeitin (useimmiten mahasta viimeiseksi)

mikä siinä on ku kesädiettii ei uskalla lopettaa ku pelkää et sitä rupee taas rasvaa kertymään, treenata pitää edelleen 8-10 kertaa viikossa ja omasta mielestä on aina jossain otettavaa?? voikohan tähän sairastuu henkisesti??

rinjet sanoi:
mikä siinä on ku kesädiettii ei uskalla lopettaa ku pelkää et sitä rupee taas rasvaa kertymään, treenata pitää edelleen 8-10 kertaa viikossa ja omasta mielestä on aina jossain otettavaa?? voikohan tähän sairastuu henkisesti??
Voihan siihen, siksi kannattaa olla varovainen. Onhan noita joilla on lihomispelko ja he tekevät mitä vaan kunhan ei tuu enää grammakaan rasva. Jos syödään yksi pulla vuodessa niin silloinkin tarvi tehdä 10km lenkki heti perään ettei vaan muutu valaaksi. Vaikka lihoaminen ja laihtuminen on miinu/plus kaloreissa niin siihen liitty paljon kaikenlaista psykologistakin homma

varjokuningas sanoi:
Voihan siihen, siksi kannattaa olla varovainen. Onhan noita joilla on lihomispelko ja he tekevät mitä vaan kunhan ei tuu enää grammakaan rasva. Jos syödään yksi pulla vuodessa niin silloinkin tarvi tehdä 10km lenkki heti perään ettei vaan muutu valaaksi. Vaikka lihoaminen ja laihtuminen on miinu/plus kaloreissa niin siihen liitty paljon kaikenlaista psykologistakin homma

Itse olen huomannut, että omalla kohdallani alkaa psyykkisesti dietti tuntumaan kovemmalta kuin fyysisesti. Pää ei kestä myöntää kunnon muutoksia, vaikka pudotusta on ollut sen verran, että varmasti näkyy (-45kg). Nyt kun tässä kesällä mietin, että jos nostaisin kalorit vähän korkeammalle ja pudottasin rauhallisemmin kesän, ja sitten syksyllä se viimeinen 5 - 10kg rutistus. Ei vain pää anna periksi. Huomaa helposti, että jos ei koko päivänä ei ole tehnyt mitään liikuntaa, niin alkaa iltaa myöten niin paljon ahistaa se asia, että miltein on pakko ottaa kuntopyörää tai kävelylenkkiä. Itsellä suuri kalorivaje millä olen dietannut, vaikuttaa varmaankin siihen, että pitää yrittää saada se 500 - 1000kcal poltto päivässä liikunnalla, kun se on tehty niin jo puolivuotta. Ei siinä, etteikö ruoka maistuisi :hyper:

Voiko nuudeleita syödä ?

HEii.. Olen kuullut, että nuudeleita ei kannattaisi syödä, jos laihduttaa.. Eli voinko ihan kevyesti hyvin mielin Nuudeita tonnikalojen kanssa, ettei tarvitsisi pelästyä, että nyt menee dietti pilalle ?

lätkäpelaaja sanoi:
HEii.. Olen kuullut, että nuudeleita ei kannattaisi syödä, jos laihduttaa.. Eli voinko ihan kevyesti hyvin mielin Nuudeita tonnikalojen kanssa, ettei tarvitsisi pelästyä, että nyt menee dietti pilalle ?

Mä oon ainakin elänyt siinä käsityksessä, että nuudelit on suht nopeeta hiilaria, joten niitä ei kannata sen vuoksi dieetillä paljoa syödä. Saa korjata jos mun antama tieto on väärä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom