Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Crenshaw sanoi:
Täs kun oon taas dieettiä alotellu, laskeskelin päivän syömisiä. Mieleen tuli et kuinka paljon ruokalusikalliseen menee oliiviöjyä tai rypsäriä ?

Mun ruokalusikkaan menee ihan täyteen laitettuna 10 g öljyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KSENA sanoi:
kai kroppa kestää, jos 5 viikon ajan diettaa kovaa, ja pitää todella vähän kokonaisia lepopäiviä? esim. "lepo"päivänä kevyt 1h kävely ja sitten totaalilepopäiviä pari vain koko 5 viikon aikana? en usko että nyt ylikuntoon menis, mutta varmaan dietin loputtua kevyt viikko ilman punttia?

Kroppa kyllä kestää, riippuen siitä mihin olet tottunut. Pidä lepopäiviä sitten kun siltä oikeasti tuntuu, mutta ei sillä periaatteella että heräsinpä väärällä jalalla, tänään en tee mitään.
En ole mikään lepoexpertti, mutta itse en pitänyt viikon taukoa salilta dietin ja HST-jakson loputtua samoihin aikoihin. Pari lepopäivää (siis _salilta_, treeneissä kävin), vähän kevyempi salitreeni, lepopäivä ja taas menoksi.

Hiape sanoi:
Kysymys yleisesti kaikille 'Kesäkuntoon 2006' diettaajille.
Kun olette saavuttaneet oman tavoitteenne, aiotteko pitää kesän noin keskimäärin ylläpitokaloreilla vai syklittää kesäkuukausillakin bulkkeja/diettejä?
Itse ajattelin että voisi treenata kovasti ja olla ehkä hitusen plussalla, jolloin sitä lihastakin voisi hieman tarttua. Mukavaahan se olisi olla läpi kesän suht hyvässä kunnossa. :thumbs:

Tarkoitukseni on olla siinä suurinpiirtein ylläpitokaloreilla - +300kcal.. Eli koitan pitää mahdollisen painon nousun tosi maltillisena, siten että maksimissaan 5kg ennen tammi-helmikuuta nousisi paino... Pienellä kokemuksella syklittelystä tulin siihen tulokseen että se ei ole mun juttu...

Vielä olisi -28000 kcal kurottava.. :)

Moro,

Laitetaas tää tänne.. Kun tuolla alottelijoiden puolella ei tullu replyä.. Ihan vaan mielipiteiden ja kommenttien perässä olen.. Kaikki palaute tervetullutta!

Ajattelin kysellä teidän mielipiteitä mun dietistä. Neljättä viikkoa mennään ja painoa dietin alusta tullu lisää noin 1 kg. Ukko on tosiaan 195cm pitkä ja painoa tän viikon alussa 116,5kg. Olen kelaillut tota diettiä niin, että pyrkisin syömään aktiviteetittoman kulutuksen verran ja siitä mentäis alaspäin sitten liikkumalla. Vaikka tota painoa on tullut lisää niin ei tää niin koruton juttu ole.. Rännit erottuu paremmin käsistä jne.

Viime viikon tilastot kertoo seuraavaa:

Keskiarvot: 2900 kcal, prot 38%, hh 36 %, r 26 %.

Pyöräilyä, kävelyä ja salia keskiarvolla 700 kcal/pvä.

Esimerkkipäivänä (eilinen) homma toimii seuraavasti:

06:00 Fillarointi duuniin (45min 15km, oon laskeskellut että kulutus olis noin 600 kcal luokkaa)
07:00 Palautumisjuoma
08:00 Puuro + raejuusto (+vitamiinit)
11:00 Lounas; Lihapullat & perunamuussi, salaatti, näkkäri & levite, maito ja kiisseli
13:00 Protsku
14:30 Fillari
16:00 Kaurahiutaleet & maito ja purkki tunaa
18:00 Protsku
20:00 2 Sei filettä, raejuusto, vihreet pavut + parsaa
21:30 Protsku, rahka & öljy

Yhteensä: 3200 kcal (p42, hh36, r22)

Siinä se.. Kommentteja?

Hyvin on dietti toiminut tähän asti. Kuusi kiloa on tippunut 2.5 kk:ssa ja reenipainot on pysyny samassa. Vyötärökin on kutistunut 6 senttiä ja käsien ympärys melkolailla entisellään. Nyt kummiski viimeisen viikon aikana on alkanu tuntuu, että jonkinlainen ylikunto alkaa kolkutella. Tarkoitus ois saada vielä muutama kilo pois, mutta ei haluttas hirveesti noista voimatasoista luopua. Arvelin pitää ens viikon taukoa reeneistä ja syödä pluskaloreita joka päivä. Riittääkö tuo tulevan ylikunnon eliminoimiseen ja sotkeeko diettiä miten pahasti?

petrux sanoi:
Hyvin on dietti toiminut tähän asti. Kuusi kiloa on tippunut 2.5 kk:ssa ja reenipainot on pysyny samassa. Vyötärökin on kutistunut 6 senttiä ja käsien ympärys melkolailla entisellään. Nyt kummiski viimeisen viikon aikana on alkanu tuntuu, että jonkinlainen ylikunto alkaa kolkutella. Tarkoitus ois saada vielä muutama kilo pois, mutta ei haluttas hirveesti noista voimatasoista luopua. Arvelin pitää ens viikon taukoa reeneistä ja syödä pluskaloreita joka päivä. Riittääkö tuo tulevan ylikunnon eliminoimiseen ja sotkeeko diettiä miten pahasti?

Luulisi riittävän.
Itsellä on paino pudonnut reilussa kuukaudessa 4 kiloa ja 2-3 vielä pitäisi saada pois. Sarjapainot pysyneet suht samoissa, jopa parantuneet (paitsi penkki :david: )

Hiape sanoi:
Kysymys yleisesti kaikille 'Kesäkuntoon 2006' diettaajille.
Kun olette saavuttaneet oman tavoitteenne, aiotteko pitää kesän noin keskimäärin ylläpitokaloreilla vai syklittää kesäkuukausillakin bulkkeja/diettejä?
Itse ajattelin että voisi treenata kovasti ja olla ehkä hitusen plussalla, jolloin sitä lihastakin voisi hieman tarttua. Mukavaahan se olisi olla läpi kesän suht hyvässä kunnossa.

Eli viimeinen dieettiviikko alkaa ens viikolla. :hyper: Tavoitteeseen tuskin pääsen painon suhteen, kun tuo tuli arvioitua kauan sitten, mutta rasvojen suhteen ollaan jo varmaan ylikin tavoitteen eli no more mr. ryhävalas. :D Dieetin loputtua alan syklittelemään bulkkia/dieettiä ja hakemaan hyvältä tuntuva sykliä, kun ei miellyttäisi hirveesti palata takaisin yli 20% rasvoihin. Eli aloitetaan varmaan 2kk +500kcal ja siten 1kk -500kcal ja katotaan tuleeko mitään.

Ketään ei varmaan kiinnosta mutta tässä perhepiirissä emäntä sai kaveriltaan jonkun semmosen ''ihmedietin'' mitä nyt netissä liikkuu. Ohjeitten ja selostuksen mukaan sillä laihtuu semmoset 8-20kg kahdessa viikossa. Eli tosiaan kahden viikon dietti. Ja kyllä se varmaan aika hyvin pelasi kun on tulkittu vähän vapaamielisesti ja silti nyt semmoset 6 kiloa lähtenny. Ihmettelenpä vaan että onkohan siinä kaikki läskiä mitä palaa. Kun vilasin sitä niin vähä kyllä vaikutti jo nääntymiseltä. yksikin päivä tais olla että ''Iso pihvi ja kuppi kahvia'':thumbs:

No kun aloittaa dieetin, niin alussa lähtee reilusti nestettä kehosta. Eli jos tuota vedetään 2vk, niin se on varmaan joku "ihmedieetti" taas joka poistaa vaan nesteen kehosta ja tekee jotain pientä ja sitten kun alkaa normaalisti vetämään niinku ennen ni noi tulee viikossa takasi. "Iso pihvi ja kuppi kahvia" Eli aika pieni määrä ruokaa ja kahvi pitää aineenvaihduntaa vähän nopeampana mutta poistaa myös samalla nestettä. :)

Just opettelin käyttää tota kalorilaskurii ja sain tälläset tulokset 2106kcal 230g protskuu ja 104g hiilareita.Oon joku 180cm pitkä ja painan noin 85kg,mietin että tuleeko liian vähän vai liian paljon hiilareita?

Jantsa sanoi:
Just opettelin käyttää tota kalorilaskurii ja sain tälläset tulokset 2106kcal 230g protskuu ja 104g hiilareita.Oon joku 180cm pitkä ja painan noin 85kg,mietin että tuleeko liian vähän vai liian paljon hiilareita?
Aika vähältähän tuo näyttää. Kun tähän threadin kirjoittelet niin oletan, että olet dieetillä, eli riippu kylläkin ihan täysin yritätkö vhh tai ketoa. Tuo ois varma jotain vhh tasoa

Oon ollu dietillä 5kk.. melkein 20 kg on lähteny, nyt pitäs saaha nuo viimeset rasvat pois eli,
Voisko joku kertoo mitenkä saisin viimeiset rasvat pois? Kannattaako enään elää miinus kaloreilla, eli vähentääkö se rasvakerrosta, joka on jäljellä mahan ympärillä?, jos kannattaa elää miinus kalorilla kuinka paljon? Onko ainut keino tehdä aerobista liikuntaa? :hyper:

Mitäs mieltä olette tälläisestä säännöstä.
Eli 90% viikon aterioista syödään puhtaasti ja 10% on cheat-aterioita, joilla korvataan yksi ateria.

Itse syön 5 kertaa päivässä eli 35 kertaa viikossa. Eli viikossa tulisi 3,5 cheat-ateriaa.

Yksi ateria on keskimäärin 400kcal niin 1400kcal edestä saisi syödä "roskaa" viikon aikana. Kalorit pysyisi kuitenkin aikalailla samoina.

John Berardi taitaa käyttää tälläistä sääntöä.

Esim tänään vedin Magnum-puikon päivän toiseksi viimeisen aterian tilalla, käytössä on siis vielä 2 ateriaa (n. 800kcalia)

Homma pitäis tietenkin tehdä sillain, että tulee huijattua vaan se 3 ateriaa viikossa ja n. 400kcalin verran, eli ei mitään Pizzamättöä kolmesti viikossa

criticalmass sanoi:
Mitäs mieltä olette tälläisestä säännöstä.
Eli 90% viikon aterioista syödään puhtaasti ja 10% on cheat-aterioita, joilla korvataan yksi ateria.

Itse syön 5 kertaa päivässä eli 35 kertaa viikossa. Eli viikossa tulisi 3,5 cheat-ateriaa.

Yksi ateria on keskimäärin 400kcal niin 1400kcal edestä saisi syödä "roskaa" viikon aikana. Kalorit pysyisi kuitenkin aikalailla samoina.

John Berardi taitaa käyttää tälläistä sääntöä.

Esim tänään vedin Magnum-puikon päivän toiseksi viimeisen aterian tilalla, käytössä on siis vielä 2 ateriaa (n. 800kcalia)

Homma pitäis tietenkin tehdä sillain, että tulee huijattua vaan se 3 ateriaa viikossa ja n. 400kcalin verran, eli ei mitään Pizzamättöä kolmesti viikossa

Eipä tuollainen määrä hiukan huonompaa ravintoa sitä dieettiä kaada. Tärkeintä että se dieetin perusrunko on kunnossa ja ollaan sopivasti miinuskaloreilla :)

Olen tässä ollut toukokuun alusta asti sokeridieetillä. Jätin pois karkit, pullat, limut, mehut... Sokeria tulee siis syötyä vain valmisruokien yms. mukana. Hedelmiä myös syön.

Onko moisesta mitään hyötyä, jos syö muuten paljon hiilareita? Leivän kulutus ainakin on kasvanut "dieetin" alettua.

En ole ihmeellisiä tuloksia huomannut, vatsalihakset on edelleen piilossa jossain. Onko vaan ruvettava luopumaan muistakin hiilareista, vai kannattaako jatkaa vielä tätä sokeri lakkoa pelkiltään? Ei ole ollut vaikeuksia pitää tästä kiinni, mutta leivästä, pastasta ja muusta semmoisesta luopuminen olisi kova paikka.

airix sanoi:
Ei ole ollut vaikeuksia pitää tästä kiinni, mutta leivästä, pastasta ja muusta semmoisesta luopuminen olisi kova paikka.

Jos et ole vielä tätä tehnyt, kokeileppa syödä vain ruisleipää ja pastana esim. torinon ruispastaa tai proteiinipastaa.

ei näläntunnetta - huono vai hyvä asia?

Kevätdieetti menossa minullakin ja dieetti aika loppuvaiheilla. Nyt vain ihmetyttää yksi asia: viimeisten kahden viikon aikana näläntunne on kadonnut ja en tiedä onko tämä hyvä vai huono juttu. Nälkä on ainoastaan aamulla ja sen jälkeen en tunne enää selkeää nälkää koko päivänä. Eli kertopaas te, jotka tiedätte paremmin, onko näläntunteen katoaminen merkki säästöliekistä vai mistä? Yleensä dieetillä on ollut hieman nälkä ja dieetin alkuvaiheessa jokainen ruoka maistui ja seuraavaa ruoka-annosta oikein odotti. Nyt joudun pakottamaan itseni syömään, jotta pysyisin säännöllisissä ateriaväleissä ja
saisin kalorimäärän täyteen. Eli syön kyllä vaikka ei ole nälkä, mutta olo on semmoinen kun voisi olla syömättäkin. Epänormaalia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom