Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään aamupaino 68kg. Vielä ois tiputettavaa... Ärsyttävää ku seisoessa näyttää melkeen hyvältä mutta ku istuu ni näyttää kauheelta läskikasalta. Ei kehtaa paljo t-paita päällä mopetilla ajella :/

Kova pudotus Alaser. Tsemppiä.

Itsellä hieman samaa ongelmaa. Kroppa aika tiukka, mutta vatsan kohdalla istuu paskamaisesti vielä vetelyyttä. Tiedä kuinka kova homma tuon kanssa vielä tulee.

Maanantaina alkoi kesädietti aamulenkillä. Joutui aloittamaan viikkoa suunniteltua aikaisemmin kun kelit on niin hyvät:) . Ensiviikolla alkaa taas duuni ja työmatka 20km mennään polkupyörällä paitsi yövuoroihin, kun aamulla ei jaksa polkea kotia. Muita aerobisia tulee olemaan nyrkkeily, lenkkeily, luistelu ja rannalla löhöäminen.
Tällä hetkellä treenataan single factorilla ja kun kehitys loppuu (jos loppuu;) ) vaihdan takaisin HST:hen, kun se on se mun juttu.
Tavoitteena vanhojen kokemusten perusteella on vatsan kaventaminen 85cm->80cm, jolloin ollaan aika alhaisilla rasvoilla. Ruoka valioon ei tule muita muutoksia kuin iltahiilarit pois ja juomavaliosta poistuu viinakset ainakin kuukaudeksi. Lisätään siis kulutusta tarvittava määrä.

Nyt iski dietillä flunssa päälle. Kurkku kipee ja nokka vuotaa :wall: . Neljäs viikko dietillä menossa ja aamupaino pudonnut 69,5kg:sta 64,8kg:n. Tuntuu että jopa hieman liian nopeasti paino putoaa.
Olisiko tässä vaiheessa järkevää vetää ihan ylläpitokaloreilla/todella pienellä miinuksella kun ei salillekaan pääse lihaksiä rääkkäämään? Saattaisi jopa flunssa väistyä tieltä nopeammin kun hieman syö paremmin.

Dieetillä iskenee tauti helposti (joku asiantuntevampi voisi ilmoittaa, mihin kaikkeen tämä perustuu). Itselläni tuntuvat ainoat räkätaudit tulevan juuri miinuskaloreiden aikaan. Sairaana ei kyllä ole ainakaan minulla hyvästä vetää kehoa vielä heikommaksi miinuskaloreilla.

Ajattele asiaa niin, että jos vedät sairauden ajan +-0 kaloreilla niin dieettisi ei mene takapakkia, se vain siirtyy sairastettujen päivien ajan tilanteen pysyessä sairastelun ajan ennallaan.

Noniin, kohta alkaa tulemaan se 20 tavoiteltua viikkoa diettiä täyteen.

Rasvat oli aloittaessa 20,2 (dxa mittaus)

Ja nyt 18 viikon jälkeen pihdeillä mitattuna 10-11% välillä.
Tavoite oli saada 8-9%, saa nähdä miten käy, voi olla että joudutaan tyytymään tuohon 10 tienoille. :jahas:

Tuloksista penkki maksimi on tippunut 10kg kun taas muut liikkeet on pysynyt suht samoissa raudoissa.

"Mässypäivät" on ainakin omalla kohdalla osoittautuneet loppuvaiheessa turhiksi.

Alaser sanoi:
Mitenhän tuon ylimääräisen ihon sais kaikista parhaiten pois?

Siis oletko ollut raskaasti ylipainoinen ja laihduttamisen jälkeen on jäänyt löysää ihoa vai mitä tarkoitat? Iho korjaa ajan kuluessaan itseään, mutta jos sitä on oikeasti paljon niin eipä siihen auta muu kuin ihon kiristys leikkaus.

Tarkoitus olisi olla n. 500kcal miinuksella päivittäin ja kuitenkin säilyttää lihakset. Ja lisätä kestävyyttä. Miten siis toteutan punttitreenit/aerobiset? Olen tehnyt 3 kertaa koko kroppa viikossa systeemillä, liikkeitä 6 ja 3 sarjaa per liike, treeni kestää n. 100min. Liikkeet ovat enimmäkseen ns. massaliikkeitä. Välipäivinä teen 60min aerobisen 100-120 sykkeellä.

Musta tuntuu kuitenkin että treenaan aivan liikaa ja paikat alkaa pikku hiljaa hajoamaan. Penikkataudin ensioireet ovat havaittavissa ensimmäisen viikon jälkeen, lonkka ja polvet ovat myös hieman kipeät välillä. Salillakaan en jaksa tehdä välttämättä koko ohjelmaa joka kerta. Mutta miten sitten saisin kulutuksen suht korkeaksi ilman ylikuntoa ja rasitusvammoja?

Liitteenä on mun ruokailut (aikajärjestyksessä vihreä=aamupala, punainen=iltapala. Sininen viiva tarkoittaa ns. harmaata hallitsematonta ateriaa kuten esim. kouluruokailua. Palautusjuoma jää pois välipäivinä) sekä screenshot tekstidokumentista joka kuvaa päivittäistä kulutustani

edit: painan tällä hetkellä 89-90kg ja olen 188cm pitkä

Liitteet

• kulutus.jpg
    kulutus.jpg
    56,3 KB · Katsottu: 200
  • salipaiva.jpg
    salipaiva.jpg
    124,7 KB · Katsottu: 223
radial sanoi:
Välipäivinä teen 60min aerobisen 100-120 sykkeellä.

Musta tuntuu kuitenkin että treenaan aivan liikaa ja paikat alkaa pikku hiljaa hajoamaan. Penikkataudin ensioireet ovat havaittavissa ensimmäisen viikon jälkeen, lonkka ja polvet ovat myös hieman kipeät välillä. Salillakaan en jaksa tehdä välttämättä koko ohjelmaa joka kerta. Mutta miten sitten saisin kulutuksen suht korkeaksi ilman ylikuntoa ja rasitusvammoja?

Kannattaa vetää lenkit jollain pehmeällä alustalla esim. pururadalla. Auttaa jalkojen rasitukseen paljon etenkin, kun juostaan lähes joka päivä. Penikoiden kannalta pitkällä askeleella tapahtuva kävely on kaikkein pahinta, että mielummin vaikka kevyttä hölkkää. Jos jalat ei tunnu juoksua kestävän niin aerobisen harrastamiseen ei taida taivastaskaan olla rajana. Eikun monipuolisesti eri lajeja kokeilemaan.

Radial tota ruokailua ku kavin lapi ni en ehka iha heti vetais 400kcal palaria dietilla ja maitoa jos ei taysin pakko oo juoda ni voisit korvata light limuilla/vedella/teella ja saisit syoda enemman kiinteeta ruokaa. Oljyt yleensa suositellaan vetamaan illalla, sulla kun naytti aamulla olevan.

Mulle ei myoskaan iha auennu et kui monta ateriaa syot, onks toi ny sit 3 + protskudrinkki + palari? Ittella huomannu toimivan et syodaan harvemmin ja vahemman, tyyliin 150-300 kaloria aterioil ja niita sit syodaan parin tunnin valein, et kaloreita tulee jotai 2000-2500 punttipaivina ja jotai 1500 pintaan lepopaivina.

Jos jostain loydat kananmunan valkuaisia tai raaskit keltuaisen heittaa menemaan niin siina on korkeaproteiininen, vahakalorinen ja tayttava ruoka. Jos alkaa ykspuoliseks kaymaa ni vaikka pikkuse kinkkupaloja / juustoa sekaan. En kylla tiia loytyyko suomesta noita 30kcal 6g protskua sisaltavia juustoslaisseja eika taida olla kananmunanvalkuaisia purkissakaan etta joutuu vaha rapeltamaan. Raejuusto tosin onki sit ihan helmee, sita suosittelen syomaan jos tykkaa mausta. Ja tuota rahkaa sulla oliki jo ruokavalios, jos menee alas ni kannattanee syoda parikin purkkia paivassa kun saa paljon syotya vahilla kaloreilla ja korkeilla protskuilla.

Mulla lähti paino tosissaan putoamaan vasta kun kaikenlaisten kokeilujen jälkeen nostin kaloreita 2000 paikkeille noin puoltoista kuukautta sitten. En olisi ikinä uskonut että alle 2k on vain yksinkertaisesti ihan liian vähän, kun salilla ei tule edes hiki ja lajitreenitkin on enemmän tekniikka- kuin kuntopainotteisia. Muu tekeminenkin on lähinnä ollut tentteihin pänttäämistä. Toisin sanoen varsinkin kun on tällainen pieni mies, niin tuntuu ettei millään voisi kuluttaa mitään 2500 tai 3000 kcal/päivä, ne on bodarihirmujen kaloreita ;).
Makrot meni aika tarkalleen 35/40/25 per päivä, paljon mausteita, aamuliikunta intervallityyppisesti on harrastettu 3-5krt viikossa useamman kuun ajan. Enkä kyllä aio sitä lopettaa, vaikka tavoite (66kg) tuli vastaan jo ja kaloreitten nostamisesta huolimatta kilo siitäkin on lähtenyt pois. Pepussa olisi vielä otettavaa, mutta päkki näkyy ja alavatsasta voi mitata pulssin, kun on verisuonet pinnassa :D (irtonahkaa tai läskiä on silti vielä kivasti ympäriinsä, hyvin saa sormien väliin napattua. En oikein tiedä sitten paljonko r% edes voisi olla.) Hyvin on jaksanut kaiken tehdä, vaikka liikuntaa onkin ohjelmassa joka päivälle. Alle parin kaloritonnin ei sitten jaksanutkaan.

Nyt ei muuta kuin suunnittelemaan mimmoisilla kaloreilla voisi vähän lihaakin tarttua mun voimapohjaisella treenitavalla, ilman että kauheasti läskistyisi.

kevätdieetti Venäjällä

Mä en ensin edes ajatellut laihduttaa tänä keväänä koska lähdin opiskelijavaihtoon Venäjälle helmikuussa. Tiedossa 3 kuukautta vodkaa, olutta ja rasvaisia blinejä... Kuinka ollakaan, paino tippui siellä kuin itsestään reilut 3 kiloa (ei, en saanut ruokamyrkytystä) vaikken salille päässyt kuin pari kertaa viikossa. Ilmeisesti käveleminen 2-4 tuntia päivässä paikasta toiseen teki tehtävänsä, kun se on Pietarissa yleensä nopein tapa edetä... Senttejä katosi lantiolta 4, vyötäröltä 5 kolmessa kuukaudessa ilman dieettiä.

Tästä innostuneena ajattelin kesän aikana kiristää vielä yhden vaatekoon pois. Viikko-ohjelmassa on 2-3 girya kahvakuulatreeniä, 1 pitkä maastopyörälenkki viikonloppuisin sekä intervallijuoksutreenejä fiiliksen mukaan. Kaloreita en laske edelleenkään, tarkkailen vain annoskokoja kun Venäjällä totuin syömään pieniä ja hyvin hyvin energiatiheitä (megarasvaisia) annoksia.

Fergus sanoi:
Mulle ei myoskaan iha auennu et kui monta ateriaa syot, onks toi ny sit 3 + protskudrinkki + palari? Ittella huomannu toimivan et syodaan harvemmin ja vahemman, tyyliin 150-300 kaloria aterioil ja niita sit syodaan parin tunnin valein, et kaloreita tulee jotai 2000-2500 punttipaivina ja jotai 1500 pintaan lepopaivina.
Joo kiitti kattavasta vastauksesta, syön siis aamiaisen, kouluruoan ja päivällisen. Eli yhteensä 3 lämmintä ateriaa + protskudrinkin ja salipäivinä palkkarin sekä tonnikala/ruisleipä -satsin ja sit iltapalaks rahka/banaani.
Eli jopa seitsemässä erässä vedän päivittäiset kalorit.

Pudotan palautusjuomasta sit 50% hiilareista pois ja karsin vähän maidon juontia, vedän öljyt illalla ja homma alkaaki olla paketissa.

Kysymys yleisesti kaikille 'Kesäkuntoon 2006' diettaajille.
Kun olette saavuttaneet oman tavoitteenne, aiotteko pitää kesän noin keskimäärin ylläpitokaloreilla vai syklittää kesäkuukausillakin bulkkeja/diettejä?
Itse ajattelin että voisi treenata kovasti ja olla ehkä hitusen plussalla, jolloin sitä lihastakin voisi hieman tarttua. Mukavaahan se olisi olla läpi kesän suht hyvässä kunnossa. :thumbs:

Hiape sanoi:
Kysymys yleisesti kaikille 'Kesäkuntoon 2006' diettaajille.
Kun olette saavuttaneet oman tavoitteenne, aiotteko pitää kesän noin keskimäärin ylläpitokaloreilla vai syklittää kesäkuukausillakin bulkkeja/diettejä?
Itse ajattelin että voisi treenata kovasti ja olla ehkä hitusen plussalla, jolloin sitä lihastakin voisi hieman tarttua. Mukavaahan se olisi olla läpi kesän suht hyvässä kunnossa. :thumbs:
Tarkoitus olisi ruveta syklittelemään tuosta kesäkuun alusta alkaen. Kokeilis tyyliin 2 vko +200 kcal ja 1 vko -500kcal. Vaikka tällä hetkellä näyttää, että mitään rantakuntoa ei tälle kesälle tule, mutta kuitenkin ihan kivasti on tippunut paino ja vyötärö kaventunut. Sitten voisi syksyllä jatkaa dieettiä... jos jaksaa;)

kai kroppa kestää, jos 5 viikon ajan diettaa kovaa, ja pitää todella vähän kokonaisia lepopäiviä? esim. "lepo"päivänä kevyt 1h kävely ja sitten totaalilepopäiviä pari vain koko 5 viikon aikana? en usko että nyt ylikuntoon menis, mutta varmaan dietin loputtua kevyt viikko ilman punttia?

Useampi viikko takana ja tänään osin pakosta "lepopäivä", jolloin ei salia tai juoksua. En tiedä olisiko tullut pidettyä "vapaaehtoisesti" kun on niin kiinni urheilussa, mutta voi piru kun tuntuu jo nyt illalla siltä, että tämä tekee hyvää.

Itse luulen, että tämä tekee sekä dieetille että varsinkin keholle/terveydelle vain hyvää.

Täs kun oon taas dieettiä alotellu, laskeskelin päivän syömisiä. Mieleen tuli et kuinka paljon ruokalusikalliseen menee oliiviöjyä tai rypsäriä ? Tätä on varmaan kysytty miljoona kertaa, mut enpähän searchilla löytäny. Netistä sain eri sivuilta mittoja 5g-13.5g. Oma vaaka näyttää 6g

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom