Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alaser sanoi:
Sitte ku on saavuttanu sopivat mitat dieetin jälkeen niin mitäs sitten? Kuinka syödä niin ettei liho heti takas?

Dietin jälkeen, kun haluat säilyttää uudet, keveämmät mittasi, päivittäisen syömisen täytyy olla pienemmällä tasolla kuin ennen dietin aloittamista.

Eemeli sanoi:
Helmikuun 20 päivä alkaa dieetti. Vähennän alkuun 500 kaloria. Maaliskuun 1 tiputan vielä toiset 500. Sitten katsellaan miten homma etenee, ja vähennetään jälleen kaloreita tarvittaessa. Aerobista liikuntaa, varsinkin aamuaerobista rasvanpolttovalmistein otan myös hiljalleen mukaan. Parhaat rasvanpolttajavalmisteet säästän dietin loppupuolelle. Dieettini päättyy heinäkuun ensimmäinen päivä, jolloin nostan kaloreita hyvin maltillisesti. Viime kesänä painoa tuli dietin jälkeen kolmessa viikossa 7kiloa, kun testasin menetelmää "syö laskematta niin paljon kuin hyvältä tuntuu", puhtaita ruoka-aineita kuitenkin.

Paino on nyt 82 - 83kg tarkoitus olisi saada paino n.85 kiloon ennen helmikuun 20. Viimeaikoina ei paino ole oikein meinannut nousta enää. Dietin lopulla paino tavoite on n. 75kg, eli n.10kg pudotus olisi kyseessä.

Rasvaprosentti on tällä hetkellä n.15, kesällä se saisi sitten olla alle kymmenen.

Päivitetään hieman.

Painon sain nostetta 85 kiloon, josta sitten lähdin diettailemaan 20 päivä helmikuuta.

Tänä aamuna vaaka näytti painoksi 79,2 kiloa. Aamupaino nyt toki hieman vaihtelee, eilen 79,7, mutta alle 80 kilon ollaan jo.

Nyt kun laskin niin paino on pudonnut 16 viikon aikana 0,36 kiloa keskimäärin /viikko. Tätä vauhtia painaisin heinäkuun alussa suurinpiirtein 75,96 kiloa, eli aika hyvin olen aikataulussa.

Treenan tällä hetkellä kolme jakoisella ohjelmalla, jalat+vatsa, rinta+ojentajat+ hauikset, selkä+olkapäät+vatsa.

Viikot menevät suurinpiirtein näin tällä hetkellä:
ma sali
ti aamuaerobinen 30min
ke sali
to aamuaerobinen 30min
pe sali
la aamuaerobinen 30min
su lepo

Kalorit olen tiputtanut nyt 2900/päivä.

Dietin loppupuolella rupean vetämään aamuaerobisia myös sali päivinä, paitsi ehkäpä jalkapäivänä.

Dieettiä voisin ehkä jopa hieman pidentää, kun tuli osallistuttua tuohon pakkotoisto-openiin :thumbs:, riippuen tietysti missä kunnossa ollaan.

Kaiken kaikkiaan olen oikein tyytyväinen edistymiseeni, vaikka se ei niin nopeaa ole ollutkaan. Lihaksia ei mielestäni ole pahemmin palanut maltillisella dieettaus tahdilla. Voimatkin ovat säilyneet suht hyvin, joiltain osin kasvaneetkin. Jalat ja selkä treenit menevät hyvin, heikkoutenani ovat rinta, hauikset ja ehkä ojentajatkin, näistä voima pakanee helpoiten.

Ajattelin nyt vetästä viimeisen kuukauden ennen kesää dietillä. Mutta onko hyvä asia ( koska haluan saada rasvaa palamaan nopeasti ) että aluksi 2 viikkoa kalorit -1000 ( veikkaan että, jos syön 1800 ja liikun 1h päivässä ( vastaa 400 kcal ) niin vaje tulee 1000 ) ja sitten nostetaan johonkin -500 paikkeille ( tarkottais 2 viikkoa kalorit 2200 + 1h liikuntaa joka päivä)? eli onko järkevää, kuullu muiden kommentteja ja muistaakseni ne oli positiivisia

Minkälaisia kaloreita tuommonen kevyehkö 20-30min pyöräkenkki polttaa? Onko pyöräily hyvä aerobinen? Ku tuo lenkkeily ei onnistu kun ei oo kunnon kenkiä.

Viikon oon ollu nyt 500kcal miinuksella. Hyvin on lähteny.. olo tuntuu hyvältä.. ja kevyemmältä. :thumbs:
Hullu nälkä vaan aina aamuyöstä! :hyper:
Puntaria en omista niin en osaa sanoa paljon on tippunu, mutta hyvää suuntaan ollaan ainakin menossa :)

(eilen illalla innostuin vetämään kaverilla 2 tuoretta pullaa ja cokista.. ei näin! :wall: )

no tässä taas on tilaisuus kehittää itsekuria :)

Alaser sanoi:
Minkälaisia kaloreita tuommonen kevyehkö 20-30min pyöräkenkki polttaa? Onko pyöräily hyvä aerobinen? Ku tuo lenkkeily ei onnistu kun ei oo kunnon kenkiä.

SANOISin noin 100 kaloria ja onhan pyöräily ihan hyvä aerobinen, parempi olis kyllä sellanen, missä käytetään jalkoja ja käsiä, kuten koneet, tulee kulutettua enemmän. ja ite meen ihan normaali kävelykengilläkin lenkkeily, kunhan sulle ei tuu rakkoja, niin anna palaa vaan

No rakkoja tulee melko herkästi, niin aerobiset jääny kokonaan pois. Ostin lenkkarit jotka pisti heti ihon paskaksi ja ei pystyny kunnolla kävelemään viikkoon.

Kalorilaskuri antaa tunnin kevyelle kävelylle jotain 120kcal.

Mulla on parhaat aamuaerobiset. Hypin ja pompin ja teen ties mitä kikkailuja aamuisin puolen tunnin ajan ja samalla kattelen aamuteeveetä.
Varusteena sukat, sisäkengät, kalsarit ja sykemittari.
Kaloreita noissa sessioissa palaa sykemittarin mukaan n.400. :whip:

Saat kohtuu kovaa viuhtoa ton puoli tuntia että tollanen määrä kaloreita palaa. :D

Itse pitäs nyt saada motivaatiota lähteä taas aamulenkille tyhjällä mahalla. Eiköhän pian nuo ilmat ala sen verran motivoimaan että jaksaa aloittaa taas uudestaan. 1000x kivempaahan se tulee olemaan kuin talvipakkasilla. :)

KSENA sanoi:
Ajattelin nyt vetästä viimeisen kuukauden ennen kesää dietillä. Mutta onko hyvä asia ( koska haluan saada rasvaa palamaan nopeasti ) että aluksi 2 viikkoa kalorit -1000 ( veikkaan että, jos syön 1800 ja liikun 1h päivässä ( vastaa 400 kcal ) niin vaje tulee 1000 ) ja sitten nostetaan johonkin -500 paikkeille ( tarkottais 2 viikkoa kalorit 2200 + 1h liikuntaa joka päivä)? eli onko järkevää, kuullu muiden kommentteja ja muistaakseni ne oli positiivisia

voisko joku vastata tähän muu kuin minä? :D:david:

Itse ottaisin juuri toisin päin.. eli ekaks se -500kcal ja sitten se -1000kcal.

Painon tippuessa muutenkaan kalori määrää ei voi nostaa enää samalle tasolle kuin ennen diettiä, mikäli haluu painon pysyvän.

KSENA sanoi:
voisko joku vastata tähän muu kuin minä? :D:david:
Toi on ihan ok, jos teet sen todellisen kulutuksen mukaan ja lasket kulutuksen matalammaksi painon pudotessa. Saa kivan alun dieetille, kun paino rämähtää ekalla viikolla hiukan nopeammin alas ja eipä noilla miinuksilla vielä tuossa ajassa lihaskatoakaan tartte pelätä, jos sitä rasvaakin kuitenkin on jonkin verran.

Kärsiikö Pepsi Maxia juoda paljon dieetillä? Nyt vasta huomasin, että se sisältää 0kcal. Ajattelin leffoja katella, niin voiko tuollasta vetää vaikka 3L ilman, että dieetti siitä yhtään kärsis? Pysytelly melkeinpä kokonaan irti kokiksesta dieetin alusta asti ja nyt huomasin, että pepsimaxi ei sisällä kaloreita. Onko mitään kevyempiä sipsejä olemassa? Jotain mitä vois leffan kans syödä. :)

Kesäkuun alkuun asti tarkotus vetää -1000kcal... toivottavasti pääsis tavotteeseen. Tsemppiä muillekkin!

Alaser sanoi:
Kärsiikö Pepsi Maxia juoda paljon dieetillä? Nyt vasta huomasin, että se sisältää 0kcal. Ajattelin leffoja katella, niin voiko tuollasta vetää vaikka 3L ilman, että dieetti siitä yhtään kärsis? Pysytelly melkeinpä kokonaan irti kokiksesta dieetin alusta asti ja nyt huomasin, että pepsimaxi ei sisällä kaloreita. Onko mitään kevyempiä sipsejä olemassa? Jotain mitä vois leffan kans syödä. :)

Kesäkuun alkuun asti tarkotus vetää -1000kcal... toivottavasti pääsis tavotteeseen. Tsemppiä muillekkin!

Ligh sipsejä on olemassa mutta niissä on kuitenkin älytön määrä rasvaa. Jos jotain pikku naposteltavaa haluat niin syö suolapähkinöitä niissä on hyvär ravintoarvot.

Alaser sanoi:

Kannattaa pitää mielessä Maxin kanssa se, että se sisältää kofeiinia joka toimii diureettina, joten jos paljon litkit Light limuja päivässä niin muista myös juoda paljon vettä varsinkin kun kesä kolkuttelee ovella :thumbs:

JH4 sanoi:
Ligh sipsejä on olemassa mutta niissä on kuitenkin älytön määrä rasvaa. Jos jotain pikku naposteltavaa haluat niin syö suolapähkinöitä niissä on hyvär ravintoarvot.
Hyvät ravintoarvot saattaa olla, mutta ihan tuhottomastihan noissa on myös energiaa! Mä en lähtisi kyllä dieettaavalle suolapähkinöitä suosittelemaan leffaevääksi, harva kuitenkaan pystyy napsimisen aloitettuaan syömään vain "muutamaa". Helposti niitä nyt varmaan ainakin parisataa grammaa menee, eli reippaasti yli 1000 kaloria pätkähtää.

Itse olen huomannut että joku kinkku tai kalkkunaleike ajaa aivan hyvin suolapalan asian, light-limua sitten hörppää päälle. (En ole dieetillä mutta yritän rajoittaa herkkujen syönnin kertaan viikossa.) Myös kasvikset kevytkermaviilidipillä ovat todella maistuvaa purtavaa jos himassa leffoja katselet. Sokerittomat karkit sitten täydentävät satsin. (Palkintona on infernaaliset vatsanväänteet mutta mitäänhän ei saa ilmaiseksi tässä maailmassa!)

Eikös iso protskupatukka olisi hyvä leffaillalle jos niistä tykkää. Siinä isossa on ihan hyvin syötäväänkin.

Eikös noi makeutusaineetkin pistä kehon erittämään insuliinia? Tämähän ei ole tietenkään hyvä asia rasvan palamisen kannalta.

Omaan suuhun maistuu jotenkin "teollisen metalliselta" noi light-limsat

Transplant sanoi:
Saat kohtuu kovaa viuhtoa ton puoli tuntia että tollanen määrä kaloreita palaa. :D

Aha :jahas:
Ite vetelin eilen vähän alta tunnin pyörälenkin ja sykemittarin mukaan kaloreita paloi sellanen about 850kcal :D
Tosin vauhtia oli ehkä hieman enemmän kun pyöräilijöillä keskimäärin :rolleyes:

Itse kyllä pidän pyöräilyä ihan hyvänä aerobisena dietillä, ainakin jouksun lisänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom