- Ikä
- 45
-pipsa- sanoi:Normitarve mulla olis n. 2000 tuolla kalorilaskurilla, löysin kyl netistä toisen laskurin joka antaa sit taas peruskulutukseksi 2200. Eli kai se jotain siltä väliltä on. Eli mulla pitäis dieetillä olla ilmeisesti sellanen 1500-1700kcal/päivä. Ihan 1400:een en halua sitä tiputtaa... Tai katotaan nyt. Pitää nyt kattoa millon tuota dieettiä edes alottaa, mulla ei oo nyt rahaa ostaa ruokaa, joten taitaa tulla pakkodieetti hetkeks ainakin...
Kuinkas kauan dieettailette yleensä?
Niinkuin tässä aiemmin on tullut esille, noissa laskureissa on juurikin suuntaa-antava, jollakulla osuu, jollakulla ei. kalorilaskuri.fi laskee keskikulutukseksi 2800kcal, Energynet meni vähän lähemmäs, 3300kcal.
Vuoden aikavälillä tarkkaan kirjaapitäen olen saanut tulokseksi oman kulutuksen 3600kcal keskiarvolla. 3000kcal/pv fättiä palaa noin 0.5kg viikossa, mutta tuo 3500-3600 on ylläpito. Plussalla tulee sitten syötyä noin 4000-4500kcal....
Tiedä sitten pelaako aineenvaihdunta hyvin vai mikä auttaa, mutta kivaahan tuo on että saa syödä..
Aloita kokeilemalla pari viikkoa tuota 1700kcal.. Sekin tahti riittää, lisää sitten vaikka enemmän aerobista. Muista vaan tosiaan proteiinipitoinen ruokavalio jne, tutut jutut mitä täällä on.. Itse jaksotan dieetin 0.5kg per viikko eli noin 500-600kcal miinuksilla, vaikka pitäisi taukoviikon välillä niin yhden viikon voi vetää tiukemmin ja tuo keskiarvo yleensä on pitänyt. Nyt ajattelin kiristää tahtia, tarkoitus on ottaa 101->95kg, n 7-8 viikossa.. Katotaan kuin käy.