Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
ouh, emmah:lla kiva kuva :)

ja sitten asiaan

Vituiksi mennyt, sairastelua, motivaatio hukkunu, 3-vuorotyö, joten dietti kussut pahemman kerran, tai diettiä ei ole ollut. Nyt se alkaa, tulee kiire, kesäkuun 10 pvä täytyy olla 9kg laihempi :) Toivottavasti jäis lihaakin vielä jäljelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tottakai, jos se samallalailla vaikuttaa, kun kahvi tai ananasmehu, eli kiihdyttää aineenvaihduntaa -> hikoilet enemmän ja kulutat enemmän energiaa(?)
Korjatkaa jos olen väärässä.

Alaser sanoi:
No tottakai, jos se samallalailla vaikuttaa, kun kahvi tai ananasmehu, eli kiihdyttää aineenvaihduntaa -> hikoilet enemmän ja kulutat enemmän energiaa(?)
Korjatkaa jos olen väärässä.

Mä oon kans miettiny samaa, että kuinka paljon esim. ED-pullollinen kuluttaa energiaa niiden kofeiinien ja tauriinien ym ansiosta. Tietysti perus-ED:issä on hirveesti kaloreja, mutta lightissä ei juurikaan...

Eli nopeuttaako energiattomat energiajuomat niin paljon aineenvaihduntaa että energiankulutus kasvaa havaittavasti?

Kylla kaiken jarjen mukaan jotain hyotya luulis niista olevan, samalla perjaatteella kahvinkin uskosin toimivan? Kofeiinihan se tosiaan toimii aineenvaihduntaa kiihdyttavana tekijana, tosin se on sitte oma valinta haluuks vetaa sita kofeiinia loppuelamansa ku vaha ikavat paansaryt tulee ku lopettaa kayttamisen :/ Ei sen puolee, paasee niista yli muttei yhtaa hyvalta tunnu.

On vihreästä teestä ja kahvista varmasti jotain hyötyä, mutta ei ne kyllä havaittavasti aineenvaihduntaa kiihdytä. Ainakaan ihmisellä, joka juo kahvia muutenkin. Varsinkin ananaksen "teho" perustuu nestettä poistavaan vaikutukseen, ei siihen, että ananaksessa olisi jotain erikoista aineenvaihdunnan kiihdyttäjää :)

IMO kofeiinin hyöty on siinä, että se piristää, joten pystyy vetämään treenit tehokkaammin --> kuluu enemmän energiaa.

Hieman taustaa: Diettiä takana 3vk, lähtö 89,5kg, nyt 86.5kg ja tavoite 80-82kg(peilin mukaan katsellaan näyttääkö hyvältä). Kalorit lepo/treeni n.1800-2200kcal.

Mietin vain kuinka alas joutuu kalorit vetämään, että aineenvaihdunta lyö lukkoon. Olettaen kuitenkin ruoan olevan kunnon proteiinipitoista sapuskaa ja kohtuu vähä hiilarista? Tietenkin yksilöllistä, mutta mietteitä:)

Onko järkeä lähteä tekemään dietin aerobista jos jalat ovat todella kipeät toissapäiväisestä jalkatreenistä?

Tekeekö ylenmääräinen aerobisen hinkkaaminen ylipäätään hallaa palautumiselle? Tuntuu että nuo jalat joutuu aika koville...

Cassyput sanoi:
Onko järkeä lähteä tekemään dietin aerobista jos jalat ovat todella kipeät toissapäiväisestä jalkatreenistä?

Tekeekö ylenmääräinen aerobisen hinkkaaminen ylipäätään hallaa palautumiselle? Tuntuu että nuo jalat joutuu aika koville...

Eihän mitään kannata tehdä jos sattuu;) En itse ainakaan lähtis tekemään, mielummin ihan vain kävelyä ulkona. En ole nyt aivan varma asiasta mutta mielestäni siitä on haittaa palutumiselle, kun taas kävely auttaa palautumiseen. Ite teen sillai että jos olen tehnyt esimerkiksi jalkapäivän keskiviikkona, niin torstaina pidän välipäivän jaloille ja treenaan vaikka käsiä, sit perjantaina aerobista. Olisi varmaan hyvä nyrkkisääntö jos jalkatreenien/aerobisen ennen ja jälkeen yksi välipäivä. Eli siis. Esim. vaikka ti: rinta, olkapäät, ke:jalat, to: hauis, ojentajat, pe: aerobinen.

Cassyput sanoi:

Jalkapäivän jälkeen totaalilepo. Itse en ainakaan pääse edes istuma-asentoon ilman tuskaa kyykkypäivän jälkeen:D Palautuminen kun on mitä on dietillä.

Kannattaa myös kokeilla, että ottaa ~30min aerobista heti jalkatreenin jälkeen.

noniin 2 päivää diettiä takana, alotan lisäämällä pelkästään aerobista ja joka päivä tiputan CARB:seja alas.. lopussa on kyllä niin piesti olo että huhhuh..
Jos tulee mässäiltyä niin yleensä pyrin kuluttamaan samana päivänä tekemällä rankan aerobisen.

Viime dietillä tuli se pack näkyviin ja siitä innostuneena aloitin bulkin :D - nyt se hävisi ja pitää ottaa tarkemmin tätä seuraava bulk

Cassyput sanoi:

Lisää tästä...

Kyselin tätä sen takia että olen nyt tullut dietillä siihen vaiheeseen ettei paino meinaa enää pudota. Kalorit on niin kovin alhaalla etten haluaisi niitä enää laskea. Ainoa vaihtoehto lienee siis aerobisen lisääminen. Mutta koska mulla on 2-jakoinen ohjelma käytössä jalat saa aika paljon höykytystä jo sillä.

Onko aerobisella jotain maksimimäärää dietillä? Teen yleensä joka treenin päätteeksi 20 minuuttia + siihen päälle 1-2 muuta suht kovaa aerobista viikossa. Mietin vain että rasittaako ylenmääräinen aerobinen sitten liikaa kun kaloritkin on niin alhaalla.. Perusteltuja mielipiteitä?

Cassyput sanoi:
Lisää tästä...

Kyselin tätä sen takia että olen nyt tullut dietillä siihen vaiheeseen ettei paino meinaa enää pudota. Kalorit on niin kovin alhaalla etten haluaisi niitä enää laskea. Ainoa vaihtoehto lienee siis aerobisen lisääminen. Mutta koska mulla on 2-jakoinen ohjelma käytössä jalat saa aika paljon höykytystä jo sillä.

Onko aerobisella jotain maksimimäärää dietillä? Teen yleensä joka treenin päätteeksi 20 minuuttia + siihen päälle 1-2 muuta suht kovaa aerobista viikossa. Mietin vain että rasittaako ylenmääräinen aerobinen sitten liikaa kun kaloritkin on niin alhaalla.. Perusteltuja mielipiteitä?

Yksi vaihtoehto on mulkata vähän jakoa, tyyliin kädet ja jalat vs. rinta, selkä, olkapäät, pohkeet.

Ja eipä tohon mitään maksimimäärää ole, tuo 20 minuuttia reenin jälkeen ja 1-2 lenkkiä muuten toimii hyvin vielä. Kunhan muistat ainakin sen yhden täyden lepopäivän pitää ja huolehtia lihashuollosta.

Vaikuttaako dieettiin, jos käy kerran pizzalla, mutta pitää silti kalorit alhaalla?
Osaatteko sanoa paljonko joku perus lämmin ruoka esim. lautasellinen perunoita ja jauhelihakastiketta sisältää kcal? Oon käyttäny karkeesti sellasta kaavaa, että 1 lämmin ateria = 600kcal... Ja syön ~1500-1600kcal päivässä ja varmasti paljon allekki usein

Alaser sanoi:
Vaikuttaako dieettiin, jos käy kerran pizzalla, mutta pitää silti kalorit alhaalla?
Osaatteko sanoa paljonko joku perus lämmin ruoka esim. lautasellinen perunoita ja jauhelihakastiketta sisältää kcal?

Kokonaiskalorit hallitsevat.

Parasta olisi, että itse laskisit tarkahkot arvot. Sanoisin, että noin 800 kcal paikoilla liikuttaisiin, tietenkin hyvin paljon jauhelihasta ja kastiikkeesta - ruskea- vai tomaattikastike - riippuen.

Melko raju painonpudotus sulla signina. Miten on tapahtunut? Pudotitko pääsi vai mitä?

En itsekään ymmärrä.. Melkolailla normaalisti syöny eikä ole nälkä ollu. Paino vaan romahti yhtäkkiä ilman kummempaa muutosta läskin suhteen. Aamuaerobiset vedin kyllä kävelemällä jonku 2-3 kertaa viikossa 40min 2 viikon ajan ja sitte ollu taukoa.

Ei edes pahemmin kiinnosta tuo painon pudottaminen, ku sais vaan mahaa pienemmäksi. Tietenki se siinä ohella pikkuhiljaa pitäs lähteä.

Välillä aamuaerobinen kulki ihan hyvin, mutta tällä viikolla olen saanut itseni vain kerran ylös sängystä tarpeeksi aikaisin. On kyllä ollut vähän tukkoinen olo, joten en ole sitten kehdannut lähteä tarpomaan pakkaseen, etten vai sairastuta itseäni pahemmin.

Peilin mukaan näyttäisi, että painoa on lähtenyt viimemittauksen (1 ½ viikko sitten) pikkuisen, mutta saa nähä. Ensi viikolla työn puolesta Mikkeliin ja kun siellä ei ole iltaisin mitään tekemistä niin pitää käydä kävelemässä kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom