Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Ei, tämän tarkoitus ei ole kannustaa syöpöttelyyn, mutta rohkaiseva ajatus "repsahtaneille"... talvilomalla pidin taukoviikon puntilta, ja päätin etten ressaa syömisiä. Seurasin silti syömisiäni, ja 10 päivän keskiarvoksi tuli noin 4600 kcal/pv, normaali kulutukseni on noin 3600kcal.

Ennen tätä mässytyskautta (mihin kuului luonnollisesti aikalailla karkkia ja muuta maistuvaa) paino oli 97.4.

Mutta kun tuon jälkeen 3 pv vedin dieettikaloreillani 3000kcal ja eksta-aerobiset päälle niin oli suu hymyssä kun vaaka näytti samaa 97.4.

Eli ei se pienestä hetkahda mihinkään, kunhan vain muistaa ottaa taas kurssin oikeaan. Tuo silti yllätti, saattoiko auttaa se että kohtuurankan kuukauden jälkeen kun oli totaalilepoa, kroppa tosiaankin käytti syömiset pääosin palautumiseen.. ihan sama, mutta kuitenkin.

Tsemiä kaikille, itsellä enää 2.4kg matkaa tavoitteeseen.. :rock: 102kgstä lähdettiin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ois tos itellä kans tarkotus koht alottaa ihan kovan luokan dieetti, oon alkanu jo valmistautuu siihen hyvissä ajoin pari viikkoa sitten testaillen kalorimääriä ja tarvittavan aerobisen määrää. Viimenen kynnys ois viel että sais vietyy tota ruokaa kouluun asti. Eihän siin mitään ongelmaa ois jos ois lowcarb dieetil, mutta ku mä oon ihan ihan perus kalori dieetil ja tarkoitus ois säilyttää lihasmassa ennallaan. Tavoite olisi tuolla kesän lopulla häämöttävä etelänmatka ja pitäis yli 5 kiloo läskii lähtee. Oisko kellään mitään viime hetken vinkkejä millä vois tuloksii tulla nopeempaa?:arvi:

Alaser sanoi:
Painoa lähteny jotain 6-7kg ja en oo pahemmin eroa huomannu ja läskiä on vyötäröllä vielä ihan reilusti.. 175cm niin paljonkohan mulla sitte pitäis painaa että tuota läskiä ei ois noin paljon.. varmaan joku 60.
Älä nu kuuteenkymppiin pudota ettet ny ihan kynikseks vedä. Sellanen 68kg vois olla sun painoselle ihan näppärä paino. On se aina mukavempaa olla vähän pehmeempi kuin olla kynis, niist ei tykkää ketään:kippis1:

Alaser sanoi:
Nojuu, mutta kun 6-7kg lähteny eikä vyötäröllä huomaa mitään eroa, niin alkaa jo vähän ottamaan päähän.
Toi on kyl aika ikävää, se paino tuppaa aina vikaks lähtee sielt mahast... Mut kun saat ruokavalion ja aerobisen hyvään tasapainoon, ni kyl takaan et se mahakin pienenee. Pitää vaan jättää kaikki munkit, suklaat, sokerilimut ja ehdottomasti bisse pois, ainakin arkipäiviltä. Kalja nimittäin aiheuttaa läskiä juuri ja ainoastaan vatsan kohdalle, ei hyödytä jumppaaminen jos toisessa kädessä karjala...:lol2:

Jooh, kesäkunto 2006 proggis alkakoon.
Pituutta 188cm, paino 100kg.
Tavoite: Paino 90kg kesäkuun 1. päivään mennessä.

Tavoite on kova, mutta läskiä mistä ottaa ja ruokavaliota mitä korjata riittää. Tällä hetkellä vedetään jopa 3x viikossa kebabia yms. roskaruokaa napaan, tavallista colaa sellainen 10 litraa viikossa ja ruokaa kuluu muutenkin ns. riittävästi. Nyt aluksi olen suunnitellut seuraavaa:

-Roskaruokaa korkeintaan kerran viikossa.
-Herkut kokonaan pois (no, erikoistapauksissa)
-Kolanjuontia vähennetään ja kolat vaihdetaan sokerittomiin.

-Treenit muuten samoja (5x viikossa punttis + yleisurheilun tekniikkaharkka) mutta lisätään ohjelmaan lenkkeily herätessä ja vatsoja ja leuanvetoa iltaisin.

Punttista vedetään nykyään tyylillä 2x kunnon salitreeniä viikossa joissa käydään kaikki lihasryhmät läpi ja 2x käsille ja 1x jaloille kotona. Käsien ja jalkojen päivät ovat verrattain keveitä. Kunnon treenipäivinä kuuluu ohjelmaan myös loikat.

Lisäksi olisi tarkoitus mennä töihin, jolloin tämä kotona rötvääminen jäisi vähemmälle.

Pari kyssäriä:

1. Vaikuttaako lightilimuihin vaihtaminen oikeasti mitään, vai jätetäänkö suosiolla kokonaan pois (mahdotonta), sokeriahan ei tuota kautta tulisi, joten luulisi jotain tapahtuvan.

2. Ruokavaliota ei siis sen kummemmin tarkkailla, mutta jätetään elämäntapaitsemurhaaminen pois. Kuitenkin mitä tavallisia ruokalajeja kannattaisi välttää?

3. Polttaako rasvaa paremmin lenkkeily, vaikkapa 30min juoksua, vai intervallityyppinen juoksu, ajatuksena oli vetää pihaan tulevaa jyrkkää mäkeä tulevaa soratietä juosta tyyliin 100m pätkä ylös ja palautus kävellen alas x10. Lenkkeilyä/intervallia olisi tarkoitus tehdä maanantaista perjantaihin ja viikonloput vapaata juoksun osalta.

edit: lisää kyssäreitä

4. Vaikuttaako vedänkö lenkin herätessä aamulla vai iltapäivällä töistä tullessa?

5. Mitenkäs tuo keskustelussa usein mainittu vihreä tee sitten vaikuttaa?

Alaser, tasmalleen sama ongelma mulla etta ei oikeen rasvat lahe vyotarolta. Painoa tippunu semmone 7 kiloa ja vyotarolla havaittavissa hyvin pienta muutosta, ois pitany varmaa ymparysmitat ottaa ennen diettia ni nakis paremmi sita kautta.

Grin,
1: vaikuttaa huomattavasti, limun poisjattamisella tippunee noin 2 kiloa helposti.
2. Kebabit, perunaa harkiten ja tosiaan nuo roskaruuat pois. Todennakosesti pelkalla ruokalvalion siistimisella menee toinen 2 kiloa helpohkosti, joten eipa kauaa luulis menevan tohon tavotteeseen paasyssa, varsinkin jos sita rasvaa siis loytyy.
3. Intervallien on todettu polttavan rasvaa paremmin, pidat vain noin tunnin tauon syomisista juoksun jalkeen.
4. Lenkit aamulla tyhjaan mahaan polttaa parhaiten rasvaa
5. Vissiinki pitas piristaa ja vaha nopeuttaa aineenvaihduntaa, aika marginaalisia hyodyt

kesädieetti itellä kans päällä. Tavote pudottaa painoa noin 10 kg. Talvella vesin ensimmäisenmassakauteni. Nyt on hyvä pudotella painoa:)

6 viikkoa takana ja paino pudonnu 5.5kg. Eli hyvällä mallilla ollaan.Salireenit oon pitäny samana, mutta kaloreita oon tiputtanu ja alkanu vetää aamulenkkii.

Ihme homma... Olin 5 päivää täysin eri ruokavaliolla ja eilen painoin 75.6kg ja nyt tällähetkellä 78.9kg. Kivasti tuntuu paino vaihtelevan. Tuntuu vaan, että tuon 5pv aikana en nauttinut nestettä kuin maidon ja kahvin muodossa ja taas nyt juon aika paljon vettä. Voisko siitä johtua noin iso vaihtelu?

Ei kyl mitaa hajuu mite noi painot pomppii, mullaki yleensa sahaa iha lotolla edestakas aamupainot varsinki. Todennu et painon kattominen koulus vikal tunnil on tarkin tapa mulle, johtunee siit et aina tulee syotya about sama aamupala ja kouluruoka ni kerkee muut muuttujat tasottuun paivan mittaan. Ihan hyvin naytti tulevan 1,5 kiloo lisaa ku yhen paivan veteli jollai 5000-6000kalorilla :) No mut onneks synttarit on vaa kerra vuodes ja vielaki harvemmi torstaina (pakko se on sit viikonloppunaki juhlistaa...). Dietti jatkumaan sunnuntaina/maanantaina vahan rennommalla meiningilla.

Noh, nyt menee sitte pahimmillaan viikko perseelleen dietistä. Kipeeksi tulin, joka oli kyllä täysin odotettavissa kun kaikki tutut jo sairastellut. Ei taida olla mitään järkeä kituutella, vaan ottaa nyt iisisti ja syö hyvin, notta parantuis ja pääsis taas jatkamaan...

Painoasiaa...

En tiedä kuuluuko tämä tämän otsikon alle, mutta en viitsi uuttakaan topiccia aukaisemaan. Minulla on nimittäin painon kanssa pienoinen ongelma. Pelaan kiekkoa ja käyn punttisalilla, minkä kerkiän, mutta tavoitteeni ei kuitenkaan ole niinkään lihasten kasvattamisessa vaan liikkuvuuden parantamisessa.

Kiinteytyminen ei toki koskaan ole haitaksi, mutta liikkuvuuden kustannuksella se ei ole toivottavaa. Painoa on tällä hetkellä ~82kg ja pituutta 175cm. Haluaisin tiputtaa kevään ja kesän aikana sellaiset viisi kiloa. Ruokavalioni ei ole erityisen epäterveellinen, mitä nyt välillä tulee käytyä mäkissä ja ostettua pussi irtokarkkeja. Limuja en kotona ollessani juo ollenkaan enkä käytä voita leivän päällä.

Mitä pois jättämällä saisin tiputettua tuon viisi kiloa ja onko jolla kulla jotain tiettyä keinoa, miten viisi kiloa saa helposti pois ja tuloksen toivoisi olevan pysyvä.

Jaaggo sanoi:
Originally Posted by Alaser
Painoa lähteny jotain 6-7kg ja en oo pahemmin eroa huomannu ja läskiä on vyötäröllä vielä ihan reilusti.. 175cm niin paljonkohan mulla sitte pitäis painaa että tuota läskiä ei ois noin paljon.. varmaan joku 60.

Älä nu kuuteenkymppiin pudota ettet ny ihan kynikseks vedä. Sellanen 68kg vois olla sun painoselle ihan näppärä paino. On se aina mukavempaa olla vähän pehmeempi kuin olla kynis, niist ei tykkää ketään:kippis1:

Mä oon 175 pitkä ja painan 65kg... ja edelleen kyl omasta mielestä liianki "pehmee"... lihasta ois, mutku ei ne tuolta alta mihinkää näy xD
ajattelin tiputtaa tästä viel tonne 60kg kessää mennessä... ehkä se sitte tuo vyötärön seutuki alkas miellyttää silmään :D mut mä alotin tosta 75kg ja vasta nyt alkaa huomaa et housut on tosiaa vyötäröltä löysemmät ku enne...et viimesenähän ne kai sit näiltä seuduilta lähtee :evil:

Aijai kylla kateeks kay naita joilla on kunnon eroja huomattavissa :) Ittellaku tuntuu nayttavan ihan samalta ku 7kg sit :/ No se on vaa pudoteltava lisaa mutta eipa kauhee motivoivaa oo ku ei mitaa huomaa...

No julistetaan se omakin "dieetti" nyt virrallisesti.
-4kg on tavoite ja sanotaanko, että kuukaudessa tämä onnistunee.
Viikkotasolla omista kaloreista tulee varmaan 20% kaikesta paskasta (sipsit,limukka,hesburger) :whip:. Jos ei löydy miehestä munaa lopettaa herkkujen syöntiä, niin sitten mennään jenkkakahvojen kanssa kesään.

Alaser sanoi:
Ihme homma... Olin 5 päivää täysin eri ruokavaliolla ja eilen painoin 75.6kg ja nyt tällähetkellä 78.9kg. Kivasti tuntuu paino vaihtelevan. Tuntuu vaan, että tuon 5pv aikana en nauttinut nestettä kuin maidon ja kahvin muodossa ja taas nyt juon aika paljon vettä. Voisko siitä johtua noin iso vaihtelu?
Ei tuo ole isoa vaihtelua vaan ihan normaalia.

Nesteistä tuo johtuu; itselläni lähtee aina dietin alussa noin 3 kiloa nesteitä pois viikon sisällä. Yleensäkään parin päivän sisällä tapahtuvia painonvaihteluita on ihan turha kytätä, koska paino heittelee syödyn ruoan määrän ja laadun (makroravinnesuhteet, suola,...), liikunnan, punnituksen ajankohdan, stressin, tähtien ja kuun aseman sekä miljoonan muun seikan mukaan.

Kirjaa paino ylös viikon tai kahden välein aamulla (ilman vaatteita aamutoimien jälkeen ja ennen aamiaista). Tuokin lukema voi heitellä kilolla tai "jumittaa" yhdestä mittauskerrasta toiseen, mutta jos dietti toimii niin kuukauden sisällä pitäisi näkyä selvä trendi alaspäin.

Tavoitteena on -1,5 kiloa viikossa. Paljon aerobista liikuntaa ja kotiruuan kalorit tasolla 1900 kcal päivässä plus yhtenä päivänä viikossa reilummin noin 3000 kcal. Pienet ateriakoot, noin 6 ruokailua päivässä.

Ensiikon sunnuntaina lähtee kevätdieetti käyntiin. Paino silloin varmaan jossain 88 kilon paikkeilla. Kyllä se paino varmaan tohon johonkin 80 kilon tuntumaan asettuu kun tuo setti on läpi vedetty.

ite toivon, että viimeistään boosman grandprix kilpailuun mennessä olen kesäkunnossa. ja sitten tietenkin vedän ylläpitokaloreilla lopun kesään asti

Grin sanoi:
Jooh, kesäkunto 2006 proggis alkakoon.
Pituutta 188cm, paino 100kg.
Tavoite: Paino 90kg kesäkuun 1. päivään mennessä.

Tavoite on kova, mutta läskiä mistä ottaa ja ruokavaliota mitä korjata riittää.
Ei pitäis olla mikään mahdoton tehtävä, sen verran helposti toteutettavia jo nuo roskaruoan, herkkujen ja kolan pois jättämiset, että jo niillä luultavasti tulee tulosta.
1. Vaikuttaako lightilimuihin vaihtaminen oikeasti mitään, vai jätetäänkö suosiolla kokonaan pois (mahdotonta), sokeriahan ei tuota kautta tulisi, joten luulisi jotain tapahtuvan.
Vaikuttaa.
2. Ruokavaliota ei siis sen kummemmin tarkkailla, mutta jätetään elämäntapaitsemurhaaminen pois. Kuitenkin mitä tavallisia ruokalajeja kannattaisi välttää?
Ihmisillä on sen verran eriäviä käsityksiä "tavallisista ruokalajeista", että vähän hankala kysymys. Mielestäni painoa pudotellessa kannattaa vältellä kerma/voi/juustopohjaisia ruokia ja tarkkailla niitä annosten määriä.
3. Polttaako rasvaa paremmin lenkkeily, vaikkapa 30min juoksua, vai intervallityyppinen juoksu, ajatuksena oli vetää pihaan tulevaa jyrkkää mäkeä tulevaa soratietä juosta tyyliin 100m pätkä ylös ja palautus kävellen alas x10.
Tähän en kyllä osaa mitään absoluuttista vastausta antaa.
4. Vaikuttaako vedänkö lenkin herätessä aamulla vai iltapäivällä töistä tullessa?
Monet vannovat tyhjällä vatsalla tehdyn aamuaerobisen nimeen, mutta sanoisin, että tärkeintä on se, että ylipäätään kulutus on suurempaa kuin kalorimäärät, joten jos tuo iltapäivälenkki luonnistuu sinulla paremmin, tee silloin.
5. Mitenkäs tuo keskustelussa usein mainittu vihreä tee sitten vaikuttaa?
Vihreä tee kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom