Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole oma uni vaan kaverin faijan, mutta oli niin helmi että on pakko kertoa.

Kyseinen tyyppi harhaili jossakin suuressa kaupungissa jossa oli paljon pilvenpiirtäjiä. Kaupungissa ei ollut muita ihmisiä, mutta sen sijaan lukuisa määrä Godzilloja. Nämä Godzillat sitten vakoilivat tyyppiä rakennusten takaa, kurkkivat sieltä, osoittelivat sormella ja kuiskivat että "Älä häslää siellä, älä nyt yhtään häslää siellä".

Miksen mä ikinä näe mitään noin coolia unta :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse nään pimeitä unia jatkuvasti, itseäni ne enemmän huvittavat :) Ja vielä useammin herään uneen ja kuvittelen asioita, esim. pari yötä sitten heräsin kun käärme laskeutui lampusta päälleni ja nostin käsillä sekä jaloilla peiton 'teltaksi' ilmaan ja yritin pidätellä käärmeen ulkopuolella. Tässä samalla sitten kun sätkin yritin kavuta kädelläni yöpöydän valoa, tätä kesti jotain 5 minuuttia. Menin sitten vessaan, ja odottelin siellä että tämä 'tila' menisi pois :)

Kerran pelkäsin kyllä toden teolla kun heräsin sängystä ja näin sängynpäädyssä n 6 kpl juutalaisia kuolleita lapsia (harmaita, ilmeisesti hiillostuneita), lähdin juoksemaan satasta karkuun suihkuun ja telkäsin oven lukkoon. Silloin pelotti ja kovasti, ne penskat napotti rivissä sängynpäädyssä molloatten mua.

Ja näitä tarinoita riittäisi vaikka kuinka paljon :) Kerran viikossa ainaskin laatu heräämisiä

Viime yönä unessa kaikki tekstit ja kuvat oli peilikuvina

Tästä taitaa olla jo viikko, mutta oli kyllä niin hämärää settiä, että pakko se on jakaa muiden kanssa.

Unessa katsoin, että puhelimeeni oli joku soittanut. Soittajan kohdalla luki "Japi (SerialLoser)"
Soittelin sitten takaisin ja aloitin puhelun normaalisti: "Moro, olit soitellu..."
Vastauksena hirveää vittuilua, jotain tällaista: "Vittuako tänne soittelet saatanan paviaani? Vitun idiootti. Luuletko olevas joku fiksukin jätkä? Ihan turha pelle sä olet..."

En muista miten se tarkalleen meni, mutta tollasta vittuilua ja haukkumista oli. Heräsin sitten ton jälkeen ja olo oli hiukan wtf. Sitten alkoi hymyilyttämään. Olen itsekseni naureskellut tolle jutulle tässä viikon aikana, että kaikkea sitä näkee.

parasta hommassa on tietysti se, että en ole SerialLoseria ikinä tavannut, enkä tiedä herran nimeä, mutta Japi siinä luurissa silti luki.

Ai niin. Haista ite. Törkee jätkä. ;)

En tiiä meneekö sairaaks mut ehkä mun reaktio tähän on se mikä tekee tästä oudon.
Eli siis uni minkä näin joku 7-8 vuotiaana. Asunto missä asuin äitini ja siskoni kanssa oli kerrostalon 4. kerroksessa. Uni alko siitä kohdasta et lensin ulos sen asunnon olohuoneen ikkunasta läpi ja putosin maahan asti. Joka kerta ku näin tän unen heräsin saman tien ku osuin maahan, se mikä tästä tekee oudon että pystyn vielä muistamaan yksityiskohtasesti unessa sen pihan millanen se oli joka kerta ja mitä useammin näin tän unen niin sitä paremmin aloin tiedostamaan sen mitä tulee tapahtumaan. Esimerkiksi ku olin pari vuotta nähnyt tota unta niin muistan että olen unessa ajatellut kun tuo hetki on alkanut "jaahas taas lennetään ikkunasta alas" mikä pistää todellakin miettimään vähäsen että mitäs helvettiä päässä on oikeen liikkunu. Ja olen jopa puhunut tästä joskus äitini kanssa jota en itse muistanu mutta kun puhuin viime vuoden puolella äitini kanssa unista niin se vaan itte huomautti minulle että olin kertoillut jotain tollasta. En koskaan pelännyt kyseistä unta vaan jostain syystä tiesin mitä tulee tapahtumaan ja tyydyin vain kohtaloon. :rolleyes:

Mä näin viime yönä unta, että olin vankilassa. Sit jonku siirron yhteydessä karkasin niiltä agenttimiehiltä. Unessa ei ikinä pysty juoksemaan, niin loikin niitä karkuun ja mua oikeen siinä unessaki vitutti se, etten päässy mihinkään. Sain kuitenkin ne pudotettua kannoiltani ja piileskelin äitini kämpillä puolisen vuotta, ennen kuin jäin kiinni. Unessakin puoli vuotta sisällä oli melkosen tylsää...

Lopetin tupakanpolton tossa muutama viikko sitten...

Viikon verran meni, että aloin näkemään lähes joka yö unta röökinpoltosta :kuola:

Ekan kerran kun tollasta unta näin ja heräsin aamulla, tuli aivan helvetin syyllinen olo...

Mopokin on ollut enemmän kuin vähemmän pois ajosta tänä vuonna, niin siitähän sitten kanssa näkee unta koko ajan...

Noihin kun alkoi tottumaan jokaöisinä tapahtumina (sataakuuttasataa keulien rööki suupielessä), niin alitajunta teki temput ja heräsin yhtenä yönä unesta kolme kertaa peräkkäin.
Siis näin unta, että näin unta, että näin unta :hyper:
Oikeasti herätessä oli vähän jännä olo, että josko tää kuitenkin olis vielä unta.

yhtenä yönä unesta kolme kertaa peräkkäin.
Siis näin unta, että näin unta, että näin unta :hyper:
Oikeasti herätessä oli vähän jännä olo, että josko tää kuitenkin olis vielä unta.

Mulla oli vähän vastaavaa. Näin unta siitä, että unessa näin unta siitä että näen unta. Tavallaan tarkkailin ulkopuolisena koko tilannetta, siitä kun näen unta, siitä että näen unta jossa nään itseni nukkumassa. Jännää oli että kello oli lopulta samaa aikaa unessa, kuin herätessä. Tuosta unesta sai herätä ainakin kolme kertaa, joka kerta luulin olevani valveilla, kunnes siinä unessa alko tapahtumaan yliluonnolisia juttuja. Oli hiukan skitso olo herätessä lopulta.

Mulla oli vähän vastaavaa. Näin unta siitä, että unessa näin unta siitä että näen unta. Tavallaan tarkkailin ulkopuolisena koko tilannetta, siitä kun näen unta, siitä että näen unta jossa nään itseni nukkumassa. Jännää oli että kello oli lopulta samaa aikaa unessa, kuin herätessä. Tuosta unesta sai herätä ainakin kolme kertaa, joka kerta luulin olevani valveilla, kunnes siinä unessa alko tapahtumaan yliluonnolisia juttuja. Oli hiukan skitso olo herätessä lopulta.

Tollanen tunne on joskus valveillakin. Vähän niinkuin katsois ulkopuolisena omia touhuja, silleen viistosti yläkulmasta...:rolleyes:

Joo, sori :offtopic: Please, do carry on. :D :D

En tiiä meneekö sairaaks mut ehkä mun reaktio tähän on se mikä tekee tästä oudon.
Eli siis uni minkä näin joku 7-8 vuotiaana. Asunto missä asuin äitini ja siskoni kanssa oli kerrostalon 4. kerroksessa. Uni alko siitä kohdasta et lensin ulos sen asunnon olohuoneen ikkunasta läpi ja putosin maahan asti. Joka kerta ku näin tän unen heräsin saman tien ku osuin maahan, se mikä tästä tekee oudon että pystyn vielä muistamaan yksityiskohtasesti unessa sen pihan millanen se oli joka kerta ja mitä useammin näin tän unen niin sitä paremmin aloin tiedostamaan sen mitä tulee tapahtumaan. Esimerkiksi ku olin pari vuotta nähnyt tota unta niin muistan että olen unessa ajatellut kun tuo hetki on alkanut "jaahas taas lennetään ikkunasta alas" mikä pistää todellakin miettimään vähäsen että mitäs helvettiä päässä on oikeen liikkunu. Ja olen jopa puhunut tästä joskus äitini kanssa jota en itse muistanu mutta kun puhuin viime vuoden puolella äitini kanssa unista niin se vaan itte huomautti minulle että olin kertoillut jotain tollasta. En koskaan pelännyt kyseistä unta vaan jostain syystä tiesin mitä tulee tapahtumaan ja tyydyin vain kohtaloon. :rolleyes:
Mulla vähä samantyyppisiä kokemuksia, en jaksa koko unta selittää mutta joskus varmaan päiväkoti-iässä näin harva se yö aina samaa unta ja lopulta meni siihen pisteeseen että just tiesin että mitä tulee tapahtumaan ja tiesin olevani unessa :) Sellaisia lucid-unia on myös tullut nähtyä, missä olen itse pystynyt vaikuttamaan tapahtumien kulkuun :)

Mulla vähä samantyyppisiä kokemuksia, en jaksa koko unta selittää mutta joskus varmaan päiväkoti-iässä näin harva se yö aina samaa unta ja lopulta meni siihen pisteeseen että just tiesin että mitä tulee tapahtumaan ja tiesin olevani unessa :) Sellaisia lucid-unia on myös tullut nähtyä, missä olen itse pystynyt vaikuttamaan tapahtumien kulkuun :)

Mulla on usein sellaisia unia, että yhtäkkiä alan nousemaan lentoon ja se ei ole mukavaa. Kai mulla on oikeeestikin korkeen paikan kammo, mutta noissa unissa toi lentäminen on aina tosi ahdistavaa, kun maanpinta alkaa jäädä taakse ja sit tulee sellainen fiilis, että voi vittu taas pitää lentää ja sit jossain vaiheessa mä jotenkin saan itseni hereille henkeä haukkoen... Tiedä sit, mistä tuokin ahdistus tulee :eek:

Mulla on usein sellaisia unia, että yhtäkkiä alan nousemaan lentoon ja se ei ole mukavaa. Kai mulla on oikeeestikin korkeen paikan kammo, mutta noissa unissa toi lentäminen on aina tosi ahdistavaa, kun maanpinta alkaa jäädä taakse ja sit tulee sellainen fiilis, että voi vittu taas pitää lentää ja sit jossain vaiheessa mä jotenkin saan itseni hereille henkeä haukkoen... Tiedä sit, mistä tuokin ahdistus tulee :eek:

:wtf: Ohoh. Monesti kun tätä threadia on vilkassu, oon meinannu kirjottaa omista sekopääunista, mutta nyt tulikin valmista tekstiä kuin omasta kynästä. Useimmiten painajaiseni (metsässä karhun jahtaamisen lisäksi) on juuri tuollainen ilmaan nouseminen. Joskus se alkaa siitä että seison jonkun tutun paikan, ihan vaikka kirjahyllyn päällä ja ikään kuin hyppään sieltä, mutta en tulekaan alas vaan nousen ylöspäin. Sitten aina jossain vaiheessa pitää "pakottaa" itsensä hereille ja on kyllä joka kerta ahdistavaa..:(
Joku vois analysoida ton "oireyhtymän"..

^ Joo, mä olen yrittänyt selata jotain unikirjoja ja muuta, jossa selitettäis mistä toi lentopelkouni johtuu, mut en ole mistään löytäny. Vähän hämäävää. Toissayönä näin unta, et ajoin jotain Kuplavolkkarin tapaista autoa yöllä Olarissa (tiesin et se oli Olari kun olen teininä asunu siel.) Sit yhtäkkii kaikki autot alkoi nouseen ilmaan ja mä ajattelin et ei mun auto onneks mut sekin alkoi sit pikkuhiljaa nouseen ja olin ensin et jee, ei täs mitään mut sit se yhtäkkiä kiihdytti ja oli pakko pakottaa itsensä taas hereille. Olo oli taas ihan wtf. :curs:

Erikoista.. mä kyllä lennän unissani ihan tarkoituksella.:D Välillä tulee noustua liian äkkiä liian korkealle ja tulee sellainen olo ettei pysty oikeen kontrolloimaan sitä, mahasta ottaa ja pelkää että laskeutuu liian äkkiä ja käy huonosti. Kun sitä vauhtiakin on kauheesti.. Nykyään sitä on kait sitten oppinut lentämään paremmin, on kuin autolla ajoa. Pitää vaan luottaa siihen että pystyy hallitsemaan sitä lentämistä. Ennätys on kun lensin toiselle puolelle maapalloa, jonnekin kaukoitään. Jossain sademetsän päällä piti viuhtoa käsillä lisää vauhtia, ja siinä räpytellessä lapaset putosi. Sinne sademetsään. Veikeetä.:D

^ Joo, mä olen yrittänyt selata jotain unikirjoja ja muuta, jossa selitettäis mistä toi lentopelkouni johtuu, mut en ole mistään löytäny. Vähän hämäävää. Toissayönä näin unta, et ajoin jotain Kuplavolkkarin tapaista autoa yöllä Olarissa (tiesin et se oli Olari kun olen teininä asunu siel.) Sit yhtäkkii kaikki autot alkoi nouseen ilmaan ja mä ajattelin et ei mun auto onneks mut sekin alkoi sit pikkuhiljaa nouseen ja olin ensin et jee, ei täs mitään mut sit se yhtäkkiä kiihdytti ja oli pakko pakottaa itsensä taas hereille. Olo oli taas ihan wtf. :curs:

Joo jännästi usein yhdistyy tutut paikat/asiat niihin. Itsellä ei ole minkäänlaista lentopelkoa, mutta on jonkinasteinen korkeanpaikan kammo. Voihan olla että vaikkapa stressaavina hetkinä painajaiset osuu ihan "tarkoituksella" arkaan paikkaan..

Tämä on aika tyhmä kysymys, mutta tulipahan vaan mieleen että käykö teille samallatavalla kun mulle, että mietit jälkeenpäin että onko jokin asia tapahtunut unessa vai oikeassa elämässä ? :lol2::lol2:

Mä mietin tänäänkin koko aamun että olinko sen ihanan naisen seurassa eilisiltana vaiko unessani ; )))

Toissa yönä näin unen vittumaisista poliiseista. Ajelin oulun keskustassa autolla ja partio sitten pysäytti minut. Toinen poliiseista käveli autoni luo ja heti alkoi armoton vittuilu autosta ja ajotavasta. Sitten olikin puhallutuksen vuoro,hämmästys oli aika suuri kun poliisi tarjosi lyijykynää ja käski puhaltaa siihen:wtf:. No eihän siinä auttanut kuin puhaltaa siihen kynään,ilmeisesti tein jotain väärin kun poliisi rupesi tökkimään silmiin kynällä :D sitten heräsinkin ja oli aika mitä vittua olo

Erikoista.. mä kyllä lennän unissani ihan tarkoituksella.:D Välillä tulee noustua liian äkkiä liian korkealle ja tulee sellainen olo ettei pysty oikeen kontrolloimaan sitä, mahasta ottaa ja pelkää että laskeutuu liian äkkiä ja käy huonosti. Kun sitä vauhtiakin on kauheesti.. Nykyään sitä on kait sitten oppinut lentämään paremmin, on kuin autolla ajoa. Pitää vaan luottaa siihen että pystyy hallitsemaan sitä lentämistä. Ennätys on kun lensin toiselle puolelle maapalloa, jonnekin kaukoitään. Jossain sademetsän päällä piti viuhtoa käsillä lisää vauhtia, ja siinä räpytellessä lapaset putosi. Sinne sademetsään. Veikeetä.:D

Niin mä kans olen kuullut toisilta, et niillä yleensä unessa lentäminen on kivaa ja ihanaa. Joskus kyllä olen nähnyt sellaisia unia että katselen jotain paikkaa yläilmoista käsin, esim Pohjois-Ruotsissa, Argentiinassa ja jollain Pohjois-Aasian arolla olen käynyt katselemassa paikkoja öisin. Se ei ole ollut ahdistavaa vaan mielenkiintoista, mutta noihin uniin ei varsinaisesti ole liittynyt lentäminen, olen muuten vaan matkustelemassa ja kuvakulma nyt sattuu olemaan yläviistosta. Mutta mun lentämisunissa just se kohoamisen tunne ahdistaa ja pelottaa.

Mutta mun lentämisunissa just se kohoamisen tunne ahdistaa ja pelottaa.
Kyse onkin siitä, että voit oppia tunnistamaan koska näet unta, ja sen jälkeen voit muokata unta ja tehdä siinä mitä huvittaa. Ei ahista enää. Tossa muutama yö sitten itsellä kävi juuri noin, että aloin jostain syystä leijailla. Tajusin sitten jossain vaiheessa, että untahan tää on ja lähdinkin sitten lentelemään ihan tarkoituksella.

Joskus kun herään yöllä vaikka vessaan, saatan tehdä niin, että kun menen uudestaan nukkumaan, yritän tarkoituksella päästä nukahtaessani suoraan tuohon lucid-vaiheeseen. On jännä tunne kun alat kuulemaan ääniä ja vähitellen näkyy jotain kuvaakin ja sitten oletkin unessa jossa voit tehdä mitä haluat.

Eli kokeilepa ensi kerralla ymmärtää näkeväsi unta, niin ahdistus muuttuukin hauskaksi.

Ja lueskele vaikka tota, niin opit ehkä paremmin tunnistamaan mistä on kysymys.
http://www.hoyhensaaret.info/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom