Kenkäthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään muuten luonnokumipohjaisia kenkiä? Kuinka luonnonkumi kuluu verrattuna muihin materiaaleihin, ts. kannattaako noihin laitattaa suutarilla pohjalliset heti kättelyssä? Kengät oli normaalin hintaset (130€) niin mieluusti käyttäisi niitä 2-3 vuotta.

Mitä kenkärasvoja ylipäätään jengi käyttää? Mä en yksistä toisista kengistä meinannut millään saada vedenpitäviä mutta sitten löysin mehiläisvahaa sisältävän rasvan joka tuntuu voitelevan perusnahan todella hyvin ja jättää aika kauniin pinnan. Nää tuubituotteen on mielestäni aivan hanurista.

Kuinka usein ihmiset ylipäätään hoitaa kenkiänsä? Mä putsaan ja rasvaan suht säännöllisesti mutta korkolappujen kanssa tuppaa menemään aivan liian myöhäiseksi ennen kun vaivaudun suutarille. Paha tapa. Tää menee varmaan kärkikolmikkoon "tylsin aloitusthread"- kilpailussa ja vaipuu välittömästi unholaan, mutta vanha totuus on että mies joka ei hoida kenkiänsä ei osaa myöskään huolehtia naisestaan. Toinen totuus on että naiset kiinnittävät paljon enemmän huomiota miesten kenkiin kun miehet yleisellä tasolla luulee. Tästä johdettu kolmas totuus on että hyvin hoidetut kengät saattavat edesauttaa piparinsaannissa, mistä oma motivaationi on historian havinasta kummunnut.

"You can't trust a man with dirty shoes" - naisen suusta kuultua joskus viime vuosituhannen puolella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä, mieleeni on jäänyt lähtemättömästi eräs hyvä ystäväni ja hänen kommenttinsa: "X on ihana, mutta sillä on kamalat kengät.." Ja se juttu kaatui sitten siihen.:D

Kyllä miehen kengän kunto ja ulkonäkö vaikuttaa oleellisesti naisen saantiin.

Muistan kun ekan kerran oltiin mieheni kanssa treffeillä niin tarkkaan katsoin millaiset kengät sillä on jalassa, mä inhoon miehiä jotka kulkee aamusta iltaan ja keväästä syksyyn lenkkareissa, ne kun ei ihan oikeesti sovi mihinkään vaateparteen, lukuunottamatta lenkkeilyasua.

Hyvin hoidetut kengät antaa kuvan siitä millaiset tavat ihminen omistaa, mies joka lankkaa kenkiään hoitanee myös kotiaan ja itseään samalla tavalla.

Tähtityttö sanoi:
Kyllä, mieleeni on jäänyt lähtemättömästi eräs hyvä ystäväni ja hänen kommenttinsa: "X on ihana, mutta sillä on kamalat kengät.." Ja se juttu kaatui sitten siihen.:D

Allekirjoitan täysin. Olen itse kenkä- ja kellofriikki ja tsekkaan aina miehestä nämä molemmat asiat varsin tarkkaan. Ja täytyy myöntää että jos jumpikumpi pragaa niin huonolta näyttää... ;) Siis nämä kaksi edellä mainittua asiaa tulevat toki listalla fyysisten ja henkisten ominaisuuksien jälkeen, mutta ovat silti melkolailla suuntaa antavia.

Viddu piti katsoa kenkiään kun tämä thredin aukaisi :D

Viivi sanoi:
Kyllä miehen kengän kunto ja ulkonäkö vaikuttaa oleellisesti naisen saantiin.

Ei saatana, siinäkö syy?
Meikäläinen ostaa aina parin vuoden välein uudet (käytetyt) maiharit. Siis siinä vaiheessa kun edellisistä putoaa pohja. :nolo:
Onneksi nainen ei välitä.

Misanthrop sanoi:
Ei saatana, siinäkö syy?
Meikäläinen ostaa aina parin vuoden välein uudet (käytetyt) maiharit. Siis siinä vaiheessa kun edellisistä putoaa pohja. :nolo:
Onneksi nainen ei välitä.

Itse ostan uutena maiharit ja hoidan niitä parhaani mukaan, kestää monta vuotta uuden näköisinä. Kesäisin tietysti kevyemmät kengät. Maihareilla on hyvä tehdä kyykky ja mave treenitkin.

Edit. enkä tarkoita mitään teräskärkisiä trendimaihareita vaan armeijan maihareita, aivan loistavat kengät kun hommaa oikeanlaiset pohjalliset.

Misanthrop, jos käytät niitä jenkkiarmeijan maihareita (olen tyytyväinen kahden parin käyttäjä itsekin, pienempi pari kevät/kesä/syksykäyttöön ja isompi talvea varten), niin niihin saa pikasuutarilla halvalla ja kätevästi uudet pohjapinnat. Lisäksi kun lankkaa niitä riittävästi (ite ollut ihan liian laiska sen suhteen :nolo: ) ja ostaa uudet nauhat tarvittaessa, niin kyseessähän on melkein ikuiset kengät. :thumbs: Mahtava niillä on myös kävellä. Jos mahdollista, niin en enää muunlaisia arkikenkinä käytä. Suomen armeijan M91 maihareihin ei saane uusia pohjapintoja laitettua. Kun niistä on pohja loppu, niin ei auta, kuin uudet ostaa vissiin, vaikka nahka kestäisi vielä kuinka.

Noihin talvimaihareihin laitatin tosiaan uudet pohjapinnat, vaikka entistä piisasi vielä. Syynä se, että se alkup. erittäin kestävä pohjamatsku on lumella todella liukas. Uusi pinta on pehmeämpää kumia ja pitää paremmin.

Mulla on periaatteena kenkien suhteen, että käytännölliset ja kestävät ennen kaikkea. Jos sen lisäksi saan hyvän näköiset kengät, niin ei se mitenkään harmitakaan, muttei ulkonäkö niin tärkeääkään ole. Jos en kelpaisi jollekin naiselle kenkieni tai kelloni (siis kello, WTF? :confused: ) takia, niin hän ei kelpaisi minulle myöskään ulkonäköseikkoja ylikorostavan pinnallisuutensa takia.

Mulla on ollut samat luonnonkumipohjaiset kengät talvikäytössä jo 4 vuotta. Itse en ole laittattanut pohjia kenkiin, hyvin on kestäneet. Ei näy että olisi edes kuluneet yhtään. Ainut miinus ja minkä vuoksi pohjat kannattaisi laittaa on se, että pohja laskee veden läpi. Jos on vähänkin sohjoinen keli niin sukat on märät. Kengät on pysyneet tosi hyvänä ahkerasta käytöstä huolimatta. Vahaan ne pari kertaa talvessa mehiläisvahalla. Nahkakengät on kastuneetkin muutaman kerran, mutta ei niissä suurempia vaurioita näy. Kesällä säilytän kengät laatikossa pölyltä suojassa ja työnään sanomalehteä sisään. Lepolesti olisi varmaan paras muodonsäilyttäjä. Säilytystä ennen tietysti putsaan ja vahaan kengät. Tästä tarinasta päätellen kengät ovat kalleimmat aarteeni :D

iivili sanoi:
Mulla on periaatteena kenkien suhteen, että käytännölliset ja kestävät ennen kaikkea. Jos sen lisäksi saan hyvän näköiset kengät, niin ei se mitenkään harmitakaan, muttei ulkonäkö niin tärkeääkään ole. Jos en kelpaisi jollekin naiselle kenkieni tai kelloni (siis kello, WTF? :confused: ) takia, niin hän ei kelpaisi minulle myöskään ulkonäköseikkoja ylikorostavan pinnallisuutensa takia.

Hyvin mietitty. Aika reilua olis käydä naisia karsimaan vaikka niiden väärän värisen kynsilakan takia. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä saa ajatukset polkea pientä ympyrää mikäli oikeesti kengät vaikuttaa noin paljon henkilön valinnassa. Mutta totta tuo kuitenkin tuntuu olevan, olen itsekkin saanut etenkin vanhemmilta naisilta kuulla, että kengät joita mies pitää merkitsevät heille erittäin paljon, etenkin parilla ensimmäisellä tapaamisella.

Sopivat kengät sopivaan tilanteeseen, ei mikään pakkienantoperuste mutta jos muija liukastelee ulkona niillä muotikengillä niin naurattaa hieman hiljaa.. liika ulkonäkökeskeisyys mukavuuden hinnalla vaikuttaa lähinnä huvittavalta.

PS. Mä kuulen korvassani hiljaisen naurun suoraan Milanosta Italiasta, siellä niin kovan pitkään kestäneen röhönaurun mieheltä joka sai kaikki naiset Suomessa pitämään niitä piikkikärkisiä tonttusaapikkaita karvareunuksineen.

PS2 Plankkaan kenkiäni säännöllisesti, en pidä käytä rannekelloa.
Edit. Kenkiä saa katsoa, kunhan ei haistele :D

Kyllä mä tavallaan sen ymmärrän että naiset katsoo miehessä kenkiä, mutta ei se nyt niistä saisi kiinni kuitenkaan olla.

Itse panostan kenkiin kohtuullisen paljon, ostan laadukkaita ja (ainakin omasta mielestä) tyylikkäitä kenkiä ja myös hoidan niitä säännöllisesti niin että pysyvät hyvässä kunnossa. Oikeasti hyvässä kengässä, vaikka L'loydin nahkapohjaisessa viihtyy jalat niin hyvin ettei uskoisikaan ennenkuin kokeilee :)

Ps. komea kellokin löytyy ranteesta ;)

Miehet ei ymmärrä miks naisia kiinnostaa miesten kengät ja naiset ei ymmärrä, että miehiä ei todellakaan kiinnosta naisten kengät. (paitsi sellaset "fuck me -bootsit")

BFL2002 sanoi:
Kyllä mä tavallaan sen ymmärrän että naiset katsoo miehessä kenkiä, mutta ei se nyt niistä saisi kiinni kuitenkaan olla.

Niin, no pienellä huumorilla näitä kenkä- ym. kommentteja tuleekin lukea. ;) Mä näen asian niin, että me ihmiset ollaan ylipäänsä kokonaisuuksia ja niinkuin vanha sanonta menee: Se mitä on sisällä, tulee ulos. Ja viitteitä siitä antaa (usein) myös ihmisen pukeutuminen.

Esimerkiksi: Jos henkilöllä on vahvasti käytännönläheinen (= tarpeellisuushakuinen) suhtautuminen elämään ja jos estetiikka on hänelle melko vähämerkityksinen asia niin kyseessähän on silloin tämän henkilön luonteenpiirre, vahva osa hänen persoonallisuuttaan. Todennäköisesti tämän voi nähdä myös ulkoisesti henkilöstä itsestään, sekä esim. hänen kodistaan.

Ryhdyin vähän laskeskelemaan, ja totesin, että yllättävän paljon kenkiin saa työnnettyä rahaa. Urheiluun (sisä, ulko) löytyy omat jalkineet. Lisäksi mopoiluun omat kengät (eivät todellakaan ole erityisen edullisia).

Normikäytössä eniten tällä hetkellä nilkkapituiset Dr Martens-steel capit tai nilkkapituiset steel cap Gripit. Suorien housujen/puvun kanssa saman Dr Martensin nilkkapituiset ilman teräskärkeä.

Noiden lisäksi vielä tennarit + sandaalit + vedenpitävät vaellus/talvikengät...

Ja hoitamisesta, kyllähän nuo kengät yleensä kiiltää, nilkkureille mustaa lankkia, mopokengille ja vaelluskengille nikwaxia. Ja kengät nyt kuitenkin ovat niin prkleen kalliita, ettei niitä viiti päästää paskaan kuntoon oman laiskuuden vuoksi.

Tästä threadistä sainkin inspiraation marssia ostamaan kunnollisen kenkienhoitosetin asiaankuuluvine harjoineen...

Mulla on vanhat mustat lenkkarit jotka on palvellu jo vuosia kesät talvet. Ja palvelee vielä vuosia lisää! Outoa miten naiset kiinnittä huomiota kenkiin. Mulla ei oo hajuakaan millaisia kenkiä on ihmisillä joita tapaan päivittäin.

Kyllähän ne monot on aika tärkee osa pukeutumista, varsinkin sillon jos ne on täysin kulahtaneet ja tilanteeseen sopimattomat.
Ite kyllä lankkaan kengät aina silloin tällöin ja pyyhin/kiillotan ne aina tarvittaessa. Nykyään tulee harvemmin käytettyä kävelykenkiä paitsi sit talvella.

Tuntuu, että nykyään on yhä vaikeampaa ostaa kenkiä. Monet kyllä saattaa näyttää hyvältä mut sitten kun kokeilee niin ne onkin ihan hanurista. Täytyy mennä viikonloppuna kiertelemään kenkäkauppoja ja metsästämään jotain uusia monoja, se on taas yhtä sovittamista ja turhautumista mut jospa ne soppelit jostain löytyis.

Ai niin, kyllä mä luulen, että monet miehetkin kiinnittää huomiota naisten kenkiin. Kengät kertoo aika paljon ihmisestä. Jos nainen käyttää maihareita tai jotain ihmemonoja, niin ei oo ihan mun juttu.

Oma kenkäaarteeni löytyy kaapin ylähyllyltä villapussissa: Sandin hemmetin komeat hieman teräväkärkiset nahkakengät. Ne on mukava kaivaa sieltä pussukasta jos on jokin tärkeä juhlatilaisuus ja aina käytön jälkeen ne tulee puhdistettua ja kiillotettua ja laitettua takas kaappiin:D

Eiche sanoi:
PS. Mä kuulen korvassani hiljaisen naurun suoraan Milanosta Italiasta, siellä niin kovan pitkään kestäneen röhönaurun mieheltä joka sai kaikki naiset Suomessa pitämään niitä piikkikärkisiä tonttusaapikkaita karvareunuksineen.

Totta ja vielä kun niissä roikkuu ne karvapallerot narujen päässä :hyper: Kammottavan näköisiä, eli jos naiset katsoo kenkiä niin kyllä minäkin;)Nainen joka tulee tuollaisissa kengissä vastaan niin nöy tänks!:hyper:

Äiti opetti jo vuosia sitten että kenkien pitää olla hoidetut ja tyylikkäät. Ketuttaa vain kun tuntuu siltä, että mitä paremman näköinen kenkä sitä kalliimpia ne ovat :D Ja jos hakee ultramukavuutta niin parhaat kengät mitä rahalla saa ovat Globen tennarit:worship:

Tanssiva Rosvo sanoi:
Totta ja vielä kun niissä roikkuu ne karvapallerot narujen päässä :hyper: Kammottavan näköisiä, eli jos naiset katsoo kenkiä niin kyllä minäkin;)Nainen joka tulee tuollaisissa kengissä vastaan niin nöy tänks!:hyper:

:offtopic: Samoin näyttää kohtuullisen typerältä se kun tytöt tunkee farkut saappaiden sisään, olipa ne sitten kuinka hienot saappaat tahansa. Jos haluaa esitellä saappaita niin voi laittaa hameen ja kyllä ne huomataan muutenkin, vaikka lahkeet olisikin normalisti.

mxm sanoi:
:offtopic: Samoin näyttää kohtuullisen typerältä se kun tytöt tunkee farkut saappaiden sisään, olipa ne sitten kuinka hienot saappaat tahansa. Jos haluaa esitellä saappaita niin voi laittaa hameen ja kyllä ne huomataan muutenkin, vaikka lahkeet olisikin normalisti.

Mutkuu se on muotia, eli siis hienoa vaikka kuinka itseäkin hävettäis! Seuraavaks noi pissikset tai pissismieliset naiset varmaan haalii jostain niitä lenkkereita missä on vilkkuvat valot, kun seuraava italian-setä keksii niiden olevan muotia.

Mikä hitto noissa karvaturrijaloissa on muotia? Miehenä olis kiva nähdä naisilla jotain kenkiä mitkä korostaa jalkojen siroutta ja ovat oikeasti tyylikkäät, eikä tollasia chewbacca-amputaatiota jakaukseen kammattuna. :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom